3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 21:31

Ik heb de afgelopen dagen te weinig gegeten. Of teveel bewogen, in verhouding dan. Gisteren 25 kilometer op het paard gezeten en vandaag 33. Dan mis ik de lunch dus al. Avondeten was gisteren soep, tikt ook niet echt aan. Vandaag aardappeltjes met knoflookchampignons en brie :9

Toch maar een lijstje;

O; magere yoghurt met Cruesli Volvezel en banaan
T; Bolletje stevige havermoutreep
Hele late L; 2 cheeseburgers bij de grote M
A; krieltjes met knoflookchampignons, spekjes en brie uit de oven
T; ijsje (bolletje after-eight en bolletje brownie)

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 21:32

black_kelpie schreef:
Ik heb de afgelopen dagen te weinig gegeten. Of teveel bewogen, in verhouding dan. Gisteren 25 kilometer op het paard gezeten en vandaag 33. Dan mis ik de lunch dus al. Avondeten was gisteren soep, tikt ook niet echt aan. Vandaag aardappeltjes met knoflookchampignons en brie :9

Toch maar een lijstje;

O; magere yoghurt met Cruesli Volvezel en banaan
Hele late L; 2 cheeseburgers bij de grote M
A; krieltjes met knoflookchampignons, spekjes en brie uit de oven
T; ijsje (bolletje after-eight en bolletje brownie)

Oh my, jouw avondeten, heb je daar een recept van? Klinkt echt heerlijk! <3

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-17 21:35

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 08:14

black_kelpie schreef:
http://kookidee.nl/recepten/hoofdgerech ... t-de-oven/

Ik had nog een halve zak krieltjes en deze kwam voorbij op Facebook vorige week :Y)

Oooooeh die ziet er echt lekker uit :9

Nou, de ochtend goed gestart. Ik doe nooit cardio echt nooit dus echt 0,0 conditie.... Dus mezelf voorgenomen dat op te bouwen aangezien ik in september mud masters heb :=
Heb een crosstrainer op de kamer, tot en met donderdag ga ik daar elke dag 5 minuten op, daarna 10 en zo uitbreiden.

Net de eerste 5 minuten gehad en k mag gelijk aan de beademing :')

Lijstje vandaag:
Ontbijt: whey shake met water en pindakaas
Lunch: 4 rijstwafels met slankie smeerkaas en kipfilet
Tussendoor:appel aardbeien en een kiwi
Avond:bloemkool en stuk varkenshaas
Tussendoor: 250gram lindahs kvarg en een eat natural reep :))

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 09:03

Oehh after eight ijs, haal je dat bij de ijsboer of is het ook in bak te krijgen? O:) Ben hier verslaafd aan menthe et chocolat ijs van carte d'or, maar dat in NL nog niet kunnen vinden helaas...

Haha jaimy, dat wordt vast snel beter

Vandaag denk ik een redelijk normaal dagje, moeten nog even boodschappen doen. Morgen nog een keer lekker uit eten (ik gok zo geitenkaastaartje vooraf, entrecote met paddenstoelensaus als hoofdgerecht en 2 bolletjes ijs als toetje :9 ) en dan zit het er al weer op.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 10:52

Vakantie... Migraine na aankomst zaterdag. Geen avondeten voor mij..
Maar door de hoeveelheid broodjes en snacks op de heenweg, aankomstdag en zondag, breng ik meer tijd door op het toilet dan me lief is.

Gisteren was de supermarkt gelukkig open en hebben we gezonde dingen gekocht. 2 supermarkten zonder verse groenten, maar diepvries broccoli gegeten, niks mis mee. Hopelijk geldt dat ook voor sperziebonen en roerbak groenten uit de diepvries. Vandaag gelukkig weer een normaal ontbijt van kwark en granolo.

Voor bij het strand zwembad heb ik rijstwafels, appel, meloen, komkommer en cherry tomaten ipv koek chips, tuc,chocolade en drop.

Dan gaat het vast beter. De wijn is het enige wat ik niet kan laten staan, ben niet voor niks in Frankrijk, tussen de wijn en meloenvelden haha

Verder veel gezwommen, de fitness stelt niks voor. Crosstrainer, roeiapp en gewichten maar mijn sporttas staat thuis (misverstand manlief)en vanwege atrose kan ik niet hardlopen. Dus dan maar dagelijks veel zwemmen

Maanlicht

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 12:06

Ah wat vervelend Mama3! Hopelijk gaat het gauw beter.

Heb een sollicitatie zometeen, dus geen honger. Ook wel eens fijn. Misschien moet ik gewoon elke dag een sollicitatie plannen :Y)

Ga vrijdag met mijn moeder naar de sauna, maar schaam me nu nogal voor mijn lijf. Ik wil er toch minstens weer 2 kilo afhebben.

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 12:08

Maanlicht schreef:
Ah wat vervelend Mama3! Hopelijk gaat het gauw beter.

Heb een sollicitatie zometeen, dus geen honger. Ook wel eens fijn. Misschien moet ik gewoon elke dag een sollicitatie plannen :Y)

Ga vrijdag met mijn moeder naar de sauna, maar schaam me nu nogal voor mijn lijf. Ik wil er toch minstens weer 2 kilo afhebben.

Lekker gaan genieten! :(:)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 13:03

Niet voor schamen joh maanlicht! Een paar kilo zwaarder dan eerst ben je nog steeds prachtig, en vele malen slanker dan de gemiddelde saunaganger!

Balen mama3 van de migraine! Hebben jullie een vriezer? Handig! Wij alleen een (veel te kleine :') ) koelbox, dus meer dan wat deinken, broodbeleg en voor 1 dag eten kunnen we helaas niet kwijt.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 13:10

Pff, heel verhaal getypt gisteren, stuurt ie m niet. Kwam er op neer dat ik hele dagen werk (vaak van 9 tot 6), in de ochtend ontbijt, middag lunch en avond diner, heb gene tijd om tussendoor te eten maar heb dan in de avond echt een onstilbare behoefte aan zoet en zout. Weet Dat t slecht is en niet zou moeten, heb ook niet echt trek maar t lijkt wel alsof ik mezelf niet kan overtuigen dat ik het niet moet doen

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 13:41

theadora99 schreef:
Pff, heel verhaal getypt gisteren, stuurt ie m niet. Kwam er op neer dat ik hele dagen werk (vaak van 9 tot 6), in de ochtend ontbijt, middag lunch en avond diner, heb gene tijd om tussendoor te eten maar heb dan in de avond echt een onstilbare behoefte aan zoet en zout. Weet Dat t slecht is en niet zou moeten, heb ook niet echt trek maar t lijkt wel alsof ik mezelf niet kan overtuigen dat ik het niet moet doen

Het niet kopen. :P

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 13:58

Redelijk slechte week gehad, pizza, chinees, patat, mcdonalds, broodje kebab...
Toch weer iets afgevallen, zit nu op 71,1 :)
Morgen naar mn ouders toe en daar 2 weken op het huis passen.
Hopelijk kan ik het dan goed in de hand houden.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 14:23

Theadora; misschien kun je voor de avonden wat gezonde zoete snacks kopen? Cherry tomaten, watermeloen, yoghurt/vla, lekkere smaak thee oid. En idd de ongezonde snacks uit huis weren.

Laura; sinds we kinderen hebben gaan we altijd kamperen, eerdt eigen, daarna huur sracaravans. Maar we hebben dit jaar een vakantie huisje geboekt. Behalve grote koelkast, grote vriezer hebben we allemaal een eigen slaapkamer, 2 badkamers, combi magnetron, 4 pits fornuis en een vaatwasser (I love it) en niet te vergeten een jacuzzi in de tuin. Niet dat we die gebruiken..

Echt ideaal, dit worden onze komende vakanties.. van campings naar vakantie parken, 100 huisjes, heel relaxt!

En lekker met je moeder naar de sauna, genieten, die 2 kg extra ziet niemand!

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 14:26

Laura82 schreef:
Oehh after eight ijs, haal je dat bij de ijsboer of is het ook in bak te krijgen? O:)

Als ik het per bak kon kopen dan stond er "bak after-eight ijs" in plaats van "bolletje" :')

We hebben een veel te goede ijsboer hier vlakbij, en die verdienen lekker aan ons.

Vandaag;

O; magere yoghurt met Cruesli Volvezel en aardbeien, 2 knäckebröd met kaas
L; 3 maisbroodjes met karamel/zeezout pindakaas
T; ??
A; ??

Ik eet alleen, dus ik denk dat de Turkse pizza die nog in de vriezer ligt eraan gaat...

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 14:34

Hahaha black_kelpie _O-

Mama3, klinkt geweldig! Vind onze vouwwagen heerlijk, maar mis zo tegen het einde van de vakantie altijd wel dingen als ruimte in koelkast/vriezer, de vaatwasser en eigen sanitair. Oh ja, en een extra pit om op te koken. Hebben nu wel een kleine gas bbq mee, dat scheelt alweer enorm.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-17 17:20

Ik heb vandaag maar eens wat kampeervoer ingeslagen zodat we niet alles in Zweden hoeven te kopen. Dan hoeven we niet eens naar de bewoonde wereld als we wildkamperen :Y)

Mijn beweging voor vandaag was tent schoonmaken in de volle zon. Allemachtig, ik zweet me kapot :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 13:37

Maanlicht begrijp me niet verkeerd maar heb jij wel eens met iemand gepraat over de problemen die je hebt met eten en je lichaam? Ik vind de manier waarop je praat over 2 kilo extra (wat je op een gezond slank lijf normaal niet eens zou zien, jij beschrijft het als 'vet' en 'iets om je voor te schamen') namelijk echt behoorlijk zorgwekkend en ook niet echt gepast in dit topic als ik eerlijk ben.

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 14:12

Ik kom even dit topic binnenvallen, ik ben zelf niet bezig met afvallen maar vind het wel interessant om te lezen allemaal.

Ik weet verder niks over de achtergrond van maanlicht, hoe lang ze is, wat ze weegt etcetera. Maar ik verneem uit de berichten dat ze mooi slank is. Ik snap haar wel, ook al ben je slank, mentaal is die 2 kg echt wel hetzelfde als bij een zwaarder iemand. Toen ik van broekmaat 26 naar 27 ging, voelde ik me ook onwijs vet en heb er toen voor gezorgd dat ik weer in een maat 26 paste, met ruimte. En dan zul je denken, meid: maat 26? Dat is toch enorm klein? Ja, groot is dat zeker niet, zeker niet voor iemand van 1,80 m. Maar mentaal is het hetzelfde als wanneer iemand van bijvoorbeeld maat 31 naar 32 gaat. Want een maat groter is een maat groter, hoe je het ook wend of keert.. en zo ook met kilo's, of dat nou op een slank lichaam of op een minder slank lichaam is, 2 kg is 2 kg en geloof me, ook als je slank bent voelt dat gewoon hetzelfde; het is meer dan normaal, dus het moet weg.
Ik vind het lastig te verwoorden, maar ik hoop dat jullie het een beetje begrijpen.
Waarom is haar reactie dan ongepast?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 14:16

Ongepast is niet het goede woord, en mijn reactie was ook meer ingestoken op het feit dat ik haar posts de laatste tijd behoorlijk zorgwekkend vind. Natuurlijk heeft iedereen een eigen perceptie van zijn of haar lichaam en kan 2 kilo als heel veel voelen, maar ik vind het geen normaal gedrag als je vervolgens zò enorm baalt van jezelf. Ongepast bedoelde ik in de zin dat er hier heel veel jonge meiden meelezen, waardoor we allemaal gewoon een beetje moeten uitkijken met hoe streng we voor onszelf zijn in topics als deze.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 14:20

Ik ben het wel met Emma eens. Ja, als ik 2 kilo aan kom baal ik daar ook wel van, maar ik vind het niet gezond om je er zo druk over te maken als Maanlicht lijkt te doen. Zeker als je al hartstikke slank bent.

Als je op vakantie bent geweest en daar 2 keer pasta en 1 keer pizza hebt gegeten, en je daar vervolgens schuldig over voelt, heb je imo ook geen gezonde relatie met voedsel. Dat vind ik inderdaad wel een beetje zorgwekkend ja en kan zoals Emma zegt ook jonge meiden behoorlijk het verkeerde idee geven.

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 14:26

Dat snap ik dan ook wel weer, maar stel, ooit ben je op het gewicht van je dromen, en je bent in een korte tijd ineens 2 kg aangekomen. Dan baal je daar toch ook van en wil je het weer weg hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 14:30

Joysieee schreef:
Dat snap ik dan ook wel weer, maar stel, ooit ben je op het gewicht van je dromen, en je bent in een korte tijd ineens 2 kg aangekomen. Dan baal je daar toch ook van en wil je het weer weg hebben?

Maar daar gaat het bij Maanlicht niet om imo. Het gaat erom, zoals Eulogy zegt, dat ze boos op zichzelf is als ze op vakantie pasta en pizza eet. Bij een gezond eetpatroon hoort ook dat je af en toe gewoon iets eet dat niet per de se beste keuze is en dat je ervan geniet en het los kan laten. Dat lukt Maanlicht duidelijk niet want ze post het hier. Het gaat mij er niet om dat ik het niet wil lezen of dat ze die gevoelens niet mag hebben, het gaat mij erom dat ik haar posts al een tijdje tegen eetstoornis aan vind schurken en dat ik me afvraag of ze wel eens hulp heeft gehad bij haar relatie met eten.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 14:31

Ik baal daar niet van in de mate dat Maanlicht dat doet hoor.. bij 2 kilo meer dan Mn streefgewicht 'schaam' ik me nog niet.. tuurlijk zie ik het er ook liever afgaan als bijkomen, maar ook ik vind zo'n relatie met eten wel een beetje zorgwekkend..

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 14:31

Ik snap Emma wel. Iets aankomen is (meestal) geen prettig gevoel, maar om je er direct zo voor te schamen in de sauna is iets anders. Dat ligt imo niet aan de kilos maar meer aan een (negatief?) zelfbeeld :(:)

Zelf lees ik op dit moment gewoon mee. Ik vul nog maar een keer per week mijn eten in op mijn MVP om het in te gaten te houden dat ik niet te weinig eet, maar iedere dag lijstjes invullen ging voor mij alleen maar averechts werken. Ik sloeg een beetje door en werd er niet gelukkig van -O-
Ik ben op dit moment gewoon lekker aan het koken, gok een beetje de porties en zorg dat ik genoeg water drink. Met de 30+ graden hier is het altijd lastig om af te vallen ivm vocht vasthouden dus ik weeg mij maar 1x per 2 weken. Ik moet zeggen dat dit topic mij wel erg motiveert om rustig en gezond af te vallen, ik hoop dat hierdoor de kilos er ook afblijven :j

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-17 14:32

Joysiee, ik ben het met eulogy en emma eens: tuurlijk kan je balen dat je bent aangekomen. Maar het is mij ook opgevallen dat Maanlicht redelijk stelselmatig mentaal moeilijk zit qua eten. Als dit een eenmalige post is dan snap ik je reactie wel, maar zoals je zelf al aangeeft: je weet verder niks over haar achtergrond en de vorige reacties die hier in het topic zijn geweest.

@Maanlicht: Je bent een geweldig mooie meid, die 2kg hoef je je echt geen zorgen om te maken, dat gaat er wel weer af :(:) . Ik denk dat het misschien wel goed is om met iemand erover te praten (psycholoog bijv?). Want zoals al gezegd wordt, de reacties zijn af en toe wat zorgwekkend. Ik hoop dat je de tips ter harte neemt, omdat we echt wel het beste met je voor hebben.