Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 18:13

Waarom geen kinderen hebben fijn is: ik heb net een uurtje weer heerlijk op de racefiets gezeten zonder dat ik daarvoor oppas hoefde te regelen :) Alleen twee katten die nogal beledigd keken toen ik terugkwam haha

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 18:16

Lekker he! Ik heb vanmiddag een lekker rondje bos gedaan, alleen. En ook idd geen oppas die op me wacht.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 18:22

Oh jij woont ook op Texel, fijn hee! Ik heb alleen maar weilanden en nieuwbouw gezien. En een snelweg _O-

Wel genoeg gezinnetjes op de fiets tegen gekomen trouwens, veelal met blerende of zeurende kinderen in het zitje :=

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 18:36

Napie schreef:
Hier ook bewust kinderloos. Heerlijk de vrijheid om weg te gaan wanneer we willen of lui te zijn als je even geen zin heb. Respect voor de moeders hoor. Ik heb er het geduld er niet voor en ik moet er niet aan denken dat ik na het werk nog van alles voor een gezin moet doen.
Ik word er wel een paar keer per week mee geconfronteerd: ik werk op de kraamafdeling en de couveuse afdeling. Ik krijg vaak de vraag of ik kinderen heb en de stilte die vaak valt als ik nee zeg..... of ze zijn bang dat ik ze niet kan krijgen of een kinderhater ben. Ik vind baby's geweldig hoor...maar olifanten en dolfijnen ook en die heb ik ook niet

Eerlijk gezegd zou ik echt veel en veel liever een olifant hebben dan een kind. En dat meen ik serieus.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 18:39

Maar een olifant alleen is zielig :(:)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 18:39

Vandaag in de supermarkt maar één blèrend kind gehoord, niet eens gezien *\o/* . Wel iemand met 4 kinderen hangend aan en op een winkelwagen. Het ging goed, maar veilig is anders...

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 18:41

Mijn vriend en ik willen geen kinderen en het is heel fijn dat wij beiden hetzelfde in staan.

Mijn ouders begrijpen het en ze komen niets tekort, zat neefjes en nichtjes en of buurtkinderen om toch van kleine kinderen te kunnen genieten. Ze zijn er wel gek op maar ze begrijpen ons volkomen.

Wij komen steeds meer mensen tegen die zeggen dat als ze het over mochten doen.....dat ze er niet aan waren begonnen.
En er zijn mensen die er spijt van hebben, maar helaas.
Dat maakt dat wij heel blij zijn dat wij ze niet hebben, het idee alleen al...........enorm benauwend.

Helaas zijn er wel mensen die zeggen dat later als wij oud zijn, dat er dan mensen zijn in de zorg die dan voor ons moeten zorgen.......hallo zeg, daar worden ze voor betaald, is hun werk. Daar hoef je echt niet zelf kinderen voor te hebben en wij zien helaas zat oude mensen met kinderen dat ze niet naar hun oude ouders omkijken. Triest maar helaas komt het vaak voor.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 18:43

Dat is ook echt zo'n dooddoener.
Ik mag hopen dat ze graag een beroep gaan doen wat ze zelf willen en dat dat veel kans helemaal de zorg niet is.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 18:46

Ghehe precies, ik hoop niet dat mijn ouders met die gedachten kinderen hebben genomen. Mijn broer heeft zelf zorg nodig (woonbegeleiding) en ik studeer aan de TU. Geen bejaarden wassen voor mij.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 19:24

Mijn ouders weten dat ze bij mij geen kids hoeven te verwachten maar zouden t wel heel graag willen. Mn vader is 70 en hoopt eigenlijk dat ie t nog mee mag maken opa tr worden. Maar dat zou dan bij mn zusje moeten gebeuren en die zijn er op t moment niet actief mee bezig. Toen ze dat wel waren lukte het niwt helaas voor hun. Maar ik ga uiteraard geen kids nemen voor mn ouders.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 20:12

Met kinderen is t ook maar afwachten later. Zie regelmatig op mn werk kinderen die niks voor hun ouders doen!

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 20:38

Erg is dat hè! Ik kan mij niet voorstellen dat ik niks zou doen voor mijn ouders.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 21:13

Ik kan me dat wel voorstellen. Niet alle ouders zijn zo fijn voor hun kind geweest.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 21:23

Als je je dat niet kan voorstellen kan ik maar een ding denken: count your blessings.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 21:24

Door mijn werk zie ik veel kanten:
- ouders die alles deden voor de kinderen, maar de kinderen doen niks voor hen
- ouders die alles deden en kinderen die nu ook alles doen
- ouders die niks deden voor kinderen, maar wel eisen dat de kinderen er nu zijn
- ouders die niks deden en kinderen die niks doen
- ouders die willen dat hun kinderen ophouden met vanalles te regelen waar ze (absoluut) niet achter staan

En zelfs dan hangt het per situatie nog af of je er zelf begrip voor kan opbrengen of niet. Sommige ouders deden bewust niks, sommige wilden wel maar konden het gewoonweg niet en de kinderen nemen hen dat alsnog kwalijk, kinderen die goed bedoeld veel doen maar hun ouders daarmee teveel bemoederen en kinderen die alles willen regelen om er hun eigen voordeel uit te halen... Zoveel opties dus zoveel uitkomsten.

Soms zie ik ook kinderen die alles voor hun ouders doen, maar waarvan je als buitenstaander merkt dat de ouders elkaar omwille van "moeten" tolereren. Die gewoon een heel slecht huwelijk hebben maar bij elkaar zijn gebleven omwille van de mindset van die tijd en omwille van de kinderen.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 22:33

Varekaj schreef:
Door mijn werk zie ik veel kanten:
- ouders die alles deden voor de kinderen, maar de kinderen doen niks voor hen
- ouders die alles deden en kinderen die nu ook alles doen
- ouders die niks deden voor kinderen, maar wel eisen dat de kinderen er nu zijn
- ouders die niks deden en kinderen die niks doen
- ouders die willen dat hun kinderen ophouden met vanalles te regelen waar ze (absoluut) niet achter staan

En zelfs dan hangt het per situatie nog af of je er zelf begrip voor kan opbrengen of niet. Sommige ouders deden bewust niks, sommige wilden wel maar konden het gewoonweg niet en de kinderen nemen hen dat alsnog kwalijk, kinderen die goed bedoeld veel doen maar hun ouders daarmee teveel bemoederen en kinderen die alles willen regelen om er hun eigen voordeel uit te halen... Zoveel opties dus zoveel uitkomsten.

Soms zie ik ook kinderen die alles voor hun ouders doen, maar waarvan je als buitenstaander merkt dat de ouders elkaar omwille van "moeten" tolereren. Die gewoon een heel slecht huwelijk hebben maar bij elkaar zijn gebleven omwille van de mindset van die tijd en omwille van de kinderen.

Ik bedoel inderdaad dan ook punt 2. Als iemand iets niet doet voor mij, dan doe ik dat ook niet terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 22:52

Dat hangt van de context af.

Je hebt ouders die niks deden omdat ze er geen zin in hadden en dachten "los het zelf maar op". Er zijn echter ook ouders die niks deden omdat ze het niet konden. Dat wil niet zeggen dat ze daar ook achter staan. Wel willen maar niet kunnen, die heb je ook.

Het is weliswaar in mindere mate, maar ik heb toch al een aantal verhalen gehoord waar de ouders binnen de mate van hun mogelijkheden hun best hebben gedaan, maar alsnog heel beperkt waren. Bijvoorbeeld de kinderen wel willen laten studeren, maar het geld niet hebben om de gehele studie te betalen. Er bestaan dan kinderen die het enkel zien als "ik mocht niet studeren" en de rest doet er voor hen niet toe.
Ouders die als zelfstandige keihard voor hun zaak hebben gewerkt om hun kinderen financieel wel compleet te ondersteunen, maar waar de kinderen nu van zeggen "afkopen konden ze wel, maar tijd vrijmaken niet dus dan doe ik dat ook niet".

Het hangt er in elke situatie toch echt sterk van af hoe beide partijen alles zelf inkleuren. En heel soms is er een onderliggende familievete waarin de kinderen onderling allerlei zaken naar elkaars hoofd gooien waar de ouders dan de dupe van zijn.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 23:27

Ja dat is zeker zo. Ik kan het mij niet voorstellen om het niet te doen voor mijn ouders, omdat zij ook altijd voor mij hebben gezorgd. Daarnaast zie ik hoeveel mijn moeder voor haar moeder doet. Dat is toch ook wel een stukje voorbeeld. Dus mijn situatie is ook absoluut niet te vergelijken met het bovengenoemde. Er kunnen zoveel redenen zijn om het wel of niet te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 23:57

Het is ook een reden die je alvast kan schrappen als je moet aangeven warom je kinderen neemt :)
Belastingen betalen doe je toch. Dan tik ik die liever af voor ouderen die de zorg echt nodig hebben. Zij hebben hun kinderen ook moeten opvoeden zonder al die extra toelages en het er al bij al aardig vanaf gebracht. Pensioenen van 1100/maand is doodnormaal. Geloof dat het voor de private sector hier zelfs beperkt is tot 1600/maand. Wie in de openbare sector heeft gewerkt zit er beter bij. Met 1600 zit je al verdomd krap bij kas in het gemiddelde woonzorgcentrum. Laat staan als je extra onkosten erbij krijgt.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 09:27

Mijn nicht is zwanger en ze plaatste twee foto's. Week 12 en 14, er is serieus geen verschil te zien, alleen zij ziet het. :') :r Daarnaast heeft ze nu al last van haar banden en neemt ze al 1000 mg PCM. Kan nooit, maar ze is een aansteller. Met de bevalling zal ze dan wel platgespoten moeten worden.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 09:31

Wow 1000 gr paracetamol. Dat zijn wel 2 hele tabletjes

Arm schaap en met een beetje pech moet ze nog 30 weken

.....

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 09:41

PrizTwir schreef:
Mijn nicht is zwanger en ze plaatste twee foto's. Week 12 en 14, er is serieus geen verschil te zien, alleen zij ziet het. :') :r Daarnaast heeft ze nu al last van haar banden en neemt ze al 1000 mg PCM. Kan nooit, maar ze is een aansteller. Met de bevalling zal ze dan wel platgespoten moeten worden.

Klinkt met of jij weet wat ze voelt...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 09:44

Last van de banden heb je ook echt juist vaak in het begin hoor, ik leek wel een paard met spat :')
Heb het pas heel laat verteld, dus probeer je zo goed als gaat te verbergen dat je strondmisselijk bent en messteken hebt in je banden.

Bekkenbodem is daarna bij mij ook niet meer wat het was. Als ik een zak voer til dan voel ik dat soms nog als een steek in mijn schaambeen.
Ook iets om te overwegen voor je eraan begin ;)

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 10:05

moonsparkle schreef:
PrizTwir schreef:

Klinkt met of jij weet wat ze voelt...

Klinkt alsof jij weet dat je haar kent. Ze stoot haar teen tegen de kast en staat al bij de dokter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 10:06

Oud-klasgenote van me is zwanger. Ze is altijd al iemand geweest die veel qua foto's op FB zet, nu dus ook. Soms denk ik L... hou op. Fijn voor je, maar ik hoef er niet mee platgegooid te worden. Maar aan de andere kant, ik weet dat ze flink tegenslag heeft gehad in relaties, dat ze een grote kinderwens had. Op elke foto straalt ze enorm, ze ziet er schitterend uit en als ze kleertjes toont zijn ze wel verdomd leuk en stijlvol. Dus ik zwijg en laat het maar. Want iemand zo hard zien genieten van gelukkig zijn, dat vind ik wel heel mooi.

Ook een foto gezien van moeders op de pot met peuter en hond erbij gepropt, en dat ze een seconde rust liever zou willen dan de staatsloterij. Begrijpelijk.
Zegt iemand "doe de deur dan dicht".
Mama in kwestie "gaat niet, de ene staat op de deur te rammen en de oudste krijgt 'm open met een schroevendraaier."
>;)

Ik had toch echt NOOIT moeten denken aan de wc-deur open te maken met een schroevendraaier als kind...