Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Napie schreef:Hier ook bewust kinderloos. Heerlijk de vrijheid om weg te gaan wanneer we willen of lui te zijn als je even geen zin heb. Respect voor de moeders hoor. Ik heb er het geduld er niet voor en ik moet er niet aan denken dat ik na het werk nog van alles voor een gezin moet doen.
Ik word er wel een paar keer per week mee geconfronteerd: ik werk op de kraamafdeling en de couveuse afdeling. Ik krijg vaak de vraag of ik kinderen heb en de stilte die vaak valt als ik nee zeg..... of ze zijn bang dat ik ze niet kan krijgen of een kinderhater ben. Ik vind baby's geweldig hoor...maar olifanten en dolfijnen ook en die heb ik ook niet
Varekaj schreef:Door mijn werk zie ik veel kanten:
- ouders die alles deden voor de kinderen, maar de kinderen doen niks voor hen
- ouders die alles deden en kinderen die nu ook alles doen
- ouders die niks deden voor kinderen, maar wel eisen dat de kinderen er nu zijn
- ouders die niks deden en kinderen die niks doen
- ouders die willen dat hun kinderen ophouden met vanalles te regelen waar ze (absoluut) niet achter staan
En zelfs dan hangt het per situatie nog af of je er zelf begrip voor kan opbrengen of niet. Sommige ouders deden bewust niks, sommige wilden wel maar konden het gewoonweg niet en de kinderen nemen hen dat alsnog kwalijk, kinderen die goed bedoeld veel doen maar hun ouders daarmee teveel bemoederen en kinderen die alles willen regelen om er hun eigen voordeel uit te halen... Zoveel opties dus zoveel uitkomsten.
Soms zie ik ook kinderen die alles voor hun ouders doen, maar waarvan je als buitenstaander merkt dat de ouders elkaar omwille van "moeten" tolereren. Die gewoon een heel slecht huwelijk hebben maar bij elkaar zijn gebleven omwille van de mindset van die tijd en omwille van de kinderen.
PrizTwir schreef:Mijn nicht is zwanger en ze plaatste twee foto's. Week 12 en 14, er is serieus geen verschil te zien, alleen zij ziet het.![]()
Daarnaast heeft ze nu al last van haar banden en neemt ze al 1000 mg PCM. Kan nooit, maar ze is een aansteller. Met de bevalling zal ze dan wel platgespoten moeten worden.
moonsparkle schreef:PrizTwir schreef:Mijn nicht is zwanger en ze plaatste twee foto's. Week 12 en 14, er is serieus geen verschil te zien, alleen zij ziet het.![]()
Daarnaast heeft ze nu al last van haar banden en neemt ze al 1000 mg PCM. Kan nooit, maar ze is een aansteller. Met de bevalling zal ze dan wel platgespoten moeten worden.
Klinkt met of jij weet wat ze voelt...