paardrijden en overgewicht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 11:18

LilChar schreef:
Ik heb er best wel moeite mee dat het allemaal zo langzaam gaat eigenlijk, vooral als je elke dag op de weegschaal staat. Ik ben nu een week begonnen met de weegschaal en ik ben de hele week al 80 terwijl ik heel goed eet en sport. Gisteren was ik 79 dus ik dacht YES eindelijk, ben ik vanochtend weer 80. Daar irriteer ik me dan toch wel aan. Nu ga ik nog twee weken elke week wegen en anders stap ik over op 1 keer in de week zodat ik hopelijk ook iets zie haha.

Hou je ook je eten bij in een app? Om even te checken of je inderdaad zo gezond eet als dat je in je hoofd hebt? Niet banketstaaf bedoeld hoor, maar voor jezelf even :)

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 11:23

Emmaa_ schreef:
LilChar schreef:
Ik heb er best wel moeite mee dat het allemaal zo langzaam gaat eigenlijk, vooral als je elke dag op de weegschaal staat. Ik ben nu een week begonnen met de weegschaal en ik ben de hele week al 80 terwijl ik heel goed eet en sport. Gisteren was ik 79 dus ik dacht YES eindelijk, ben ik vanochtend weer 80. Daar irriteer ik me dan toch wel aan. Nu ga ik nog twee weken elke week wegen en anders stap ik over op 1 keer in de week zodat ik hopelijk ook iets zie haha.

Waarom niet gelijk eens per week?

Omdat ik pas een week begonnen ben zegmaar, en ik wil graag zien of er wat gebeurd en hoe.
Maar misschien zou het voor mijn gemoedsrust wel beter zijn om het eens per week te doen. Even nog over nadenken!

Anoniem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 11:25

Ik weeg een keer per week en dat vind ik zelf prima. Dan weet ik wat er gebeurt en kan ik nog makkelijk herkennen hoe het komt als ik zwaarder ben geworden of niet ben afgevallen.

Je gewicht kan zo schommelen, oa door vocht vasthouden of bijvoorbeeld je ontlasting. Als je elke dag op de weegschaal gaat staan zal het zo zijn dat je de ene dag wat meer vocht vasthoudt of je nog niet voor nummer 2 bent geweest..

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 11:43

Ik weeg me ook maar 1 (heel soms 2) keer in de week. Ik heb me ook eens een tijdje elke dag gewogen en ik werd er gewoon depressief van soms :')

Ik had vanmorgen weer mijn wekelijks weegmoment, weer -0,7kg ten opzichte van vorige week. Totaal komt nu voor mij op -11,9kg :D

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 11:58

Monster_tos schreef:
hou je ook je eten bij in een app? Om even te checken of je inderdaad zo gezond eet als dat je in je hoofd hebt? Niet banketstaaf bedoeld hoor, maar voor jezelf even :)

Nee heb ik wel ooit gedaan, maar ik weet zeker dat ik gezond eet :) ik snoep sowieso niet, en geen frisdrank alleen water/thee en eet fruit en groente etc, niks ongezonds !

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 12:02

Ik weeg ook niet elke dag want dat is zo frustrerend... En heeft ook weinig zin denk ik.
Ik weeg zelf altijd op maandagochtend en vrijdagochtend :j

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 12:05

Ik weeg ook 1x per week :P dat vind ik het prettigste

Mijn opa en oma zijn er, en hmmm ze hebben makreel meegenomen lekker voor de lunch
Ontbijt moet ik nog, zo maar ff volkoren beschuit maken denk ik.

Kingeping

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 12:13

Ik weeg me ook eenmaal in de week... (soms zelfs in x in de 2 weken)

Mijn dag vandaag:

O: geitenyogurt met lijnzaad, ceshewnoten, kokosrasp en hennepzaad
T: krokante kaas met guacamole
L: sla, tomaat en tonijn
T: flinke bak thee
A: iets met aubergine denk ik

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 12:27

LilChar schreef:
Monster_tos schreef:
hou je ook je eten bij in een app? Om even te checken of je inderdaad zo gezond eet als dat je in je hoofd hebt? Niet banketstaaf bedoeld hoor, maar voor jezelf even :)

Nee heb ik wel ooit gedaan, maar ik weet zeker dat ik gezond eet :) ik snoep sowieso niet, en geen frisdrank alleen water/thee en eet fruit en groente etc, niks ongezonds !

Ook van gezond eten kun je te veel binnen krijgen, en dan val je ook niet af. Misschien zit het hem in de hoeveelheid? Zo jammer als je zo je best doet en je ziet het niet terug :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 12:31

LilChar schreef:
Monster_tos schreef:

Dan nog kan het zeker wel zin hebben om eens een keer na te gaan hoe veel je nou echt eet, en dan ook echt dmv afwegen en alles invullen. Het is even wennen maar het kan je wel heel veel inzicht bieden als het niet helemaal lukt met afvallen. Ook als je gezond eet kan je nog onbewust te veel of juist te weinig binnen krijgen.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 12:32

Ik weeg me op maandag woensdag en vrijdag, maar noteer alleen de maandagen in mijn afval dagboekje.

Heb net ook dit erin gemaakt, een beetje net als vroeger dat ik een aftelkalender maakte voordat we op vakantie gingen. Nu de versie met kilo's!
Afbeelding

M'n doel is niet 65, maar nu is de bladzijde mooi vol :') al zou 65 zeker niet erg zijn :D m'n doel is 70/75. Het belangrijkste vind ik dat ik me goed voel

@kingeping volgens mij zouden we geen lijstjes meer doen :o

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 12:35

KellyAV dat is echt een super leuk idee!
Werd daar vroeger al helemaal gelukkig van haha!

Kingeping

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 12:40

_KellyAV schreef:
Ik weeg me op maandag woensdag en vrijdag, maar noteer alleen de maandagen in mijn afval dagboekje.

Heb net ook dit erin gemaakt, een beetje net als vroeger dat ik een aftelkalender maakte voordat we op vakantie gingen. Nu de versie met kilo's!
[ [url=m/TafyV4.jpg]Afbeelding[/url] ]

M'n doel is niet 65, maar nu is de bladzijde mooi vol :') al zou 65 zeker niet erg zijn :D m'n doel is 70/75. Het belangrijkste vind ik dat ik me goed voel

nou excuses, dat zal ik wel gemist hebben, dacht dat daar mensen ook inspiratie uit haalde..

D__S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 12:44

Wat een tof idee kellyAV! Dat moet ik misschien ook eens maken. Geeft waarschijnlijk een zeer goed gevoel als je weer eens een vakje mag wegstrepen.

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 12:46

Leuk zo een blokjes kalender! Ik ga dat denk ik ook doen, ben gek op lijstjes :P
Zelf doe ik wel elke ochtend opschrijven wat ik die dag ga eten/drinken en dan streep ik het door als ik het op heb. Dat werkt super goed voor mij! Zo zie ik ook nog eens of ik wel genoeg drink bijvoorbeeld, en verder pak ik niks extra's want dat staat niet op mijn lijst.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 12:46

Kingeping schreef:
_KellyAV schreef:

[ [url=m/TafyV4.jpg]Afbeelding[/url] ]

nou excuses, dat zal ik wel gemist hebben, dacht dat daar mensen ook inspiratie uit haalde..

Er is een andere topic waar veel mensen lijstjes in plaatsen. Er is volgens mij afgesproken dat hier niet te doen. Als je onder aan de pagina zoekt op lijstjes in dit topic kom je een link tegen waar ze wel lijstjes delen. :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 12:57

Dat is wel slim dat weg strepen.
Denk dat het heel erg motiverend is en erg fijn om terug te kijken als je een moeilijk moment hebt.
Heb gisteren op de weegschaal gestaan en is -1.5. Ben er blij mee. Moet zeggen dat ik het wel verwacht had want ik merk duidelijk aan mijn broeken dat ze wat ruim zijn. Dat werkt voor mij meer motiverend dan het cijfer.

Wat Fajah betreft ik heb ik niet gezien/gelezen maar ik denk dat het met alle soorten methode wel is dat je altijd vanuit jezelf moet kijken en niet hoe een ander het doet. Fajah is volgens mij zelf niet zo groot en dat speelt natuurlijk ook mee in wat je nodig hebt. Maar goed er zijn meer ongezonde manieren om af te vallen dan op de gezonde manier. En als ik heel eerlijk ben is het afvallen niet de strijd(voor mij persoonlijk) maar vooral om straks op gewicht te blijven en in het goede ritme blijven. Vooral beweging is voor mij belangrijk en dat wil er nog weleens bij inschieten. Omdat je toch andere dingen in je leven vooraan plaats en jezelf "vergeet."

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 13:03

Oooowh wat een goed id kelly!
Die ga ik ook absoluut voor mezelf maken!

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 13:05

Dat wegstrepen is best een goed plan :D thanks voor de tip!

Ik bedenk ook elke keer dat elke dag wegen niet handig is, nu mag ik van mezelf zaterdagochtend weer wegen :) anders word ik er echt helemaal moedeloos van, ik probeer wel elke keer voor ontbijt en na toiletbezoek voor nr 2 :') maar dan nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 13:06

Ik heb gelukkig een vrij regelmatige stoelgang dus als ik wakker word ga ik nummer 1 en dan stap ik op de weegschaal, ook voor medicatie e.d dus zonder water of iets anders in m'n maag. Ik ga er ook altijd in m'n ondergoed op, om een zo helder mogelijk beeld te krijgen.

Bij mij is het altijd maandagochtend zodat ik gelijk het weekend erbij kan incasseren :))

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 13:44

Leuk dat jullie je inspiratie halen uit m'n zelfgemaakte aftelkalender :D
Ik denk ook inderdaad dat het heel goed gaat voelen als je de kilo's door mag strepen. Vooral de eerste 5, is toch weer een kleine mijlpaal. En dan heb ik mijn subdoel behaald :)

Mijn vriend slaapt doordeweeks altijd bij mij en moet er vroeg uit, ik ga er dan altijd eventjes mee uit en kan ik meteen voor nummer 1 naar de wc. Vervolgens ga ik weer naar bed en als ik wakker word moet ik meestal voor nummer 2 en daarna ga ik wegen. Ik weeg altijd in m'n nakie :D

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:22

Leuk dat lijstje zeg met zo strepen!!

Ik kan met 1400 calorieen best veel eten als je gezonde keuzes maakt. Maar zoveel sporten is niet aan mij besteed :') ik zal al blij zijn met de helft van de lichaam van fajah.

Hier de weegschaal weer lief, nog 1 kilo en ik zit onder me eerste doel *\o/* alloewel ik vannacht al me cadeautje had gekocht, kon niet wachten :'). Nu nog 6 kilo en dan mag ik nieuwe laarzen!

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:54

Wat heb je gekocht? :D
En mag je nieuwe rijlaarzen voor jezelf?

Ik heb nog petries in de kast staan, super mooi zijn ze. Heb ze denk ik een x of 10 aangehad... Krijg ze echt niet dicht. Ze moesten als wedstrijd laarzen gaan dienen, maar ik denk dat ik er maar mee ga trainen tegen de tijd dat ik ze pas. Heb al weer bedacht dat ik zwarte wedstrijd laarzen wil :') maar die mag ik pas als ik op gewicht ben

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:56

Iemand voor vanavond nog een lekker recept?
Ik moet namelijk koken en mijn moeder zei: "Doe maar macaroni" maar dat is nou niet echt wat ik wil. Al vind ik het wel super lekker :P
Ik zoek daarom iets wat goed voor mij en mijn ouders moeten maar gewoon mee eten :P

Is er iets lekkers/gezonds wat je kan doen met macaroni/pasta. Geen spaghetti ;)

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 15:01

Volkoren pasta nemen met een lekker stukje vis erdoor en wat groentjes? Beetje pesto erbij, zon gedroogde tomaatjes...