Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 09:00

Oke, heel erg bedankt voor de tips! :D Ik ga het allemaal voorstellen :)

Secricible, vooral in de namiddag, vanaf een uur of vier, als al zijn eten op is. Maar ja, iedereen heeft toch honger dan? Net terug van werk/school maar nog geen etenstijd, dan heb ik ook altijd razende honger!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 09:01

Oh en niet te vergeten: drinkt hij er genoeg water naast?

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 09:01

Klinkt als zware dagen, volgens mij geeft Phor idd al een paar goede tips :)

Ik heb de laatste tijd vaak een wat opgeblazen gevoel, heel vervelend. Vooral in de ochtend veel last van... Waar kan dat van komen? Ik besef met dat ik vrij veel koolhydraten binnen krijg, kan het daarvan komen? Het is echt nieuw voor me... Eerder voelde ik me 's morgens juist echt superstrak :\

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 09:03

TrIjNiE__ schreef:
Oke, heel erg bedankt voor de tips! :D Ik ga het allemaal voorstellen :)

Secricible, vooral in de namiddag, vanaf een uur of vier, als al zijn eten op is. Maar ja, iedereen heeft toch honger dan? Net terug van werk/school maar nog geen etenstijd, dan heb ik ook altijd razende honger!

Ja en dat mag ook zeker, honger hebben is niet het einde van de wereld. We moeten alleen zeker weten dat het gezonde honger is en niet dat ie bijna van zijn graatje gaat of dat hij af gaat vallen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 09:08

Dat dus haha ;) en als hij zo weinig vet heeft lijkt het me niet slecht om de kcal eens wat op te schroeven en te kijken wat dat doet. Gaat hij daarmee aankomen dan kun je altijd weer stoppen?

Even update van mezelf. Kreeg gisteren van ervaringshulp rondom keto al opmerking dat 1kg in eerste week erg beperkt was omdat je ook water hoort te verliezen. Dat wist ik maar wil ook niet lager gaan zitten in kcal dus had ergens wel een stemmetje dat knaagde. En vanochtend was er ineens na het sporten in 24uur ruim een kilo vanaf. Daar was de waterplons dus die er nog uit moest :D verklaard ook de hoofdpijn vanochtend, dus nu weer flink me vol aan het gieten met water.

Grapjasjes12

Re: Sport & voeding doelen/tips/tricks/motivatie/klets topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 09:09

Vergeet ook niet wat zout toe te voegen hier en daar als je je echt naar gaat voelen :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 09:11

Ja, doe ik sowieso al. Bijna theelepel extra in de eerste 10 dagen is het advies en een multi voor de overige elektrolyten. Daarnaast nog extra jodium en slik nu ook kaneel ivm verhoging van insulinegevoeligheid. En voel me echt mega. Alleen met sporten gisteravond wat dizzy, verder heb ik nog nooit zoveel energie gehad. Mijn man was stomverbaasd, normaal om 4u als ik naast hem in de auto zit terug van werk crash ik volledig haha.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 09:13

phormicola schreef:
Oh en niet te vergeten: drinkt hij er genoeg water naast?

Zijn fles water van 2l is altijd leeg :j Zeker als het wat warmer is drinkt hij gerust 3 tot 4 liter.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 09:16

secricible schreef:
Ja, doe ik sowieso al. Bijna theelepel extra in de eerste 10 dagen is het advies en een multi voor de overige elektrolyten. Daarnaast nog extra jodium en slik nu ook kaneel ivm verhoging van insulinegevoeligheid. En voel me echt mega. Alleen met sporten gisteravond wat dizzy, verder heb ik nog nooit zoveel energie gehad. Mijn man was stomverbaasd, normaal om 4u als ik naast hem in de auto zit terug van werk crash ik volledig haha.

Ja dat had ik ook! Je zal merken dat hoe meer vet je verliest hoe minder goed je je gaat voelen, helaas. Dat zijn ook de cues om weer stapje voor stapje koolhydraten toe te gaan voegen.
Maar je kan je wel een jaar of langer zo fantastisch voelen *\o/*

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 09:40

Was niet van plan heel diep te gaan hoor. Sowieso die paar kilo die ik er af wilde er af hebben, maar primaire doel is toch kijken of die insulinegevoeligheid omhoog kan zodat ik weer gewoon carbs kan eten. Mis ze wel echt in mijn eetpatroon.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 10:14

Dat is zeker een goede methode, het heeft bij mij in ieder geval super gewerkt. Heel veel succes :)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 12:42

Voor diegene die zo weegschaal vast zijn :') :P

Afbeelding

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 08:27

Trijnie, die muffins zien er lekker uit. Ik ga het recept doorsturen naar mijn vriend, wie weet krijg ik dan dit weekend ook lekker muffins!
Secredible, in principe mag ik wel sporten, alleen diepe kniebuigingen, springen of knie draaien kan niet. Ik hoop eigenlijk volgende week heel voorzichtig te gaan hardlopen/joggen. Zolang ik rechtdoor beweeg gaat het namelijk best goed. Zwemmen gaat bijvoorbeeld ook niet omdat je dan je been opzij beweegt.
Jij lekker bezig zo te lezen. Volg je een specifiek dieet?
Hier gaat het de laatste twee dagen iets beter. Gelukkig niet gesnoept en m’n knie gaat steeds beter. Nu zorgen dat ik niet te vroeg begin met sporten, want dat is altijd mijn grootste valkuil, niet goed opbouwen bij blessure. Daardoor loop ik er veel langer mee dan nodig. Woensdagavond weer wezen klimmen, wat al een stuk beter ging.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 11:13

Interessant geklets hier over ingewikkelde ketose-dieten. Leerzaam voor een leek hoor!

Sec, hoe lang moet je volgens deze methode eten?

Trijnie, wow jouw vriend beweegt nogal wat!

Haha handig Lieke, dat muffinrecept naar je vriendje sturen :P Balen he, een blessure...

Het hooi werd uiteindelijk geleverd om 21.45 uur...in het donker |o Ik was maar om 01.00 thuis en gisteren was ik echt kapot van al het tillen en stapelen. Vandaag braaf weer aan het sporten (en netjes aan het eten, in tegenstelling tot gisteren).

Jeetje, sportende vrouwen zijn toch echt supervrouwen. Wij zijn maar met twee en ik ben maar vier dagen op kantoor, maar wat een rommel ligt er alweer na een week! En de was, en boodschappen doen, en poetsen, etc etc etc. En daarbij nog ontelbaar veel hobby's én gezond koken én alles uittellen én dagelijks proberen sporten. Ik wil meer uren in een dag!

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 12:55

Bhriseis schreef:
Interessant geklets hier over ingewikkelde ketose-dieten. Leerzaam voor een leek hoor!

Sec, hoe lang moet je volgens deze methode eten?

Trijnie, wow jouw vriend beweegt nogal wat!

En dat gaat helaas ten koste van zijn tijd voor mij. Ik mag het doen met enkele uurtjes op zaterdagavond en af en toe familiefeest op zondag -O- Ach ja, ik heb er zelf voor gekozen om een boerenzoon te daten :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 12:59

Mooi plaatje gribaldi!!

Lieke, gelukkig nog wel opties dus maar lijkt me lastig even zoeken inderdaad! Ik eet nu volgens ketogeen dieet, low carb high fat.
Bhriseis, pffff... Lekker dan zo laat. Hele workout op zich. Ik wil het nu volhouden tot 31 augustus, de 31ste vieren wij onze trouwdag en gaan samen naar de librije dus dan heb ik pauze ingelast. Ook ruimte om even voor mezelf na te denken wat ik verder wil.

Vandaag precies een week bezig, en anderhalve kg er af. Geen idee wat daarvan vocht is, vast een groot deel maar dikke prima. Woensdag was sporten echt nog helemaal niks, constant duizelig enzo. Donderdag toen ineens die kg er af, dus blijkbaar glycogeen opgebruikt bij sporten en vanochtend echt heerlijk gesport. Nergens last van gehad, en workout was echt heel zwaar dus ben blij. Hopelijk blijft het nu zo.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 13:15

Wat knap dat je dat zo volhoudt zeg... Waardoor gaat sporten nu opeens zo lekker? Omdat je lichaam heeft 'geleerd' om vet te gebruiken als brandstof?

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 13:18

Bhriseis, lange dag maar wel sportief! Meer uren in een dag zou wel fijn zijn soms :P

TrIjNiE__, ten koste van jouw sporten of ten koste dat je hem minder ziet?

Sec, goed bezig :)

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 13:33

gribaldi schreef:
Bhriseis, lange dag maar wel sportief! Meer uren in een dag zou wel fijn zijn soms :P

TrIjNiE__, ten koste van jouw sporten of ten koste dat je hem minder ziet?

Sec, goed bezig :)

Dat ik hem minder zie. Maar soms stel ik hardlopen uit als hij eens vrij heeft. Voor niks goed eigenlijk die jongens :')

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 13:34

Hahaha :')

Wonen jullie nog niet samen? Dat scheelt ook wel qua tijd en elkaar zien zeg maar :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 13:36

Bhriseis schreef:
Wat knap dat je dat zo volhoudt zeg... Waardoor gaat sporten nu opeens zo lekker? Omdat je lichaam heeft 'geleerd' om vet te gebruiken als brandstof?

Lichaam wil van nature koolhydraten verbranden, dus als het die niet krijgt, gaat je lichaam eerst in protest: duizeligheid, bloeddruk daalt en gevoel van lage bloedsuiker. Als er dan nog geen glucose moet gaat het over in vetverbranding en heeft het de koolhydraten dus niet meer nodig en daar zit ik nu.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 13:38

... Met het voordelen dat je geen typische hoogtes en laagtes meer krijgt, dus altijd een effectieve toevoer van energie?

Haha herkenbaar Trijnie. Wij sporten doordeweeks vaak samen, maar tijdens het balletseizoen baal ik soms wel een beetje dat ik zo veel avonden van huis ben.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 13:43

Hmm, ja dat is een beetje de gedachte, maar ik ben er geen voorstander van voor een gezond lichaam persoonlijk dus ik wil het ook niet ophemelen. Koolhydraten beperken prima, maar dit is vrij heftig en men weet nog niet zo goed wat het effect is op nieren en lever. Mijn man zag bij mij de verandering en wilde ook meteen deze methode bij zijn volgende cut, maar ik ben er gewoon niet zo voor als andere methodes werken.
In mijn geval is het echt een uitprobeersel omdat er zoveel goede resultaten gevonden zijn om de insulinegevoeligheid te verhogen via ketodieet, dus dat is ook echt mijn doel. Zoals ik me nu voel wil ik er na mijn vakantie mee doorgaan voor een maand of 3 en kijken of het lukt om koolhydraten toe te voegen na het sporten. Uiteindelijk wil ik dan de koolhydraten in kleine stapjes gaan verhogen en kijken hoe ver ik kan gaan. Maar dat is nu het idee, misschien dat ik het nog wel bijstel ;)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 13:55

Ja dat snap ik wel. Al bij al weet een (gezond) lichaam nog steeds wat het beste is, en indien koolhydraten geen enkel nut zouden hebben, zou een lichaam er zich ook geen raad mee weten.

Ik merk zelf nog vaak genoeg dat al mijn crashdiëten uit het verleden voldoende hun sporen hebben nagelaten. Had ik een 100 % normaal werkend lichaam, ik zou nu ook niet alles continu zitten bijhouden...

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 20:06

gribaldi schreef:
Hahaha :')

Wonen jullie nog niet samen? Dat scheelt ook wel qua tijd en elkaar zien zeg maar :)

Nou dat lijkt me een beetje vroeg na bijna 1,5 jaar :') En ik moet nog verder studeren en hij moet nog een jaar naar school dus is wel moeilijk dan. We zijn ook nog maar 18 he :D