[Centraal] Piercings (deel 17)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] Piercings (deel 17)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 19:24

Ik wilde dus eerst in principe een lage helix, alleen zit ik nu te twijfelen over een conch. :') en nee ik wil het niet allebei doen. Vind een groot ringetje met een balletje heel tof eruit zien. Wordt deze ook met 1,2 gepierced?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 20:06

In mijn conch zit 1.6 maar je kunt altijd aan je piercer vragen of ze met 1.2 piercen als je dat liever hebt :)

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 20:06

Je kan vast vragen of ze het 1.6 kunnen doen. Als je dat wil dan haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 20:15

Zou mijn tweede piercing worden en ik weet ook echt niet wat mooier is 1,2 of 1,6. Vind het nu al spannend, denk dat ik een conch mooier ga vinden staan dan een lage helix. Conch dan zo hoog mogelijk laten plaatsen denk ik. Anders wordt het voor mijn kleine Indische oortjes errrrug druk qua ringetjes onderaan mijn oor haha.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 20:31

UhNee schreef:
Ik heb jullie advies nodig. Ik heb sinds 3 jaar oorbellen maar nog steeds zijn ze niet genezen. Ik heb er nu zilveren inzitten, maar zelfs nu blijven ze gewoon pussen/bloeden en pijn doen. Ik heb alles geprobeerd. Zeezout, alcohol, sterilon, niks helpt.... Ik ben bang dat het komt doordat ze geschoten zijn.
Nu mijn vraag, is het slim om deze oorbellen eruit te halen, ze dicht te laten groeien en eventueel weer door te laten prikken door de piercer?

Als je ze door je oorlel hebt laten schieten, zou het in principe snel genezen moeten zijn. Als je in je kraakbeen geschoten bent, dan kan het wel kloppen dat je er last van blijft houden. Dat is ook de reden dat ik jaren geleden mijn helix eruit heb gehaald, omdat hij na 2 jaar nog niet geheeld was (stukje kraakbeen bleef 'zweven' en hield de boel ontstoken. We zijn nu - niet liegen - zo'n 17-19 jaar verder en nu heb ik hem afgelopen zomer alsnog laten piercen. Binnen no-time genezen! Mede mogelijk gemaakt door Sterilon (in mijn geval). ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 21:22

Vraagje.. Ik heb mijn neuspiercing nu bijna twee maanden en ondanks dat het vochtbultje weg is begint hij nu toch wel echt te ontsteken. Heb hem toen hij begon te pruttelen elke dag braaf gewassen met de zeep die ik mee heb gekregen, maar het werkt niet en hij begint nu echt rood te worden en pijn te doen. Zou het kwaad kunnen om er een druppeltje Sterilon op te doen? Heb echt het idee dat hij even goed schoon moet..

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 22:33

Ik zou het gewoon doen Emma, het geetter met mijn FH is ook meteen gestopt na 2 dagen sterilon.
Echt, dat middeltje had ik bij eerdere piercings al moeten hebben! Maar bleef er toen ver uit de buurt omdat iedereen het afraadde. Heeft bij mij in elk geval goed effect gehad, ook op het vochtbultje.

Ik zou voor de conch gaan! Maar dan wel de lage :P

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 22:35

Bij mij werkte sterilon ook geweldig op m'n tragus... Word vaak afgeraden maar het heeft m'n tragus alleen maar ten goede gedaan :)

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 23:20

Waarom word sterilon eigenlijk zo "verboden" ?
Ik weet nog wel van mijn oorbellen dat het juist moest..
Wie legt mij dit uit :)

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 00:00

Ik! Sterilon schijnt ook de goede bacteriën te doden en daarom niet bevorderlijk te zijn voor de genezing :)

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 00:16

Ahaa thanks!
Ik laat morgenavond mijn tongpiercing zetten.. nu dacht ik dat het handig was om van te voren vast mondspoeling te halen ivm sluitingstijd winkels, of krijg je dat mee? Bij mijn tattoo kreeg ik klein potje zalf mee namelijk

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 00:49

Ik kon een mondspoeling met zeezout bij m'n piercer kopen. En ook spray. Vond die spoeling erg fijn omdat deze niet zo'n sterke smaak had wat je vaak hebt bij de normale spoelingen. Het was van h2Ocean.

Maar ik denk dat het per shop verschilt of ze dit hebben.
Ik vond het wel erg fijn na het piercen in m'n tong om waterijsjes te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 09:20

Sterilon wordt inderdaad vaak als te agressief gezien om op een verse piercing te doen, maar als ik hier zo lees dat er zo veel mensen zijn waarbij het daardoor beter is geworden dan ben ik eruit :))

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 10:26

Van wat ik heb begrepen is het inderdaad vooral de verse piercings tot een week of 2 oud?

Vroeger werd het juist altijd aangeraden, dus ach. Zoveel mensen, zoveel meningen :)

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 10:46

Ik denk dat Sterilon onnodig is bij normaal helende piercings, die redden zichzelf wel en ik ben van LITHA. Maar een ontstoken piercing of een met vochtbult kan best baat hebben bij Sterilon. Maar dat is mijn mening ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 10:54

Kwal schreef:
Ik denk dat Sterilon onnodig is bij normaal helende piercings, die redden zichzelf wel en ik ben van LITHA. Maar een ontstoken piercing of een met vochtbult kan best baat hebben bij Sterilon. Maar dat is mijn mening ;)

Oef wist ik dat maar eerder haha, in het vervolg ga ik gewoon druppen bij een vochtbultje :=

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 11:05

Emmaa_ schreef:
Vraagje.. Ik heb mijn neuspiercing nu bijna twee maanden en ondanks dat het vochtbultje weg is begint hij nu toch wel echt te ontsteken. Heb hem toen hij begon te pruttelen elke dag braaf gewassen met de zeep die ik mee heb gekregen, maar het werkt niet en hij begint nu echt rood te worden en pijn te doen. Zou het kwaad kunnen om er een druppeltje Sterilon op te doen? Heb echt het idee dat hij even goed schoon moet..

Van degenen die ik met een neuspiercing ken, hebben ze allemaal een druppel sterilon gebruikt. Bij allemaal is het in no-time rustig geworden.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 11:07

Kwal schreef:
Ik! Sterilon schijnt ook de goede bacteriën te doden en daarom niet bevorderlijk te zijn voor de genezing :)

Maar de goede bacteriën zijn ook zo weer terug. Je moet het dan ook niet meerdere keren per dag doen, maar slechts éénmaal per dag een druppeltje. Dat kan geen kwaad. ;)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 11:08

Skessa_ schreef:
Van wat ik heb begrepen is het inderdaad vooral de verse piercings tot een week of 2 oud?

Vroeger werd het juist altijd aangeraden, dus ach. Zoveel mensen, zoveel meningen :)

In 'mijn tijd' werd het juist weer aangeraden en dat is al zeker 35 jaar terug. Nooit problemen gehad.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 11:45

Sterilon droogt ook gigantisch uit. Bij oorpiercings en kraakbeenpiercings kan het zeer goed helpen, maar het is absoluut af te raden bij overige piercings. Natuurlijk kunnen er enkele uitzonderingen hierop zijn. Maar ik zou het risico niet nemen bij overige piercings.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 14:23

Shenavallie schreef:
Kwal schreef:

Maar de goede bacteriën zijn ook zo weer terug. Je moet het dan ook niet meerdere keren per dag doen, maar slechts éénmaal per dag een druppeltje. Dat kan geen kwaad. ;)

Dat zeg ik ook niet. Ze vraagt waarom Sterilon wordt afgeraden. Ik geef antwoord, is niet mijn mening.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 15:40

Kan iemand mij een goede shop aanraden voor studentenbudget? :D Misschien één die een actie heeft als 'vrijdagavond 10% korting', ik noem maar een voorbeeld. Ik ben toch op zoek naar een leuke stad voor een dagje weg en gratis OV maar liever niet in het noorden of bij de kust. Ik wilde eerst naar One Spirit Collective maar duur en er zijn vast wel meer goede shops in Nederland mag ik hopen :P

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 15:42

Shivatjuh01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 16:20

Ik heb sinds een aantal maanden een helix, ik heb nu regelmatig last van vochtbultjes en ik denk dat het komt door het huidige sieraad. Ik blijf namelijk telkens met m'n haar eraan hangen. Kan ik ondanks het vochtbultje toch gewoon wisselen? Of beter afwachten totdat het weer weg is?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 16:32

Hoe lang heb je je helix, wat zit er nu in? En wat zou je erin willen doen? Het beste is de eerste 6 maanden niet te wisselen maar als je het idee hebt dat je huisige sieraad de genezing bemoeilijkt...