[HK] De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SteffiiY

Re: [HK] De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 22:34

Ik meld me ook :D

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 22:49

Before en after foto's zijn altijd leuk! Ik wilde ze candaag nog maken maar ik durf niet :+

De training was leuk! Was natuurlijk nog niet vol gas maar ook techniek uitleg van de squats en lifts en andere oefeningen. Daarna twee rondjes circuit gedaan, eerst 30 om 30 activiteit en rust en daarna 30 om 20 seconden. Voedingsschema's ook doorgesproken en fijn dat ze mijn ideeen daarin ook bevestigen. Dus lekker veel groenten, rauwkost en eiwitten eten en suikers en brood voornamelijk skippen :j

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 08:10

Cecile, o dat klinkt inderdaad lekker met die champignons en spinazie.

Ingrid, lijkt me motiverend werken zo in een groep!

Ik heb gister een rotavond gehad. Voelde me alleen, heb keelpijn, m'n scheen deed (en doet nog steeds) pijn van 't wandelen van zondag... Dus hardlopen kan ik voorlopig sowieso wel vergeten :( Veel te veel ook weer gegeten gisteravond doordat ik me zo rot voelde. Bah.

Eigenlijk zou ik ook wel willen gaan fitnessen ofzo maar ik durf niet zo goed... Bij de sportschool waar ik normaal ging, worden alleen groepslessen gegeven. Daar komen dus ook nagenoeg alleen maar vrouwen. Met mannen erbij zou ik me dan toch minder op m'n gemak voelen ofzo...

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 08:47

Tara je komt daar voor jezelf :) dus jezelf schop geven en gewoon gaan!!

Vond in begin ook best eng... Maar nu alleen maar heel gezellig

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 09:47

Tara ik moest ook even over een drempel heen hoor, ik heb in mijn programma een paar oefeningen waarvoor de benodigdheden echt midden in het krachthonk staan tussen alle strakke spierbundels. Maar verstand op 0 en gewoon gaan want toevallig is dat ook nog de oefening die wonderen doet voor mn rug. Dus pech dat ik niet strak getraind ben, ik werk er wel aan :)

In een groep werkt idd echt fijn! Ga vanavond weer *\o/*

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 10:57

Mijn ervaring is dat meeste mannen alleen maar respect hebben voor een vrouw die niet alleen op de loopband wil staan in de gym.

Eten gaat hier zeer goed, geen cheats nodig gehad. iifym geeft veel meer rust in mijn hoofd.
Ben op een week dan ook al 1,5kg kwijt zonder echt te sporten.
Lichaam begint ook te wennen aan minder suiker.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 10:59

ja hoor mannen vinden dit alleen maar stoer en hebben liever een vrouw in het krachthonk die enkel alleen de loopband en het step-apparaat testen ;)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 11:25

Kirrr schreef:
Mijn ervaring is dat meeste mannen alleen maar respect hebben voor een vrouw die niet alleen op de loopband wil staan in de gym.

Precies!! Merk ook echt dat ze mij heel graag willen hebben en respect hebben voor MN vooruitgang!!

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 11:39

Ook nog steeds geen before and after foto's gemaakt. maar denk dat die dan ook meer voor mij zullen zijn haha.

Nog steeds bezig met de 30 days ab challenge, vandaag dag 12 en dus rust dag. Moet zeggen dat ik het het zwaarste vind na een rustdag, dan schieten de aantallen ineens weer omhoog. de andere 2 dagen vallen dan weer mee. Tot nu toe vindt ik de sit ups en de planks het makkelijkst om te doen. De crunches en leg raises vindt ik echt heel zwaar.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 12:01

sanne1992 schreef:
Ook nog steeds geen before and after foto's gemaakt. maar denk dat die dan ook meer voor mij zullen zijn haha.

Nog steeds bezig met de 30 days ab challenge, vandaag dag 12 en dus rust dag. Moet zeggen dat ik het het zwaarste vind na een rustdag, dan schieten de aantallen ineens weer omhoog. de andere 2 dagen vallen dan weer mee. Tot nu toe vindt ik de sit ups en de planks het makkelijkst om te doen. De crunches en leg raises vindt ik echt heel zwaar.

Plank makkelijk? :oo pff daar had ik juist veel moeite mee. Leg raises en plank vond ik erg lastig :P

Ik moet weer eens opnieuw beginnen. Ben vorige keer tot dag 24 ofzo gekomen. Vooral in het weekend merkte ik dat het er niet van kwam of dat ik het vergat. Hoe doe jij dat?

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 12:03

Haha, grappig. Plank vindt ik echt heel relaxed. Ben blij dat die als laatste is haha.

Ik heb nu 1x gehad dat ik dacht, oh ja. ik moet nog mijn challenge doen (en toen bleek dat het een rustdag was dus dat scheelde weer).

Ik doe het gewoon elke avond, zodra ik thuis kom van stal :).

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 12:09

Hallo allemaal!!

Haha Sanne, als je de plank makkelijk vindt, dan ben ik bang dat ie misschien niet helemaal goed wordt uitgevoerd :D Ik kan 'm nu na 7 weken een minuut volhouden, maar dan tril ik helemaal haha.
Span je je bilspieren goed aan? En heb je je heupen goed laag? Misschien goed om het voor een spiegel te doen om te kijken of je wel helemaal recht bent.

Voor en na foto's zijn motiverend dus gewenst :D

Klinkt goed inky! Je eerste stap is gemaakt en dat is al super +:)+

Gister ook begonnen met de ab challenge. Dag 1 is wel heel simpel :+ Wel leuk om te zien dat m'n sit ups en cruches makkelijker gaan dan voorheen *\o/*

Tara: In je uppie kan ik het me wel voorstellen. Is er niet iemand waar je mee samen kan gaan? Al is het maar voor de eerste paar keer. Samen sta je sterker. Ik sport veel in het krachthonk en word nooit raar aangekeken door de mannen.

Ik moet vandaag bootcamp missen :( Heb een vergadering tot laat en dan red ik het niet om op tijd te zijn. Balen!! (wowow, :wow: ik heb nog nooit gebaald van een dagje niet sporten :D )

Succes weer vandaag ladies +:)+ Niet te veel Y)(^) :D

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 12:10

Volgens mij wel, ik heb dat trillen ook wel, maar ik vindt hem zelf minder zwaar dan de crunch en de leg rais. Zal dat met de spiegel wel eens proberen. kijken of het echt goed gaat.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 12:32

Even een update van mijn kanten.
Het sporten gaat op het moment iets minder. Kom er gewoon niet toe, vergaderingen en dat moet nog. Die uitjes staan al lang gepland. Pfff ik hou het zelf al bijna niet meer bij. Ben blij als de maand Maart weer voorbij is.

Qua mijn eetpatroon merk ik wel al vooruitgang :D . Ik heb al veel minder snoepneiging :9 . Al heb ik zo af en toe wat terugvallen. Dit merk doordat ik nu s'morgens kan ontbijten en nog niet hoeft te snacken voordat het lunch tijd is en daarna ook vaak niet tot het avond is.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 14:27

Doen jullie die abs challenge op een matje oid dan? Daar zit ik ook altijd beetje mee. Op de grond vind ik te hard, maar op bed te zacht :')

Goed bezig Moonlight! Niks eten tussen ontbijt en lunch en lunch en avondeten zal mij nooit lukken :') ik verdeel m'n eten liever. Al wil dat vandaag niet zo goed lukken..

Ik vind het lastig om te bepalen hoe veel brood ik mag eten op een dag. Moet ik eten tot ik redelijk vol zit, of minder? Het verschilt ook zo per dag bij mij...

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 14:32

Als ik buikspieroefeningen wil doen leg ik mijn dekbed op de vloer. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 14:36

_Tara_ schreef:
Eigenlijk zou ik ook wel willen gaan fitnessen ofzo maar ik durf niet zo goed... Bij de sportschool waar ik normaal ging, worden alleen groepslessen gegeven. Daar komen dus ook nagenoeg alleen maar vrouwen. Met mannen erbij zou ik me dan toch minder op m'n gemak voelen ofzo...

Ik zit dan bij Trainmore en vind het daar echt heel erg meevallen :) Voel me nooit echt aangekeken ofzo...

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 15:10

Thesserd schreef:
Ik vind het lastig om te bepalen hoe veel brood ik mag eten op een dag. Moet ik eten tot ik redelijk vol zit, of minder? Het verschilt ook zo per dag bij mij...

Volgens mijn voedingsschema (1600 kc dieet) mag je 2 boterhammen als ontbijt en als lunch.

Ik zit niet vol van brood. Vind het te lekker, dus doe 2 boterhammen in de ochtend en kwark als lunch bijvoorbeeld. Of omgedraaid.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 15:17

Thesserd schreef:
Doen jullie die abs challenge op een matje oid dan? Daar zit ik ook altijd beetje mee. Op de grond vind ik te hard, maar op bed te zacht :')

Goed bezig Moonlight! Niks eten tussen ontbijt en lunch en lunch en avondeten zal mij nooit lukken :') ik verdeel m'n eten liever. Al wil dat vandaag niet zo goed lukken..

Ik heb matje van action :)

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 15:24

@ Lins_Vetra jeetje, dus maar 2 boterhammen op een hele dag? Is kwark eten dan wel een goed alternatief? En gaat het dan om naturel kwark (smaakloos spul wat mijn exvriend met een bespierd lichaam altijd at :') ) of gewoon een lekker bakje kwark? :P

@Gianti, ah handig. Eens even kijken binnenkort. Zag laatst ook zoiets bij de kruidvat liggen geloof ik.

@Simoonzel ...:') Dat kan ook nog hahaha.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 15:39

Ik heb net een lekkere smoothie gemaakt met banaan en blauwe bessen. Ga morgen de banaanpannekoekjes proberen. En morgen ook weer een nieuwe smoothie. Heb ook nog aardbeien, peren en appels liggen, dus ben benieuwd :D

Vandaag ook weer fysio gehad en ik mag gaan beginnen met 2x per week 10 minuten fietsen op de hometrainer. Echt superfijn, want van dat stilzitten wordt je echt helemaal gaar op ten duur...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 15:46

Thesserd, ze bedoelt 2x2boterhammen ;) dus 2 ontbijt en 2 voor lunch. En daarvan vervangt ze er nu 2 voor kwark.

Ik eet zelf helemaal geen brood meer. In de ochtend kwark (soms met wat Griekse yoghurt er door en dan wat honing en fruit erbij) en in de middag groente met vlees, een omelet, een salade, pannenkoek obv havermout, banaan/ei pannenkoek enz.

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 16:01

Heb ook een action matje, maar met sit ups hou ik dat niet vol. Mijn rug is niet helemaal oke. en daar krijg ik dan echt last van. Sit ups doe ik dus op bed, de overige op het matje.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 17:52

Ik heb ook een matje voor de grondoefeningen.

Ik heb rugschool gevolgd ivm rugproblemen. He toen een hele serie oefeningen gekregen en ook goed aangeleerd gekregen. En dat heeft me echt al enorm geholpen.

De voor foto heb ik al genomen.

Heb van vroeger ook voor en na foto's, toch zo fijn om die veranderingen te zien!

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 19:35

Zo mijn sport zit erop voor vandaag!
Ben helemaal uitgeput :+

Anderhalf uur gefietst, anderhalf uur rugby en 1 uur paardgereden.

Wil morgen weer naar de sportschool gaan :)