[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lous

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 23:22

Niet aankomen. Opgedroogd bloed is bescherming. Verdwijnt vanzelf wel onder de douche.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 10:29

Precies, lekker laten zitten! Als het echt heel erg opvallend is, kan je na het douchen nog proberen om er heel zachtjes met een wattenstaafje overheen te wrijven, om te kijken of je wat losse korstjes weg kan krijgen. Maar niet gaan zitten schrobben hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 14:32

Even een vraagje, over 1.5 maand ga ik op vakantie naar Turkije, dus dat wordt ook veel in de zee zwemmen, maar hoe doen jullie dat met oorpiercings?

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 14:39

Ik denk dat het zeezout juist wel goed is voor als de piercing pas gezet is. Ik heb er zelf eigenlijk helemaal niet over nagedacht wat ik in de vakantie doe met m'n piercing, gaat allemaal wel goed denk ik.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 15:31

Ik hield hem op vakantie wel boven water in het zwembad maar ging er wel mee in zee zwemmen. Daarna even goed afspoelen met water uit de kraan en geen enkel probleem ermee gehad :)

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 21:36

Ze zeggen dat zeezout goed er voor is idd!

De piercer zei dat ik hem elke dag moet schoon maken met water zeep en een wattenstaafje. Maar omdat dat bloed dus zeg maar de wond blokeerd kan ik dat niet doen.
Hoe houden/hielden jullie het dan schoon?

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 21:38

Ik heb sinds een maandje een helix, en maak er 1 x per dag 10 min. lang met zeezout schoon.
Werkt prima en de bobbel mij me oor word steeds minder, gelukkig heb ik (nog) niet heel veel last van de piercing.

Wel heb ik heel veel last van korstjes.

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 21:40

Mag ik vragen hoe je dat dan doet? Met je oor in een bakje hangen ofzo :')

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 21:43

Oke donderdag komt ie, mn forward helix ik bereid me er al op voor om elke dag met mn oor in water te hangen en weken lang niet meer erop kunnen slapen :')

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 21:45

Jamiefris schreef:

haha nee natuurlijk niet, ik los het zeezout op in een bakje met warm water en laat het water dan afkoelen tot 'aangenaam' warm. (beetje louw)
Dan dep ik het met wc papier in dat water en maak ik me piercing schoon en ook het gedeelte van me oor waar de piercing zit. Ook haal ik me piercing steeds heen en weer tijdens het schoonmaken
Als ik klaar ben maak ik het droog met papier.

Klinkt heel raar maar het helpt heel erg bij me. zo is het ook bij mij uitgelicht door de piercing shop.
Laatst bijgewerkt door Chantaliiejj op 29-06-14 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 21:46

Jamiefris schreef:
Ze zeggen dat zeezout goed er voor is idd!

De piercer zei dat ik hem elke dag moet schoon maken met water zeep en een wattenstaafje. Maar omdat dat bloed dus zeg maar de wond blokeerd kan ik dat niet doen.
Hoe houden/hielden jullie het dan schoon?

Ik liet het wondje een beetje weken, dan deed ik voorzichtig wat zeep op de piercing en haalde ik hem heeeel voorzichtig heen en weer, zodat de unicura in de wond kwam. Dan voel je de piercing zonder weerstand heen en weer bewegen. Daarna spoelde ik de wond op dezelfde manier weer schoon, door voorzichtig de piercing heen en weer te bewegen tot hij weer wat stroever ging, dan wist ik dat de zeep eraf was. Onder de douche gaat dat trouwens het makkelijkst en daarna depte ik de wond schoon met een wattenstaafje en dan kwamen de losse korstjes ook gelijk mee.

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 21:53

Ik mag mijn piercing niet heen en weer halen van de piercer ;o
Nou weet ik dus niet meer wat ik moet doen

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 21:57

Liever niet heen en weer bewegen had ik begrepen? Zo trek je juist korstjes kapot terwijl je huid daaronder aan het genezen is. Maar veel verschil zal het niet maken denk ik. Hoogstens dat de genezing ietsjes langer duurt.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 22:08

ik haal hem alleen een paar keer heen en weer met schoon maken. de rest van de dag raak ik de piercing niet aan

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 22:14

Maar als je hem niet heen en weer mag halen, hoe kan je de wond dan schoonmaken? Het is heel leuk dat je de buitenkant van je oor schoonmaakt (of waar je piercing dan ook zit), maar het gaat om de open wond en die zit toch echt aan de binnenkant.

Je mag de boel ook niet lostrekken, je moet hem zachtjes losweken, bijv. onder de douche. Daarna doe je dus zeep op het staafje en dan pas ga je heeeeel voorzichtig bewegen. Zodra je het schoon hebt gemaakt (alle zeepresten weg hebt gespoeld) zit je verder niet meer aan je piercing. Per dag zal je merken dat het makkelijker gaat!

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 22:30

Weet iemand een leuke (oor) piercing voor mij?
Ga er misschien 1 voor mijn verjaardag vragen ( ik word 14 )

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 22:56

Waarom zou je een gesloten wond met korstjes nog helemaal willen schoonmaken? Als je een sneetje hebt opgelopen ga je toch ook niet telkens het korstje eraf halen?

Het draaien stamt af van het idee dat het sieraad anders kan vastgroeien, maar tegenwoordig heb je sieraden van zulke hoge kwaliteit dat het eigenlijk niet nodig is. Overigens draaien veel mensen nog steeds, en mits je ervoor zorgt dat alles dan goed schoon is is dat echt geen probleem.

Overigens verschillen de meningen van de piercers onderling ook nog :'). De een raad aan om alleen zeezoutoplossing te gebruiken, de ander raad weer aan om 2x per dag te wassen met zeep en te draaien, En aangezien beide manieren met succes worden toegepast, denk ik dat het niet veel uitmaakt mits je maar gewoon voorzichtig doet :)

Lotlot, heb je al wat in je oor? Foto van je oor? :D

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 22:59

muntdrop schreef:
Lotlot, heb je al wat in je oor? Foto van je oor? :D

Ik heb nu 2 gaatjes in m'n oor, derde gaatje staat niet mooi vind ik zelf.

Foto van m'n oor zal ik morgen plaatsen :D

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 23:02

Mij is het niet aangeraden voor het vastgroeien, maar voor het schoonhouden van de wond. Als je een korstje op een schaafwond hebt haal je dat er idd niet af, maar als je een diepere wond hebt moet je die wel schoonhouden ivm de bacteriën die daar anders kunnen gaan broeden. Heb dit advies in 4 verschillende studio's gehad, om dezelfde reden. Alleen iedereen had wel een andere manier van schoonmaken. Uiteindelijk moet je gewoon je gezonde verstand gebruiken, je merkt snel genoeg of iets voor je werkt of niet.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 23:23

Grappig, ik heb de laatste dagen veel op internet opgezocht en ik kom juist veel tegen dat je niet moet draaien :). Als er trouwens gewoon korstjes op zitten is de wond gewoon dicht he. Daar komen geen bacteriën meer in, daarvoor zijn die korstjes juist :). Maar ik denk dat veel mensen het lichaam ook wel een beetje onderschatten. Als je gezond bent, gezond leef en bijvoorbeeld geen autoimmuun ziektes hebt kan je lichaam veel zelf oplossen.

Hihi, ik kan niet wachten op donderdag ^.^. Ik vind een eskimo piercing ook heel gaaf trouwens! Maar het is zo in je gezicht :').

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 23:31

Ik heb mijn helix nu ook een maandje. Eerste twee weken 2x per dag afgespoeld (2 minuten lang) met alleen water en daarna gewoon een keer per dag. Heb er helemaal niet aangezeten, en heb er helemaal geen last van! Kan er gewoon op slapen, kan alles eigenlijk. Helemaal geen last, hij is eigenlijk netzoals mijn normale oorbellen :)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 01:47

Jamiefris schreef:

Ik deed dat wel zo hoor :j Bakje maken, handdoek eronder, oor erin en zo even lekker liggen voor een minuut of 10
Daarna afspoelen met kraanwater en klaar is klara

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 17:27

Hallo!

Ik ga morgen een Helix laten zetten en ik wil graag een ringetje.

Op de website van de piercing/tattooshop staat dat je kan laten piercen of een push-through kan laten doen. Dat tweede zou geheel pijnloos en ook veiliger zijn dus dat kies ik waarschijnlijk.

Er staat alleen op de site dat als je een helix laat piercen, je ook meteen een ringetje kan nemen als je dat graag wilt, in plaats van een steentje. Dat wil ik graag, maar het is mij niet duidelijk of ik ook met dat push-through systeem meteen een ringetje kan nemen. Ze gebruiken het woord piercen namelijk voor het nemen van de piercing en voor de methode...

Heeft iemand hier ervaring mee? Nog tips?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 17:29

Pijnloos kan niet aangezien er een sieraad door kraakbeen geduwd wordt. Dus pin je daar niet op vast. Piercen deed ook niet veel pijn en is ook hartstikke veilig (en heel precies).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 17:31

Nee, dat 't niet volledig pijnloos is had ik wel begrepen dat zal ook wel een beetje een verkooptruc zijn. Ik heb een naaldenfobie dus ik weet niet precies hoe dat Push-Through eruit ziet... _O-

Kan je wel meteen een ringetje als je push-through doet?