Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Chubby schreef:Volgens het RVP wordt de BMR gegeven op 14 mnd en 9 jaar. Dus geen enkele baby is beschermd tegen mazelen. De hele discussie over mazelen bij babys gekregen op het kdv van het babytje van een "enge antivaxxer" slaat gewoon nergens op.
Chubby schreef:Volgens het RVP wordt de BMR gegeven op 14 mnd en 9 jaar. Dus geen enkele baby is beschermd tegen mazelen. De hele discussie over mazelen bij babys gekregen op het kdv van het babytje van een "enge antivaxxer" slaat gewoon nergens op.
Anoniem schreef:Daarom begrijp ik ook niet waarom ze niet pleiten voor BMR vaccinatie vanaf 6 maanden ipv met de vinger naar de anti vaxxers te gaan wijzen. Ze kunnen het zelf toch gewoon oplossen door hun kind eerder te vaccineren.
IMJ schreef:Chubby schreef:Volgens het RVP wordt de BMR gegeven op 14 mnd en 9 jaar. Dus geen enkele baby is beschermd tegen mazelen. De hele discussie over mazelen bij babys gekregen op het kdv van het babytje van een "enge antivaxxer" slaat gewoon nergens op.
En dat is dus de groepsbescherming waar we het nu steeds over hebben..
Verootjoo,
Hoe doe jij dat dan met speelgelegenheden? Want in de speeltuin kan je kind het even goed oplopen. Of op visite bij nichtje neefje buurvrouw..
IMJ schreef:Chubby schreef:Volgens het RVP wordt de BMR gegeven op 14 mnd en 9 jaar. Dus geen enkele baby is beschermd tegen mazelen. De hele discussie over mazelen bij babys gekregen op het kdv van het babytje van een "enge antivaxxer" slaat gewoon nergens op.
En dat is dus de groepsbescherming waar we het nu steeds over hebben..
Verootjoo,
Hoe doe jij dat dan met speelgelegenheden? Want in de speeltuin kan je kind het even goed oplopen. Of op visite bij nichtje neefje buurvrouw..
Anoniem schreef:Groepsbescherming tot de incubatietijd begint? Want dan is iedereen even een doorgeefluik.
Sizzle, stond me iets van bij dat het averechts effect kan hebben op het immuunsysteem voor later oid?
Citaat:It arises when a high percentage of the population is protected through vaccination against a virus or bacteria, making it difficult for a disease to spread because there are so few susceptible people left to infect.
This can effectively stop the spread of disease in the community. It is particularly crucial for protecting people who cannot be vaccinated. These include children who are too young to be vaccinated, people with immune system problems, and those who are too ill to receive vaccines (such as some cancer patients).Citaat:
Drifter schreef:Groepsbescherming is belangrijk om de groep die niet gevaccineerd kan worden te beschermen, ja.Citaat:It arises when a high percentage of the population is protected through vaccination against a virus or bacteria, making it difficult for a disease to spread because there are so few susceptible people left to infect.
This can effectively stop the spread of disease in the community. It is particularly crucial for protecting people who cannot be vaccinated. These include children who are too young to be vaccinated, people with immune system problems, and those who are too ill to receive vaccines (such as some cancer patients).
[ Afbeelding ]
Sizzle schreef:Haha, repelsteeltje![]()
Iedere fase in het leven heeft een bepaalde reactiesnelheid van het immuunsysteem. Een kind onder de 12 maanden reageerd gemiddeld onvoldoende op de trigger van de bmr waardoor je dan nog een keer moet herhalen of meer kans loopt nonresponder te worden.
IMJ schreef:Je kan toch Engels lezen repelsteeltje?
Nou ja. Verjaardagen dan verootjo..
Ik ben er nooit zo heel panisch mee omgegaan omdat ik eigenlijk ook niemand ken die niet vaccineert..
IMJ schreef:Voor chemopatienten... daar zijn mensen met een snottebel al minder welkom omdat ze vaak immunosuppresiva gebruiken.. dat kan je toch niet vergelijken.
Ik heb iemand in de nabije familie die dat nu ook gebruikt.. Ik raak haar niet aan.. ontsmet mijn handen bij binnenkomst etc..
Ze gaat zelf nergens op visite en doet handschoenen aan bij boodschappen doen.