Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 21:10

Het mag al vanaf 6 maanden wanneer mazelen dreiging bestaat.
Dus waarom dan niet gewoon die BMR met 6 maanden, 14 maanden en 9 jaar.
Dan vang je het gat tussen placenta immuniteit en 14 maanden prik toch op.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 21:14

BMR hoef je niet boosten als het kind voldoende gereageerd heeft.
Ik heb ook nog altijd een super hoge titer na 1 enting op 14 maanden.
Het herhalen van de BMR is een strategie om de kleine groep kinderen die niet goed gereageerd hebben toch nog mee te pakken.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 10-02-19 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 21:15

Volgens het RVP wordt de BMR gegeven op 14 mnd en 9 jaar. Dus geen enkele baby is beschermd tegen mazelen. De hele discussie over mazelen bij babys gekregen op het kdv van het babytje van een "enge antivaxxer" slaat gewoon nergens op.

Mungbean

Re: Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 21:17

Ahhhh nu begrijp ik pas wat ik niet snapte. Ik vind 12 maanden nog gewoon een baby :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 21:18

Daarom begrijp ik ook niet waarom ze niet pleiten voor BMR vaccinatie vanaf 6 maanden ipv met de vinger naar de anti vaxxers te gaan wijzen. Ze kunnen het zelf toch gewoon oplossen door hun kind eerder te vaccineren.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 21:19

Omdat je door te vaccineren dus die groepsimmuniteit opbouwt, waar ook die baby’s door beschermd zijn. Als er veel mensen niet vaccineren is er dus geen groepsimmuniteit voor die baby’s.

Maar dan moet je natuurlijk wel geloven in groepsimmuniteit :+

Ik hou mijn baby’s iig wel weg van bacterie- en virusbroedplaatsen als KDV etc :) Hoewel het bij de tweede dan wel moeilijker wordt aangezien de oudste nu naar de psz gaat.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 21:20

Chubby schreef:
Volgens het RVP wordt de BMR gegeven op 14 mnd en 9 jaar. Dus geen enkele baby is beschermd tegen mazelen. De hele discussie over mazelen bij babys gekregen op het kdv van het babytje van een "enge antivaxxer" slaat gewoon nergens op.

En dat is dus de groepsbescherming waar we het nu steeds over hebben..

Verootjoo,
Hoe doe jij dat dan met speelgelegenheden? Want in de speeltuin kan je kind het even goed oplopen. Of op visite bij nichtje neefje buurvrouw..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 21:23

Chubby schreef:

Nouja natuurlijk wel als het gaat om een iets ouder kindje dat met 13-14 maanden niet de BMR heeft gekregen, want die komt er dan toch nog een paar jaar "ongevaccineerd" binnen tot het een jaar of 4 is en naar de basisschool gaat ipv het KDV :)

Ik vraag me dan altijd wel af wanneer zo'n kindje nu precies "gevaarlijk" wordt volgens de mensen die er zo bang voor zijn?

Met 12 maanden zijn ze nog allemaal hetzelfde en is er schijnbaar geen angst voor de andere (ook) nog niet gevaccineerde kindjes...?

Maar als alle kindjes op een gegeven moment 15 maanden zijn en dan zijn er nog maar 2 van de groep die de BMR niet gehad hebben....en waarvan de ouders ook niet van plan zijn om die te geven....dan zijn die 2 (die gewoon hetzelfde zijn gebleven als dat ze al waren) ineens wèl eng geworden ofzo :?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 21:27

Anoniem schreef:
Daarom begrijp ik ook niet waarom ze niet pleiten voor BMR vaccinatie vanaf 6 maanden ipv met de vinger naar de anti vaxxers te gaan wijzen. Ze kunnen het zelf toch gewoon oplossen door hun kind eerder te vaccineren.

Raadpleeg even je wetenschappelijke bronnen. Er zit een goede reden achter.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 21:28

Ik vind dat je wat overdrijft met dat wij ongevaccineerde kindjes allemaal eng vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 21:43

IMJ schreef:
Chubby schreef:

Verootjoo,
Hoe doe jij dat dan met speelgelegenheden? Want in de speeltuin kan je kind het even goed oplopen. Of op visite bij nichtje neefje buurvrouw..

Groepsbescherming tot de incubatietijd begint? Want dan is iedereen even een doorgeefluik.

Sizzle, stond me iets van bij dat het averechts effect kan hebben op het immuunsysteem voor later oid?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 21:44

Jij bent expert toch?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 21:46

IMJ schreef:
Chubby schreef:

Verootjoo,

Buiten heb je natuurlijk veel minder bacteriën/virussen per kubieke meter lucht, ten eerste.
Ten tweede spelen baby’s toch niet in de speeltuin :? Dat doet de mijne pas sinds ie 1,5 is en kan lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 21:51

Sizzle schreef:
Jij bent expert toch?

Ik houd geen mappen bij ofzo. Ben het opzoeken tijdperk een beetje voorbij.
Ik vind het al heel wat dat ik netjes onthouden heb dat je titeren geen correcte taal vond dus noemde ik het een paar pagina's terug speciaal voor jou een titerbepaling :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 22:06

https://www.babycenter.com/0_the-mmr-vaccine_1567.bc

Daar adviseren ze vanaf 6-11 maanden BMR vaccineren wanneer je naar buitenland gaat dus dan zulke de nadelen blijkbaar wel meevallen.
Beetje verminderde werking door placenta antistoffen maar in een ander onderzoek las ik eerder dat bij gevaccineerde moeders de werking in hun baby's niet zo lang aanhield.

https://www.cdc.gov/vaccines/hcp/vis/vi ... s/mmr.html

En dan moet je alsnog de andere 2x omdat het niet blijvend is.
Verder geen bijzonderheden volgens de cdc.
Nou dan kun je als pro toch gewoon 3x gaan prikken tegen BMR.
Blijkbaar zijn de nadelen niet zo erg, behalve 1 prik extra en de kosten daarvan.
Voor die 37 euro ga je dan toch niet moeilijk doen?

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 22:10

Anoniem schreef:
Groepsbescherming tot de incubatietijd begint? Want dan is iedereen even een doorgeefluik.

Sizzle, stond me iets van bij dat het averechts effect kan hebben op het immuunsysteem voor later oid?

Groepsbescherming is belangrijk om de groep die niet gevaccineerd kan worden te beschermen, ja.

Citaat:
It arises when a high percentage of the population is protected through vaccination against a virus or bacteria, making it difficult for a disease to spread because there are so few susceptible people left to infect.

This can effectively stop the spread of disease in the community. It is particularly crucial for protecting people who cannot be vaccinated. These include children who are too young to be vaccinated, people with immune system problems, and those who are too ill to receive vaccines (such as some cancer patients).
Citaat:

Afbeelding

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 22:14

Haha, repelsteeltje +:)+

Iedere fase in het leven heeft een bepaalde reactiesnelheid van het immuunsysteem. Een kind onder de 12 maanden reageerd gemiddeld onvoldoende op de trigger van de bmr waardoor je dan nog een keer moet herhalen of meer kans loopt nonresponder te worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 22:15

Drifter schreef:
Groepsbescherming is belangrijk om de groep die niet gevaccineerd kan worden te beschermen, ja.

Citaat:
It arises when a high percentage of the population is protected through vaccination against a virus or bacteria, making it difficult for a disease to spread because there are so few susceptible people left to infect.

This can effectively stop the spread of disease in the community. It is particularly crucial for protecting people who cannot be vaccinated. These include children who are too young to be vaccinated, people with immune system problems, and those who are too ill to receive vaccines (such as some cancer patients).

[ Afbeelding ]

Ik dacht dat we er net over uit waren dat de incubatietijd bij gevaccineerden 2 dagen korter is maar dat dat niet weg neemt dat ze in een korte besmettelijke incubatietijd komen wanneer ze een ziekteverwekker oppikken.
Wat wil je hiermee daaraan toevoegen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 22:17

Sizzle schreef:
Haha, repelsteeltje +:)+

Iedere fase in het leven heeft een bepaalde reactiesnelheid van het immuunsysteem. Een kind onder de 12 maanden reageerd gemiddeld onvoldoende op de trigger van de bmr waardoor je dan nog een keer moet herhalen of meer kans loopt nonresponder te worden.

Had ik het redelijk goed onthouden toch? Ongeveer O:)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 22:20

Je kan toch Engels lezen repelsteeltje?

Nou ja. Verjaardagen dan verootjo..

Ik ben er nooit zo heel panisch mee omgegaan omdat ik eigenlijk ook niemand ken die niet vaccineert..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 22:22

Verjaardagen heb ik de eerste tijd niet gedaan vanwege kwetsbaarheid van mijn baby. Maar die heb je natuurlijk niet 3x P/w een hele dag, dus dat is wel wat anders dan een kdv. Waar alle kids ook nog niet veel verstand hebben van hygiëne enzo :P

Verder vertrouw ik gewoon op de groepsimmuniteit. Ik ken idd ook niemand in mijn omgeving die niet vaccineert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 22:27

IMJ schreef:
Je kan toch Engels lezen repelsteeltje?

Nou ja. Verjaardagen dan verootjo..

Ik ben er nooit zo heel panisch mee omgegaan omdat ik eigenlijk ook niemand ken die niet vaccineert..

Iets terug heeft pmarena een afbeelding geplaatst van een ziekenhuis protocol waarin wordt aangegeven dat pas gevaccineerden met verzwakt levend virus juist gevaarlijk zijn voor chemopatiënten.
Beetje dubbel, dat vaccineren.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 22:51

Voor chemopatienten... daar zijn mensen met een snottebel al minder welkom omdat ze vaak immunosuppresiva gebruiken.. dat kan je toch niet vergelijken.

Ik heb iemand in de nabije familie die dat nu ook gebruikt.. Ik raak haar niet aan.. ontsmet mijn handen bij binnenkomst etc..
Ze gaat zelf nergens op visite en doet handschoenen aan bij boodschappen doen.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 23:00

Geen last van... doe alles wat ik normaal ook doe... zou ook geen doen zijn met Mn kinderen. Die zijn overigens ook verkouden nu ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 23:10

IMJ schreef:
Voor chemopatienten... daar zijn mensen met een snottebel al minder welkom omdat ze vaak immunosuppresiva gebruiken.. dat kan je toch niet vergelijken.

Ik heb iemand in de nabije familie die dat nu ook gebruikt.. Ik raak haar niet aan.. ontsmet mijn handen bij binnenkomst etc..
Ze gaat zelf nergens op visite en doet handschoenen aan bij boodschappen doen.

Ik heb een vriendin die doet wekelijks infuuschemo, loopt daarna gewoon weer de hele week door de wereld. Heeft veel kans ze tegen te komen.
Ik kan me voorstellen dat als je toekomst onzeker is je je niet weg wilt sluiten in de misschien laatste jaren die je hebt.
Veel kleine kinderen hoesten hard van zich af zonder elleboog voor de mond. Of ze vegen hun snot af aan hun handen.
Let maar eens op hoe weinig kleine kinderen op nette manier hoesten of niezen.