Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Raponsje schreef:Eten is alles.
Je kunt sporten wat je wilt maar als je eten niet in orde is dan sport je voor niets.
Huertecilla schreef:Raponsje schreef:Eten is alles.
Je kunt sporten wat je wilt maar als je eten niet in orde is dan sport je voor niets.
Op zich blijf je op gewicht wanner je energieopname gelijk is aan wat je voor in leven blijven verbrandt.
Twiggy2008 schreef:Ik geloof niet zo in calorieën tellen, als ex eetstoornis patiente. Ik let er ook niet op, ik eet gewoon gezond (en gezonde combinaties) en dan kan ik best over de calorietjes heen gaan soms, zonder aan te komen. Bewegen moet echt wel, zeker als je een fulltime zittend beroep hebt. Al is het maar om je verbranding aan de gang te houden en je spieren in vorm te houden. Dus nee, ik geloof helemaal niet in zittend afvallen, sorry. Het is gewoon de combi van goede/gezonde voeding met de juiste voedingsstoffen en beweging (sport of andere beweging). Het voedingscentrum houdt zich niet bezig met e-nrs e.d., dus daar kan ik persoonlijk ook niets mee.
Raponsje schreef:Twiggy2008 schreef:Ik geloof niet zo in calorieën tellen, als ex eetstoornis patiente. Ik let er ook niet op, ik eet gewoon gezond (en gezonde combinaties) en dan kan ik best over de calorietjes heen gaan soms, zonder aan te komen. Bewegen moet echt wel, zeker als je een fulltime zittend beroep hebt. Al is het maar om je verbranding aan de gang te houden en je spieren in vorm te houden. Dus nee, ik geloof helemaal niet in zittend afvallen, sorry. Het is gewoon de combi van goede/gezonde voeding met de juiste voedingsstoffen en beweging (sport of andere beweging). Het voedingscentrum houdt zich niet bezig met e-nrs e.d., dus daar kan ik persoonlijk ook niets mee.
Afvallen is mits je gezond bent niets meer dan simpele wiskunde.
Wanneer je meer verbrand dan je binnen krijgt dan val je af. Wanneer je dus minder calorieen eet dan je energie behoefte dan val je af.
Of dat nu is omdat je 3 uur gaat hardlopen of omdat je te weinig eet en de hele dag achter de pc zit.
Iemand met een normaal gewicht tot licht overgewicht met een zittend beroep die alleen de BMR zou eten die zou een calorieen te kort hebben van 200 tot 400 calorieen per dag en zou ongeveer 0.25 kilo per week afvallen.
Gini schreef:85 per halfuur is echt niet veel.
Huertecilla schreef:Gini schreef:85 per halfuur is echt niet veel.
Inderdaad; dat is een niet bijzonder gepassioneerde sessie en een half uur ook niet echt enerverend.
Overigens zijn het wel Kcal. en verder is het een héél globaal getal omdat er doorgaans een fors verschil zit in wat de partners verstoken.
Het is gewoon een arbitraire guesstimate wat geen waarde op zich heeftr; alleen als doel heeft om te illustreren dat afvallen een perfecte reden voor heftige sex is
Huertecilla schreef:Hoe leuk afvallen kan zijn;
http://www.womansday.com/sex-relationsh ... ies-110923
Thirty minutes of sex burns 85 calories or more. It may not sound like much, but it adds up: 42 half-hour sessions will burn 3,570 calories, more than enough to lose a pound. Doubling up, you could drop that pound in 21 hour-long sessions.
"Sex is a great mode of exercise," Los Angeles sexologist Patti Britton, says. It takes both physical and psychological work, though, to do it well, she says.
-WebMD
Ok, wederom geen direct wetenschappelijk verantwoorde bronnen, maar als je ziet wat mensen voor vage non-redenen opgooien voor schádelijk zaken dan is ditwant baat het niet dan is het tóch dikke pret.
Gini schreef:Ok, bedankt voor je antwoord.Het is omdat ik het tussendoor snacken het moeilijkste vind om te laten. Lukt al beter, maar niet iedere dag even goed.
Raponsje schreef:Onzin natuurlijk.
Hoeveel calorieen je tijdens een activiteit verbrand is afhankelijk van je lengte, leeftijd, gewicht en spiermassa.