Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bhriseis

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 09:43

In principe zijn 'pure' producten altijd beter; in die met een smaakje zitten suikers en dergelijke meer. Maar als dat dan het enige is wat je smokkelt op een dag... :)

Verder is het in het begin een kwestie van proeven en leren eten; doe er de eerste weken veel fruit en rozijntjes, tl honing ofzo bij, en na een tijdje lust je ook gewoon magere kwark zonder toevoegingen :)

Griekse yoghurt heeft ook erg veel eiwitten.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 09:44

Ik lust namenlijk ook geen melk omdat im dat vroeger nooit mocht dus yoghurt en kwark zonder smaak vind ij ook niet echt lekker ga het wel is proberen vanavond

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 09:48

Een supertip voor je ontbijt is trouwens havermout.

Het is even wennen en niet heel lekker in het begin, maar het is fantastisch voedsel waar je lichaam écht wat aan heeft. Lust je geen melk, maak het dan met amandelmelk, sojamelk, rijstmelk... Zoek even uit wat jij echt lekker vindt erbij (honing, cacao, vanillestokje, pindakaas, banaan, fruit...) en je hebt een heel gezond ontbijt als start van je dag :) En na een week ofzo ben je verslaafd en chagrijnig als je geen havermout gehad hebt :Y)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 09:57

Bhriseis schreef:
Fenne, ik kan er over gelezen hebben, maar je eet toch meer dan drie boterhammen per dag he? Ik ben moe dus misschien lees ik er al heel de tijd over, sorry dan :+ Overigens is een week nog niet zo lang, én kan je vocht ophouden etc etc. Voldoende eten is echt belangrijk, zoniet dan kom je net bij.

Spikkel: mocht je de kickbox willen afwisselen is Banish Fat wel eens een leuke work-out. Als je de warming up + 3 circuits doet ben je een half uurtje bezig, en zo raak je de kickbox niet zo gauw beu :)

Tnx voor de tip, ga ik onthouden. :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 10:40

Fenneeee schreef:
Ik lust geen magere kwark alleen met een smaakje is perzik yoghurt dan beter ?

Ja kan dan het beste zelf smaak toevoegen met fruit. Dan heb je geen kunstmatige toevoegingen als geur-, kleur-, en smaakstoffen...

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 12:01

Plof ik lekker op de bank met mijn bakje eten, is Jillian op tel sell. It's a sign :D

Wat is trouwens het verschil tussen havermout en brinta? Ik ben er achter dat ik brinta lust dus wil nu havermout ook wel proberen. Ik doe er rozijntjes en kaneel door, heerlijk.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 12:23

Haha je kan niet om haar heen. :P

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 12:27

Hallo!

Zou ik me hier ook mogen melden?
Heb niet alle 64 pagina's doorgelezen maar wel de openingspost :j

Ik ben nu sinds een maand bezig met afvallen en er moeten nog flink wat kilo's af! :=
Stiekem ben ik al 2 maanden bezig allen in het begin was mijn motivatie ver te zoeken... Ik zag niet snel genoeg resultaat naar mijn zin en was er dus snel klaar mee.. :o
Nu heb ik mijn motivatie helemaal terug en besef ik dondersgoed dat je niet met 1 week verschil ziet.

Nu net de nieuwe maand is ingegaan zou ik dit graag wil proberen! Aan het einde van de huidige maand kan ik dan kijken wat het resultaat is bij mij :j

Ik heb nog wel 1 vraag m.b.t voeding. Is het zo dat je helemaal niet mag/kan snoepen of kan je dit wel beperken tot het weekend bijvoorbeeld? Als er ergens als specifieke informatie staat over voeding zou iemand mij hier naartoe willen verwijzen? Excuses dus als dit al ergens is aangegeven maar er zijn zoveel pagina's al volgeschreven door jullie :=

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 12:29

Welkom Nicky, hier ben je aan het juiste adres voor tips, motivatie en inspiratie! Ga je ook work outs doen van Jillian?

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 12:32

Ja ik wil vanavond beginnen met level 1.
De gewichten heb ik liggen, matje niet maar die kan ik altijd nog halen :j

Het klinkt allemaal veelbelovend en het scheelt dat je het thuis kan doen, ben niet zo van naar de sportschool gaan enz

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 12:37

Ja precies, dat heb ik ook. Voor mezelf is de drempel lager om het thuis even snel te doen, dan weer helemaal naar de sportschool enzo.

Succes vanavond, het is erg verslavend. :) Je kan ook even een dikke handdoek ofzo neerleggen.

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 12:41

Dankjewel! Ben heel erg nieuwsgierig geworden!

Ga zo even een beetje alles doorlezen of er nog handige tips staan voor een beginner als ik :j

Ben wel blij dat ik inmiddels wel wat conditie heb opgebouwd door te fietsen, dat scheelt altijd wel wat

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 12:57

Nickyyyy schreef:
Ik heb nog wel 1 vraag m.b.t voeding. Is het zo dat je helemaal niet mag/kan snoepen of kan je dit wel beperken tot het weekend bijvoorbeeld? Als er ergens als specifieke informatie staat over voeding zou iemand mij hier naartoe willen verwijzen? Excuses dus als dit al ergens is aangegeven maar er zijn zoveel pagina's al volgeschreven door jullie :=

Welkom Nickyyy!
Natuurlijk mag je wel eens snoepen, maar let op dat je niet te vaak en te veel snoept. Als je helemaal niets zou mogen snoepen, dan wordt het heel lastig vol te houden. Dat is mijn ervaring in ieder geval.
Let goed op wat en hoeveel je eet. Als je een aantal dagen bijhoudt hoeveel je eet (bijvoorbeeld via www.voedingcentrum.nl of www.valtaf.nl) dan kun je aardig inschatten hoeveel calorieen je binnen krijgt. Op basis daarvan kun je inschatten of het nog 'verstandig' is om een keer te zondigen.

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 13:00

Dankjewel voor de tip! Ga er zo gelijk even kijken :j

Eigenlijk kan ik dan mijn huidige eetpatroon wel vol blijven houden, door de weeks gewoon opletten wat ik eet, ontbijten moet ik er nog even bijdoen.. Lunch gewoon brood met iets van kaas of ham erop, normaal avondeten en tussendoor een appel/banaan of crackers.
Daarnaast dirnk ik water met citroensap of thee met een zoetje.

In het weekend mag ik dan wat snoepen van mezelf maar ook dat met mate. Ook mag ik dan wat cola drinken van mezelf :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 13:02

Ik sluit me helemaal aan bij wat Marleentje zegt :)
Sommigen eten elke dag heel net maar nemen vb. elke dag 1 koekje of 1 snoepje. Anderen eten wat losser in het weekend.
Zelf eet ik 1 dag waar ik trek in heb, en is dat dan een keer vet, dan is dat zo; het schudt mijn verbranding goed wakker :)

Havermout is haver en brinta is tarwe; persoonlijk ben ik geen voorstander van tarwe want ik voel me er slecht van.

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 13:23

Hebben jullie verder nog tips m.b.t voeding?
Wat kan helpen, waar ik misschien ebter op zou kunnen letten etc.?
Heb mijn huidige partroon zelf gemaakt en heb echt geen idee of dit ook wel goed is..

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 13:32

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 13:36

Post gerust je eetlijstjes, er zijn tal van bokkers die je graag zullen helpen :)

Voor fruit en groente geldt een all you can eat principe. Verder geen pakjes en zakjes en prefab, dus alles vers. In plaats van witte producten kies je voor volkoren of spelt, bijvoorbeeld volkorenpasta. Bij alles wat je eet tracht je groenten/fruit te proppen, vb 's middags een boterham en je legt er wat tomaatjes etc op. Eiwitbronnen zijn magere kwark, Griekse yoghurt, kipfilet, eieren, noten. In plaats van snelle suikers zoals koeken, kies je beter voor enkele stukken fruit, een schaaltje groenten, yoghurt, een boterham...

En als ontbijt is havermout super voor jouw lichaam.

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 13:43

Nou hier komt ie:

Ontbijt
Heb ik momenteel niet maar wil vanmiddag wel even havermout halen. Even kijken hoe ik dit kan varieren tot een lekker ontbijt!
Glas melk
Koffie met een zoetje en melk, gewoon half volle melk

Lunch
2 sneeën wit brood met oude kaas en ham, niet tot een tosti gemaakt.
cup a soup tomatencremé.

Diner
Wat de pot schaft, over het algemeen wordt er niet heel erg gezond gekookt.. Meestal best wel vet.
Vanaf volgende week ga ik zelf 1 dag in de week koken dus als iemand tips heeft voor een gezonde en lekker maaltijd!

Tussendoor
2 pakken droge crackers en in de avond een appel
Soms een handje japanse mix

Over de dag verspreid drink ik thee met een zoetje en water met citroensap. Daarnaast drink ik thuis meestal wel 2 longdrinkglazen met light multifruit sap. (gewoon uit pak)

Dit is voor doordeweeks. In het weekend drink ik ook cola erbij en eet ik wat lekker. Dit is of chips of chocola. Met dit weer is dat ook ijs maar dit beperkt zich tot een waterijsje, raket.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 13:49

Eet je altijd witbrood?
Je kan beter volkorenbrood kiezen. Of speltbrood, nog beter.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 13:49

Als lunch eerst en vooral het witte brood schrappen; het voegt niets nuttigs toe voor je lichaam. Gezonder beleg dan ham én kaas is ham OF kaas, roomkaas, tapenade, hummus... en daar dan groenten bij, er op of in een slaatje.

Verder kan je vet vlees voor jezelf 's avonds vervangen door kip, tofu... Lijkt me niet zo veel uit te maken voor diegene die kookt. Zijn er niet (veel) groenten, zorg er dan voor dat je altijd rauwkost bij de hand hebt. Wat kerstomaatjes en sla in een kom en huppa, jouw avondeten wordt zomaar even gepimpt.

Cup a soup kan je op 1 2 3 vervangen door verse soep vol groenten, veel lekkerder, veel gezonder, goedkoper én weinig werk.

Zoetjes zijn vanuit gezondsheidsstandpunt niet heel gezond; stevia of honing kunnen dan weer wel.

Voldoende water drinken, weet niet of dat al gezegd is?

Volgens mij is het ook te weinig kcal, maar dat moet je even berekenen. Verder mis ik toch veel fruit, zo lekker en gezond.

Gezonder dan melk is sojamelk, rijstmelk, amandelmelk... etc.

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 13:53

Altijd witbrood inderdaad :j
Er ligt wel bruinbrood in de vriezer, is gewoon lichtbruin.
Witbrood kan ik dus gelijk vervangen, uiteraard het beleg ook!

Ik eet dit op mijn werk en ben hier niet in de gelegeheid om een verse soep te gaan bereiden of eerder maken en op te warmen.. Dus dan zou ik het moeten vervangen door iets anders?

Water krijg ik voldoende binnen, doormiddel van mijn thee en gewoon water met citroensap :D

Het fruitgehalte kan ik zo ophogen uiteraard! Zal vanmiddag wel even de supermarkt in gaan duiken :D

Dankjewel alvast voor de tips!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 13:58

Met slaatje bedoelt Bhris een verse (rauwkost) salade, niet zo'n bakje van Johma of kant en klantendienst met dressing erin...

Cup à soup is inderdaad niet een echt goede keuze, daar zit vooral erg veel zout in.

Qua beleg kan je ook mager beleg kiezen zoals rookvlees en kip/kalkoenfilet.
Een plak kaas kan best, maar ik doe dat niet dagelijks.
Laatst bijgewerkt door KarinvdM op 04-06-13 14:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 14:01

Dat snapte ik inderdaad! Maar ik woon in bij mijn schoonouders en die zijn niet zo van gezond eten etc. Ben dan ook flink aangekomen sinds ik daar woon. Enige wat er in huis is zijn appels, dus duik de supermarkt even in voor andere groente :j
Die kant en klare lust ik gelukkig ook niet :=

Kan mijn cup a soup natuurlijk ook vervangen door iets anders. Collega van mij at gisteren als lunch een avocado met gerookte kip. Dat is toch ook een prima vervanger?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 14:04

Avocado is heel gezond, maar dat moet je wel lekker vinden.
Ik houd er niet zo van.

Dit is ook wel een handig topic: [VT] Gezond(er) eten deel III
En als je tips zoekt voor havermout, op VT loopt daar ook een topic over met heel veel verschillende ideeën.