Leven met Autisme

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 09:02

Nou klinkt alsof je vriend dus voor alles wat nieuw is bang is vuurneon, dus tja dan wil je iets nieuws doen en dan ben je opeens iets anders. En hij dan ook. :P

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 09:49

hannahaapje schreef:
_O- zou dat niet een mannen-ding zijn om dat spannend te vinden?

Ik geloof alleen niet dat de gemiddelde man wakker ligt van het 'hoe en wat moet er worden geregeld, hoe ziet de dag eruit, wat moet ik doen, o jee niet teveel mensen, o jee wat vergeet ik en lokaties... Help zoveel keuze! En dan is ze opeens mijn vrouw en dat is geen vriendin, help!'
Terwijl er nog niet eens een aanzoek is geweest :')

Of zou hij in zijn vorige leven gewoon een vrouw zijn geweest _O-

Anoniem

Re: Leven met Autisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 10:03

Nou ik waarschijnlijk wel, maar niet zo erg als dat waarschijnlijk. :P

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 10:34

Woordgrappen zijn lastig :=. Ik ben een beelddenker, dus zie alles al letterlijk voor me. Bij Nederlands hebben we het dan over woordspraak, enorm lastig terwijl ik aardig goed ben in Nederlands.

Moet zeggen dat ik daar wel om kan lachen, vuurneon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 10:41

O vuurneon :') , echt knap hoe je met hem omgaat

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 11:19

Ach, waar hij moeite heeft met alles filteren in zijn brein, heb ik daar totaal geen moeite mee dus ik pik alleen de relevante informatie eruit en de rest hoor ik niet eens :')
Ik knik gewoon af en toe om te veinzen dat ik naar alles luister en een keer hmmm inderdaad :')

Hij vergeet alles onbewust snel, ik kies daar af en toe bewust voor om het gelijk al te vergeten hahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 11:21

Hoe zijn jullie dan ooit een stel geworden vuurneon?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 11:24

Via het paard :)
Hij ging wel eens mee met de verzorgster (die hij al vanaf kind kende) en ik wou wel eens weten welke man er bij mijn paard uit hing :)
Hij heeft ook eerst mijn ouders ontmoet, voordat hij mij had ontmoet want hij belde aan om mij op te halen en ik was nog niet klaar. Dus die arme jongen heeft 15 minuten alleen bij mijn ouders gezeten haha
Tijdens de fietstocht zei hij direct al; ik heb ADHD hoor! Nou gefeliciteerd :')

Diezelfde avond op date geweest en heeft hij mij verkering gevraagd :)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 06-10-13 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 11:26

.. beetje vlug, hoef je niet te lang bang te zijn voor veranderen. :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 11:28

Anoniem schreef:
.. beetje vlug, hoef je niet te lang bang te zijn voor veranderen. :')

Nou, toen ik thuis kwam na de paarden kreeg ik al via msn berichten dat hij zo gek op mij was :') en ik zijn droomvrouw was. Dat heb ik direct de kop ingedrukt haha, die rem miste even bij hem :')
Ik had echt zoiets van; ik ken je nog maar een dag! Help!

Ik ben niet zo gecharmeerd van zoetsappige dingen; ik vind het romantischer dat hij gaat stofzuigen dan het huis vol rozen neer zet haha

Maar ja, nu voor het eerst samenwonen :) heb er wel veel zin in :D Wij zijn al heel veel jaar samen, maar wij wouden het liefste kopen en dat kon nu pas :)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 06-10-13 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 11:33

Klinkt alsof iemand bang is voor snellere verandering. O:)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 11:35

Haha wel als het te snel gaat :') dan vlucht ik liever weg :D
Hij had iig geen bindingsangst :Y)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 11:38

Goedemorgen.
Ik ga zo m'n laatste dienst draaien en dan een weekje vrij *\o/*

Ik heb soms het idee dat mijn vriend ook een beetje autistisch is := niet erg hoor ik hou niet minder van hem. Maar soms kom ik uit m'n werk en dan ben ik soms nog een beetje aan het werk _O-

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 11:41

Hahaha ik heb mijn kerel wel eens 'mijn project' genoemd :D

Zo neem je je werk iig mee naar huis :')

ADHD vind ik helemaal interessant; hij ziet zoveel om zich heen :wow: mij valt slechts het belangrijkste op, maar hij ziet gewoon zoveel!
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 06-10-13 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 11:43

Hahaha :')

Ik had het van de week..

We lagen in bed en ik rol me altijd in het deken <3
Hij ging naar de wc en komt terug en legt mijn deken weer helemaal goed( plat dus).

Arghhhh :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 11:45

Hahaha gebeurde mij gister dus ook; lag lekker in mijn deken, komt hij eraan en legt de deken zo over mij heen dat het precies goed symmetrisch valt :+
Ik lag net zo lekker! Heerlijk de deken lekker scheef <3 kreeg ik opeens een koud stuk deken....maar hij lag wel recht :+

Fietsen moeten in de schuur ook precies zo staan en niet anders :') vieze fietsen vindt hij ook niet kunnen, dus ik kijk niet raar op als hij weer een fiets staat te wassen haha
En ik mag niet de administratie in mappen doen, dat is zijn systeem!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 11:49

vuurneon schreef:
Haha wel als het te snel gaat :') dan vlucht ik liever weg :D
Hij had iig geen bindingsangst :Y)

Haha ik zie mensen die ik online al eerder gesproken heb en dan in persoon ontmoet helemaal niet als onbekenden meer binnen een minuut. Maar ik kom ook nogal veel mensen tegen op die manier, ook voor mijn werk.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 11:50

Er is een verschil tussen kennis maken en gelijk de liefde verklaren in 1 dag hahaha

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 12:28

vuurneon schreef:
Er is een verschil tussen kennis maken en gelijk de liefde verklaren in 1 dag hahaha

Dat is snel. :+

Al had ik er gister een aan m'n fiets hangen die mij binnen 5 minuten de liefde verklaren, maar in deze zou ik het op de alcohol gooien en zo indruk willen maken?
Dat is bij jou toch wel iets anders. :))

Vuurneon zie je ook voordelen in het autisme van je vriend?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 12:35

Ja hoor :D
De administratie zit echt keurig in mappen, het huis is nooit een puinhoop, hij is enorm sportief (lekker lichaam!), heb een schone fiets, hij is handig en heeft een gruwelijk hekel aan werk afraffelen; dus als hij iets doet, is het ook gelijk goed. Ik spring in 7 sloten tegelijk, hij werkt juist heel systematisch. Hij raakt ook nooit iets kwijt en helpt mij met heel systematisch alles uitkammen als ik wel iets kwijt raak. Zijn koffer pakt hij ook geweldig in; zit een hele logica achter :D dus o wee als ik zo maar even iets erin leg want die hoek is voor dat, die voor dat etc. Hij is ook vaak goed voorbereid; heeft eerst op google earth gekeken hoe de weg ergens naar toe is bv. En hij heeft door de hyperfocus een geweldig geheugen voor bepaalde details; hij weet vaak wel waar wij langs zijn gekomen als wij een stad bezoeken, terwijl ik hopeloos zou verdwalen :')
Ik heb vaak zoiets van; ik zie wel, maar hij is meer van de voorbereiding :)
Samen komen wij een heel eind, zolang je mij maar niet de richting laat bepalen :')

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 13:42

Gelukkig maar. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 13:47

Zo herkenbaar , ben ik in een vreemde stad weet ik vaak de weg wel weer terug :P. Dat ene gebouw of dat ene detail en daar moet je langs , mijn moeder helemaal in de stress en ik loop zo de goede kant op

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 17:40

Ik ben juist enorm slecht met wegen! Heb totaal geen richtingsgevoel, herkenningspunten helpen wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 17:44

Haha ik zou echt niet weten waar alles lag in de omgeving waar ik altijd rij, maar ik weet wel genoeg om weer bij de manege te komen. Toch weet ik de weg naar de manege dan niet, maar ik weet dan wel als ik op dit stuk ben moet ik hier heen voor de kortste weg. Dat een paar keer herhalen en ik ben weer terug. :P

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 17:57

EskeGirl schreef:
Ik ben juist enorm slecht met wegen! Heb totaal geen richtingsgevoel, herkenningspunten helpen wel.

Exact dat is heel erg autistisch. ;)