Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bonnie1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 18:27

nektosha schreef:
@bonnie1998: heb je niet te hard gelopen?

Ik ben beetje dom geweest misschien vandaag.
Had na mijn pittige rondje gisteren nauwelijks spierpijn, tot ik vanmorgen op mijn werk de trap opliep. Oepsie, in mijn bovenbillen zeg maar.
Op mijn werk is het nogal heftig momenteel met veel ontslagen en ook mijn baan is niet zeker. Ben er erg verdrietig over. Veel emoties ook.
Ben uit het werk met mijn hondje nog een extra rondje gegaan, om gedachten te verzetten, om het er even uit te rennen, maar merk dat ik gisteren een pittig rondje had. Was balans zoeken tussen emoties kwijt raken en wijsheid voor mijn lichaam. :(

Mischien wel ja in ieder geval wel in het begin te snel, maar heb dit wel vrij snel herstelt.
Sterkte Nektosha en Amanda!

Dagmar_1995

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:26

Ik moet vanavond helaas mijn rondje cancelen.
Vanmiddag op school een bal tegen mijn hoofd aangekregen en daarna knock out gegaan.
Zeker een half minuutje weg geweest. Voor vanacht een wekadvies en als morgen de duizeligheid en pijn nog niet over zijn eventjes naar de HA.. Lekker dan.

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:27

Oh fijn, heb ik ook een keer gehad en toen sprong mn bril doormidden :') beterschap!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:29

Beterschap Dagmar! :(:)

Ik betwijfel of ik morgen kan lopen. Kind is ziek...

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:38

Horse_xx schreef:
Hoe kan ik zelf een schema invoeren?

Moest even spieken maar gewoon in je startscherm en dan op workout drukken. Daar kan je of een vooringesteld trainingplan kiezen of bij one offs zelf toevoegen.

Amanda en nektosha sterkte!

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:55

Autch Dagmar, rustig aan hoor, je hebt maar 1 hoofd!

Oei Lente, dat zou jammer zijn, kan er niet iemand een uurtje oppassen?

Amanda :(:) . Je hondje in laten slapen is zo heftig, heel veel sterkte meis!

Nogmaals thanks meiden, fijn om even mijn ei kwijt te kunnen.

Hier niet gelopen vandaag, maar zowel zondag als maandag een heftige training gelopen. Geen spierpijn, maar mijn lijf voelde vermoeid. Heb voor mijn op hol geslagen hoofd iets homeopatisch gehaald, want alles eruit rennen is lekker, maar straks is mijn lijf kapot.
Wel op mijn gemak gewandeld vandaag en gegrondwerkt met m'n verzorgpaardjes, easy bewegen knapte het wel van op.

Er is behalve Evy op de mp-3 spelen, zeker niets wat op je Nokia kan? (Ben nog ouderwets, hihi)

Mijn hardloopmaatje is voorlopig gestopt geloof ik, dus ben een beetje op zoek naar een trainingsschema dat bij mij aansluit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:58

Nee heb niet echt mensen in de buurt die even op kunnen passen dus dan houdt het op.

Geloof niet dat er iets is dat niet-MP3 is? Of kan jouw Nokia MP3 afspelen? :)

Mijn MP3-speler kostte me overigens maar 25 euro en hij laadt supersnel op en gaat vervolgens heel lang mee (ik gebruik hem echt intensief).

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:59

Mp3 spelers haal je tegenwoordig ook voor 5 euro.. Batterijtje dr in en klaar, ik gebruik gewoon mn iphone :)

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 21:02

Jammer Lente, als ik dichtbij zou wonen kwam ik wel even oppassen, heb dagelijks 12 peuters, dus ben wel wat gewend, haha.

Ik heb een MP3 speler hoor, dus daar kan Evy op, maar vond het zo leuk de tijd/afstand/snelheid te weten.

Zijn er hier die lessen van Evy overgeslagen hebben?

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 21:05

Net even hardgelopen :D met rundleder maar helaas is mijn GPS niet goed genoeg denk ik. Ik heb nu al verschillende hardloop apps geprobeerd maar allemaal meten ze mijn afstand niet goed en beginnen bijvoorbeeld pas als ik al op de helft ben.

Vandaag erg zware benen met hardlopen, maar ach het kan niet altijd goed gaan he

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 21:08

Rundleder :)) Leuk die autocorrect. :P Jammer van je zware benen.

Nektosha, waar woon je? :')

Ik heb m'n MP3 altijd mee voor de muziek en sinds kort mijn telefoon voor runkeeper rundleder :D

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 21:11

Dat had ik ook Horse_xx vandaag, zware benen..niet fijn nee..
Ik heb ook al 3 dagen slecht (te kort) geslapen, verkeerd gegeten = niet bepaald gezond, dus daar zal het vandaag aan gelegen hebben..voel trouwens mijn rechterscheen ook weer een beetje..:-(verdorie

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 21:14

Rundleder? Welke koei heb je meegenomen? Hihihi, snapte wat je bedoelde hoor.

Lente: ik woon in Rotterdam, heb je 12 peuters dan? :+

Natascha; vervelend van je moeie benen en scheen!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 21:21

Vandaag les 10 gelopen als warming up in de sportschool :-D ging echt goed! Daarna nog 6x krachtgedaan en toen nog even kwartier op de spinningfiets!

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 21:22

Hahaha leuk die autocorrectie, ik bedoelde inderdaad runkeeper :D

natascha ; ik heb ook een hele lange tijd last gehad van mijn scheen. Ben toen even wat rustiger aan gaan doen en heb er nu geen last meer van heel af en toe nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 21:31

Nou, mijn dynamisch drietal telt soms wel voor 12 _O-

Catori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 21:38

Hahahaha, verdubbelen die handel.

Meeste dagen hebben we er met zijn 2 wel 12, soms 13.
Dan hoor je steeds: "Nee johhhhhh!" op alles.
Ze zijn allemaal tussen de 1,5 en 4 jaar. :+

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 21:39

nektosha schreef:
Zijn er hier die lessen van Evy overgeslagen hebben?
Nee, toen ik begon met hardlopen heb ik me aardig netjes aan het schema gehouden en alle lessen gelopen. Ik heb alleen wel eens met de vrije dagen geschoven als het een keer echt niet uitkwam.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 21:43

Horse_xx schreef:
Net even hardgelopen :D met rundleder maar helaas is mijn GPS niet goed genoeg denk ik. Ik heb nu al verschillende hardloop apps geprobeerd maar allemaal meten ze mijn afstand niet goed en beginnen bijvoorbeeld pas als ik al op de helft ben.

Vandaag erg zware benen met hardlopen, maar ach het kan niet altijd goed gaan he

Zware benen zijn naaaaaaaar! Ben dan echt blij als ik klaar ben.

Wat zegt runkeeper/rundleder ;-) dan over je ontvangst? En is ie wel echt gestart als je begint? Soms druk ik namelijk ook wel is op start en dan 'pakt' ie m niet en moet je nog een keer drukken.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 21:48

Ik ren met Endomondo en moet ook altijd wachten totdat er staat GPS oké, anders pikt ie het ook halverwege niet meer op..

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 22:18

WillemYntJee schreef:
Horse_xx schreef:

Zware benen zijn naaaaaaaar! Ben dan echt blij als ik klaar ben.

Wat zegt runkeeper/rundleder ;-) dan over je ontvangst? En is ie wel echt gestart als je begint? Soms druk ik namelijk ook wel is op start en dan 'pakt' ie m niet en moet je nog een keer drukken.

Ik had GPS 20 min voor ik ging lopen al aangezet maar hij krijgt helemaal geen ontvangst. Dat gps rondje blijft knipperen op mijn telefoon (samsung galaxy s plus)

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 22:36

Soms helpt het om de wifi uit te zetten, dus dat hij het echt op de 3G doet. Bij Runkeeper geven ze dat ook als tip aan voor een nauwkeuriger meting.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 22:40

Klopt. En soms ook even de app afsluiten en opnieuw starten. Ik heb namelijk dezelfde telefoon, en bij mij is het echt griezelig nauwkeurig met de runtastic app.

Vanavond weer een fijne training gedaan, de trainer vond dat ik erg sterk liep vanavond. Hield mijn trainingsmaatje die eigenlijk iet sneller is vanavond ook met gemak bij :)
Er waren weer een paar nieuwelingen, leuk, dan wordt het vast weer voorjaar haha.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 22:47

Ik heb een iPhone dus geen idee hoe t eruit ziet op een Samsung maar bij mij staat er rechts bovenin ( in de app niet de bovenbalk van m'n telefoon) good gps, t scherm waar je de activity start bedoel ik dan. Wat zegt ie daar? Gps heb je geen internet voor nodig dus daar kan t niet aan liggen en t lijkt me sterk dat je helemaal geen gps ontvangst hebt..

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 11:20

Dagmar, beter schap! Bal tegen je hoofd is niet fijn! Hoe voel je je vandaag?

Amanda, sterkte :(:)

nektosha, ik heb wel eens wat lessen overgeslagen bij STR. Was wel per ongeluk, les 3 of 4 dacht ik. Ik kon de les toch makkelijk uit lopen, maar vond hem in vergelijking met de vorige die ik gelopen had wel zwaar bedacht ik me achteraf. Toen kwam ik er dus achter dat ik er inderdaad 1 of 2 had overgeslagen omdat ze niet in de juist volgorde stonden.

Als het geen sneeuw is, dan regent het wel keihard -O- Wilde eigenlijk vanochtend een rondje gaan rennen, maar het regent al de hele ochtend en ik moet zo ook nog naar stal fietsen, alle paarden buitenzetten, straks heb ik nog les en daarna alles weer binnen halen, nat ga ik dus sowieso worden, maar twee keer nat worden heb ik niet zo veel zin in :+ Ik hoop dat het straks droog is zodat ik alsnog kan gaan!