[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 12:00

Amaris schreef:
Amaris schreef:
Snoepreceptje gevonden op een WW forum:

Appel met rozijntjes
Schil de appel, pak het liefst een elstarappel. Leg ondertussen de rozijnen in een bakje met lauw warm water. Boor er met een appelboor een mooi gat in. Leg de appel met het gat op een schotel. In het gat doe je dan de gewelde rozijnen er in. Strooi er daarna nog wat kaneel over en wat eventueel wat suiker en citroensap over. Vervolgens doe je dit in de magnetron op de hoogste stand 4 minuten lang.

Benodigheden: 4 personen in ongeveer 20 min.

- 4 grote appels (het liefst elstarappels)
- Kaneel
- Suiker
- Rozijnen
- Appelboor
- Magnetron

Er gelden alleen punten voor de suiker, hier kun je natuurlijk ook zoetstof voor gebruiken, dan is het geen punten. Ik zou gewone suiker gebruiken, denk 1 punt.

Ik maak hier zelf altijd een bijna de zelfde versie van, ik snij namelijk de appel in stukjes,
met wat kaneel en een gewoon zoetje er door, en dan in de magnetron, en dan daarna wat rozijnen er bij.
Echt ontzettend lekker en het is perfect voor als je uit de kou thuis komt en je het koud hebt. :)

SteffiiY

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 18:02

Wauw klinkt lekker bovenstaande!

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 18:51

Heb als avondeten gegrilde kip op. Dat zoiets lekkers zo gezond kan zijn, het is moeilijk te geloven. :')

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 18:52

Nou, ik ga na een paar maanden zometeen eens genieten van een patatje oorlog. Niet zo gezond dus, máár... ik ben deze week wel drie keer naar de sportschool geweest.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 21:19

Ik ben aan het twijfelen of ik misschien toch maar naar een diëtiste zal gaan, misschien dat dat gaat helpen. Het lukt me gewoon steeds maar niet om de stap te zetten, ja steeds 1 dag en de volgende dag smokkel ik alweer. Nu maar eens uitzoeken hoe duur dat is enzo.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 21:27

In mijn polis zag ik dat per 2013 weer enkele uren vergoed werden bij een diëtiste. Misschien ook bij jouw zorgverzekeraar RubyRed?

Hier gaat het ook helemaal mis... Ik eet niet echt ongezond, maar vooral weer te veel. Ik wil echt graag weer gaan bewegen/sporten. Ik tel de dagen af :j

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 21:31

Weet iemand of daar bepaalde regels aan vastzitten?
Is het bijvoorbeeld zo als je bijvoorbeeld bij een aantal kilo's overgewicht het vergoed word?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 21:32

SteffiiY, ik werk bij een zorgverzekeraar. Je kunt de voorwaarden nalezen op de website als het goed is!

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 21:33

Ik weet niet of daar regels aan vast zitten. Maar zou voor mij zowieso niet gelden, heb maar een paar kilo officieel overgewicht. Ik ga nu even wat sites doorsnuffelen en als ik iets interessants vind laat ik het wel weten..

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 21:35

RubyRed schreef:
Ik weet niet of daar regels aan vast zitten. Maar zou voor mij zowieso niet gelden, heb maar een paar kilo officieel overgewicht. Ik ga nu even wat sites doorsnuffelen en als ik iets interessants vind laat ik het wel weten..

Dat zou ook in mijn hetzelfde betekenen, heb namelijk niet echt officiele overgewicht kilo's.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 21:50

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 21:51

Aha slim! als ik zo kijken staat mijn verzekering er niet bij!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 21:52

Vandaag een verjaardag gehad en gegourmet. Ben gelukkig precies binnen m'n punten gebleven, merkte wel dat ik veel minder op kon dan 'vroeger'.

Morgen weer hard aan de bak en sporten!

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 05:29

Roosch schreef:
SteffiiY, ik werk bij een zorgverzekeraar. Je kunt de voorwaarden nalezen op de website als het goed is!

Weet jij dan of het cambridge dieet/straight away daar onder vallen als zijnde 'bij een dietist'?

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 14:35

Klinkt lekker dat receptje van de appel met rozijntjes :9 binnenkort maar eens proberen.

Nieuwe week, nieuwe motivatie :D beetje gezondigd afgelopen weekend en voel me dan gelijk weer zo schuldig... Terwijl ik er heus niet gelijk 5 kilo van aankom. Maargoed, we gaan er weer voor deze week. :)

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 14:39

Joehoeee, vandaag weer bij mijn consulent geweest en er was weer zat af. Ben 15 Oktober begonnen en ben nu, een maand later, exact 8 kg lichter! Nog 20 kg te gaan! Kan niet wachten tot ik lekker kan gaan shoppen zodra ik klaar ben, heb er zo'n zin in!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 14:40

Goed gedaan!!

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 14:41

Samiyah schreef:
Goed gedaan!!

Dank u dank u, jij bent ook goed bezig zie ik! Hoeveel wil je afvallen in totaal?

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 14:43

iedereen goed bezig

zumba idd tempo ligt vrij hoog en al die pasjes ik heb 1 keer gedaan maar kon niet bij houden
je zou eens kunnen kijken of jullie ook sh'bam hebben dat is iets makkelijker zeggen ze vond nog lastig hoor daar niet van

ik heb vorige week voor het eerst rijst gegeten lusten dat nooit nu toch geprobeerd weer niet me favoriet maar wel voor enkele keer
ben in de afgelopen bijna 2 weken van 76,9 na vanmorgen 75 kilo gegaan
eindelijk gaan de kilo's weer lopen na weken stil te staan bijna dus nog 5 kilo te gaan

hopelijk gaat het van de week sporten ook nog ff lekker moet donderdag me spiraal laten vervangen zal daar vast best last van hebben zie er ook vreselijk tegen op

net ff lekker keer gezondigd met 2 sausijsjes ;) moet soms ook keer kunnen
ben in de afgelopen 9 weken bijna dan 4 kilo afgevallen

iemand nog simpele tips wat je door de rijst kan doen dat het niet zo droog smaakt ( lust weinig kwa groenten er door )

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 14:45

NWDynamite schreef:
Joehoeee, vandaag weer bij mijn consulent geweest en er was weer zat af. Ben 15 Oktober begonnen en ben nu, een maand later, exact 8 kg lichter! Nog 20 kg te gaan! Kan niet wachten tot ik lekker kan gaan shoppen zodra ik klaar ben, heb er zo'n zin in!

zo dat is zeker super ga zo door shoppen is fijn zeker waneer je maatjes kleiner kan gaan kopen

vond het de eerste keer dat ik echt broeken ging kopen echt heel fijn stond er van te kijken welke maat ik nu kon nemen in vergelijking met begin

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 14:48

NWDynamite schreef:
Samiyah schreef:
Goed gedaan!!

Dank u dank u, jij bent ook goed bezig zie ik! Hoeveel wil je afvallen in totaal?

Dankje :) uuhm aan het begin woog ik rond de 85 en met mijn 168cm is 70kg. een gezond BMI dus dat is ongeveer mijn eerste doel. Geen idee waar ik nu op zit, heb de weegschaal al een tijd geleden de deur uit gegooid :)) als ik denk in de buurt te komen ga ik weer eens wegen.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 14:55

NWDynamite schreef:

Wow, 8 kilo op een maand. Dat is écht veel! :o

Ik ben 0.4 kg aangekomen afgelopen week. Vandaag maar weer streng op mijn eten letten, voornamelijk de hoeveelheden :=
Die laatste 8 kilo gaan op deze manier echt een eeuwigheid duren :=

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 15:35

ik heb een heel slecht weekend gehad kwa gezond eten helaas. Dus de werkweek weer netjes in de pas :P
Gelukkig sport ik er wel veel bij dus niet meer Kcal binnen gekregen dan geconsumeerd, maar niet zoals normaal een verschil van minimaal 500....

Monique, Als je de rijst na het koken ietsjes opbakt met wat melk en eender welke groente je lekker vind, kan het heel lekker zijn hoor en helemaal niet droog!
Pindasaus erdoor is ook lekker, maar iets minder goed voor de lijn.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 16:37

Ik doe altijd ketchup door de rijst, maar weet niet of andere mensen dat ook lekker vinden :P.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 16:38

Ik vind ketchup door de rijst heen altijd smakeloos na een paar happen :P