ADD - ik word er zo MOE van!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 11:23

martinique schreef:
Lady_M, maar hij dan? Voor hem moet het toch ook lastig zijn? Ik kan ook moeilijk nee zeggen. Jullie zullen goed moeten prsten.. En het hem misschien vertellen op de momenten dat je het erg moeilijk hebt.

Nou ja, hij heeft er veel minder moeite mee. Sowieso heeft hij die behoefte een stuk minder, ik vlieg na een maand zonder sex gewoon tegen het plafond op. Hij ziet leuke dames niet eens, omdat hij gewoon gek is op mij. Ik ben ook weg van hem, maar ik kan me nog steeds seksueel aangetrokken voelen tot anderen. Hij zet dat knopje gewoon uit laat maar zeggen...

rensiepensie schreef:
En Lady_M, ik begrijp je volledig. Nietalleen de seks maar ook het feit dat je behoorlijk uit elkaar groeit in 3 jaar tijd spelen de ik mee. Als jullie echt niet uit elkaar willen zal 1 van jullie de concessie moeten doen om iets op te geven. Kan hij niet in NL blijven?

Hij heeft de afgelopen 2 jaar hier gewoond, en nu is voor het eerst in 5 jaar een baan vrijgekomen bij het bedrijf van zijn familie, dus hij wil gewoon die kans pakken, en ik vind dat die dat vooral moet doen :) Maar het maakt het wel heel lastig...

Ik vind het zo fijn dat je hier zonder veroordeeld te worden je verhaal kan doen, gewoon een plekje met 'gelijkgestemden', die begrijpen dat het soms echt moeilijk is om [vul hier random ding in] te doen, en dan niet komen met opmerkingen als 'maar je moet het gewoon DOEN!'. Gewoon die juiste verhouding tussen begrip en wel die schop onder je kont ook :Y)

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 12:00

Poess91 schreef:
Klopt. Ik weet het wel maar verder zijn mensen niet op de hoogte. Maar heb achteraf die begeleiding toch niet nodig, m'n ritalin werkt genoeg. Het is alleen als je ADD noemt laten ze merken dat ze niet weten wat het is en beginnen ze het liefste zo snel mogelijk ergens anders over

Dus in februari diagnose, pilletje erin, klaar? Leg je je daar echt bij neer?

Wil je daar niet op veroordelen, als het je leven makkelijker maakt gun ik je gerust je ritalin, begrijp me niet verkeerd. Maar wil je de rest van je leven dan pillen blijven eten en er verder niet over nadenken? Zit dat je zelfs niet een klein beetje dwars?

Daarnaast werd ritalin bij GGZ hier, als een tijdelijk hulpmiddel geïntroduceerd. Dus een hulpmiddel om je leven te organiseren, of om je studie af te ronden. Niet om de rest van je leven elke dag te gebruiken. Het verbaasd mij dan ook hoe veel verschil er is in de begeleiding die je krijgt vanuit verschillende instanties.... Pil erin, klaar.

Anoniem

Re: ADD - ik word er zo MOE van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 12:23

daarnaast had ik het eerder gemeld volgens mij. Maar Ritalin heeft een soort van uitdovend effect als je het lang gebruikt, daarom wordt aangeraden het altijd icm therapie/begeleiding te gebruiken, als aanvulling.
Hier staat daar iets meer over:
http://www.wetenschap24.nl/nieuws/artik ... talin.html

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 12:34

Nou het was niet dat ik zodra ik de pillen kreeg van m'n psychologe af was. En moet nog steeds af en toe naar mijn huisarts voor controle.
Mijn leven is gewoon een stuk makkelijker geworden met en een stuk beter. Het is heus niet dat ik alles op mijn ritalin afschuif. ADD is iets waarmee je moet leren leven. Tuurlijk hoop ik ooit zonder de ritalin te doen. Maar aangezien alles nu zo perfect gaat maak ik me er niet zo druk om

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 12:35

Ik geloof ook niet dat zomaar ritalin wordt voorgeschreven, dat is volgens mij (maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen) wel altijd in combinatie met therapie.

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 12:39

Ja vanuit GGZ wel ja. Maar niet vanuit alle instanties helaas. Daarnaast genomen nog alle geprivatiseerde psychologie/psychiatrie die allemaal weer anders werken.

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 12:43

Yulius is een ggz-instelling... Denk dat ik daar na 6 gesprekken weg mocht en weer werd overgedragen naar mijn huisarts . Mocht zelf kiezen of ik er groepstherapie bij wilde doen.

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 18:28

Lady_M schreef:
martinique schreef:
Lady_M, maar hij dan? Voor hem moet het toch ook lastig zijn? Ik kan ook moeilijk nee zeggen. Jullie zullen goed moeten prsten.. En het hem misschien vertellen op de momenten dat je het erg moeilijk hebt.

Nou ja, hij heeft er veel minder moeite mee. Sowieso heeft hij die behoefte een stuk minder, ik vlieg na een maand zonder sex gewoon tegen het plafond op. Hij ziet leuke dames niet eens, omdat hij gewoon gek is op mij. Ik ben ook weg van hem, maar ik kan me nog steeds seksueel aangetrokken voelen tot anderen. Hij zet dat knopje gewoon uit laat maar zeggen...

rensiepensie schreef:
En Lady_M, ik begrijp je volledig. Nietalleen de seks maar ook het feit dat je behoorlijk uit elkaar groeit in 3 jaar tijd spelen de ik mee. Als jullie echt niet uit elkaar willen zal 1 van jullie de concessie moeten doen om iets op te geven. Kan hij niet in NL blijven?

Hij heeft de afgelopen 2 jaar hier gewoond, en nu is voor het eerst in 5 jaar een baan vrijgekomen bij het bedrijf van zijn familie, dus hij wil gewoon die kans pakken, en ik vind dat die dat vooral moet doen :) Maar het maakt het wel heel lastig...

Ik vind het zo fijn dat je hier zonder veroordeeld te worden je verhaal kan doen, gewoon een plekje met 'gelijkgestemden', die begrijpen dat het soms echt moeilijk is om [vul hier random ding in] te doen, en dan niet komen met opmerkingen als 'maar je moet het gewoon DOEN!'. Gewoon die juiste verhouding tussen begrip en wel die schop onder je kont ook :Y)

Lastig!! Ik snap precies wat je bedoelt, helaas. De verleiding weerstaan is erg lastig, ik zou als ik jou was sowieso de verleiding uit de weg gaan. En je heel goed bedenken wat je kwijtraakt als je je laat verleiden door een ander ;) Ik heb altijd wel zo'n stemmetje in me die zegt: "Niet doen Martine, niet doen, niet doen". Ik heb er niet altijd naar geluisterd, later ging dat wel beter. Maar als jij ook zo'n stemmetje hebt... LUISTER ERNAAR :+ haha.

Denk dat de mensen hier elkaar moeilijk kunnen veroordelen, iedereen heeft toch een heleboel eigenschappen gemeen, vind dat ook altijd fijn, dat mensen je snappen enzo! *\o/*

Ik moet eens in de zoveel tijd op controle bij m'n psychiater. Zo'n praatje van een halfuurtje, bloeddruk meten en proberen dat mens te verstaan. Heb er een ongelooflijke hekel aan en zie er ook weinig nut in, behalve dan dat het belangrijk is dat het goed gaat met de medicatie en mijn gezondheid daarbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 18:39

Lady_M schreef:
Ik geloof ook niet dat zomaar ritalin wordt voorgeschreven, dat is volgens mij (maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen) wel altijd in combinatie met therapie.

ja, bij mij wel hoor. Ook nooit meer controle gehad oid. Echt fantastisch.
Maargoed ik heb ook een moeder die niet zo goed is in administratie bijhouden (iets over ADD en erfelijkheid :7 ? ), dus wellicht heb ik ooit wel post van ze gehad... Maar is dat nooit bij mij persoonlijk aangekomen.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 19:46

Ik heb ook de Ritalin en Concerta gekregen met enkel de vraag of ik verder nog hulp nodig had.

Nu ben ik nogal van 'ik wil het zelluf doen' dus die hulp uiteraard afgeslagen.

Ik geloof dat er nog iemand in dit topic aan de LTO3 was begonnen, ik weet niet meer wie, maar hoe zijn de ervaringen tot nu toe?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:00

Ik slik LTO3.
Ben er nu 1.5 maand mee bezig en tot op heden gaat het heel goed.
Ik heb er eigenlijk weinig bijwerkingen van, ze zeggen dat het geen bijwerkingen heeft maar dat geloof ik niet zo.
Reageer super heftig op alle medicatie en dit gaat wonderwel goed, als ik het goed doseer tenminste!
Ik gebruikte eerst 3 capsules, maar dat is echt teveel voor mij.
Daar krijg ik spierspanning van, daarvan hoofdpijn en lig ik strak in mijn bed. :+
Met 2 capsules gaat het perfect eigenlijk, nav hoe ik me voel neem ik ze in.
Als ik erg moe/down ofzo ben neem ik er 3 en anders 2.

Grappige is dat ik dat spierspanning verhaal heel extreem had met de Ritalin.
Het effect is vergelijkbaar, maar gelukkig is dat met de goede dosering weg. :D

Enige wat ik merk is dat ik meer Melatonine moet gebruiken, van 3 mg naar 4.5.
Ik ben gewoon niet meer moe, ik heb zin om dingen te doen ook.
Kom daardoor makkelijker mijn bed uit doordat ik duidelijk minder energie verbruik als normaal.
Ben erg happy in mijn hoofd, mede doordat ik goed orde kan houden.
Ben duidelijk veel relaxter in mijn lijf ook nog steeds.
Ik ben nog even niet toe aan werk/school, maar merk wel dat ik ontzettend lekker in mijn vel zit.
Voor de LTO3 lukte dingen telkens net niet doordat ik moe was enz, wat frustratie opleverde voor mezelf.
Ander probleem was dat ik naast de normale dingen echt niéts extra kon, gewoon de batterij leeg.
Dat is ook over.
Paardrijden gaat ook lekker weer sinds ik er mee begonnen ben.
Ben gewoon een bonk spanning, en daarbij chronisch vermoeid zijn werkt niet. :+

Ik vind het een zegen dat het spul er is, voel me zo fijn in mijn vel. In plaats van die rottige frustratie met alles. :o
Echter is het wel zo als ik me niet aan mijn dieet houdt dat het niet afdoende is, maar die combi werkt goed.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:05

Ik wist dat jij het gebruikte, maar er was toch nog iemand in dit topic die het had besteld en binnen had?

Welk dieet volg jij naast de LTO3?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:15

Die met die mandarijnen avatar. :)

Ik zit op een glutenvrij, melkvrij en soja-arm dieet.
Daar ben ik mee begonnen omdat ik na ritalin en dexamfetamine wat drama ging niet meer wist wat ik moest.
Kon echt niets, chaotisch hoofd, overgevoelig, vreselijk moe enz.
Iets erover gevonden op internet en ben het maar gaan proberen.
Dan ging het hier vooral om gluten en caseine, maar ik reageer ook slecht op lactose dus heb alles maar geschrapt.
En dat gaat super, als ik wél gluten/melk eet lig ik morgen uit de running met dezelfde klachten als voorheen.

Ik heb Asperger, maar de klachten waar ik nu mee kamp is typisch ADD.
Laat het niet onderzoeken, geen behoefte aan.
http://www.nu.nl/gezondheid/2753535/glu ... isten.html

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 22:04

rensiepensie schreef:
Dus in februari diagnose, pilletje erin, klaar? Leg je je daar echt bij neer?

Wil je daar niet op veroordelen, als het je leven makkelijker maakt gun ik je gerust je ritalin, begrijp me niet verkeerd. Maar wil je de rest van je leven dan pillen blijven eten en er verder niet over nadenken? Zit dat je zelfs niet een klein beetje dwars?

Daarnaast werd ritalin bij GGZ hier, als een tijdelijk hulpmiddel geïntroduceerd. Dus een hulpmiddel om je leven te organiseren, of om je studie af te ronden. Niet om de rest van je leven elke dag te gebruiken. Het verbaasd mij dan ook hoe veel verschil er is in de begeleiding die je krijgt vanuit verschillende instanties.... Pil erin, klaar.

Hier niet anders? Diagnose gehad, pillen mee.
Ik heb na aandringen mee mogen doen aan een groepscoaching ( die trouwens ook nergens op sloeg, maar goed) ik ben dezelfde week nog uitgeschreven bij de instelling die bij mij de diagnose heeft gesteld. Ik ben niet onder behandeling bij een arts of instelling. Ik bestel mn ritalin telefonisch bij de huisarts.

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 22:06

Jup telefonisch doe ik ook, dat dan weer wel.
Ligt er misschien ook een beetje aan hoe je instelling is tegenover het hele gebeuren.
Je kan er ook moeilijk over gaan doen en denken dat je hele leven op je kop staat.
Ik vond het meer een opluchting en sta er hartstikke positief tegenover :)

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 22:11

Het viel mij de laatste keren bij de BAVO wel op (toen ik dus voor de overstap naar Concerta ging) dat er dus veel zijn die moeilijk functioneren qua werk enzo.
Ze waren daar eigenlijk verbaasd dat ik fulltime werk en zelfstandig woon.
Ik wil hiermee niemand veroordelen, maar het geeft wel aan dat er toch wel heel veel verschillende vormen en gradaties zijn.
Wat voor de 1 de oplossing is, is voor een ander een drama.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 23:35

rensiepensie zo werkt dat natuurlijk niet diagnose en dan pilletje erin en klaar, dat is een heel verwerkingsproces dus niet zo zwart wit als hoe jij het neerzet.

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 00:33

Ja dat bedoel ik dus ook te zeggen! Aangezien ik de hele malle molen heb doorlopen verbaasd het mij dat anderen een diagnose hebben gekregen, ritalin, en thats it.

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 00:38

ik heb 4 sessies gehad voor de diagnose. nadat ik ritalin heb gekregen zou ik nog 1 x langs moeten komen om te kijken hoe of het ging. ik heb mezelf toen dus opgegeven voor een coaching. (die ze mij niet aanboden, maar ik zag dit toevallig op een flyer staan die op het bureau lag) Zelf vind ik dit ook nogal een rare gang van zaken. op de coaching werd er ook erg op de medicatie gehamerd. dát is goed, dát moet je hebben... apart.......

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 00:51

Heel vreemd... Bij mij ging het juist andersom! Er werd gezegd dat ritalin een handig hulpmiddel is om je leven opnieuw in te richten, en voor dat opnieuw inrichten werden er tal van therapieën en educatie programma's aangeboden. Er werd echt op gehamerd dat medicatie geen oplossing voor de lange termijn was.

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 08:27

Ik merk geen drol van die LTO3 dus heb t ff weggezet. Probeer het later nog wel n x.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 10:00

Moonfish, niet zo gek dat je slechte ervaringen met ritalin hebt als je Asperger hebt...

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 10:03

Ging juist super Nouks. :)
Enige was dat ik er enorme bijwerkingen van kreeg.
Ik ken er meerdere die het slikken.

Dees90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 10:47

Hier even een tijdje afwezig geweest..
Even een wat lastige 2 weken gehad met mezelf en daardoor ook m'n relatie en sowieso gewoon erg druk even..
Nog even geduld en dan naar de psycholoog!
Ook lekker een hyperactief kindje in huis van 3, want Sinterklaas is in het land!!!! hihi

Hoe is het met jullie allemaal?
Wie hier hebben er eigenlijk kinderen?
Wonen jullie samen met iemand?
Even beetje informatie over elkaar lijkt me miss leuk.

Ik ben 22 jaar, dochtertje van 3, bijna 6 jaar samen met mijn vriend.
Helaas geen eigen paard op het moment, komt wel weer met de tijd.

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 12:42

Ik ben 26, woon samen, om het weekend en in de vakanties heb ik kinderen van mijn vriend. Ik heb een hond, 3 katten en een paard. En ik ben al vanaf okt 2011 thuis. Vanaf mei 2012 uit dienst en ben nu heel ernstig op zoek naar een baan aangezien met ww loopt T/M januari.