In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 21:23

Jij ook sterkte *Naam*! Ik hoop dat je een leuke avond hebt.
Laatst bijgewerkt door Warboel op 21-08-18 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Ivm privacy naam verwijderd

Dhani

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 22:36

Peca, Haha dankje. Maar goed, Wie weet geeft hij mij Maandag zoveel vertrouwen dat ik om ben hoor. Maar toch zullen er onderwerpen blijven zijn die ik echt niet met een man kan bespreken. ;)

Veel plezier op het feestje! Ik hoop dat je er een beetje van genieten kan. Morgen lekker rustig aan doen. ;)

lovelady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-13 22:41

Dhani je kan het _/-\o_

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 16:21

Woow dat is wel laat zeg :P Of vroeg. Het is maar net hoe je het bekijkt haha. Ik ga vandaag niet veel meer doen ;)

Vanmorgen heb ik met Merrieveulen hier op bokt een wandeling gemaakt door het bos met onze honden. Wat heel gezellig was moet ik zeggen :D

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 17:07

Hallo,
iedereen die het nodig heeft een hele dikke knuffel en sterkte!

met mij gaat het nog steeds erg goed en merk echt dat mn zelfbeeld steeds beter wordt...vriendlief zegt ook dat ie eindelijk weer het meisje terug krijgt zoals ik in het begin was...
echt super zoals het nu gaat...
ben nu ook bezig met haar verven van heel lichtblond naar vuurrood...ben benieuwd naar het eindresultaat...

miky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-13 14:26

Mag ik jullie wel even wat vragen?
Ik loop bijna een jaar bij een psycholoog en erg veel heeft het nog niet geholpen. Natuurlijk is er wel een beetje verbetering, maar dit is echter zo ontzettend weinig dat ik er zelf niet zo veel van merk.
Nu gaat mijn psycholoog eind april weg en moeten we dus opzoek hoe ik verder ga. Nu stellen ze mij alleen de keuze tussen deeltijdbehandeling en 1keer per maand een gesprek met een sociaal psychiatrisch verpleegkundige.
Ik vind dit zelf heel erg krom omdat deeltijdbehandeling gewoon te heftig voor mij, ik ben aan het werk en ik ga volgend jaar studeren. Maar ik weet ook dat 1 keer per maand een gesprek gewoon veel te weinig is.

Ik vraag mezelf eigenlijk wel af of ze iemand met erge depressieve klachten en een angststoornis zomaar kunnen afschepen met te weinig hulp?
Ik ben bij de hulpverlening terrecht gekomen om van deze klachten af te komen en niet om uiteindelijk bij iemand terrecht te komen die me verder niet zal kunnen helpen.. (gesprek met spv'er zal alleen steunend zijn en niet gericht om je klachten te verminderen).

Heb ik ergens ook nog wat te zeggen in wat ik zou willen? Of kan dit misschien via een andere manier dan via mijn psycholoog? Ik heb bij haar al aangeven dat ik graag iets anders zou willen maar volgens haar zijn er geen andere opties.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 10:35

ik meld mij ook even aan ben ook in therapie al wel jaren.
door mijn verleden en angststoornis, faalangst,en een heel slecht zelf beeld.
en werk al een aantal jaren niet meer.
ik heb al zoveel verschillende mensen gehad waar ik mee moest praten en kreeg elke keer te horen wij kunnen je niet helpen.
echt een heel gezeur.
ik ben sterk tegen medicijnen en moest ook weer bij iemand weg.
nu heb ik iemand daar praat ik mee maar dit stelt helemaal niks voor. lijkt net dat je een vrienden gesprekje heb.

lovelady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 11:28

Iedereen die vandaag een gesprek heeft succes jullie kunnen het

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 18:08

Sorry meiden dat ik even niet heb bijgelezen maar ik heb het gevoel dat alles om me heen maar doorgaat, ik er geen grip op kan krijgen dus even nergens zin in heb. Nou ja echt duidelijk is het niet maar ik weet het zelf ook niet allemaal meer zo goed :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 18:12

miky schreef:
Mag ik jullie wel even wat vragen?
Ik loop bijna een jaar bij een psycholoog en erg veel heeft het nog niet geholpen. Natuurlijk is er wel een beetje verbetering, maar dit is echter zo ontzettend weinig dat ik er zelf niet zo veel van merk.
Nu gaat mijn psycholoog eind april weg en moeten we dus opzoek hoe ik verder ga. Nu stellen ze mij alleen de keuze tussen deeltijdbehandeling en 1keer per maand een gesprek met een sociaal psychiatrisch verpleegkundige.
Ik vind dit zelf heel erg krom omdat deeltijdbehandeling gewoon te heftig voor mij, ik ben aan het werk en ik ga volgend jaar studeren. Maar ik weet ook dat 1 keer per maand een gesprek gewoon veel te weinig is.

Ik vraag mezelf eigenlijk wel af of ze iemand met erge depressieve klachten en een angststoornis zomaar kunnen afschepen met te weinig hulp?
Ik ben bij de hulpverlening terrecht gekomen om van deze klachten af te komen en niet om uiteindelijk bij iemand terrecht te komen die me verder niet zal kunnen helpen.. (gesprek met spv'er zal alleen steunend zijn en niet gericht om je klachten te verminderen).

Heb ik ergens ook nog wat te zeggen in wat ik zou willen? Of kan dit misschien via een andere manier dan via mijn psycholoog? Ik heb bij haar al aangeven dat ik graag iets anders zou willen maar volgens haar zijn er geen andere opties.

Hier wil ik even op reageren :)
Ga als de wiedeweerga die deeltijdbehandeling doen. Als je jezelf nu niet serieus neemt, zal het met de hulp die je nu krijgt ook niet lukken. Het is een jaar van je leven maximaal, maar dan kun je wel verder.
Zelf doe ik ook deeltijd, ik zit nu in mn 7e maand. Het is het beste wat me is overkomen. In jouw situatie blijven vanwege werk en studie is stilstand, de behandeling helpt je verder voor de rest van je leven.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 19:14

Ik ga volledig mee met Joolien ;) Ik heb misschien in een andere situatie gezeten (lees jaarcontract wel of niet verlengd; afhankelijk van de duur van de opname) maar ik heb uiteindelijk voor mezelf gekozen waardoor het jaarcontract niet werd verlengd. Op dat moment misschien even zuur maar daardoor kon ik me volledig richten op mijn herstel.

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 19:44

@ *Naam*: Tsja, uitzichtloos, wanhoop, verdriet... Dat omschrijft het op dit moment wel goed.
Laatst bijgewerkt door Warboel op 21-08-18 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 19:50

Sorry dat ik niet zoveel op de rest reageer, kan het even niet opbrengen :(:) Dikke knuffel voor jullie allemaal.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 19:57

_Jorine schreef:
Sorry dat ik niet zoveel op de rest reageer, kan het even niet opbrengen :(:) Dikke knuffel voor jullie allemaal.

geeft niet...focus je nu maar eerst op jezelf... :(:)

hier gaat het nu (sinds de start met paroxetine) erg goed...eigenlijk beter dan ik me ooit heb gevoeld, durf hierdoor alleen nog niet aan afbouw of stoppen te denken...
hier qua werk wel een vast contract voor 30 uur in de week (waarvan nog 10 % ziek gemeld ivm hernia), maar op dit moment nog geen vaste plek ivm vorige woning te zware zorg (gehadicaptenzorg), maar de onzekerheid van geen vaste plek en of ik wel aan mijn uren kom valt me wel zwaar... hoop dat dat snel gaat veranderen...

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 20:38

*Naam* schreef:
_Jorine schreef:
@ *Naam*: Tsja, uitzichtloos, wanhoop, verdriet... Dat omschrijft het op dit moment wel goed.

Dikke knuffel voor jou :(:) Hoop voor jou dat het snel gaat veranderen!
Denk maar goed aan jezelf, wat goed is voor jezelf. Sterkte meis.

@ Lammie, dat kan ik begrijpen. Hoop ook voor jou dat er snel meer zekerheid komt voor een vaste plek.

dank je...ik weet wel dat een woning mij erg graag wil hebben zodra er een plek vrij komt (woning met zeer ernstig verstandelijk gehandicapten met als bijkomende handicap een visuele en of auditieve beperking) en dat vind ik ook een erg leuke groep...dus hoop heel erg dat dit wat gaat worden op den duur...

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 22:07

Hoi alleaal,
Ben er tijdje niet geweest. Heftige periode achter de rug en nog steeds.
Heb een diagnose gekregen en dat was erg heftig.
Mocht je meer willen weten graag via pb wil niet dat het "openbaar" staat.

Volgende week een afspraak met mijn vriend samen bij de therapeut.
Over hoe ermee om te gaan voor hem en wat meer info erover.

Prive en op school erg hectisch. Ik merk dat mn nek (whiplash door auto ongeluk) weer opspeelt.
Net een soort migraine achtige aanval achter de rug, huilen van de pijn aan mijn hoofd pffft..
Allemaal door stress, slaap ook heel slecht. Nu melatomine voor maar werkt met vlagen.
Lig vaak 4-6 keer wakker in de nacht en ook veel nachtmerries.. even erg vervelend allemaal.

In eind februari begin maart starten met groepstherapie, tot die tijd om de week individuele gesprekken.
Hoop dat het snel start en ik me beter ga voelen want dit breekt me op.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 00:31

Lammie2701, Wat enorm fijn dat het zo goed gaat met je :) Vuurrood heb ik mijn haar ook gehad :oo Ik moet zeggen dat ik dat nu niet meer aan durf haha. Ik hoop snel dat je een vaste plek krijgt :)

ralphtdw, Wat raar dat ze zeggen dat ze je niet kunnen helpen. Kom op zeg. Er moet toch iets zijn om je te kunnen helpen.

Miranda40, Je bent hier niets verplicht. Je moet aan jezelf werken. En je hoeft niet iedereen te antwoorden hoor. ;) Vind het naar voor je dat je er geen grip op kan krijgen. Ik hoop dat je toch snel weer een beetje tot jezelf kan komen. :(:)

miky, Ik ga mee met de reactie van Joolien.

*Naam*, gestopt met de medicijnen. Ik vind dat echt knap hoor. :j En dan door gaan met je opleiding terwijl je je zo voelt. Respect! echt waar! ik hoop dat je snel weer beter bent. Griep heerst verschrikkelijk!

_Jorine, Dat zijn geen antwoorden waar we op hoopte. Bah zeg. Ook een dikke knuffel voor jou! :(:)

Arethe, Dat is wel heftig dan, Ik hoop dat het gesprek voor je vriend wat meer duidelijkheid bied. Vaak werkt dat erg goed. :)

Hier gaat het zn gangetje. Vandaag mijn 3de gesprek gehad met mn psycholoog. Ik was weer strontje nerveus. Maar heb mezelf kunnen inhouden om mezelf niet weer zo gek te laten maken. Dat heeft me veel moeite gekost. Maar het is me gelukt. Om 1 uur had ik mn gesprek, en ik was zowaar re-de-lijk ontspannen. Mn gesprek ging ook goed. Het was een verhelderend gesprek. En ik ging er zowaar met een goed gevoel weg. Alleen heeft hij het nu al 3 keer gehad over dat hij het goed zou vinden dat ik de VERS weer zou gaan doen. Maar ik wil het gewoon niet. Heb de VERS al eens eerder gedaan. Ik heb er veel van geleerd. Maar dat is nu na 5 a 6 jaar een beetje verwatert. Ik vind alleen dat ik niet slecht genoeg ben om die VERS te gaan doen. Als ik kijk hoe slecht ik toen was. En hoe slecht de mensen waren om me heen in die groep. Dan denk ik nu dat het gewoon net even een tandje te veel is. Dat waren mijn conclussies vanmiddag toen ik thuis kwam. Maar goed nu 3 gesprekken gehad. En al 3 keer is me gevraagd of ik de VERS misschien wel weer wil doen omdat daar veel te leren valt. Hmmzz Ik weet het gewoon even niet.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 23:35

*Naam* VERS is Vers-training. (Vaardigheidstraining Emotie Regulatie Stoornis)

Wat goed dat je eerste stage dag zo goed ging! :) Super fijn om naar die dagen uit te kijken dan ;) Wel enorm balen dat je toch ziek bent geworden. Even goed uitzieken dan. Heb gehoord dat het iets van 3 dagen duurt of zo. Heb het zelf niet onder vonden maar mensen om mij heen waren maar 3 dagen ziek. ;)

Beterschap! :(:)
Laatst bijgewerkt door Warboel op 21-08-18 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

lovelady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 20:18

*Naam* wat goed dat je al weer beter gaat

heb een beetje problemen met me ouders

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 20:35

lovelady1 schreef:
*Naam* wat goed dat je al weer beter gaat

heb een beetje problemen met me ouders

sterkte...als je het kwijt wilt mag je pb-en...
hier op het moment redelijk goed contact met mn moeder, maar weet dat zij weer terug gaat vallen in haar oude gedrag (mijn vriend afkraken etc)...

lovelady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 22:57

ja soms wel

lammie wat goed dat je het met je moeder bij wil leggen

*Naam* hoe is het

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 20:59

Ik ben overgeplaatst naar een andere kliniek - gesloten afdeling voor het weekend :(

lovelady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 21:50

sterke jorine

Das wel even lekker *Naam* dat er niet effen aan hoef te denken

Ik ga morgen heel de dag helpen op de manege want daar is wedstrijd even heerlijk er tussen uit

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-13 22:20

Fijn wat afleiding lovelady.

lovelady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-13 00:08

Denk ik een leuk weekend te hebben krijg ik net een whatsap dat me vriendin is opgepakt ( hoe dat komt zeg ik niet want ik heb % dat beloofd ) maar ze zit nu in de cel en moet morgen voor de rechtbank komen