Vanaf begin van het plaatsen totdat het klaar was een paar minuten gok ik. Ben even blijven liggen, maar al met al vanaf binnen komen tot de deur uit maximaal een half uurtje.
Toch niet helemaal bloed vrij, vanavond iets spotting en het rommelt iets. Ben benieuwd naar morgen.
Tsikala
Geplaatst: 06-11-12 01:51
Hallo medebokkers,
Ik heb een vraag aan jullie over mijn menstruatie. Misschien dat er meer zijn die dit hebben gehad en/of weten wat het kan zijn. Ik ben vanaf ongeveer mijn 14e aan de Dianepil. Ik ben rond mijn 20e jaar gestopt met de pil (ik wilde kijken of mijn menstruatie weer terug zou komen, had geen relatie), toen werd ik zo'n 1,5 jaar niet ongesteld (ook niet zwanger). Op aanraden van een arts (heeft verder geen onderzoek gedaan) weer begonnen met de pil, onder het mom van alle afvalstoffen (menstruatiebloed) moet uit je lichaam. Maar wist verder geen reden van het uitblijven van mijn menstruatie. Ik ben toen op een andere pil overgestapt, namelijk de ietswat lichtere Yasmin. Nu ben ik een half jaar geleden (relatie ging uit) weer gestopt, ik zou toch graag zien dat mijn normale menstruatie cyclus weer opgang komt. Maar er gebeurt weer niks, dus ik menstrueer niet.
Wie oh wie heeft dit ook meegemaakt, of weet wat dit zou kunnen betekenen? En wat ik hieraan kan/moet doen? Zit eraan te denken er mee naar mijn huisarts te gaan, maar misschien is het normaal en kan het zo 2 jaar duren voordat het een keer weer opgang komt?
Alvast bedankt!
Eskimo
Geplaatst: 06-11-12 07:51
Ik heb ook zoiets Melina (ook hier wat geplaatst toen). Nadat ik mijn pil heel slecht had geslikt was ik maar gestopt. Ik had toch geen relatie meer. Toen bleef mijn menstruatie heel lang weg (ongeveer een jaar? Misschien wel langer) en ben ik maar weer begonnen met slikken 2 maanden geleden. Ik kreeg toen voor het eerst weer in mijn stopweek echte krampen en de zogenaamde 'afvalstoffen' en 'oud' mentruatiebloed kwam ook naar buiten, klinkt erg vies.. Of ik nu écht ongesteld ben weet ik niet.. Ik blijf deze pil gewoon doorslikken omdat ik het graag op gang wil houden maar ik weet niet of ik er wel goed aan doe. Ik lees dus even mee naar een antwoord voor jou
Ik heb een paar maand geleden hier gereageerd omdat ik wat vraagjes over het spiraaltje had. Heb toen besloten dat ik ook graag het spiraaltje wilde. Zo gezegd zo gedaan zou je zeggen.. Niet dus.
Ik huisarts gesproken, die gaf direct doorverwijzing naar gynaecoloog omdat hij hem zelf niet wilde plaatsen omdat k nog geen kinderen heb gehad. Tof. Ik gynaecoloog bellen, maar hoefde niet eens een gesprek of zo, omdat ik heel zeker wist dat ik het spiraaltje wilde. Ik moest maar bellen als k weer ongesteld was, dan zouden ze hem die week er wel even in zetten. Toen kwam het mooiste.. Ik werd maar niet ongesteld...... Was in februari al gestopt met de pil, die maanden daarna gewoon een regelmatige cyclus enz, en opeens werd ik niet meer ongesteld. Pfft. ik in de stress, meerdere zwangerschapstesten gedaan, maar die waren (gelukkig!) allemaal negatief. Gister na meer dan 3 maand eindelijk weer ongesteld geworden, dus gynaecoloog gebeld, en vrijdag gaan ze de spiraal zetten.
Wel heel fijn dat hier de laatste weken meerdere mensen spiraal hebben laten plaatsen, zo kon ik toch nog even ervaringen meelezen. Ik hoop vrijdag ook een goede ervaring te mogen delen! Ben blij dat het zetten zelf niet zo lang duurt, maximaal een half uurtje het genante moment om met je benen wijd te zitten dat overleef ik nog wel denk k zo
Jolliegirl, wel heftig hoor, die reactie die je naderhand kreeg! En inderdaad niet te vroeg juichen blijkbaar over het bloeden hahaha
Het zetten duurt geen half uur hoor, 5 minuutjes maximaal. Maak je niet te druk erom, want het is echt heel goed te doen Wat een opluchting dat je alsnog ongesteld bent geworden, waardeloos he, als je erop zit te wachten en het komt maar niet... Succes vrijdag!
het zetten duurde nog geen 30 seconden.. Maar het voorwerk, speculum,baarmoedermond klemmen e.d dat neem een minuutjes of 5 in beslag. Alles bij elkaar , echo voor, spiraaltje, echo na.. Nog geen 15 minuten.
haha dat scheelt wel. Ben erg benieuwd. Neem van tevoren wel wat pijnstillers, komt dan vast wel goed
en inderdaad, wachten duurt dan zo lang. En de stress om het zwanger zijn dan, pfft..
Voelen jullie partners er niets van tijdens de seks? Een vriend van mijn vriend had zn toompje namelijk gescheurd, waarschijnlijk door het draadje van de spiraal zeg maar. Nou, ik denk dat mijn vriend daar niet zo blij van zou worden..
Mijn vriend in het begin wel een beetje, maar het was niet pijnlijk zei hij. Als de touwtjes wat zachter worden voelt de man er meestal niets/weinig meer van
Jolliegirl
Geplaatst: 06-11-12 20:24
Mijn vriend voelde hem de dag van het plaatsen wel. Ja serieus, ik zat zo aan de pijnstiller-dope dat we zijn gaan klooien
Maar mn draadjes zijn verdwenen.. Steekt nog een klein stoppeltje uit de baarmoedermond.. (Alsof het geschoren is) ben er niet helemaal gerust over.
Dat snap ik dan weer niet, je hebt een week plat gelegen van ellende, maar bent wel de dag zelf gaan klooien? Ik moest er echt niet aan denken hoor toen, en dan ben ik nog wel gewoon opgestaan en boodschappen gaan doen vanuit het zetten. Voordat er weer geklooit werd was ik wel weer een aantal dagen verder voordat ik daar weer behoefte aan had.
De dag erna, sorry! Had er op dat moment geen last van... He-le-maal niets.. En tsja..klooien duurde ook maar 2 minuten want toen was ik het zat.. Waren gewoon even benieuwd...
T lag meer aan de behoefte dan aan het gevoel, want voelen doe ik dr niets van. Zelfs van de week niet met die buikpijn.. Sterker nog.. De buikpijn gaat ervan weg
Maarja t is pas 2x gebeurt hoor, met die bloedingen vind ik het gewoon niet prettig.
ik wilde op de dag zelf en daarna ook wel aankloten met vriend, maar hij wilde niet haha. Hij durfde me geen pijn te doen. 4 dagen later wel heel kort en voorzichtig sex gehad. Hij durfde nog niet, maar ik had allang geen pijn. Week later durfde vriendlief het aan eindelijk. Nergens last van!!!!! Ik had 4 dagen na het plaatsen bloeding tot een week later. Nu nog steeds bloed vrij 1,5 week later. Nooit meer pijn gehad. Dag zelf alleen lichte buikkrampjes. En ik maakte me druk om bloedverlies. Ik had veel te snel geklaagd. Ik hoor dus echt verschillende verhalen, maar ik heb minimaal last van gehad. Moest ff wennen aan de onregelmatige bloedingen. Ben heel blij met de mirena hoop dat het ook zo blijft
heeii, ik kom hier zomaar binnevallen, maar ik had een vraagje.
Ik ben in midde van de zomervakantie (WAs nog 14 nu 15) voor het eerst ongesteld geworden, toen werd ik het bijna 2 maande later pas weer, in eind september, en nu ben ik het nog niet geweest voor de 3de keer. is dit erg of niet? moet ik mijzelf nu zorge maken, want mijn vriendinen werde het de eerste keer en toen echt gewoon elke maand xx
Niallover: dat kan echt heel erg wisselen. Toen ik zo oud was als jij (jemig nu klink ik echt als een oma) was er echt eigen pijl op te trekken. Dan weer 3 maanden niet, dan opeens 3 weken achter elkaar enz enz. Ik heb het geloof ik 1.5 jaar ofzo de tijd gegeven maar toen ben ik aan de pil gegaan. Mede omdat het zo onregelmatig was maar vooral omdat ik elke keer als ik dan wel ongesteld was lag ik 3 dagen van te voren ziek op bed inclusief koorts en overgeven.
Wij hebben na 2 dagen 'aangeklooid' en gisteren en geen van de keren heeft hij het spiraaltje gevoelt. Zondag ik wel een beetje soms, maar gisteren niet
Nialover, ik ben in 2 jaar maar 3x ongesteld geweest, voordat ik met de pil begon Langste zat er negen maanden tussen!
Myrthee_
Geplaatst: 07-11-12 20:29
Hooi, ik heb een vraagje. Ik ga morgen naar de HA omdat ik echt niet goed word van de pil. Ik krijg na 2 weken al flinke buikpijn die pas stopt als ik weer ongesteld ben geweest. Ik heb ook hele erge stemmingswisselingen. Zo kan ik het ene moment heel vrolijk zijn en 2 sec later in janken uitbarsten. Ben ook elke maand flink ziek als ik ongesteld word. Hele erge buikpijn. Heb constant hoofdpijn en word ook regelmatig misselijk als ik m'n pil net heb geslikt. Maar, wat zou nou een goede optie zijn? Zit zelf te denken aan een spiraal. Maar word je daarmee nou nog ongesteld of helemaal niet meer?
Het ligt eraan, de een word het wel, de ander niet.
Ik had ook stemmingswisselingen door de pil en ben daarom voor een spiraal gegaan.
Begin weer wat last te krijgen met vlagen... aan de linkerkant van mijn baarmoeder.. Zwaar vervelend..
Anoniem
Geplaatst: 08-11-12 10:58
Zo, net spiraaltje laten zetten. Uiteindelijk hebben ze het onder plaatselijke verdoving gedaan, omdat het toch wat pijn deed. Nu maar duimen dat ik geen last krijg zodra de verdoving is uitgewerkt .