Hardlopen, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak loop jij gemiddeld hard?

minder dan 1x per week
37 (11%)
1x per week
35 (11%)
2x per week
97 (30%)
3x per week
106 (33%)
meer dan 3x per week
41 (12%)

Totaal aantal stemmen: 316

Sassii

Re: Hardlopen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 18:12

Nou heb ik je naam door! Hahahah

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 18:18

:wave:

Ik heb vandaag les 10 gelopen van m'n app en het ging helemaal niet lekker.. Heb wel alles uitgelopen, maar was benauwd, had dorst en onwijs strakke kuiten.. :+

Donderdag ga ik die les nog een keer lopen denk ik en kijken hoe het dan gaat..

:(:) voor iedereen met pijntjes!

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 18:35

Nog een keer lopen als het moeizaam is doe ik ook altijd. :j Werkt voor mij prima!

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 18:36

En wat betreft schoenen, ik heb dus ook aesics maar wel oudere die ik heb gebruikt met volleybal 2 jaar ongeveer? Weet niet of die wel écht geschikt zijn om in te lopen. Maar als ik het echt blijf doorzetten kan ik nog wel naar de run2day gaan.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 18:46

None, dit word de eerste les die ik ga herhalen. Maar het ging gewoon prut ondanks dat ik hem wel uitgelopen heb.

Ik ren ook op Asics, met gelzooltjes.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 18:58

Sassii schreef:
Nou heb ik je naam door! Hahahah

:') Zo moeilijk is dat toch niet...
Ten slotte staat mn naam ook nog in mn profiel :D

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 19:21

Ik ben vandaag even bij de huisarts geweest. Waarschijnlijk gewoon spiertje verrekt, nu ingetaped...

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 20:41

Hier weer vrij van alle kwaaltjes dus net half uur op de crosstrainer gestaan. Eigenlijk vind ik dat doodsaai maar had energie voor 10. Mag van mezelf pas van het weekend weer gaan lopen zodat ik echt goed rust heb genomen. Mocht ik dan weer een bult krijgen dan weet ik dat het daar niet aan kan liggen. Vandaag redelijk relaxte dag gehad op het werk dus dat scheelde ook wel. woensdagavond ga ik vaak lopen, maar ja morgen dus niet. Heb mezelf beloofd dat ik dan maar eens wat kamerplanten op ga potten want het staat er eigenlijk allemaal wat minder fraai bij. Vriendlief start a.s maandag na bijna 7 maanden thuiszitten met een nieuwe baan dus we zijn ondertussen ook het huis van boven naar beneden aan het poetsen. Maar nu even heerlijk met de laptop in de achtertuin. Heerlijk nu alle gillende buurkids op bed liggen haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 21:14

none schreef:
En wat betreft schoenen, ik heb dus ook aesics maar wel oudere die ik heb gebruikt met volleybal 2 jaar ongeveer? Weet niet of die wel écht geschikt zijn om in te lopen. Maar als ik het echt blijf doorzetten kan ik nog wel naar de run2day gaan.

Ik had het geloof ik al gezegd, maar er zit echt wel een verschil tussen hardloopschoenen en zaalschoenen. Sportzaalvloeren geven zelf al demping; dat is buiten niet overal zo. Bovendien zijn de schoenen gemaakt op een ander type beweging - met volleybal beweeg je vooral op je voorvoet en ben je veel aan het springen, draaien en korte sprintjes aan het maken. Ik weet natuurlijk niet hoe jij hardloopt, maar als je daarbij je je voet vanaf je hak afrolt dan kunnen je zaal-asics die klap denk ik niet goed genoeg opvangen. Ik ben helemaal geen expert hoor, maar ik denk dat hardloopschoenen niet voor niets een veel dikkere zool hebben. :) Het KAN wel (een vriend van me loopt ook hard op z'n oude sneakers) maar je loopt wel meer risico op blessures, vooral je knieen en schenen krijgen flinke klappen

Sterkte zielige blessuremensen! :(:)

Ik heb vandaag 2 uur gesquashed en daarna nog les 13 gelopen van Evy. Was best pittig zo achter elkaar, maar heb nu wel een heerlijk voldaan gevoel, hihi.

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 21:19

Het is zo jammer dat veel mensen de motivatie verliezen/blessures en pijntjes krijgen/ verkeerd gaan lopen door slechte schoenen. Om te gaan HARDLOPEN heb je hardloopschoenen nodig......

Vergelijk het met paardrijden. Je hebt nu eenmaal een schoen met een hak of laars nodig. Doe je dit op je gympen zal het heus wel goed gaan, tot het een keer fout gaat met alle gevolgen van dien!
Hardlopen gaat een aantal keren goed hoor, op andere gympen. Tot je verkeerd gaat lopen of andere blessures krijgt...!

Ook ik ben begonnen op oude gympies, net als iedereen. Maar zorg dat je heel rustig begint en investeer dan na bijv. twee weken in een paar goede hardloopschoenen :) Mijn tip.

Dan heb ik vandaag een beroerde 30 minuten gelopen, toch nog wel spierpijn van alle heuvels van zondag. Dus lekker rustig aangedaan met een heleboel zuchten onderweg :D Donderdag/of vrijdag maar een lekker duurloopje op een laag tempo.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 21:39

Ik baal! :( Ik ging zooooo lekker vandaag! Ik rende uit mezelf wat harder dan normaal en mijn spieren voelden alsof ik relaxt aan het wandelen was. Alleen werd ik ineens zó misselijk! Ik werd er echt helemaal naar van.. Raakte daardoor op een gegeven moment de controle over mijn ademhaling kwijt en toen was het end helemaal zoek.
Doorgerend tot 2.5e km en de overige 2.5 naar huis gewandeld in stevig tempo. Dat ging gelukkig wel. Nou had ik al een uur gefietst vandaag en een uur gewandeld, maar ik ging zo lekker dat ik echt baal dat ik op die manier niet even een vol rondje kon doen!

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 21:43

Hoi :D Mag ik me hier ook melden? :)

Sinds kort ook weer begonnen met hardlopen! Hiervoor ook al een tijdje bezig geweest. Maar ik kreeg een dikke bult op mn enkel door verkeerde schoenen. Nu nieuwe schoenen gekocht en nog geen last van pijntjes gelukkig :)
Ik loop ook met Evy. Ik loop met de 2006 versie. Wil eigenlijk de 2011 versie omdat die rustiger schijnt op te bouwen maar die krijg ik maar niet op mn pc helaas :(

@negerzoen: He Tesje! Jij ook hier! Balen van je lopen zeg!

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 21:47

Heeee Jess! :D Leuk dat je ook met hardlopen bent begonnen! Ik ben ook vorig jaar met Evy begonnen (poging 200.000) en daar toen ook echt mee doorgezet, alleen kwam ik op een punt dat ik er achter kwam lekkerder te rennen als ik wist hoever ik nog moest ipv hoelang. Dus sindsdien ren ik zonder Evy! Maar om mee te beginnen vind ik het echt super fijn :j

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 21:52

Negerzoen schreef:
Heeee Jess! :D Leuk dat je ook met hardlopen bent begonnen! Ik ben ook vorig jaar met Evy begonnen (poging 200.000) en daar toen ook echt mee doorgezet, alleen kwam ik op een punt dat ik er achter kwam lekkerder te rennen als ik wist hoever ik nog moest ipv hoelang. Dus sindsdien ren ik zonder Evy! Maar om mee te beginnen vind ik het echt super fijn :j

Wie weet dat ik dat ook wel ga proberen met de tijd! heb nu wel op zware moment dat ik echt ga tellen hoe lang ik nog moet :+
Ik ben begonnen omdat ik stiekem ook een paar kilotjes kwijt wil! Ben niet meer zo een magere spriet als vroeger. Gestopt met roken en op mezelf gaan wonen he :+ En vind het stiekem ook wel leuk dat blijkt dat ik het kan en er niet zo een kluns in ben als vroeger op school :+

Irene18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 22:06

Welkom alle nieuwe mensen :D

net terug van les 15. Wauwie,, wat was het zwaaar. (Komt vooral omdat ik al moe was toen ik begon).
Heel vervelend eigenlijk, want mentaal was het geen probleem, maar mijn benen wouden gewoon niet meer :(
heb hem wel uitgelopen natuurlijk, en als ik zo terug kijk ging het eigenlijk ook wel relatief goed :) volgende keer weer beter!

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 22:19

Les 15! wauwie daar droom ik nog van haha. Heb ik ook wel eens dat mn benen gewoon niet meer willen :(

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 23:06

Vandaag na 2 weken rust les 7 gelopen, viel me alles mee! Kreeg alleen tegen het einde steken in mn rechterzij, vooral als ik aan het lopen was :?

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-12 23:07

Heino,

Misschien verkeerde ademhaling?

Of gegeten voor het rennen?

Irene18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 23:32

Heino,, heb ik ook vaak. Altijd naar je lichaam luisteren en langzamer gaan lopen. Niet stoppen!! Al voel je je een slak :+
Bij mij trekt het dan meestal na een paar minuten weg. Soms ook niet, dan even doorzetten tot je weer mag wandelen, en dan op adem komen. :)

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 06:42

Ik zal vanavond even bijlezen, maar welkom alle nieuwe mensen en succes met het lopen. Voor mij gister rustdagje na 3 dagen volle bak trainen. Vanavond waarschijnlijk geen tijd, dus dan donderdag maar weer lopen. Vrijdag nog even een kort rondje en zaterdag 10 km lopen.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 08:03

Succes vandaag runners! Ik zit te twijfelen of ik vandaag wel of niet ga lopen na het verkrampte kuit incident :D

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 08:51

Irene18 schreef:
Heino,, heb ik ook vaak. Altijd naar je lichaam luisteren en langzamer gaan lopen. Niet stoppen!! Al voel je je een slak :+
Bij mij trekt het dan meestal na een paar minuten weg. Soms ook niet, dan even doorzetten tot je weer mag wandelen, en dan op adem komen. :)

Bij mij werkt dat juist niet, ik moet eerst wandelen tot het weg is. Soms duurt dit een paar minuten, en daarna langzaam lopen, ook het tempo 'slak' ;) Hoe het bij mij precies komt weet ik niet, heel vaak heb ik er ook geen last van.

Vandaag ga ik denk ik niet meer lopen, heel misschien vanavond, wanneer het vriendje gaat tennissen. Maar ik ga vandaag ook al naar het paardenbeest met de fiets, hem longeren (ik loop dan ook redelijk veel, i know niet zoals 'het hoort', maar voor ons werkt het zo stukken beter. Ik word zo niet draaierig en hij merkt ook aan mijn lopen wat de bedoeling is).
Daarna ga ik ook nog naar opa fietsen (2 dorpen verderop, ong 16 km gok ik)

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 08:54

loveshadow schreef:
none schreef:

Ik had het geloof ik al gezegd, maar er zit echt wel een verschil tussen hardloopschoenen en zaalschoenen. Sportzaalvloeren geven zelf al demping; dat is buiten niet overal zo. Bovendien zijn de schoenen gemaakt op een ander type beweging - met volleybal beweeg je vooral op je voorvoet en ben je veel aan het springen, draaien en korte sprintjes aan het maken. Ik weet natuurlijk niet hoe jij hardloopt, maar als je daarbij je je voet vanaf je hak afrolt dan kunnen je zaal-asics die klap denk ik niet goed genoeg opvangen. Ik ben helemaal geen expert hoor, maar ik denk dat hardloopschoenen niet voor niets een veel dikkere zool hebben. :) Het KAN wel (een vriend van me loopt ook hard op z'n oude sneakers) maar je loopt wel meer risico op blessures, vooral je knieen en schenen krijgen flinke klappen

Sterkte zielige blessuremensen! :(:)

Ik heb vandaag 2 uur gesquashed en daarna nog les 13 gelopen van Evy. Was best pittig zo achter elkaar, maar heb nu wel een heerlijk voldaan gevoel, hihi.

Sorry dan had ik dat niet gelezen! Wat je zegt klopt inderdaad, maar ik had geloof ik ook niet de goede schoenen voor volleybal. Neemt niet weg dat ik denk dat deze misschien niet heel geschikt zijn voor hardlopen. Maar ik vind het zo zonde om nieuwe te kopen terwijl ik misschien over een paar weken als mijn co-schappen weer beginnen het niet door ga zetten. Dus dat wil ik even aanzien, denk ik. ;) Maar bedankt voor je toevoeging! Denk zeker wel dat je gelijk hebt. En aangezien ik mijn knie nu soms al voel moet ik er zeker wel aan hoor. )
Ik heb gisteren 20 km gefietst en vanmorgen alweer les 15 gelopen. Dacht dat ik die al had gedaan maar toch niet.

Lillytjuh, wat voor kwaaltje had jij eigenlijk? Iets met een bult? Heb dat denk ik ook niet goed meegekregen, was er toen nog niet denk ik. Maar fijn dat het dus weer wat beter gaat. Succes met planten verpotten. ;)

Lein_, ik ben het ook echt zeker eens met goede hardloopschoenen. Ik ben de eerste die zal zeggen dat het nodig is. Maar ook wat jij zegt, ik wil het wel eerst aanzien of ik het wel blijf doen. Ik weet ook dat de winter komt, ik weer een erg drukke tijd in ga. En natuurlijk wil ik dan blijven hardlopen, maar toch wil ik het even aankijken. Want tja, voor goede hardloopschoenen zit je zo aan de 100,- denk ik?

Negerzoen, wat jammer dat je daardoor niet door kon lopen. :\ De volgende keer beter!

Mii_Jessica, ik kan je helaas ook niet helpen met de 2011 versie. Maar bij welke les ongeveer loop je vast dan bij de 2006 versie, weet je dat zo toevallig? Enne, op jezelf wonen en stoppen met roken is toch sowieso al erg goed. ;) Nu dit nog! Knap hoor!

Irene, grappig, ik heb ook net les 15 gedaan! Moet eerlijk zeggen dat het me tot nu toe vrij makkelijk af gaat. :o Ren daarna nog vrolijk naar 4 hoog waar wij wonen. Maar je benen moeten ook willen he, knap dat je het hebt uitgelopen! Volgende keer schijnt een rustige les te zijn vertelde Evy? ;)

Norton, wauw jij bent van het serieuse lopen dus. ;) Knap hoor! Train je ook met andere samen?

Romytjuuh, misschien een rustig rondje proberen? Luister naar je lichaam! :j

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 09:09

Ik wil ook weer lopen :=
Stiekem een beetje jaloers op jullie :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 09:14

@none, geeft niet hoor! Kan me voorstellen dat je het zonde vindt voor die paar weken - aan de andere kant, zolang je voeten niet meer groeien kun je ze ook gewoon een tijdje in de kast zetten :) Je hebt al een prima basisconditie als je les 15 probleemloos loopt, netjes! :)

Aw Goldie :(:) Hoe lang moet de tape blijven zitten?