Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
none schreef:En wat betreft schoenen, ik heb dus ook aesics maar wel oudere die ik heb gebruikt met volleybal 2 jaar ongeveer? Weet niet of die wel écht geschikt zijn om in te lopen. Maar als ik het echt blijf doorzetten kan ik nog wel naar de run2day gaan.
Negerzoen schreef:Heeee Jess!Leuk dat je ook met hardlopen bent begonnen! Ik ben ook vorig jaar met Evy begonnen (poging 200.000) en daar toen ook echt mee doorgezet, alleen kwam ik op een punt dat ik er achter kwam lekkerder te rennen als ik wist hoever ik nog moest ipv hoelang. Dus sindsdien ren ik zonder Evy! Maar om mee te beginnen vind ik het echt super fijn
Irene18 schreef:Heino,, heb ik ook vaak. Altijd naar je lichaam luisteren en langzamer gaan lopen. Niet stoppen!! Al voel je je een slak![]()
Bij mij trekt het dan meestal na een paar minuten weg. Soms ook niet, dan even doorzetten tot je weer mag wandelen, en dan op adem komen.
loveshadow schreef:none schreef:En wat betreft schoenen, ik heb dus ook aesics maar wel oudere die ik heb gebruikt met volleybal 2 jaar ongeveer? Weet niet of die wel écht geschikt zijn om in te lopen. Maar als ik het echt blijf doorzetten kan ik nog wel naar de run2day gaan.
Ik had het geloof ik al gezegd, maar er zit echt wel een verschil tussen hardloopschoenen en zaalschoenen. Sportzaalvloeren geven zelf al demping; dat is buiten niet overal zo. Bovendien zijn de schoenen gemaakt op een ander type beweging - met volleybal beweeg je vooral op je voorvoet en ben je veel aan het springen, draaien en korte sprintjes aan het maken. Ik weet natuurlijk niet hoe jij hardloopt, maar als je daarbij je je voet vanaf je hak afrolt dan kunnen je zaal-asics die klap denk ik niet goed genoeg opvangen. Ik ben helemaal geen expert hoor, maar ik denk dat hardloopschoenen niet voor niets een veel dikkere zool hebben.Het KAN wel (een vriend van me loopt ook hard op z'n oude sneakers) maar je loopt wel meer risico op blessures, vooral je knieen en schenen krijgen flinke klappen
Sterkte zielige blessuremensen!![]()
Ik heb vandaag 2 uur gesquashed en daarna nog les 13 gelopen van Evy. Was best pittig zo achter elkaar, maar heb nu wel een heerlijk voldaan gevoel, hihi.