Hoe is het met jullie?
Ik heb naast Lyme inmiddels officieel een diagnose fibromyalgie.
Nu was dat mij wel duidelijk, maar ok nu officieel.
Reden dat ik ff om de hoek kom kijken is dat ik iets heb gevonden wat redelijk werkt tegen mijn spierklachten.

Tijdje geleden had ik echt dat ik steeds minder kon, elke keer na zeer minimale belasting gerust bijna migraine s'avonds.
Oorzaak waren o.a. spierknopen in mijn nek die ik niet weg kreeg.
Naast peapure, tramadol en B1 injecties heb ik nu iets wat aardig helpt.
Ik heb neuraaltherapie gehad, waarbij verdovingsspul in de spierknopen gespoten is en dat heeft gewerkt als een speer.
Daarna bleef er wel zeer gauw spanning komen en was de rest nog niet goed.
Toen in overleg met mijn fysio/acupuncturist besloten zelf te gaan dry needlen/acupuncturen.
Ik heb nl zelf in de loop der tijd veel geleerd over spieren.
Dus echt alles los maken zover mogelijk, en elke keer herhalen als het ook maar een beetje liep te klooien.
Eerste week zat ik bijna dagelijks met naalden in mijn lijf, daarna werd dat langzaam minder en nu is dat nog hooguit drie keer met behulp van magnesium.
Ca 1 keer een grote beurt dat ik alles los maak, en verder klein onderhoud.
Dus bijvoorbeeld na veel stress als mijn nek sputtert zet ik bij mijn nek twee naaldjes om te zorgen dat de boel weer kan ontspannen.
Omdat het dagelijks nodig bleef en de boel zo strak stond ben ik begonnen met magnesium intraveneus in overleg uiteraard met de dokter.
Circa 2 keer per week spuit ik een ampul, en echt wat een hemels spul.
Totaal anders als pillen, echt top.
Sinds die tijd is de ergste spanning weg en heb ik beduidend minder pijn en ben beter belastbaar, het is zo leefbaar.
Ik heb nog een lange weg te gaan hoor, maar ik heb wel overduidelijk wat doorbroken.
Mennen ging niet eens meer, mijn wagen 5 meter verplaatsen was dezelfde avond nog enorme pijn en nu kan ik weer mennen.
Nog wel erg moe achteraf en ik moet het niet te vaak doen, maar het kan zonder daarna krom te liggen, wel moet ik daarna wat naaldjes prikken maar das niet erg.
Zolang ik het bijhoud doet het ook amper zeer, en ik prik op geleide van de pijn.
Bij mij zou 1x per week echt geen nut hebben, dus ik dacht ik deel het hier.
Het is misschien heel wat maar ik ben er erg blij mee.
De reden van het zelf magnesium spuiten is praktisch, ik haat prikken en zo kan ik het doen wanneer ik wil en met materiaal naar wens.
Bovendien spuit ik het heel langzaam over een half uur omdat je bloeddruk ervan kan zakken, ik heb al een lage bloeddruk van mezelf.
Ik voel nu dingen bewegen die ik al lang niet gevoeld heb, dat was echt fascinerend eerste weken.