Krachttraining voor vrouwen, #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Nancy

Re: Krachttraining voor vrouwen, #2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 14:57

Ik fiets niet veel :n
Heb geen racefiets of mountainbike en op een gewone fiets ga ik niet voor de lol zitten _O-

In de sportschool zit ik ook niet op de fiets, hooguit 5 minuten..

Een oud-collega heeft meegedaan aan de Amstel Gold :j
Hij fiets ook echt super veel.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 15:01

ow... is echt heerlijk hoor!! BEn een vechtertje en kan niet tegen mn verlies, dus ben altijd wedstrijdje aan het doen met alle andere renners op het fietspad (heel vermoeiend voor iedereen hahaha)

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 19:09

Ik heb mezelf hier een hele tijd niet meer laten zien :o
Hectisch geweest met mijn studie, nog twee weken en dan ben ik klaar met dit schooljaar!
Ik doe één keer per week polefitness (les van twee uur) en één keer per week op de sportschool een groepsles of loopband/step/fiets.

Even een fotootje van mijn armen om te laten zien hoe het nu gaat
http://i257.photobucket.com/albums/hh20 ... G_3186.jpg
http://i257.photobucket.com/albums/hh20 ... G_3189.jpg

Vergeleken met vorig jaar (juli 2011), toen was ik nog ruim 10kg lichter :+
http://i257.photobucket.com/albums/hh20 ... 2144-1.jpg

Met mijn buikspieren gaat het mwah, loop tegen mijn chronische rugklachten aan met oefeningen om de lage buikspieren te oefenen.
Ik heb het probleem dat de onderste ruggenwervels te beweeglijk zijn (hypermobiel), met het buigen van mijn onderrug voel ik dus de wervels over elkaar knakken, wat een behoorlijk vervelend gevoel geeft :x

Wel merk ik (gelukkig) een behoorlijke vooruitgang tijdens polefitness :D

Romyv schreef:
die gasten hier doen dat ook altijd, kleden ze zich eerst uit midden in de zaal en gaan dan 10 minuten op zichzelf g**le voor de spiegel. Ze reageren dan ook heel erg op elkaar, zo grappig om te zien! Moeten ze ook ineens aan elkaar gaan zitten enz (militairen zijn zooo mannelijk!!! hahahaha)

_O-
Maar militairen, hmmm.. I like <<)
Alpe d'Heuz lijkt me trouwens kei en keizwaar, dapper dat je het gaat doen volgend jaar!

Ben echt benieuwd hoe je er over een paar maanden uitziet Nancy, jij bent echt bloedfanatiek :j
Heb daar wel bewondering voor! Die discipline (en helemaal die van missfitness) ontbreekt mij :')

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 20:35

Ik heb mijn intake vanavond gehad! Moest fietsen en 3 apparaten doen en aan de hand daarvan krijg ik een vrijdag een schema. Ik zei meteen dat ik geen fiets in mijn schema wou want heb daar ook een bloedhekel aan. Heb nu een loopband en de crosstrainer haha!

Wat een verandering Urselin!

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 21:34

Mooie armen Ursulin!!! Polefitness helpt ook voor sterkere armen!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 23:27

ja, je bent dan alleen het eerste half jaar bond en blauw :s

whaw.. Militairen zijn leuk om naar te kijken, maar probeer er geen gesprek mee aan te knopen ;) Ze zijn allemaal hetzelfde! Je eigen identiteit wordt afgebroken en ze bouwen je op zoals ze je willen hebben... Ik kan gewoon voorspellen wat ze gaan zeggen ongeveer!! Bij officieren is dat trouwens wel anders (klinkt lekker generaliserend he hahahah oops! Maar even een beeld te geven)

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 15:37

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 18:05

missfitness schreef:
Mooie armen Ursulin!!! Polefitness helpt ook voor sterkere armen!

Ja helpt super! Merk zelf in mijn werk dat ik meer kracht in mijn armen heb :))
Ik hoop over anderhalve week weer tijd te hebben om lekker thuis in de paal te hangen.
Wil sneller vooruit :+

Romyv, ach als ze d'r maar leuk uitzien haha :))
Wel handig, je bijbel!

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 18:19

Wat is het verschil tussen polefitness en paaldansen? Of is het in feite hetzelfde?

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 18:20

Zoo net weer heerlijk na de sportschool geweest :)
vind het gewoon echt genieten :D

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 18:20

Chrissie schreef:
Ik heb mijn intake vanavond gehad! Moest fietsen en 3 apparaten doen en aan de hand daarvan krijg ik een vrijdag een schema. Ik zei meteen dat ik geen fiets in mijn schema wou want heb daar ook een bloedhekel aan. Heb nu een loopband en de crosstrainer haha!

Wat een verandering Urselin!

Morgen dus, wel even laten weten hoe je schema eruit ziet hè :D

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 18:21

Romyv schreef:
even spammen; had hem opgezocht voor iemand.. Maar dit is mijn bijbel: http://www.bol.com/nl/p/the-men-s-healt ... 008209002/ heel goed boek voor iedereen die fitness fan is :D heb er zooo veel door geleerd..

Lijkt me een heel leuk boek! Wat heb jij er zoal uitgehaald? :)

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 18:22

Toushie schreef:
Zoo net weer heerlijk na de sportschool geweest :)
vind het gewoon echt genieten :D

Hihi lekker is dat hè.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 18:23

ja heerlijk , ben weer zo lekker druk met werk dat het moeilijk in te passen is en 's avonds hoef je hier echt niet te gaan want dat is het zo stampend druk...
nu was het heerlijk rustig.. :D
Missfitness , vind je ook niet neerbuigend over komen he.. Je probeert iedereen juist zo goed mogelijk te helpen vind dat tof !
vind de opmerking dat je de moeder bent van het topic wel geniaal bedacht :')

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 18:28

xBibi schreef:
Wat is het verschil tussen polefitness en paaldansen? Of is het in feite hetzelfde?

Polefitness is volgens mij concept van Denise Mulder.
Ik doe nu sportief paaldansen, maar noem het vaak polefitness voor de netheid :))
Thuis noem ik het gewoon paaldansen. Bij paaldansen krijgen de meeste mensen zo'n striptease-idee :')

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:02

Ik ga niet fitnessen dit weekeind maar surfen :D Eindeljik wind, dus plan is morgen en zaterdag op de plan te staan! Dr word zoveel wind voorspeld dat dat wel intensief genoeg is, dus vandaag ook niet gesport. Anders hou ik het morgen gewoon niet vol met surfen, en dat zou zonde zijn! Surfen is combi van kracht en duur, dus qua calorieen komt dat wel goed :P

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:06

Wat leuk dat je surft! Gewoon golfsurfen of kite/wind surfen?
Hihi, als er wind is gaat alles ervoor aan de kant!

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:08

Windsurfen :D Super gaaf om te doen! Ben alleen neit zo goed nog: ga dit weekeind hard oefenen op in trapeze varen en waterstarten. En idd, tis zooo gaaf:D Helaas ook heel duur, en je hebt dr eigenlijk een auto voor nodig: mag dit weekeind de auto van mn ouders mee.

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-12 22:10

Windsurfen is leuk inderdaad! Heb vorig jaar via school een cursus gedaan waarin je de beginsels leert! Helaas zijn alle watersporten duur inderdaad, wel fijn dat je de auto van je ouders mee mag!

mathilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 08:00

Mooie volle armen urselin! Ik moet binnenkort ook maar eens foto's plaatsen.
Woensdag heb ik ook weer flink getraind. Maandag was ik niet lekker dus ook niet lekker kunnen trainen dus woensdag heb ik een kilo, tandje en een pas erbij gedaan. Heerlijk om zo te trainen. Ik was helemaal kapot en kon mijn glas water na de training aan de bar niet eens stil houden.
Vanavond gaat het weer gebeuren en gaan we der weer flink tegenaan!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 11:43

xBibi schreef:
Romyv schreef:
even spammen; had hem opgezocht voor iemand.. Maar dit is mijn bijbel: http://www.bol.com/nl/p/the-men-s-healt ... 008209002/ heel goed boek voor iedereen die fitness fan is :D heb er zooo veel door geleerd..

Lijkt me een heel leuk boek! Wat heb jij er zoal uitgehaald? :)

heel veel!! staan tips in voor dieeten, trainingsschema's, informatie hoe je zelf een schema op maat kan maken en alle oefeningen met plaatsjes en uitleg.

Ik gebruik hem heel veel, blader hem dan door en kom je weer oefeningen tegen die je al een tijd niet gedaan hebt of nog niet kende. Die voeg je dan samen in een schema en kan je weer lekker aan de slag. Ook ideaal is dat alle oefeningen op youtube staan dus je kan nog extra uitleg erbij zoeken ook..

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 21:07

missfitness schreef:
Heeft hier ooit iemand wel eens "de" pomp in zn spieren gehad? Of stel ik nu weer een moeilijke vraag?

In mijn triceps ja :D meestal is die wel te zien tijdens het trainen. Lekker motiverend :D En als ik drna naar huis fiets staat mn hele arm strak hhaha

xBibi schreef:
missfitness schreef:
Bah... zo bedoel ik dat absoluut niet! Zucht...

Ik vind je ook absoluut niet zo overkomen! Vind jou juist een beetje de moeder van dit topic :))

Jaaa! onze fitness-tip voorbeeld (voor sommige) motiverende mama!

Romy, gaaf hoor! fanatieke fietser dus :)

Romyv schreef:

Goede tip , leuk! Kan ik mooi voor mn verjaardag vragen haha :D

Geniet van de wind en het water dit weekeind Airborn :D
Ik ga toevallig volgende week donderdag wakeboarden met mn vriend in Beesd 8-)

Nou een kleine bijlees van mij.. Drukke week achter de rug! Met school , sporten en emoties.. nog een weekje studeren en dan heb ik vakantie!! super lekker. vandaag wel echt een dip gehad, ben vanmiddag op bed gaan liggen en had NERGENS zin in... niks voor mij, vooral niet omdat het lekke weer was buiten. maar ik ben dr weer boven op haha, had even mijn rust nodig!
Afgelopen maandag bootcamp gedaan, dinsdag skeeleren, woensdag bootcamp.. gisteren niks.. vandaag oefeningen thuis en wil morgen misschien rennen. Zondag maandag dinsdag woensdag a.s weer bootcamp :=

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 21:59

Zo, mijn eerste fitnesstraining zit er op!

Er was een schema voor mij gemaakt. Ben begonnen met 10 min op de cross trainer, daarna 8 apparaten (benen-schouders-armen-benen boven/onder-buik-rug) en daarna nog 15 min hardgelopen.
Benen: 60 kg op het apparaat waar je je benen vooruit duwt
Schouders: 20 kg omhoog duwen
Armen: 15 kg vooruit duwen
Benen boven: 25 kg
Benen onder: 20 kg
Buik: 20 kg
Rug: zonder gewicht

Alles 3 x 12 behalve buik en rug dat was 3x 20.

En daarna heerlijk in de sauna! Heb alweer zin in de volgende training!

Marije_ Je hebt deze week wel veel gedaan! Misschien had je lichaam gewoon even behoefte aan rust! :) 4 dagen achter elkaar bootcamp is wel pittig!

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 22:01

Ik heb me nogal fanatiek ingeschreven voor volgende week ja.. achja, er zit overal wel meer dan 24 uur rust tussen dus dat moet wel lukken. We doen ook niet iedere dag dezelfde oefeningen dus dat is wel fijn :D

Chrissie je schema ziet er goed uit! leuk dat je bent begonnen :D hoevaak je denk je fitnessen per week?

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 13:52

Prima schema Chrissie!!!
Marije dat klinkt weer lekker fanatiek!! Super te horen dat jij die pomp ook al eens hebt! Jou triceps zijn ook huge!
Mijn stats vrijdag 68 kg en vet% van 14,3%. Gaat prima zo, lekker bikkelen op de sportschool!!