[Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lous

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 19:25

Ik weet niet of je de pil gebruikt of een ander anticonceptiemiddel. Als je de pil wel gebruikt zou ik weer wegen als je een weekje slikt. Omdat ook de de pil effect kan hebben op je gewicht.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 19:31

Ja ik slik de pil inderdaad.. Dus jij raadt aan na die tijd pas?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 19:32

Ja.
Ik weeg altijd net voordat ik weer met de pil moet beginnen ook lichter. Wanneer ik nog bezig ben met slikken en net voordat ik ongesteld moet worden/net als ik ongesteld ben weer meer.
Ik zit nu alweer een half jaar op mijn eindgewicht.

craiester

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 20:00

@ florenc: bedankt voor de tip van de sportkleren, en ja ik loop ook liever buiten dan binnen :D
2 sport bh's gaat ook niet bij mij, het is niet zo dat het echt erg is maar ik heb wel het gevoel dat het zo is :+
ik wist niet dat de pil dat zoveel beinvloeden, hmm weet iets bijgeleerd.
ga straks even actief doen denk ik ~~}>

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:30

Pff ik heb alweer een zwakke avond vanavond.. (Weekend he..)
Net ff een appel gegeten met dat zoetstofsuiker en kaneel.. En hierna nog 2 after eight... Ik heb echt chocolade gebrek haha

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 10:01

Gewoon wegen en rekening houden met... DUs als je een kg zwaarder bent dan verwacht je realiseren waarvan dat kan komen :) En als je evenzwaar bent als voor je begon, dan kun je nagaan dat je dus wel iets kwijt bent, maar dat je dat niet ziet.

Ik weeg me elke dag, gewoon omdat ik dat leuk vind en om te zien waar ik wel en niet goed op reageer (en zo ook geleerd dat mijn lichaam zuivel niet leuk vind, en na olijven ben ik ook altijd zwaarder). Maar je moet wel nuchter zijn als je dan een keer zwaarder bent en het over een globale week moet zien.

Als je een dag een aantal misstappen bent begaan, zie je dat de volgende ochtend niet op de weegschaal, maar de ochtend daarna.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 12:34

ik heb net speltbrood gekocht geloof ik? wel duur hoor.. maar best wel lekker:)

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 13:01

A F_Orumster: Weeg jij je elke dag?! Pff dat is dus echt niks voor mij haha! Als ik bv na 1 dag niks zou zijn afgevallen of zelfs iets ben aangekomen.. Dan zou ik het gelijk al opgeven.. Zou ik echt heel chaggerijnig van worden.. Dat ik zo mn best doe en het niet werkt! Dus voor mij is het beter om max 1x p.w. te wegen..

Vandaag toch maar niet gedaan.. Werd wakker en had ineens een doorbraakbloeding? Kan dit ook te maken hebben met lijnen? Eigenlijk hoor ik a.s zondag pas ongesteld te worden...

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 14:28

Ik kan mezelf wel redelijk nuchter houden daarin hoor.
Ik weeg mezelf zelfs voor en na de grote boodschap en ga zelfs weleens raden wat ie weegt :o :D
Maar denk dat mijn achtergrond als onderzoeksanalist hier de oorzaak van is :D

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 14:31

Ik weeg me wanneer ik denk, laat ik is op de weegschaal gaan staan. Soms is dat 1x in de week, maar soms ook een paar dagen achter elkaar. De ene keer 's ochtends, andere keer 's avonds, voor het eten of na het eten. Wij hebben alleen een analoge weegschaal en zelfs met bril kan ik niet helemaal goed zien hoeveel ik weeg.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 14:41

OK Dames (en misschien wel heren) ik gooi mezelf ook eens in de groep. Hopelijk hebben jullie gezonde inzichten hoe ik toch eindelijk eens van de kilo's af kom.

Wie ben ik: vrouw, 38 jaar, getrouwd, 2 kids (zoon 10 en dochter 7), 1 hond, 1 kat, 1 paard en 1 pony en nog wat klein gesnuffel in huis. Werk thuis als administrateur voor kleine zelfstandigen en kan dus zelf mijn tijden indelen (rondom de schoolgang van de kids)
Hobby's: paarden uiteraard, mooie auto's, drama en koken :o

Ik heb ooit 92 gewogen (7 jaar geleden) 10 mnd na de bevalling van dochter op een lengte van 160 is dat te veel.
Weeg nu inmiddels 85/86 en blijf daar steeds steken. Af en toe gaat er iets af en het zit er zo weer bij.
Met mijn huidige leefpatroon blijf ik daar dus steken.
Ik zou geloof ik iets van 65 moeten wegen wil ik goed op gewciht zijn. Met mijn F-cup en grove bouw ga ik dat gewoon niet redden.
Nu eerst eens terug naar 80, dan naar 75 en dan naar 70 lijkt me heel mooi. Ik wil geen crashdieten, maar gewoon gezond leven.

Nog 1 belangrijk puntje ivm eten: ik heb een maagontsteking gehad, hierdoor zit er littekenweefsel aan binnenkant maag, bij hoge sluitspier. Deze functioneert niet geheel goed. Ik heb dus na pittig eten bijv snel last van reflux (maagbranden/ teruglopen van maaginhoud naar slokdarm). 's ochtends kan ik hierdoor vast voedsel slecht wegkrijgen.

Hoe mijn dag beetje opgebouwd is:
half 7 wekker / 7 uur opstaan
douchen/ aankleden/ kids aansporen :+
8 uur ontbijt: glas ontbijtdrink van Goeiemorgen (150 tot 200 cc)
8.30 kids naar school / hond uitlaten
9.00 naar stal: mesten van 2 boxen, hooizakken vullen, poetsen, werken met de paarden etc. (ik rijd 1 a 2 keer per week 30 tot 60 minuten)
13.00 thuis lunch: vaak 2 bruine boterhammen met becel en hagelslag of vlokken. hond uitlaten
huishoudelijke dingen
15.00 kids uit school / koekje met chocomelk of limonade voor mezelf
meer huishoudelijk geneuzel of werk
17.00 koken / 17.30 eten: ik probeer mij te houden aan 100 gr vlees/vis/veg, 200 gr groente en 2 eetlepels rijst/pasta etc. VAAK ga ik mbt rijst en pasta er overheen en vaak hebben we nog iets van een saus erbij. IK eet wel vaak vegetarisch zelf.
hond uitlaten
rond half 8 gaan beide kids naar bed
en dan nog werken of bank hangen. Vaak heb ik dan alsnog trek, lekkere trek en vervallen we snel in een koekje (of meer) en limo of chips/popcorn/etc.
hond uitlaten, beestjes verzorgen, bed.

Oja: naast de activiteiten op stal elke dag en de hond uitlaten en huishoudelijk zwaar werk heb ik verder GEEN beweging/sport behalve de Wii

Ik gok dat jullie zullen komen met: te weinig fruit: hebben jullie tips? Want ik gruwel om fruit zo te eten.
en met de foute lunch: hebben jullie gezonde alternatieven (GEEN worst op brood aub dat vind ik zoooo vies) mag ook iets anders zijn dan brood
en wat te doen met die lekkere trek op de avond: wat zijn gezonde alternatieven?
Tips voor ontbijt mogen ook.
En wat kan ik makkelijk meenemen om op stal te eten wat GEEN koek is?

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 14:48

Ontbijt tips ehm.. yoghurt misschien? verder popcorn en chips zal ik niet doen.. :n Dan kun je beter nog een rijstwafel bijv pakken tegenwoordig in smaken :j Of crackers? Fruit?
Op stal eten? Gewoon een boterham met kaas bijvoorbeeld?

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 14:59

ook weer verpest ik was jarig dit weekend. en vandaag dus ook taart op :P

ok morgen ga ik echt weer beginnen :P iemand stimuleer mij om morgen niet teveel te eten :S

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:47

je mag best tussendoor een taartje, had ik vorige week ook, en toen was ik toch weer een kilo afgevallen die week. Gewoon elke dag genoeg bewegen is ookal een hele stap.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 16:14

Ik rij 4x id week mijn paard daarnaast loop ik veel en probeer ik 1 a 2 keer te fitnessen naast paardrijden. dat zit wel snor :) bij mij is het eten echt funest. Ik kom er niet van aan en hoef maar 6 kilo. Alleen ik blijf gelijk :S

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:11

mm.. ik heb ook een groot voordeel dat ik alleen woon. Haal gewoon alleen gezonde dingen in huis. Savonds is dat soms heel frustrerend dat er niks is, maar dan eet ik t ook niet.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:16

@Zilfstar, als je er van gruwelt om fruit zo te eten, zou je misschien eens kunnen kijken hoe je je eigen drink ontbijt kan maken? En daar dan je fruit in verwerken? of 1 stuks fruit daar in, en dan 's avonds aan de magere kwark met stukjes fruit? Eventueel een geheel van maken met de blender?

Wat ik zelf erg lekker vind op brood (gruwel ook van worst op brood) is Cottage Cheese/Hütte Käse, Sandwichspread, Filet Americain, Smeerkaas (Eru Balans is het lekkerst! En laag in calorieën), Appelstroop, Philadelphia Light (of een huismerk) en ossenworst :j Die laatste is wel worst, maar dat is de enige die ik kan eten op brood :)

Als lekkere trek op de avond pak ik zelf nog wel eens een snack a jack, die met chocolade stukjes of choco/cocos vind ik het lekkerst. Of anders een schaaltje magere kwark/yoghurt? evt met het stuk fruit dat je nog mist?

horses_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 11:59

Ik ben op dit moment aan het afvallen en ben al 5 kilo kwijt..
Ik begon op 95 kilo met een lengte van 1.80 en leeftijd van 17 veels te zwaar dus.
Ik ben nu in een depressie aanval ik walg van me zelf en zit alles bij elkaar te janken. vind het gewoon moeilijk om mezelf in de spiegel te zien zoveel last heb ik er van... ik heb nog nooit gehad dat ik trots op me lichaam was en dat wil ik eindelijk een keer bereiken..

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 22:07

Ik kom ook eventjes binnenvallen omdat ik op dit moment ook bezig ben met gezond eten maar heb een tip nodig. Ik ben op dit moment ( was goed gezond aan het eten, veel fruit groente) door ziekte erg afgevallen, en kan nu al even praktisch niks eten. Nu vroeg ik me af of iemand me een tip kon geven als ik me zo beter voel hoe ik niet direct kilo's ga aankomen? Leef nu op bakje yoghurt en 1 half bordje eten op een dag ongeveer (eten zorgt voor zware misselijkheid etc.)

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 22:09

horsesm schreef:
Ik ben op dit moment aan het afvallen en ben al 5 kilo kwijt..
Ik begon op 95 kilo met een lengte van 1.80 en leeftijd van 17 veels te zwaar dus.
Ik ben nu in een depressie aanval ik walg van me zelf en zit alles bij elkaar te janken. vind het gewoon moeilijk om mezelf in de spiegel te zien zoveel last heb ik er van... ik heb nog nooit gehad dat ik trots op me lichaam was en dat wil ik eindelijk een keer bereiken..

Ik snap dat je er een hekel aan kunt hebben zo nu en dan, maar je bent al 5 kilo kwijt! Dat is zeker niet niks.
Je moet proberen in de spiegel te kijken en te kijken naar wat je al hebt bereikt, en niet wat je nog moet bereiken.

Voor mij helpt het altijd om een lijstje te maken met de datum en het gewicht, en dan kijk je elke week met trots dat er weer wat af is.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 22:16

hartstikke goed horsesm! Al 5 kilo kwijt! Wees trots op jezelf. Kijk niet in de spiegel naar de minpuntjes, maar naar de goede resultaten die je hebt bereikt. Je heb nu al 5 kilo eraf, je kan het:) Als je zo doorgaat word je vanzelfs trots op jezelf en je lichaam:)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 22:36

Heel goed Horsesm!! Ik herken mij heel goed in jou verhaal, dus snap hoe je je voelt. Maar je bent al verder dan mij! Ik blijf een beetje steken op -3,5 kg :=

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 22:38

@horsesm, zo'n getal zegt op een gegeven moment niet zo veel. Wat is 5 kilo als je het zelf niet ziet? Dat heb ik zelf tenminste. Daarom vergelijk ik het vaak met iets wat je voor je ziet. 5 kilo lijkt niet veel, maar is even veel als een zak aardappelen. Ga maar eens naar de supermarkt en pak eens zo'n zak op. Dan denk je, ja dat is eigenlijk best zwaar zo'n zak. Wel even een zak aardappelen die je niet meer mee hoeft te sleuren. Dus toch best veel afgevallen. Zet hem op, je kan het!

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 22:42

Horsesm: Ik ben het met de rest eens.. Zet anders een bv 5 pakken suiker naast de spiegel neer.. En bedenk elke keer als je je slecht voelt dat je dat er al af hebt! 5 Kilo is een goed begin! Mag je best trots op zijn.. En probeer idd de kleine verschilletjes al te zien.. Misschien is je gezicht al wat smaller? Of iets minder bij je buik/benen? Komt vast helemaal goed met jou! :)

Iinge_: Misschien kun je proberen beschuitjes te eten? Of een licht soepje?

Ik heb vandaag trouwens een beetje slechte dag gehad.. Ik was een dagje weg met een vriendin van me.. En heb 1 blokje milka chocola gehad en een surprise ei <3 En een ijsje en beetje vet avond eten.... Beetje jammer weer.. Maar gelukkig niet schandalig veel gegeten... Dus morgen maar weer ff flink sporten om het eraf te trainen :P

Trouwens vraagje daarover.. Ik heb gister een les ClubPower gedaan.. En heb nu echt ontzettendeeeeee spierpijn!! Echt gigantisch!! Vooral in mn benen.. En morgen is dag 2.. Dus ik denk dat het morgen nog erger is.. Is het dan wel verstandig om weer te gaan trainen? Of moet ik het juist ff een dagje rustig aan doen?

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 22:47

Ik win van je Naamloos1! Ik zat aan de chocolade mouse en een mcflurry :') Chocolademouse was een traktatie aan mezelf en een vriendinnetje kwam ineens met mcflurry's aanzetten. Toen moest ze daarna verplicht een uur met me wandelen, haha.