Sauna liefhebbers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sokje_6

Re: Sauna liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 23:02

Daarom ga ik inderdaad nooit een hele dag alleen.

Die regen doet het 'm vooral bij mij! Is zo lekker na een opgieting.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 08:52

Avondje na het werk alleen lijkt me eigenlijk wel lekker. Binnenkort maar eens doen! :) Zit er een leuke bij Purmerend in de buurt?

Edit: Fort Beemster zie ik. Iemand daar ervaring mee? Hmm die heeft alleen geen avondentree... jammer! Spa Zuiver in Amsterdam wel. Is die leuk?

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 09:14

Fort Beemster is een geweldige sauna, mooi en verzorgd en de laatste keer dat ik er was zeker niet druk.
Den Ilp schijnt ook wel weer goed te zijn, is vorig jaar overgenomen en een stuk opgeknapt.

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 09:20

Oh thanks! Heeft ook avondentree zie ik. Is waarschijnlijk niet al te groot, is wel lekker voor een avondje. Binnenkort maar eens kijken!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 10:25

Spa zuiver vond ik binnen wel prima, buiten wel erg ongezellig. Prima voor een avondentree denk ik!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 11:36

Murthul schreef:
Ik wil ook zo graag weer eens, maar mijn saunamaatje kan voorlopig een flinke tijd niet, baal ik echt van want het is zo lekker en vriendlief krijg ik niet bepaald overtuigd. -O-

Hem geblinddoekt meenemen en dan in zijn oor fluisteren dat hij zich nu uit moet kleden <<)
Doe je de blinddoek af en zeg je: zie je wel dat het niet raar is om hier naakt te staan? }>

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 13:52

Gister Veluwse bron gehad voor de eerste keer. Vond hem een btje tegevallen maar komt denk k omdat ik er te hoge verwachtingen van had hahah. Vind tot nu toe Elysium de mooiste. Ben ook erg benieuwd naar Deverona in Den Bosch. Iemand daar ervaring. Mee?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 14:02

Wat viel je dan tegen aan de Veluwse Bron? Als het Elysium zo geweldig is wil ik daar ook heen binnenkort! :D

Het wordt ook weer echt het sauna-seizoen, hebben jullie dat ook? Met kou en regen in de sauna vind ik toch altijd lekkerder dan met 20+ graden :))

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 14:08

Ja, het kriebelt bij mij ook weer flink! Afkoelen in de regen buiten.. <3

Ik zit even op de site van de Veluwse Bron te kijken, maar jeetje. Wat een enorm complex :')

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 14:20

Als je er bent valt het wel mee hoor. Het is groot inderdaad, maar niet overweldigend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 15:39

Veluwse Bron is echt zoveel mooier en beter dan het Elysium.. Elysium is een beetje het zwaluwhoeve van vroeger vind ik := (wij gingen altijd graga naar het Elysium)

Wij zijn op vakantie geweest én hadden daar onze eigen sauna. Dat was heerlijk <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 16:44

Hmm van vakantie 2 bonnen voor gratis entree gekregen, tot 30 september geldig op : Elysium , Veluwse bron , Spa puur en Spa sense en zwaluwhoeve. Nu wil mam al niet , ondanks mijn bouw en 115 kilo schoon aan de haak ben ik gek op in mijn nakie lopen :')

Maar alleen is saai , zo kan ik iemand nog blij maken met 2 vouchers voor gratis entree?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 20:07

Moet je daarvoor nog wat betalen of is het echt twee personen gratis? Zo ja, dan heb ik wel interesse :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 20:09

Pb :) , zijn 2 losse ^^

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 22:01

Is er hier iemand die onlangs nog bij het Elysium is geweest?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 22:16

Ook interesse :) ik val even binnen :) ben gek op sauna. Ben gisteren in de zwaluwhoeve geweest met avond entree op mijn alleentje. Heb sportmassage half u en facial 50 min gehad, beide erg lekker. Twee opgietsessies gedaan die ik prima vond. Vond het zeker niet verkeerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 23:10

Wij gaan zondag naar het Elysium :) ben benieuwd hoe het nu gaat zijn.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 13:42

Ik heb een kortingsbon voor verschillende sauna's, o.a. SpaPuur waar ik al een paar keer geweest ben. Nu stond er ook Wellness Roosendaal bij, maar ik weet niet of dat wat is eigenlijk. Is aardig wat verder rijden maar als hier goede ervaringen zijn wil ik dat wel doen :j

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 17:29

Sokje_6 schreef:
Daarom ga ik inderdaad nooit een hele dag alleen.

Die regen doet het 'm vooral bij mij! Is zo lekker na een opgieting.

weet je way pas lekker is? waterkletsen: dan ga je tegen een muur ofzo staan en gooit de saunameester van een afstand van enkele meters een emmer water tegen je aan. Omdraaien en nog een keer. Persoonlijk vind ik de volgorde rug-->buik het lekkerst.

Rije schreef:
Wat viel je dan tegen aan de Veluwse Bron? Als het Elysium zo geweldig is wil ik daar ook heen binnenkort! :D

Het wordt ook weer echt het sauna-seizoen, hebben jullie dat ook? Met kou en regen in de sauna vind ik toch altijd lekkerder dan met 20+ graden :))

Met warm weer is het ook heerlijk, lekker buiten in je nakie op een ligbed relaxen. Voordat je aan je saunarondje begint, niet het warme voetenbad maar gelijk kopje onder in het dompelbad. Kun je de warmte veel beter verdragen.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 12:51

Rije schreef:

Ik had het zoiezo veel groter verwacht! Ze hebben bijv wel een souterrain en een eerste verdieping maar meer dan 3 sauna's/baden waren daar niet. Ook het eten vond ik erg duur voor wat je kreeg, had een broodje kip voor ruim 9 euro en het brood was erg droog. Wat ik wel fijn vond is dat je van de drukte niets merkt en je dus ook buiten in de zon genoeg luchtbedjes hebt. Opgietingen helaas niet kunnen doen, daar stonden ze ruim 30 min voor aanvang al in de rij en daar had ik echt geen zin in.

Daartegen vind ik Elysium gewoon erg mooi van binnen! Vooral dat hoekje met die rotsen etc. Ook het zwembad binnen vind ik een mooie uitstraling hebben. Ik "val" daar altijd op, ook speciale sauna's etc ipv gewoon "saaie" houten sauna's. Dat is dus mijn reden dat ik Elysium beter vind :)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 13:00

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 14:08

Buiten waren er idd genoeg sauna's maar bedoelde ermee te zeggen dat alles dus groot oogt met een souterrain en eerste verdieping terwijl daar bijna niets zit! En na 2 " houten " sauna's heb ik die wel gezien en die waren er nogal veel in de Veluwse bron vond ik.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 14:11

Maar he, gelukkig dat er zoveel verschillende meningen zijn anders was het behoorlijk druk in de sauna ;)

Ojah, wat ik ook erg fijn vond bij Elysium was de Hammam ruimte waar je dus zelf lekker kan soppen :) wij nemen dan onze Rituals mee.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 14:12

Ooooooooooh ik ga ook weer lekker hamammen :D Zálig!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 14:18

Zou ik me hier even mogen melden? Ik ga volgende week naar de Veluwse bron en ben absoluut geen sauna fan, máár via het werk kregen we een gratis spa-dag en daar wil ik gebruik van maken.

Nu mogen we een massage bijboeken, maar ik kan niet kiezen. Want buiten en klassieke massage heb ik nog niks geprobeerd.

Kunnen jullie mij adviseren daarin? :D