Haar/Haarverf deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 10:07

Ik heb eigenlijk een simpel vraagje over een kapsel. Ik ben m'n haar lang laten groeien en daardoor krijg ik wat slag. Alleen de plukken langs m'n gezicht hangen gewoon recht naar beneden en dat vind ik niet zo mooi. Ik vind het wel mooi als ze iets naar buiten staan, zeg maar.
Net zoals deze eerste lokken:
Afbeelding
Afbeelding
Maar hoe krijg ik dat nu voor elkaar?

ayo

Re: Haar/Haarverf deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 13:57

Met de krultang en wat haarlak. Steil haar is steil en krijg je anders echt niet in een ander model dan kaarsrecht naar beneden.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 14:37

Zij op de eerste foto heeft gewoon pijpekrullen gemaakt met krultang. ;)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 15:35

Dat het krullen waren, had ik al door. Maar wist niet wat die 2 voorste plukken mee gemaakt waren. Maar eens proberen met de krultang :)

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 15:49

met een fohn en ronde borstel krijg je dat ook :-)

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 16:20

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 20:21

Even hier een reactie van mij, want ik ben ten einde raad en hoop dat jullie misschien iets leuks kunnen verzinnen! :P

Ik wil graag wat anders met mijn haar, maar ik weet niet wat en heb zelf ook wel wat lastige eisen.
Ik kan er slecht tegen dat als ik mijn haar los draag dat het in de weg zit. Daardoor en door mijn opleiding in het laboratorium heb ik vaak mijn haar in een staart of in een knot. Maar ik zou het wel leuker vinden om mijn haar los te dragen. Maar dat het ook leuk staat als ik het vast draag.
Verder ben ik niet zo van het föhnen en noem maar op. 's Ochtends gaat er een borstel doorheen en dat is het. Van mijzelf heb ik slag/krullen. Wanneer het nat is, gaat het heel erg krullen! :P

Heel gedoe, dit is dus hoe het nu zit:

Dit is mijn haar los. Tegenwoordig zit alleen wel mijn scheiding meer opzij.
Afbeelding

En zo ziet het eruit als het vast zit in een staart :P
Afbeelding

Wie heeft er genoeg inzicht om mij te kunnen helpen?! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 20:30

Lagen! Als je het op lagen laat knippen en je hebt van jezelf al een beetje krul, krijg je superveel volume en heb je er ook niet veel onderhoud aan :j

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 21:05

Ohja, dat was ik nog vergeten te vermelden.
Ik heb ontzettend dik haar. Aan volume is zeker genoeg. Als ik het los laat en eventjes wacht, is mijn haar zo ontploft...

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 00:53

Weten jullie nog een alternatief voor de zilvershampoo van swarshkopf(mijn hemel hoe schrijf je dat?!?!), een ander merk misschien?
Ik heb deze shampoo vorige week 3 keer gebruikt en mn hoofdhuid is echt op hol geslagen na de 3e keer, jeukt ineens en heb enorm roos, alsof mn halve hoofdhuid aan t loslaten is :s
Nu wil ik eigenlijk nog wel een paar keer zilvershampoo gebruiken om te kijken of ik de geligheid in mn haar een beetje kan verminderen (gisteren weer heel veel highlights gedaan, veel minder oranje nu maar nog steeds niet mooi natuurlijk blond) maar deze reactie van mn hoofdhuid zit ik ook niet op te wachten..

Vertelde net in mn vorige (oid) post hier dat ik zo blij was met mn eucalyptusshampoo waardoor ik al een hele poos geen roos meer had gehad.. Dus hier baal ik nu wel echt van.

Maar ik ben naar mijn weten nooit een ander merk zilvershampoo tegengekomen maar misschien weten jullie nog wat?

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 00:55

Schwarzkopf, het is gewoon Duits := is het misschien een idee om organische shampoo te proberen? Of in ieder geval een shampoo waar geen sulfaat in zit?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 00:57

Ik ken niet veel van zilvershampoo, maar is het niet gewoon sowieso erg agressieve shampoo? Misschien even een paar keren wassen met Yes to Carrots of een andere zachte "lievere" shampoo?
Maar je hebt gisteren dus highlights laten zetten? Dat is ook behoorlijk agressief voor je hoofdhuid dus misschien dat het daar zo op reageert, vooral in combinatie met die zilvershampoo.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 04:40

Hm nee t voor de highlights was t al geirriteerd, is na de highlights niet erger geworden,(maar dat blondeerspul komt met highlights ook niet op je hoofdhuid, enige wat kan irriteren is dat ze aan elk plukje trekt om die folie zo strak mogelijk te krijgen)
Denk wel dat t weer wegtrekt als ik gewoon mn eucalyptus shampoo gebruik mja.. Daar gaat die gele gloed niet van weg haha..

En schwarzkopf ja.. Pfoe ik was de spelling even helemaal kwijt haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 09:26

Ik had toen de zilvershampoo van Nexxus bij de kapper gekocht.. die vond ik erg fijn :j

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 09:37

Ik heb zilvershampoo van Carin Haircosmetics, gehaald bij de kappers groothandel.. Prima shampoo!

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 17:44

Ik wil graag mijn haar gaan kleuren met een spoeling: Loreal casting creme gloss.
Deze spoeling zou er volgens het pakje na een tijdje vervagen, maar je moet wel dingen bij elkaar mengen, dus ik denk dat dat tegenvalt.
Ik wil daarom eerst een spoeling nemen die heel dicht bij mijn eigen kleur ligt, 1 tintje donkerder en zeker geen rode schakering.
Wat zouden jullie mij voor kleur adviseren?

Moet ik op de naam van de kleur afgaan of op de verpakking?
Donkerblond leek op de verpakking bijvoorbeeld een beetje roodachtig te zijn, maar qua naam zou ik dat niet verwachten..
Op dit moment denk ik toch dat ik wel donkerblond ga nemen.

Mijn eigen kleur:
Afbeelding

Als iemand mij wil helpen: alvast heel erg bedankt! :D

edit. Wat linkjes naar mogelijke kleuren van casting creme gloss (Een andere tijdelijke haarverf mag ook)
café latte
Donker blond
[

MaTuMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 19:42

OEE
Wie weet wat leuks voor mij, heb foto's op me profiel ;)

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 20:27

Zwitsal schreef:
Weten jullie nog een alternatief voor de zilvershampoo van swarshkopf(mijn hemel hoe schrijf je dat?!?!), een ander merk misschien?
Ik heb deze shampoo vorige week 3 keer gebruikt en mn hoofdhuid is echt op hol geslagen na de 3e keer, jeukt ineens en heb enorm roos, alsof mn halve hoofdhuid aan t loslaten is :s
Nu wil ik eigenlijk nog wel een paar keer zilvershampoo gebruiken om te kijken of ik de geligheid in mn haar een beetje kan verminderen (gisteren weer heel veel highlights gedaan, veel minder oranje nu maar nog steeds niet mooi natuurlijk blond) maar deze reactie van mn hoofdhuid zit ik ook niet op te wachten..

Vertelde net in mn vorige (oid) post hier dat ik zo blij was met mn eucalyptusshampoo waardoor ik al een hele poos geen roos meer had gehad.. Dus hier baal ik nu wel echt van.

Maar ik ben naar mijn weten nooit een ander merk zilvershampoo tegengekomen maar misschien weten jullie nog wat?

Je hebt ook zo'n anti geel masker van Guhl, dat is wel wat milder spul, werkt ook iets minder goed, maar als je dat masker er geen 5 minuten maar uur of meer in doet en dat een paar keer merk je wel verschil. Anders misschien een asblonde spoeling proberen?

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:19

thnx voor de tips meiden!
misschien is een asblonde spoeling/verf nog wel de beste optie.. zou dat werken?
haar is dus geblondeerd, wordt het niet nog meer oranje oid als ik er een blonde verf overheen doe?
(echt mn kapster vermoord me als ik het verpruts nu haha, ze heeft me ook verboden het ooit nog zelf rood te verven en daarna weer blond te willen :P )

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:26

Wat is je kleur nu dan, meer te geel of te oranje...? want als het oranje is dan is het denk ik nog te donker en kun je het beter nog wat meer blonderen. Als het te geel is helpt een asblonde (koele blondtint) spoeling of verf volgens mij wel goed, bij oranje durf ik dat niet te zeggen. Paar pagina's terug had iemand volgens mij hetzelfde met te geel uitgevallen haar en die had ook geverfd daarna.

Citaat:
Hoe lichter het haar, hoe sterker het kleureffect - bij geblondeerd haar moet men zeker voorzichtig zijn. In de ruwe haarstructuur kunnen de kleurpigmenten dieper indringen en zijn daarom zeer moeilijk uitwasbaar. Dit is vaak het geval bij roodnuances. Een geel- of oranjekleurige tint na blondering kan men door een herblondering verwijderen. Een 'geel'blonde haarkleur wordt met behulp van een askleurige toon geneutraliseerd. Je kunt dit beter aan de kapper overlaten!

http://www.hairweb.nl/haar-verven-blonderen.htm

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:41

hm ja lastig, overgrote deel is te geel, sommige plukjes nog te oranje..
maar.. worst case scenario is dat het gewoon geen resultaat geeft en je het dus niet ziet?
dan heb ik in principe natuurlijk niets te verliezen (behalve de 15 euro voor een pakje verf).
Mn haar is gewoon nog lekker zacht en gezond, pluist niet etc. (komt grotendeels omdat het in februari heel kort is geknipt dus er zit geen gespleten haarpuntje meer tussen)
Maar nu NOG een keer blonderen is me toch wat te veel. (alhoewel t nu dus 1 keer helemaal geblondeerd is, en 2x keer veel highlights).
ik wil het lot niet teveel tarten haha.
(bovendien weet ik niet of dat wat oplost.. vind geblondeerd blond zeg maar eigenlijk altijd net ffe te geel/nep/oid)

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 22:44

Heyy wat een leuk topic
zijn er hier ook mensen bezig met vlechten ( invlechten )

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 23:09

Oke ik ben lila/grijs met pastel roze :=
Helaas niet zo flitsend als op die foto maar dat moet iemand voor mij doen. Heb nu de bovenlaag lila/grijs en de onderlaag pastel roze. Je ziet het roze heel subtiel of als ik een staartje doe :)
Maak morgen met daglicht een foto :)

Zwitzal ik heb toevallig vrijdag mijn haarverf gekocht + een white toner! Die doet zelfde als zilvershampoo maar is meer in een verf vorm :)
Is van merk directions, heb die nog niet geprobeerd maar via google kan je wat voorbeelden vinden van het resultaat. Toen ik mij lila verf er de 1e keer maar 5 min in liet zitten was het ook nog gewoon wit met zilver gloed, dat kan je ook nog proberen als je dat aandurft.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 23:14

een white toner, waar haal je dat precies en wat is daarvan de bedoeling? ik zal er eens op gaan googlen!

ben wel heel benieuwd naar een foto van je haar!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 23:18

Lindy1982 schreef:
Heyy wat een leuk topic
zijn er hier ook mensen bezig met vlechten ( invlechten )

Ik doe het heel vaak bij anderen, ben minder goed in het bij mezelf te doen :+
Mijn favorieten zijn (bij anderen) 5 strand braid (heb één vriendin die ontzettend lang haar heeft en waar dat dus goed bij gaat: http://i42.tinypic.com/2w3p4eq.jpg ) en ingevlochten fishtail. Bij mezelf doe ik het liefste een zijwaartse dutch braid, blijft goed zitten en is heel praktisch als ik moet werken oid:
Afbeelding

En gisteren heb ik voor een familiefeest bij mezelf dit gedaan:
Afbeelding