Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 00:56

Ik heb vandaag een moeilijke dag. Heb een shet gered en daardoor kreeg ik eerst al het zenuwmoment omdat ik gewoon bij de eigenaren aan de deur ben gegaan en recht voor de raap heb gezeg dat ik de shet van ze wilde kopen (kende ze verder niet). Dan ga je er weer weg en dan trilt alles om een sigaret. Vervolgens 's avonds er weer heen gegaan omdat de man des huizes toen thuis was en de shet gekocht. Hij kreeg aardappelschillen als voer :')
En dan heb je ineens een shet...... tja, en bij grootse gebeurtenissen zoals hals over kop een shet aanschaffen hoort natuurlijk een sigaret (volgens mijn hersenen).
Dus ik ben de hele avond al aan het vechten en vreten en vechten en vreten -O-
En ik was net 400 gram afgevallen... |(
Wel een superlieve en überlelijke shet trouwens :D <3

Wendy1978

Re: Stoppen met roken! Wie doet er mee?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 01:01

ik ben vandaag een maand rookvrij :):)

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 07:03

Helaas gister zat alles zo hoog dat ik ook weer gerookt heb.daarna zo beroerd en ziek dat ik het uit mijn kop laat het nog een keer te doen :+ brr echt misselijk...bah.

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 07:53

Hallo allemaal
Ik heb ook plannen om binnenkort te stoppen met roken.
Zijn jullie in 1 keer.gestopt? En welke methodes werken?
Zal denk ik nog wel even duren.voordat ik stop. Heb net recent een pot shag gekocht. Maar wil het wel gaan doen. Aangezien ik allemaal niet rokers om me heen heb. En mijn vriend het ook verschrikkelijk vind.

Hebben jullie tips voor me?

Een andere vraag nog. Hoe doen jullie dat om niet aan te komen tijdens het stoppen met roken? Mijn ouders waren namelijk.beide een 20 kilo aangekomen. Toen ze gestopt waren.

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 13:06

Zera, hier in 1 keer gestopt. Zowel m'n man (sigaartjes) als ik (sigaretten en shag). Geen hulpmiddelen gebruikt.
Methodes die werken zijn wat ons betreft gewoon zeggen: het is genoeg geweest, genoeg gepaft. Klaar, over, basta! Dan zet je er dus écht een punt achter. Er niet meer aan denken is de eerste dagen niet gemakkelijk dus je moet jezelf afleiden. Door aan iets anders te denken als je trek krijgt... of b.v. je tanden poetsen.
Pepermuntje eten, dat soort dingen. Veel water drinken zodat je lekker 'schoonspoelt'....
Accepteer die afkickverschijnselen, het hoort erbij.
Over hulpmiddelen weet ik niet zoveel, maar er staat voldoende te lezen hier.
Ik wens jou, maar verder iedereen hier, succes!

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 15:47

haha Repelsteel, sterkte en gefeliciteerd met je nieuwe shet.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 16:01

Repelsteel, leuk hoor! :))
Kan me wel voorstellen dat dat moeilijke momenten zijn; spanning!

Hier gaat het eigenlijk heel prima! Ik heb meer moeite met het streng aan het diëten houden dan met het stoppen met roken. Daarom alleen al moet ik het diëten doorzetten, want ik denk meer aan suiker dan aan roken :D

Lieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 16:05

Pff, zwakke ik! Heb 2 sigaretjes op vandaag. Ging heel goed, vanaf 4 januari gestopt, helemaal niet gerookt, tot vanmorgen.. Nu gelukkig niemand in de buurt met sigaretten, dus kan ik ook niet in de verleiding komen :)
Die sigaret was trouwens wel heel vies, dus waarom ik nou een tweede opstak :P

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 16:08

@ Lieke. Misschien om te kijken of de 2de nog altijd vies was :P.

Ik gok dat ik zelf binnen nu en een maand ook gestopt ben. Ik had me recent een grote pot shag gekocht en vind het zonde om die weg te gooien :P. (doe zelf rollen is veeeeel goedkoper. Ben 35 euro kwijt per 1,5 maand)

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 16:47

Ik heb tegen het aankomen trouwens pilletjes gekocht voor het versnellen van de stofwisseling. Ben benieuwd. Haha lieke, dat ken ik wel, gewoon weer stug doorgaan en bedenken, de vorige keer waren ze smerig.

_Mas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 17:47

Ik heb nog een voordeel ontdekt van het niet roken; m'n kater is een stuk minder heftig! :D
Gisteren ben ik voor het eerst de kroeg in geweest sinds ik gestopt ben. Met knikkende knietjes omdat bier+sigaret een hele Grote Verleiding is. Maar het is gelukt, zelfs toen ik een biertje te veel op had heb ik niet gerookt.
En vanochtend vroeg natuurlijk gewoon weer aan het werk, maar de koppijn en rauwe keel zijn geheel achterwege gebleven! Ik ben wel de hele dag een beetje gaar van het bier, maar ik voel me helemaal niet meer alsof ik onder een laag asfalt heb geslapen (met bijbehorende geur en smaak..).

En weetje, het is Héérlijk! *\o/*

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 01:17

@_mas : goed van je! Zo ben ik de laatste keer de mist in gegaan, op stap, bakkie op en weer roken... :(

Mijn laatste stop poging is alweer een jaar of 5 geleden (en tijdens mijn zwangeschap heb ik ook niet gerookt, daarna weer begonnen...stom!)
A.s. Maandag heb ik een afspraak met een dame van mijn huisarts praktijk waarmee ik ga bespreken wat voor mij de beste manier is om te stoppen en zij gaat mij hierbij ook begeleiden.

IK STOP!!!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 10:43

Ik ben nu 6 weken rookvrij en ik moet zeggen dat het me erg is meegevallen tot nogtoe!
Natuurlijk heb ik momenten dat ik denk van nú zou ik er wel eentje lusten maar dat is maar zó weinig en is ook zo weer weg gelukkig!
Ik geniet er ook echt van dat alles gewoon fris ruikt, erg he, ik wil niet zo'n zeikmuts worden hoor maar ik weet nu hoe ik geroken heb als ik op mijn vorige werk in het rookhok had gezeten!!!

Iinge_ wat voor een pilletjes????

_Lot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 10:44

Ondertussen al weer 3 maanden gestopt *\o/* *\o/* *\o/*

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 11:25

Alweer (bijna) 8 maanden gestopt...

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 11:42

en ik de 18e alweer 7 maanden gestopt. *\o/*

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 13:37

Die reacties van jullie geven me trouwens wel steeds meer kracht om te stoppen met roken.

Wat voor pilletjes? Ik las ergens op internet dat je minimaal 6 kg bijkomt.

_Lot_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:43

Zera schreef:
Die reacties van jullie geven me trouwens wel steeds meer kracht om te stoppen met roken.

Wat voor pilletjes? Ik las ergens op internet dat je minimaal 6 kg bijkomt.

Ik ben niets aangekomen hoor sinds ik ben gestopt (3 maanden).
Opletten dat je vezelrijk eet en niet te veel gaat snaaien.
Ik eet de hele dag door kauwgom op dagen dat ik 't ff moeilijk heb om niet te roken of te snaaien.
Niet er meteen vanuit gaan dat je gaat aankomen!

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:52

Ik wil eigenlijk ook gaan stoppen, mijn vriend rookt niet dus dat zou makkelijk worden alleen op werk word er wel gerookt, we werken met zn 2e (tattoo shop) en mijn baas rookt en veel klanten ook.. dus dat word wel een stuk lastiger! al wil mn baas eigenlijk ook wel stoppen maar is daar niet echt vast in.
Ik heb nog een pakje en als die op is ga ik denk ik ook stoppen. wish me luck!

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 18:58

@ _Lot_ Bij eerdere stoppogingen kwam ik wél aan.. maar het vreemde is... dit keer zowat niets!
OK... er zijn 2 of 3 kilo die er niet waren, maar dat is niet veel. En dat gewicht van mij schommelt ook nog.
Ik ben dus niet gek veel aangekomen na het stoppen met roken.

@ mentjuh: GOOD LUCK!!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 20:55

_Lot_ Kauwgom is moeilijk met een kunstgebit anders had ik echt al een berg in huis gehaald!!!

Voor de andere stoppers TOPPIE!!!!!

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:03

Top dat jullie zijn gestopt of proberen te stoppen +:)+ . Ik zelf ben 15 jaar gekeden gestopt en heb echt wel is dromen gehad dat ik weer was gaan roken, voelde me zo stom dan. Als ik weer wakker werd, was ik opgelucht dat ik het maar had gedroomd. Voor mij was de reden; dat ik mijn toenmalige schoonvader er aan heb zien doodgaan. Dit wilde ik mijn kinderen besparen dat beeld. Een half jaar geleden in mijn eigen moeder overleden, maar indirect ook aan de gevolgen van roken. Ik hoop dat mijn kinderen zo wijs zijn en er niet aan te beginnen _/-\o_ . Succes ermee en echt als je het ergste hebt gehad, de eerste paar maanden, is de rest bewust zijn dat je niet alsnog de verleiding toelaat.

_Mas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 21:12

SaskiaKa schreef:
@_mas : goed van je! Zo ben ik de laatste keer de mist in gegaan, op stap, bakkie op en weer roken... :(

Mijn laatste stop poging is alweer een jaar of 5 geleden (en tijdens mijn zwangeschap heb ik ook niet gerookt, daarna weer begonnen...stom!)
A.s. Maandag heb ik een afspraak met een dame van mijn huisarts praktijk waarmee ik ga bespreken wat voor mij de beste manier is om te stoppen en zij gaat mij hierbij ook begeleiden.

IK STOP!!!

TSJAKKAAAAAA! *\o/*

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 00:47

@mentjuh rookt iedereen bij jullie in de shop dan??
ook niet echt hygienisch in een tattooshop...

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 13:10

Ellen__ schreef:
@mentjuh rookt iedereen bij jullie in de shop dan??
ook niet echt hygienisch in een tattooshop...

nog niet te spreken over alle teer die op alles gaat zitten .. En ja dat is echt vies