[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjet90

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 16:53

Er zijn mensen die 5 gaatjes in hun oren hebben, dus jouw tweede is er prima naast te plaatsen ;)

Klopt, de conch zit in het binnenste deel van je oorschelp en de helix zit aan de rand van je oorschelp ;)

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 19:37

Iemand een tipje voor mij? Ik heb het idee dat me piercing ontstoken raakt, gaat overigens over de christina. Wat mij aanbevolen was is alleen wassen met Sanex(blauw witte fles) en ikzelf doe dan sochtend zeezout

Ik heb gister een rare beweging gemaakt waardoor me piercing bewijze klem zat zegmaar.. Daarvoor helemaal geen problemen gehad ofzo alleen sinds die rare beweging

Marjet90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 19:57

Het kan best zijn dat hij slechts wat geirriteerd is door de beweging en dat dit met enkele dagen weer rustig is :)

Wat wij altijd adviseren bij nieuwe piercings is:
Unicura balance zeep, 2 maal daags wassen.. (eerst je handen wassen en afspoelen, vervolgens je handen opnieuw inzepen en met het schuim rondom je piercing inzepen en netjes afspoelen)

Zorg wel dat deze zeep niet in je vagina komt, want deze verstoort de zuurtegraad ;)

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 20:27

Beetje lastig met Christina piercing haha :D Kan ik Unicura dan niet vervangen als Sanex of lactacyd?

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 20:29

Jawel maar dan kun je net zo goed je vraag hier niet stellen :)

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 20:35

Waarom zou ik geen vraag mogen stellen als ik er zelf geen verstand van heb?

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 20:37

Dit topic is er voor vragen :) Maar het is dan wel handig om het advies op te volgen dat je gegeven wordt.

_Pleasure_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 20:40

Ik las net een aantal pagina's terug dat er een baas was die tegen piercings was..dan ben ik blij met de mijne!! Heb 2 tat's, een op mijn voet en nu ook een op mijn onderarm, en een tongpiercing, maar dat maakt hem niet uit!

Nu ligt het er ook aan wat voor een werk je doet tuurlijk...

ik wil miss nog een labret, maar ik wil eerst nog een tat op m'n andere onderarm, en dan die op mijn voet op mijn kuit laten doorlopen...dus ben druk aan het sparen!!

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 20:41

als straks mijn zeezout op is , moet ik dan gewoon nieuwe halen of moet ik van dat unicare gaan gebruiken voor me navelpiercing ?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 20:42

Maar ze stelt toch een aanvullende vraag? Ondanks dat ik het antwoord er niet op weet / liever overlaat aan Jetjuh vind ik dat die vraag prima op zn plek is. :j

Marjet90

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 21:01

@ bliksempie: Ik bedoel letterlijk IN de vagina, oftewel dat je er op let dat het zeep de schede niet inloopt ;) Dat het zeep op je schaamlippen terecht komt is niet zo'n probleem :) Fysiologisch zout is namelijk ook absoluut niet fijn als dit IN de vagina terecht komt omdat dit ook de samenstelling van de vagina beinvloedt ;)

Sebamed is ook een optie en mijn collega's vinden lactacyd ook een prima vervanger. Deze raadt ik zeker aan bij een clithood wat zeer dicht bij de schede ligt, maar lactacyd heeft een iets mindere bacteriele werking dan Unicura balance, waardoor ik bij een cristina toch altijd de Unicura meegeef. Alleen is het dan wat voorzichtiger inzepen ;)

Sanex is een normale douchegel zonder anti-bacteriele functie en houdt geen rekening met de ph van de vagina. Deze is dus net zo 'schadelijk' voor de schede als unicura :)

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 20:28

jetjuh schreef:
Er zijn mensen die 5 gaatjes in hun oren hebben, dus jouw tweede is er prima naast te plaatsen ;)

Klopt, de conch zit in het binnenste deel van je oorschelp en de helix zit aan de rand van je oorschelp ;)

Nee ik bedoelde eigenlijk omdat er al een tweede zit, ik heb in totaal in elk oor al 2 gaatjes, dus of die nog wel tussen die twee kan :)

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 11:57

Ik heb een vraagje.
Dinsdag moet ik naar de tandarts, 1e x met mn tongpiercing.. Wat is het slimst om te doen?

Marjet90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 12:02

@xTammyy: Je tandarts kan slechts zeggen dat hij het er niet mee eens is, maar hij kan/mag je niet dwingen je piercing eruit te halen ;)

Wil je hem/haar toch tegemoet komen, dan kan je het volgende proberen:
Hoe lang had je hem al? Als je deze al mag verwisselen, kan je kijken of je bij een shop een plastic staafje kan halen met plastic bolletjes of een retainer :)
Optie twee: je doet hem tijdens het onderzoek uit ;)

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 12:05

Probleem is dat ik hem een beetje eng vind, hij was een keer boos geworden op me omdat ik mn nachtbeugel te lang niet gedragen had, toen deed ie niet bepaald vriendelijk :=

Ik mag m al wisselen, maar er is eigenlijk niet echt een betrouwbare shop hier in de buurt..

Hoelang kan je je tongpiercing uithouden? Want dan denk ik dat uit doen de beste optie is.. Of gewoon inhouden en kijken wat ie zegt :=

Marjet90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 12:06

Maximaal 2 uur wordt vaak als grens aangehouden :)

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 12:09

Okee, bedankt voor de info! :) Zal nog wel laten weten wat ie er van zei ;)

_Pleasure_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 14:06

ik kan mijn tongpiercing wel een paar maanden uit doen...is nog nooit dichtgegroeid...als ik naar de tandarts ga doe ik 'm uit.

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 14:13

voor iedereen 1 tip, ontsmet je tunnels zo goed mogelijk, en heb je nikkel allergie, doe voor geen goud 2 metalen tunnels in (:
Doordat ik 2 metalen 22mm tunnels in had, heb ik nu 1 lelletje wat helemaal doorgescheurd is, en eentje die bijna helemaal door is...

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 14:34

xTammyy schreef:
Ik heb een vraagje.
Dinsdag moet ik naar de tandarts, 1e x met mn tongpiercing.. Wat is het slimst om te doen?

Die van mij was er niet blij mee, en dat liet ie merken ook.
Ik vroeg: Zie je al schade dan?
Nee, nog niet :+
En toen ik wegging zei die: De volgende keer dat je komt heb je dat ding niet meer!

Maar goed ik heb m nog steeds en laat m ook in als ik erheen ga.
Hij legte me uit dat hij bezorgt was omdat hij een keer een meisje had die haar tand had afgebroken door het perongeluk hard bijten op de piercing tijdens het eten...

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:02

Ik laat hem altijd in, ze maakt er geen probleem van. Ze heeft ook nog nooit gezegd dat er wat aan mijn tanden te zien valt.
Mijn tongpiercing er ff uit laten durf ik echt niet meer na 1 uur krijg ik hem er zelf al niet meer doorheen.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:07

Nee ik ben zelf dus ook heel bang dat ie dan al dicht is.. Denk dat ik hem gewoon in laat, tis toch mijn keuze heeft hij verder niks mee te maken, maar wel fijn om te horen van andere mensen hoe t ging :)

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 15:23

mijn navelpiercing is aardig onstoken .. er komt elke x pus uit, ik maak hem goed schoon en kom er eigelijk niet aan. want kan ik doen dat er geen pus meer uit komt want heel me navel is ook pijnlijk

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 16:11

Fenneeee schreef:
mijn navelpiercing is aardig onstoken .. er komt elke x pus uit, ik maak hem goed schoon en kom er eigelijk niet aan. want kan ik doen dat er geen pus meer uit komt want heel me navel is ook pijnlijk

Oei, das niet zo fijn!

Hoe vaak maak je hem schoon>? En met wat?

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 17:01

uhm 1 x perdag savonds nu 2x per dag met fysologish zeezout,