Beginnen met hardlopen, tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MightyJoe

Re: Beginnen met hardlopen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 20:48

Gewoon even nieuwsgierig, waarom lopen jullie hard? Doen jullie het voor jullie plezier of om af te vallen/strakker te worden of gewoon om gezond te zijn/beweging :) ?

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 20:49

ik wil het om af te vallen, spieren te kweken en conditie op te bouwen :)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 22:06

Oh sorry, mijn fout inderdaad, had niet goed gelezen! Dacht dat ze 3 keer 6 minuten liep, vandaar mijn idee om dan de 4x8 te doen. Maar denk inderdaad dat die andere tip handiger is :j. Mocht je die nou alsnog (veel) te zwaar vinden, kan je altijd nog een stapje terug. Toch :D!

Marijke: Als ik nog heel veel km's over heb na de les, dan doe ik het laatste stuk meestal nog afwisselend wandelen en hardlopen.. Loop meestal maar 2 minuutjes uit ofzo, dan even strekken en meteen lekker de douche in.

Goed hoor, Verax!!!! Heel knap! Uhm, ik weet nog een "leuke" (lees: zware) interval training. Ga hem even voor je opzoeken. Moet je wel voluit gaan, als je daarna nog energie over hebt, heb je 'm niet goed gedaan :).

Goed hoor Stoer! Dat is ook wel een lekkere motivatie, als je na 1 keer al zo'n stuk vooruit gaat! Succes met de schoenen passen, laat je het even weten?

MightyJoe: Omdat mijn conditie echt zwaar en zwaar triest was/is :') . Sportschoolabbo al een paar keer geprobeerd, maar verveelde me te pletter tussen de muren, aantal keer al aan hardlopen begonnen, maar elke keer stopte mijn hardloopmaatje ermee, maar nu dus uiteindelijk helemaal goedgekomen :). Doe het nu nog steeds voor mijn conditie en ook voor spieropbouw en dus afvallen.
En het werkt :D. Merk dat mijn broeken allemaal van mijn hol afzakken. Dat is dan weer een beetje jammer, want had net voor mijn vakantie in jan/feb een nieuwe garderobe aangeschaft! En hoorde ook van mensen en familie uit dat land dat ik ben afgevallen volgens de foto's die ze zien bij facebook en whatsapp enzo :D. **Trots**
En daarbij... Héél leuk voordeel.. Ik kan mijn motorpak weer aan zonder mijn adem in te moeten houden *\o/*

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 22:15

MightyJoe schreef:
Gewoon even nieuwsgierig, waarom lopen jullie hard? Doen jullie het voor jullie plezier of om af te vallen/strakker te worden of gewoon om gezond te zijn/beweging :) ?

Heb een fulltime kantoorbaan, loop dus voor de beweging, om ook lichamelijk moe te worden in plaats van alleen geestelijk. Vind het ook een fijne manier om m'n hoofd leeg te maken.

Ik merk ook echt dat ik beter in m'n vel zit en meer energie heb als ik sport/beweeg.
Laatst bijgewerkt door Tiggs op 03-08-11 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 22:15

afvallen... en ik merk dat het ook een groot positief effect geeft op het paardrijden!

Smudges

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 07:58

Goedemorgen iedereen, welkom nieuwelingen. Wat is iedereen goed bezig! Ik heb net 2x 4 min gelopen. Vond ik wel vreemd maar 2x maar stom genoeg niet nog een setje gepakt. Kijk ik thuis op het schema had ik toch 3x gemoeten. Sufferd. Nou ja volgende keer. Wel 4 min gehaald en weer 's morgens, daar ben ik het meest trots op :) Nu douchen en werken.
Groetjes s

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 08:16

MightyJoe schreef:

Om conditie op te bouwen, maar vooral ook omdat ik het fijn vind, even lekker alles eruitrennen :P

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 08:36

Vooral voor de conditie, maar er mogen ook wel wat pondjes af hihi :+ .

Ga vanavond éindelijk weer eens! Zat vorige week zo slecht in mijn vel dat ik niet ben gegaan. Ga eerst maar een rondje van 4 km doen voor mezelf en dan ren ik vd week les 19 pas. Denk dat ik het anders niet volhoud :P .

Wiannaber

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 08:46

en les 3 zit erop op naar les 4!

@MightyJoe; ik loop geloof ik ook voor alle genoemde redenen, conditie opbouw, beter voor het paardrijden, heb ook een kantoorbaan dus wat extra bewegen kan geen kwaad en als ik er ook nog wat mee kan afvallen is dat ook errug fijn!

@ smudges; goed bezig 's ochtend rennen, ik doe het je niet na! Ligt mijn bed veeeel te lekker voor :D

Smudges

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 08:59

@ MightyJoe waarom loop ik hard? Uit jaloezie, ik vond die vrouwen die hardlopen altijd zo stoer. Helemaal als ze met hun hond lopen. Toen ik stopte met roken vond ik het een goed moment. Ook ter voorkoming van het aankomen. Ik ben evengoed wel aangekomen en rook ook weer (ga in sept wel weer stoppen) Nu behoor ik zelf tot die stoere bevolkingsgroep :) En mijn hond gaat ook mee.
Groetjes s

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 09:01

haha oke :)

Ik vond het altijd grappig _O- om mensen zien hard te lopen en schold ze altijd uit voor uitslovers _O-

Ik wil ook graag afvallen, maar mijn eetpatroon werkt op het moment niet helemaal mee :P

Smudges

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 09:04

@ wiannaber Ik ben ook geen ochtendmens maar 's middags komt er steeds iets tussen of ben ik te moe. Dit is nu de derde x en wonder boven wonder lukt het me goed. En het park en meer zijn prachtig 's morgens. Vreemd genoeg hou ik nu tijd over 's morgens. Ik was altijd te laat op het werk, nu heb ik een was aangezet en mijn haar gewassen en ben alsnog op tijd. Ga dus ook proberen om 's morgens iets in mijn huis te doen, ff een afwasje of stofzuigen.
Groetjes s

Smudges

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 09:13

@ mightyjoe en ik heb geen tijd en geld voor de sportschool :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 09:23

Ik ren om iets aan mijn conditie te doen, als ik een trap een beetje te snel op liep, moest ik gewoon op adem komen.
Nu gaat dat zonder problemen :D

En er mogen best een paar kilo af :))
Merk dat ik nu echt geniet van mijn rondje rennen, ben elke keer weer fier op mijzelf als ik klaar ben.

tamtam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 10:26

Ik ren ook vooral voor mijn conditie. Merk ook dat ik er profijt van heb met paardrijden, maar vind het ook gewoon een heerlijke manier om mijn hoofd leeg te maken. Daarnaast kick ik gewoon op de "runners high": heerlijk gevoel! :D

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 11:08

Ik ben begonnen omdat ik altijd zo moe was. Deed het het liefste 's middags even een 'nappie' op de bank. Heb toen mijn eetpatroon omgegooid en ben gaan lopen. Had alle spullen nog in huis, want was een half jaar eerder ook al eens begonnen aan Evy. Bij les 8 afgehaakt... Nu ben ik bij 25.

Ik ben 4kg lichter en voel me kiplekker. Rennen is een soort verslaving geworden (en ik hoop dat dat nog heel lang blijft!), maar die andere verslaving (roken)...daar ben ik nog niet van af.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 11:10

Ik ben jaloers, het is voor mij echt nog geen verslaving.
Moet mezelf nog van de bank slepen om te gaan lopen :+

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 11:11

Ohja, dat heb ik inderdaad ook! Als ik een gigantische rotbui heb en ik ga hardlopen, kom ik altijd weer vrolijk terug! Eingenlijk heel stom, want ik heb bijv. een hekel aan wandelen :D.

Goed zo Maris! Ben je bij Dennis of thuis? Wij gaan vanavond ook nog even een rondje..

Merken jullie nou ook dat jullie zijn afgevallen? Qua zicht valt het mij echt totaal niet op, maar aan mijn broeken en shirts merk ik wel echt duidelijk verschil..

MightJoe: Serieus? Uitslovers? Hahahaha! Want?

Natasja91: Komt nog wel ;)!

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 11:24

Ik ga ook maar weer is beginnen.....
na 2 jaar een blessure te hebben gehad word het ook weer tijd voor mij.
Zoek alleen nog een leuk beginners schema!

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 11:25

Ik ben pas 2 kilo afgevallen. Het gaat wel langzaam, maar dan blijft het er misschien af. Ik heb mijn eetpatroon ook niet echt veranderd.

Nee ik ren vanavond thuis Yv!

Natasja, dat komt wel hoor! Op een gegeven moment kijk je er echt naar uit om te gaan rennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 11:57

Zo, ik heb net les 24 gelopen, maar dat viel nog niet mee :). Dat beetje joggen begint steeds meer op sporten te lijken. Vandaag had ik mijn route een stukje verlegd, maar daardoor moest ik wel vaker oversteken en dan ben je ook steeds uit je ritme. Volgende keer loop ik maar wel les 25 denk ik, het rustmoment van 24 valt toch niet samen met een oversteek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 12:40

Ik ben nog niet zo veel afgevallen, 2 kilo pas, maar toch merk ik wel dat mijn lichaam anders wordt.
Gewoon doorzetten en dan komen die kilo's vanzelf.

Tenminste dat hoop ik :')

Morgen les 24 lopen, heb er gewoon zin in :D

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 12:52

Juist dat versterkt mijn verslaving; dat lijf gaat er steeds beter uitzien :-) Mijn kipfilets zwabberen al een stuk minder enthousiast als ik sta te zwaaien :=

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 12:53

Smudges schreef:
@ wiannaber Ik ben ook geen ochtendmens maar 's middags komt er steeds iets tussen of ben ik te moe. Dit is nu de derde x en wonder boven wonder lukt het me goed. En het park en meer zijn prachtig 's morgens. Vreemd genoeg hou ik nu tijd over 's morgens. Ik was altijd te laat op het werk, nu heb ik een was aangezet en mijn haar gewassen en ben alsnog op tijd. Ga dus ook proberen om 's morgens iets in mijn huis te doen, ff een afwasje of stofzuigen.
Groetjes s

Ik wil ook 's ochtends lopen, maar ben bang dat ik dan uitgeteld op m'n werk zit daarna..

Medra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 12:56

na de bevalling begin ik ook terug met lopen en dees doe ik met het programma van start to run.
paar minute lopen en dan paar minute stappe. Maar ken het programma niet van buiten.
GAat mega daarmee. Maar je moet vooral je hartslag in het oog houden. Moet je eens opzoeken op het internet.