Hoog Sensitief Persoon (HSP)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 20:35

Op aanvraag ga ik jullie naar de HK verplaatsen! :)

MWS -> HK

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 21:13

Waarom niet een HK-topic naast het informatieve topic op MWS? Beetje zonde dat het nu zo verplaatst wordt, van mij hoeft een HK-topic niet zo en wellicht geldt dat voor meerdere mensen die hier lezen/posten.

Anoniem

Re: Hoog Sensitief Persoon (HSP)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 21:18

Ok, misschien iets te gehaast .
Ik hou niet zo van persoonlijke dingen in een open topic vandaar dat ik aan huiskamer dacht.
Zal anders een huiskamer topic maken en deze kan san weer terug ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 21:20

Snap ik, maar ik houd weer niet van het offtopic gedoe en de groepjesvorming van HK's. Ik heb al getemd op de post van de mod, want ik vond het inderdaad te overhaast en lang niet iedereen heeft tijd gehad om een mening te geven want toen was het al verplaatst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 21:20

Klopt.
Dan stuur ik niet ook een pb.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 21:39

Groepsvorming, tja... die heb je altijd ... of topic nou in HK staat of niet... als het klikt tussen mensen gaan die met elkaar om.. en gaat niet om met mensen waar het niet mee klikt.
Off-topic... ach daar zijn we zelf bij. Het onderwerp wat we hebben is al erg breed want omvat bijna wel alles van wat je doet ;) Dus zo snel zitten we niet off-topic. (ja nu of het HK zou moeten zijn of niet ;) )

Dat het minder open zou zijn... ik denk dat dat illusie is... als mensen met je willen meelezen doen ze dat toch wel... je zet het op een internetforum... of dat nou iets je minder vindbaar is met zoekmachines of niet... het is en blijft internet.

Mij maakt het niet zoveel uit... denk niet dat ik anders ga reageren of het HK is of niet.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 21:40

Daarom dacht ik van mss er naast een HK te doen. Kun je kiezen. Al weet niet of het een goed idee is.
Maar redpassion, HK hoeft niet perse off-topic te zijn, zeker niet met dit onderwerp denk ik

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 21:41

Moderatoropmerking:
Dames, mijn excuses. Ik kreeg een PB waarin werd aangegeven dat er de voorkeur werd gegeven als dit topic naar de HK verplaatst zou worden. Het was mij niet duidelijk, dat dit niet eerst in het topic overlegd was.

Dat de HK handiger is voor 'persoonlijke dingen' is ten dele waar, in de zin dat het minder gemakkelijk terug te vinden is voor anderen. Echter staat het nog steeds op het wereldwijde web en daarmee is het dus nog bepaald niet 'anoniem'.

Als er toch animo is voor een HK, dan stel ik voor dat dit topic terug mag naar MWS - alwaar jullie dan wel aan de regels gebonden zijn voor 'ontopic', informatief reageren, maar dat was eerder volgens mij geen probleem - en dan kan er eventueel een nieuw HK-topic aangemaakt worden voor gegadigden. Zijn jullie het daarmee eens? :)

Kimara_00

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 21:44

Ik vind het goed :)

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 21:47

Lijkt me ook prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 21:50

Prima.

Nee, internet is natuurlijk nooit anoniem.
Maar in een huiskamer praat je wel iets makkelijker soms dan in de andere topics.
Wat niet wegneemt dat ik echt geen gekke dingen online gooi over mezelf,haha..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 22:12

Aria_zz schreef:
Maar redpassion, HK hoeft niet perse off-topic te zijn, zeker niet met dit onderwerp denk ik

Nee, maar ik heb tot nu toe die ervaring wel. :D Fijne topics in informatief, eenmaal in HK werden het kletstopics. Prima voor de liefhebbers natuurlijk en als de het HK-topic voor HSP niet off-topic gaat vind ik het ook gewoon leuk om mee te posten. :) Maar ik vind het wel prettig dat het nu naast elkaar kan bestaan, voor elk wat wils dan toch? :)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 22:35

Absoluut :j

Libbylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 18:23

Een tijdje geleden maar toch weer eens bijgelezen! Jezus wat komen hier herkenbare dingen voorbij zeg... had niet verwacht dat ik me in zo'n specifieke dingen zou herkennen! Kan inderdaad ook zo doodvermoeid zijn na een dagje weg, veel mensen (vooral mensen waarvan ik bang ben dat ze een mening over me hebben) etc.

Wat ik ook heel belangrijk vind is alles plannen, dat schrijf ik dan in mijn agenda en dat voelt beter dan dat mijn hoofd zo 'vol' zit. Ook herken ik het heel erg van de tv te hard! Kan ik zo innerlijk gek van worden door die prikkeling... Vooral als ik bij mijn ouders op bezoek ben, dan vraag ik 6x of hij zachter mag en daarna MOET ik gewoon weg daar. Zo ook met drukke menigten. Ga toch ook eens de boeken bestellen die hier genoemd worden :)

Wat betreft verplaatsen e.d. van dit topic, mij maakt het niks uit :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 18:37

Ik vind ook gauw dat je bij HK topics kliekjesvorming krijgt. En vaak als je als buitenstaander dan iets post word je genegeerd. Ik heb nu eenmaal niet de tijd om elke dag, elke week actief te reageren, maar ik lees wel graag mee en post ook graag mee. Zie nu teruglezend dat ik wat meer naar andere toe mag reageren en dat ga ik ook zeker doen.

Aangezien de hooggevoeligheid ook echt privé situaties treft zit dat toch aan elkaar verbonden. Mij maakt het dan ook niet uit.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 18:45

Amandavd schreef:
Ik vind ook gauw dat je bij HK topics kliekjesvorming krijgt. En vaak als je als buitenstaander dan iets post word je genegeerd. Ik heb nu eenmaal niet de tijd om elke dag, elke week actief te reageren, maar ik lees wel graag mee en post ook graag mee. Zie nu teruglezend dat ik wat meer naar andere toe mag reageren en dat ga ik ook zeker doen.

Aangezien de hooggevoeligheid ook echt privé situaties treft zit dat toch aan elkaar verbonden. Mij maakt het dan ook niet uit.

Ik heb precies hetzelfde :j

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 19:29

Maak maar een nieuw HK-topic, dan kan iedereen zelf kiezen en mensen die nog niet bekend zijn met HSP kunnen zich dan hier nog melden. :)*

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 19:40

Slim ja :)

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 19:42

Een HK topic lijkt mij wel erg leuk.
Als hij al bestaat, kan iemand mij de link geven? :)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 22:10

demo_love schreef:
Maak maar een nieuw HK-topic, dan kan iedereen zelf kiezen en mensen die nog niet bekend zijn met HSP kunnen zich dan hier nog melden. :)*

Lijkt me wel het meest slimme idee. Hier kun je het gewoon lekker informatief en 'hoe handel ik...' houden, in een HK is het minder erg als het eens afdwaalt en misschien best leuk om ook wat meer te delen, dingen die niet direct HSP gelinkt zijn. Ik ben bv dol op plaatjes kijken, mooie platen van kunstwerken en foto's en bv je eigen beestenbende of zo, vind ik altijd wel leuk. En als het in een HK niet klikt of voor iemand niet lekker loopt dan kun je altijd nog hier terecht.

Btw ik las een heel stuk terug een keer over iemand die aan zentangle deed als manier om tot rust te komen. Ik weet niet meer wie het was, maar bedankt voor de tip! Heb vandaag maar eens eindelijk een boekje er over gekocht om wat inspiratie op te doen, papier en andere tekenzaken heb ik altijd wel op voorraad. Ga dus weer lekker aan de krabbelarij! :D

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 22:11

Pluizebolpum schreef:
Btw ik las een heel stuk terug een keer over iemand die aan zentangle deed als manier om tot rust te komen. Ik weet niet meer wie het was, maar bedankt voor de tip! Heb vandaag maar eens eindelijk een boekje er over gekocht om wat inspiratie op te doen, papier en andere tekenzaken heb ik altijd wel op voorraad. Ga dus weer lekker aan de krabbelarij! :D

[UK] Zentangle - kleurplaten voor volwassenen :D

Een HK topic lijkt mij trouwens ook wel leuk hoor :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 13:43

Zal ik er vanavond een openen dan?

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 13:45

Dan moet deze wel weer teruggezet worden ;-) Dit is nu nog een HK topic.

Kimara_00

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 14:00

Ik vind het goed als darkchrystal vanavond een HK-topic maakt, en dit topic dan weer teruggezet wordt :) (als iedereen het daar ook mee eens is ;) )

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 14:04

Ik vind t allemaal prima :+

Zojuist door de homeopaath volmondig bevestigd dat ik zeker hsp ben en zo nu en dan m'n rust goed moet pakken. :j