[Centraal] Diëten en afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 23:14

Hallo iedereen!
Ik meld me hier ook. Iets met goede voornemens :))
Er moet weer nodig iets af... Echt dieten doe ik niet meer aan, want die mislukken bij mij vroeg of laat toch. M'n vriend en ik gooien gewoon ons voedingspatroon helemaal om. Elke dag weer lekker zelf koken en veel groente en fruit.
En uiteraard weer veel sporten erbij! Fietsen doe ik al elke dag, maar wil het hardlopen er weer bij pakken. :)

Vandaag was de eerste dag en het is goed gegaan, ben niet de fout in gegaan! Nu wel echt een hongergevoel, maarja..

Britt

Re: [Centraal] Diëten en afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 10:52

Ik zou het ook wel leuk vinden om mee te kletsen. Ik hoef er niet veel vanaf, maar wil wel stabiel blijven! Ik eet veel te veel rotzooi en wil meer gaan sporten. Heb een beetje een stok achter de deur nodig..
Op school of werk gaat het prima met eten en als ik buiten de deur ben ook. Maar zodra ik thuis ben ga ik snaaien.. En dan vind ik het moeilijk om te stoppen := en dan eet ik bijna geen avondeten meer, maar ik hou dan ook niet van warm eten.

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 11:11

Aaaah gatverdamme goor goor goor!!! :r
In het boek stond dat een glas warm water met een halve citroen er in uitgeknepen de boel helpt op gang te komen. Ik had al zo'n vaag vermoeden dat het niet echt lekker kon zijn...maar ZO goor had ik ook weer niet verwacht! Is trouwens wel een goeie voor afvallen wat mn eetlust was totaal weg na een half glas. Meer kon ik ook echt niet opdrinken! Bah bah bah _-:(

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 11:18

_O- is niet te drinken idd. Als je keelpijn hebt raden ze dat ook aan, maar dan met wat scheppen suiker er door, maar zelfs dan vind ik het helemaal niks..

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 11:22

Macchiato schreef:
Aaaah gatverdamme goor goor goor!!! :r
In het boek stond dat een glas warm water met een halve citroen er in uitgeknepen de boel helpt op gang te komen. Ik had al zo'n vaag vermoeden dat het niet echt lekker kon zijn...maar ZO goor had ik ook weer niet verwacht! Is trouwens wel een goeie voor afvallen wat mn eetlust was totaal weg na een half glas. Meer kon ik ook echt niet opdrinken! Bah bah bah _-:(

Ik zou gewoon koud water doen met citroen. Dat is wel lekker en werkt ook prima hoor :).

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 11:23

haha ben ik de enige gestoorde die dat super lekker vind :') ik drink dat de hele dag door.. kan ook gewoon zon citronella flesje in een keer opdrinken zonder water _O- jammie

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 11:27

Ik meld me hier ook!
Mijn geode voornemen voor 2012 is: Meer sporten en minder snoepen.
Dus heb mijn mountainbike weer van zolder gehaald en ga vanaaf weer mijn eerste tochtje maken!

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 11:38

ieeeehw dat lijkt me echt vies!!

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 11:41

Morgen dan maar in de herhaling met koud water. Anders stap ik over op groene kiwi's!! (schijnen hetzelfde effect te hebben?)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:18

Idd, twee kiwi's op een lege maag :j
(gedroogde) Pruimen doen het ook goed overigens :D

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:46

Van warm water wordt ik echt misselijk.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 14:01

Ik ook hoor blegh! heet water is dan wel te doen maar een beetje warm echt niet!

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 15:11

Monnie_ schreef:
haha ben ik de enige gestoorde die dat super lekker vind :') ik drink dat de hele dag door.. kan ook gewoon zon citronella flesje in een keer opdrinken zonder water _O- jammie

yak!!!! :P

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 17:02

@ Monnie_: ja.....je bent gestoord :P }:)

Kan iemand me btw helpen? Wat is ongeveer een normale portie druiven? Neem aan dat het niet de bedoeling is dat ik direct een halve kilo ervan achter elkaar op eet :o?

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 17:04

10 druiven volgens mij ;)

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 17:05

oke bedankt! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 17:20

Vind 10 druiven wel weinig :') :=

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 17:22

Ik ook := Ik pak meestal twee kleine of één normaal trosje.

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 17:25

ok de eerste 4 kg zijn dr af. werd ziek afgelopen vrijdag en verloor in de eerste 2 dagen 3 kg. maar was echt helemaal leeg. nu rustig aan doorgaan met afvallen. smorgens 2 boterhammen(bruin met zonnebloempitten) en smiddags 3 cracottes met smeerkaas en een kopje soep. tussendoor een fruithapje van vers fruit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 17:35

Cracottes.. maar 3 tussen de middag? := vind die dingen echt niet vullen en het is nog niet eens 1.5 boterham..

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 19:57

Vandaag is tot nu toe goed gegaan :).
@Miekje23: heb je niet ontzettende honger dan, met alleen 3 cracottes en soep? Ik kan echt niet leven op cracottes..

En warm citroenwater lijkt mij ook niet echt lekker :P

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 22:21

bluh.....heb zin in een pannekoek :P met stroop :9

FOEI!! foute gedachten, stoute Macchiato... _-:(

Elke eetreclame valt me nu 3x zo erg op...ook als er gegeten wordt in films of series :P aaargh...

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 22:29

Ben sinds 2 januari bezig en het valt me erg mee! Dieet doe ik niet aan. Heb wel aan SB gedaan, vind het een mooie "levensstijl" maar toch niet echt helemaal wat voor mij omdat je je wel er aan moet houden. Ik drink nu gewoon 1 liter water (met slimpie) per dag, daarnaast rooibos, groene en gewone thee. Cappuccino is erg lekker maar laat ik staan! bij de koffie om 10 uur en 3 uur een koekje (plakje ontbijtkoek of ander klein koekje) Verder eet ik sochtends een broodje met hagelslag. Niet heel goed maar om nou alles gedag te zeggen.... S'middags eet ik 2 broodjes en een cup a soup en als ik trek krijg heb ik altijd nog een appeltje mee. Savonds eet ik gewoon wat de pot schaft. (vandaag heerlijk hutspot) Daarna nog even een paard gereden en nog wat stallen gedaan.

Volgens de calorieteller op mn ipod heb ik vandaag 1181 kcal binnen gekregen (ongeveer) heb ik 54.58 gram vet, 156.87 koolhydraten en 27.21 eiwitten gehad.

Iemand tips/opmerkingen/mening ofzoiets hier over? :) Ik wil geen dieet volgen die een speciale groep van iets "verbied" dus geen koolhydraten en alleen eiwitten enzo ben ik geen fan van. Ik ben van mening dat als je daarna weer "normaal" gaat eten alles er veel sneller bij komt. Maar ben wel benieuwd wat normale hoeveelheden zijn voor een dag.

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 23:40

heeft er iemand ervaring met: Modifast ProtiPlus Milkshake ??

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 00:24

@vibabu: is 1181 kcal niet veel te weinig? Heb net een beetje zitten rondneuzen op sites en overal staat dat je om af te vallen moet uitgaan van 1500 kcal per dag (voor vrouwen), omdat je dat sowieso nodig hebt om je lichaam te laten functioneren en gezond te blijven. Dus volgens mij moet je toch wel wat meer eten...