ADD, Ritalin en toch wel nieuwsgierig naar..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Piloetje

Re: ADD, Ritalin en toch wel nieuwsgierig naar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-12 23:56

Haha oh nou blij te lezen dat er mannen zijn die gewoon goed functioneren in bed op ritalin! Heb 1 ex die ritalin gebruikte, en ik stam uit het gabber tijdperk waarbij ik wel eens in bed ben beland met heren die zich tegoed hadden gedaan aan amfetamine. Zeer teleurstellend kan ik helaas mededelen ;)

En ik ben ben mijn ADHD er helemaal in, of helemaal uit. Dus als de seks leuk genoeg is kickt mijn hyperfocus wel in. Met ritalin voel ik me zo geremd dat ik de leuke kanten van de piek momenten ( want hyper zijn is niet per definitie een slecht gevoel) heel erg mis en me afgestompt voel, wat voor mij tijdens "de daad" niet bepaald bevorderlijk werkt.

Dat nadeel was groter dan de voordelen. Niet alleen op seks gebied uiteraard. Vandaar dat ik ook gestopt ben met mijn Ritalin.

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 08:36

Ja, dat ik vind ook dat er goede kanten aan ADD zitten en die wil ik ook niet kwijt eigenlijk. Heb redelijk door hoe ik mijn hyperfocus kan triggeren, enige nadeel is dat als ie eenmaal op 'aan' staat ik weer een beetje kan doorslaan en mij dus veel te veel focus op dat ene en de rest letterlijk en figuurlijk laat verslonzen. Al met al denk ik uiteindelijk, als ik zo de voors en tegens weeg in mijn hele leven, dat het toch niet bepaald positief is. Ben zo moe van het redderen omdat ik weer eens te lang met dingen gewacht heb, moe van mijn emo-gedrag en onredelijkheid, de chaos in m'n hoofd en daardoor een constante 'alertheid' die energie vreet.

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 11:25

Ja ik ken het. Maar heb gelukkig het stukje acceptatie achter de rug nu. Heb een hele lieve vriend, die soms als ik een vrije dag heb gehad binnen komt in een enorme rotzooi, en er geen eten gekookt is, en ik nog naar mijn paard moet. Ik heb me daar jaren vreselijk over gevoeld. Maar nu heb ik zoiets van fiets it. Ik heb ADHD, daardoor is het af en toe een chaos. Maar hij houdt van mij zoals ik ben, impulsief en chaotisch. Dus heeft hij er ook vrede mee dat er af en toe een bom ontploft.

Ik heb zeker nog chaos dagen. Meer dan rustige dagen. Maar ik heb het losgelaten. En dan scheelt een hoop stress.

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:33

rensiepensie schreef:
Ja ik ken het. Maar heb gelukkig het stukje acceptatie achter de rug nu. Heb een hele lieve vriend, die soms als ik een vrije dag heb gehad binnen komt in een enorme rotzooi, en er geen eten gekookt is, en ik nog naar mijn paard moet. Ik heb me daar jaren vreselijk over gevoeld. Maar nu heb ik zoiets van fiets it. Ik heb ADHD, daardoor is het af en toe een chaos. Maar hij houdt van mij zoals ik ben, impulsief en chaotisch. Dus heeft hij er ook vrede mee dat er af en toe een bom ontploft.

Ik heb zeker nog chaos dagen. Meer dan rustige dagen. Maar ik heb het losgelaten. En dan scheelt een hoop stress.

+1, maar zonder vriend (:

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 23:28

rensiepensie schreef:

ja dat herken ik ook, die acceptatie is erg lekker als je daardoor je eens een keertje als is het kort even niet druk hoeft te maken van jezelf. en dan zeggen andere maar wil je dan niet meer aan het werk? Terwijl dat een van de vele problemen is , alsof werk dan het belangrijkste is (gelukkig dat we dan in een land wonen waar we gelukkig gesteund kunnen worden, erg blij om) ben al blij genoeg als ik me redelijk voel en tevreden met mn leventje al slaap ik veel heb ik weinig te doen helaas soms maar ook regelmatig niet de puf om ergens aan te beginnen door de medicijnen. Ik wil het wel en dan baal ik als iets niet lukt of ik weer wat vergeet.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 09:16

Moderatoropmerking:
Er lopen momenteel twee topics over ADD. Hoewel de insteek in eerste instantie anders was, is het verloop inmiddels redelijk gelijk. Om het overzicht te bewaren en geen twee dubbeltopics te hebben, is er besloten dit topic te sluiten en jullie te verwijzen naar het andere topic: [MW] ADD - ik word er zo MOE van!

Uiteraard mogen vragen over medicatie ook daar gesteld worden.