Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 10:02

IMJ schreef:
Helaas is pcos ook een aandoening die maar heel weinig voorkomt bij mensen met een gezond bmi.

Maar als je wil diëten en je eet minder calorieën dan dat je verbrandt (dus sport) zou je toch echt af moeten vallen. Heb je wel is een internist bezocht? Om je schildklierfunctie te laten bepalen en je suiker?

Is het niet eerder andersom? Als je over PCOS leest, dat een van de verschijnselen is dat je makkelijk zwaarder bent?? Dat heb ik ergens ooit gelezen namelijk, dat het een van de bijwerkingen/symptomen is. ..

jesito

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 10:05

Dat was ik ook aan het denken, want waarom val ik niet af, is dat misschien de reden dat het niet lukt.
Maar goed ik zal zo wel weer met mijn neus op de feiten worden gedrukt.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 10:20

jesito schreef:
Dat was ik ook aan het denken, want waarom val ik niet af, is dat misschien de reden dat het niet lukt.
Maar goed ik zal zo wel weer met mijn neus op de feiten worden gedrukt.

Hier lees je toch echt dat je lichaam door de PCOS ongevoelig is voor insuline en dat daar allerlei klachten met vet e.d. uit volgen

http://www.pcos-solutions.nl/pcos/

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 10:37

Volgens mij is de oorzaak doorgaans eerder het westerse welvaartspatroon, daardoor is er te veel suiker in het bloed - dat maakt dat bepaalde cellen in je eierstokken blijven 'dooreten' en dat wordt pcos.
...en ondertussen zijn er ook allerlei andere systemen die reageren op hoog suikergehalte in het bloed.
Maar die vorm van pcos zoals ik het geleerd heb heeft 'naar de letter van de wet' niet zozeer te maken met 'overgewicht', maar met een te hoog suikergehalte "ongetrainde alvleesklier": telkens weer willen en moeten eten, omdat de alvleesklier niet meer gewend is (....fase richting insuline resistentie. ...) om glycogeen uit de spieren om te zetten. Fase begin diabetes 2 kan de alvleesklier ook nog wel geholpen worden om het te kunnen (alfa liponzuur).

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 10:39

Bij insuline resistentie denk ik aan magnesium, jesito, je zou eens kunnen kijken of je beter kunt afvallen en/of je beter voelt als je magnesium gaat bijslikken? Evt je bloed eens op laten controleren op tekorten?

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 10:44

....het beste lijkt me eens een goed orthomoleculair onderzoek: punt een: waarom val je niet af, hoe kan je alvleesklier "sterker" worden en zijn er nog andere dingen die de orthomoleculaire arts aan de gynaecoloog kan vragen....? (Mbt het type pcos.)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 10:47

Zit nu in de wachtkamer, eerst maar eens kijken of het pcos is. En dan verder doorvragen.
Bedankt voor het meedenken.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 10:52

*duimt*

Vraag hem het hemd van het lijf!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 11:16

Ja duim ook!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 11:35

pcos is er overigens vaak wel meer aanleg tot overgewicht. (Insuline resistentie, te veel mannelijk hormoon).
Maar wanneer je aanleg tot pcos hebt, triggert overgewicht het ontstaan ervan.

Wil niet zeggen dat je niet af kan vallen!

Maar 10% afvallen van je totale gewicht kan de pcos al aanzienlijk verbeteren!

sMieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 13:32

hey dit is wel allemaal nieuw voor mij.

ik zou ook eens heeel goed naar je schildklier kijken. heeeeel veel mensen hebben daar een afwijking aan en weten het zelf niet.

ik heb een gezond bmi en heb toch pcos. respect voor je traject. afvallen is super zwaar.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 15:26

Nou, dit gaat helemaal niet meer over een uitstrijkje maar goed.
Gyn was nogal verbaasd over wat de ha had gezegd.
HA had gezegd dat ik kon stoppen met de pil want met pcos en als ik niet menstrueerde was ik toch niet vruchtbaar.
Ik dacht al dat ik mijn biologielessen niet goed gevolgd had maar je zou evengoed zwanger kunnen raken.
Das zij de gyn dus ook.
Hij wilde alle onderzoeken gaan doen als ik dat wilde maar hij achte die uitslagen niet voor 100% betrouwbaar omdat ik al zolang de pil slik en dus vol hormonen zit.
Ik moet nu eerst stoppen met die hormoon zooi, gelukkig slik ik die al een tijd niet meer omdat die op was en ik dit even af wilde wachten.
En over 3 maanden terug en dan kijken hoe het gaat en de onderzoeken.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 15:33

Er loopt hier een topic over PCOS evt: [MWS] PCOS, onbekend maar drastisch: Samen staan we sterk!

Ik las ergens tussen je posts dat je al jaren die klachten hebt (niet menstrueren) en dat de HA niets wist en nu die opmerking weer. Vind het erg vreemd van hem. Gelukkig ben je nu bij de Gyn. Veel succes!

sMieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 15:56

ik ben net 3 dagen weer begonnen na 1,5 jaar.. ook verschillende verhalen gehoord.. heb nu 4 artsen gehad en ze roepen allemaal wat anders..

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 15:58

Hier in Canada word je er niet voor opgeroepen maar toen ik bij de HA was een tijdje geleden vroeg ze of ik meteen wou dat ze overal naar keek. Hart, longen het hele riedeltje. Toen zei ze dat ze oop de pap test wilde doen en tegen de tijd dat ik me realiseerde waar ze het eigenlijk over had was ze er al weer klaar mee. Het stelt echt helemaal niets voor :) Ik ben blij dat ze het hier gewoon standaard doen. Als ik een afspraak zou hebben om het te laten doen zou ik er behoorlijk tegenop kijken :=

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 16:02

Ik heb de laatste 10 pagina's vol interesse door gelezen. Sta zelf aan de andere kant van tafel. Ben zelf namelijk doktersassistent en doe ook de uitstrijkjes in onze praktijk. Gezien ik zelf nog geen 30 ben, en dus ook nog niet een uitstrijkje heb hoeven laten maken is het voor mij erg leerzaam hier jullie ervaringen en reacties te lezen.
Ik probeer de vrouwen altijd zo goed mogelijk op hun gemak te stellen, en merk ook wel dat de een er meer tegenop ziet dan de ander. Erg fijn dus jullie verhalen te lezen,en wil iedereen die het nodig heeft ook succes voor de toekomst te wensen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 17:16

__Elizabeth schreef:
Hier in Canada word je er niet voor opgeroepen maar toen ik bij de HA was een tijdje geleden vroeg ze of ik meteen wou dat ze overal naar keek. Hart, longen het hele riedeltje. Toen zei ze dat ze oop de pap test wilde doen en tegen de tijd dat ik me realiseerde waar ze het eigenlijk over had was ze er al weer klaar mee. Het stelt echt helemaal niets voor :) Ik ben blij dat ze het hier gewoon standaard doen. Als ik een afspraak zou hebben om het te laten doen zou ik er behoorlijk tegenop kijken :=

Er zou inderdaad direct een datum gepland moeten worden als je de vijfjaarlijkse uitnodiging krijgt. Ik ben in februari jarig geweest en ga a.s. woensdag voor het onderzoek.. :') En het is nog niet eens zo zeer angst, maar wel een beetje vervelend en daardoor blijkbaar reden genoeg om het steeds uit te stellen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-14 08:38

Wendy_Komen schreef:
Ik heb de laatste 10 pagina's vol interesse door gelezen. Sta zelf aan de andere kant van tafel. Ben zelf namelijk doktersassistent en doe ook de uitstrijkjes in onze praktijk. Gezien ik zelf nog geen 30 ben, en dus ook nog niet een uitstrijkje heb hoeven laten maken is het voor mij erg leerzaam hier jullie ervaringen en reacties te lezen.
Ik probeer de vrouwen altijd zo goed mogelijk op hun gemak te stellen, en merk ook wel dat de een er meer tegenop ziet dan de ander. Erg fijn dus jullie verhalen te lezen,en wil iedereen die het nodig heeft ook succes voor de toekomst te wensen.

Denk dat het wel logisch is dat niet iedereen zich op het gemak voelt, het is toch niet leuk om zo door een vreemde van onder bekeken te worden.
Maar het is wel noodzakelijk en dan is het idd prettig als je iemand hebt als dokter die zich een beetje inleeft en je op het gemak stelt.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 10:10

Ik denk dat geen een vrouw blij wordt van dat onderzoek. Je doet het omdat het belangrijk is.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 11:47

Ook dat is inderdaad wat ik aangeef. Dat niemand het fijn vind, maar dat het van dusdanig belang is dat men zich daarover heen zet. Plus dat het eigenlijk binnen een paar minuten klaar is (in de normale situatie).

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 11:50

Wendy_Komen schreef:
Ook dat is inderdaad wat ik aangeef. Dat niemand het fijn vind, maar dat het van dusdanig belang is dat men zich daarover heen zet. Plus dat het eigenlijk binnen een paar minuten klaar is (in de normale situatie).

Heb je het zelf wel eens laten doen?

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 11:51

Ben 28, dus nee. Wel 2 keer spiraal laten zetten. Dus gedoe daar beneden wel bekend mee. Hoezo?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 13:59

Dat is het ook, het is een gênante toestand om met je halve hebben en houwen bloot te liggen voor een vreemde. Die daar dan vervolgens ook nog een handeling moet verrichten :D
Het is inderdaad te belangrijk om toe te geven aan dat gevoel. Je gezondheid gaat voor alles.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 15:35

Wendy_Komen schreef:
Ben 28, dus nee. Wel 2 keer spiraal laten zetten. Dus gedoe daar beneden wel bekend mee. Hoezo?

Gewoon een vraag. En hoe vond je dat?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-14 19:17

Wendy_Komen schreef:

Hoe bevalt de spiraal (compleet ander onderwerp, mag ik in pb)
Wil de koperspiraal t-safe laten zetten.

Gr kim