[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 12:13

Prima! Ga ik vandaag even kijken of ik naar de kruidvat of etos ga. In ieder geval bedankt voor je hulp! Het begon bij mij nu toch wel een beetje te kriebelen, had mn maandverbandje al keurig in maar het komt maar niet... :))

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 19:05

Iris82 schreef:
_Emm_ schreef:
Hoe zijn de ervaringen daarmee?

Als je onderaan het topic, nog onder 'wie is online' in het vakje 'Zoek naar' Nuvaring intoetst dan kun je heel veel ervaringen lezen. En bijna iedereen is positief. :)

Bedankt voor de tip ;)

Ik heb alleen nog 1 vraagje, hoe zit het met de vergoeding van de verzekering? Ik zit bij zilveren kruis. Want ik las dat er wel mensen waren die het zelf of deels moesten betalen?

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 19:33

Er zit een deel bij dat niet onder de standaard verzekering valt, bij veel aanvullende verzekeringen kun je de kwitantie gewoon indienen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 20:32

Ik betaal 20 euro aan eigen bijdrage en dan nog de 12 euro die niet wordt vergoed vanwege het eigen risico.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 20:34

xMarloes schreef:
Ik heb ook nog een vraagje. Ik ben vandaag heel erg misselijk geweest omdat ik gistere 2pillen n heb genomen omdat ik hem de 1e dag van mijn stopweek vergeten was, en ik daar dus de volgende dag achterkwam toen ik dacht; ohja mijn stopweek is afgelopen.

Ik heb dit al eerder gehad dat ik 2 pillen achter elkaar moest slikken omdat ik die de dag ervoor vergeten was.
Ik wordt hier echt heel ziek van, maar in de bijsluiter staat toch echt dat je ze dan alletwee in moet nemen.

wat kan ik voortaan doen als ik weer zoiets heb? want het is nou niet echt leuk dat ik hierdoor heel de dag overgeef...

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 13:27

Ik betaal per doosje (dus 3 maand) maar 20 euro voor nuvaring en ik zit bij de ohra :)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 11:50

ik moest ook 20 euro bijleggen. Ik ben alleen nar de proefperiode gestopt. Ik vond het helemaal niks. Hij kwam er steeds uit, en ik kreeg op een gegeven moment heel veel jeuk omdat hij er constand zo half uit hing. En is de stopweek verdween dat weer. En nu heb ik een mirena. Ik vind het heeeeerlijk. Ik word nu al niet meer ongesteld, en ik heb hem ondertussen 4 maanden, waarvan ik er al 3 achtereen niet meer gebloed heb. Het enige jammere is, dat op het moment dat ik ongesteld word het echt komt alsof de sluizen zijn open gezet. Tot nu toe dan... Ik hoop dat het nu gewoon lekker uit blijft voor de aankomende 4,5 jaar :)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 16:26

Goh ik heb echt nog nooit gehad dat hij er uit zichzelf uit kwam.
Had je hem dan wel helemaal goed zitten?
Nou blijft hij bij mij ook wel een beetje achter mijn baarmoedermond hangen maar daar moet ik hem eerst wel even goed langs drukken.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 05:38

Hallo ik weet niet of deze vragen al gesteld zijn, het topic is huge :wow: en via de zoekfunctie kan ik niks vinden

Weten jullie hoe het zit met de hoeveelheid hormonen in een implantaat vergeleken met de pil?
En wat de bijwerkingen zijn?
En of je dan (on)regelmatig ongesteld bent?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 13:28

Je bedoelt implanon? Als je daarop zoekt, geeft de zoekfunctie waarschijnlijk wel resultaten :)

witchy6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 02:07

ik heb de mirena nu de 2e, en heb deze 1,5 jaar en vind het geweldig ben al 7 jaar niet meer ongesteld. heerlijk, terwijl ervoor tijdens de pil, had ik heel erge bloedingen. het verwisselen van de mirena was niet leuk maar ik heb extra tijd en zusters gevraagd die me goed begeleid hebben.

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 10:20

Wie heeft er de nuvaring?
Ik word nu al voor de 2de keer niet ongesteld :o Heeft iemand dat vaker gehad?
Ik heb al een test gedaan maar die was negatief :+

ShirleyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 10:41

Ik heb een implanon. Ik heb verder niet zoveel last van bijwerkingen.

Word bijna niet meer ongesteld. De laatste keer was ik 2 dagen ongesteld, een heel klein beetje. En ik ben denk ik om de 4 maanden ongesteld ofzo.

Ik ben er erg tevreden mee.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 10:59

Wie heeft ook sinds kort de microgynon 30 ?? Ik ben er sinds 2 weken mee bezig. Ik hou enorm vocht vast en ben benieuwd of dat dit over gaat. Ik ben ook iets aangekomen en in mijn ogen onverklaarbaar, maar kan ook dat vocht zijn... De dagen voor ik begon woog ik 1,5/2 kg minder. Ik heb wel mijn stopweek overgeslagen toen ik begon, stond in het boekje dat ze dat de voorkeur had. Ik kwam van de nuvaring (7 maanden) en daarvoor de Diane 35.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-11 11:30

Dat je zwaarder bent zou inderdaad kunnen komen van het vocht, vocht weegt helaas nogal wat :=

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 12:34

Negra_Lover schreef:
Wie heeft er de nuvaring?
Ik word nu al voor de 2de keer niet ongesteld :o Heeft iemand dat vaker gehad?
Ik heb al een test gedaan maar die was negatief :+

Ik word wel ongesteld! Maar ben nog niet mega tevreden, heb alweer hoofdpijn!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 13:54

Ik ben het ongesteld zijn zo zat. :')
Ben echt zwaar aan de diclofenac als ik ongesteld ben, omdat het anders niet uit te houden is. Lijkt me niet echt bevorderlijk voor mijn maag, dus ik ben nu op zoek naar een andere oplossing.

Ik zat te denken aan de prikpil, mijn moeder haalt die ook, is nooit meer ongesteld en erg tevreden. Maar ik lees ook verhalen van mensen die juist wekenlang ongesteld zijn en een groot nadeel vind ik dat het tot een jaar kan duren voor je weer vruchtbaar bent. Nou heb ik momenteel geen relatie (wel seks), maar als ik die wel krijg, vind ik het wel fijn om zelf te kunnen beslissen wanneer er een beeb kan komen. Alhoewel je dan weer op tijd aan een 'normale' anticonceptie kan.

Spiraaltje heb ik in mijn omgeving teveel enge verhalen over gehoord, als in verklevingen, eruit vallen en bloedingen.

Nuvaring vind ik zelf gewoon geen fijn idee. Zo'n ring die 3 weken binnenin je zit te broeien, ik vind een tampon na 4 uur al vies, laat staan iets wat meerdere weken blijft zitten.

Implanon doet mijn huisarts niet, dus dat zegt voor mij al genoeg.

Eventueel kan ik aan de gewone pil blijven en doorslikken, maar ik vraag me af of dat wel veilig (qua lichamelijke gezondheid) is, op de lange termijn.. Dat lijkt mij toch wel de fijnste oplossing, maar wil wel zeker weten dat het niet ongesteld worden door doorslikken geen probleem is..

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 13:58

In gebruik vind ik de Nuvaring een zege! Je kunt m gewoon afspoelen als je jezelf vies vind voelen. Baal er alleen van dat mijn hoofdpijn erger geworden lijkt!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 14:01

Ik ga opnieuw voor de spiraal al 300 euro aan anticonceptie dan jeej...
Maar in het universitair ziekenhuis zieden ze dat prikpil gewichtstoename enz, implanon te slechte ervaringen dus niet meer gedaan daar, de pil werkt niet inverband met mijn gastric bypass. De nuvaring is niks voor mij. Dus hopelijk blijft die nu langer dan een paar maanden

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 14:02

Als de Nuvaring niets blijkt te zijn.......... stop ik er gewoon helemaal mee! hahahaha Als straks het huis klaar is en we zijn gesettelt dan willen we toch eens over kindjes gaan nadenken.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 14:03

lillytjuh schreef:
Als de Nuvaring niets blijkt te zijn.......... stop ik er gewoon helemaal mee! hahahaha Als straks het huis klaar is en we zijn gesettelt dan willen we toch eens over kindjes gaan nadenken.

ooh spannend voor jou, veel succes :D

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 14:15

haha maar ja voor we uitgeklust en zijn uitgerust daarvan zullen we vast even verder zijn hoor haha Maar over een jaartje denk ik dat ik wel gestopt ben met de hormonen.....

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 14:56

@myukii: waarom probeer je nuvaring niet een paar maanden? Dan kan je altijd nog iets heftigers doen! En vergeet niet, een tampon is van zachter materiaal, die ring is van kunststof/plastic, daar valt weinig aan te broeien want dat neemt geen vocht op. Ik dacht eerst ook brrrrr dat is niks maar ik zou anders aan spiraal beginnen en dit is makkelijker testen. Dus toch maar gedaan en ben er zo blij mee! vanaf de 2e maand helemaal tevreden, ik voel hem nooit zitten, doe hem ook nooit tussentijds uit (wat natuurlijk wel kan als je dat wil om schoon te maken bv of voor de sex kan hij ook 3 uur per dag uit).
Prikpil kan altijd nog zegmaar, ik zou zeker overwegen om het te proberen! Want het valt achteraf waarschijnlijk reuze mee!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 21:20

Misschien heb je wel gelijk en moet ik het gewoon proberen.. Die 3 uur eruit is wel handig, maar eh, wat nou als je een hele gezellige, lange nacht voor de boeg hebt.. := Of hem er gewoonweg weer vergeet in te doen. Sowieso lijkt het me niet echt smakelijk om direct na de seks down under te gaan zitten wroeten met zo'n ring..

Maarr wie weet valt het mee.. Toch maar eens proberen dan!

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 21:27

Ik heb ook de ring, en m'n vriend voelt hem niet, daarom hoeft hij er ook niet uit. Met handwerk voelt hij hem wel, maar hij zit zo ver naar achteren dat het geen problemen geeft. Ik zit nu in m'n eerste stopweek, ben precies na 2 à 3 dagen na het verwijderen ongesteld geworden zoals aangegeven, terwijl ik al jaren onregelmatig ben. Nul bijwerkingen. Ik ben echt heel tevreden over de Nuvaring! En ik moet zeggen, een tampon inbrengen doet mij verrekte zeer, een Nuvaring gaat er zo in. Ik kan het je iig ook aanraden.