Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Qwerty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:18

@ Charlot: Haha nee idd geen auto... Maar goed heb gelukkig alles redelijk dicht bij huis, paarden is het verste fietsen! Werk is 10 minuten, winkel nog geen 2 minuten lopen, en de binnenstad nog geen 5 minuten fietsen. Mag niet klagen.
En ik ben tegenwoordig idd ook heel erg moe. Als ik dan niet veel te doen heb kan ik gerust indutten op de bank of in bed. En dat mag ik juist niet omdat ik dan 's nachts weer amper slaap en zo mijn ritme om ga gooien.

@ _pilipa_: Herkenbaar die "opruim woede" ik heb er af en toe ook last van, en dan moet en zal alles opgeruimd worden, en is het idd heerlijk als het ook allemaal weer aan kant is.

@ ikbenellie: Wel herkenbaar, dat zo gruwelijk kwaad worden als het mis gaat. Heb er zelf ook last van en moet me dan idd ook echt weer even terug trekken om tot rust te komen.

Vandaag wel een redelijk rustig dagje, wel heel moe van de afgelopen dagen, maar daar kan ik vandaag mooi van bijkomen.
Vanochtend bij een kraker geweest, ben een beetje scheef in mijn lichaam, dus nou is het allemaal weer redelijk recht gezet. Blijft een vreemd gevoel hoor dat kraken.
Straks eens bij de paarden gaan kijken, en misschien even rijden.

Biieniie

Re: Mensen met een Burnout/overspannen, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:23

Vandaag naar nieuwe werk geweest en het huisje gezien. Tis allemaal super netjes enzo. 3 Oktober ga ik verhuizen!

Maandje uithouden hier dus nog. Ja idd, Perro had ik kunnen houden. Heb de mensen van de stichting gesproken en hij maakt het goed. Eerste dag was hij wat onwennig maar nu gaat het goed met hem. Hij eet goed, speelt veel, vermaakt zich. Dus dat is wel fijn.. Hopen op een goed baasje.

Gisterenavond bij een vriend blijven slapen. Veeeeelste laat geworden, maar wel gezellig gehad. Maar uiteindelijk 3 uurtjes geslapen en toen kon ik weer de auto in richting brabant. Dus ik ga nu toch echt even op de bank liggen en mn ogen dicht doen.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 17:15

heel kort ego berichtje, vanuit het internet cafe in zwitserland.
het gaat hier goed, paar wankele momentje gehad, maar die bij mijn man geuit, en dat lucht wel op!
lees ook een heelleuk blad, psychologie magazin, haal je ook veel tips uit, gewoon te koop in de winkel!
of lezen jullie die ook al?

zal na volgende week weer bijlezen hoor,maar dat lukt zo niet in een internetcafeetje....(maar dat begrijpen jullie vast wel!)

hoop dat alles metjullie ook aardig goed gaat?

het is hier nu 28graden......best hot hihi

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 19:58

Jeetje wat gaan jullie toch hard!!
Heb wel bijgelezen, maar krijg het niet voor elkaar om op iedereen te reageren.

Ik ben inmiddels langs de HA geweest, omdat ik van de week echt bijna doordraaide.
Hij heeft mijn psychiater (nouja, waar ik naar toe moet) gebeld, maar kreeg hem niet te pakken.
Hij kreeg hem pas gisteren te pakken en dus kon de HA mij gisteren pas terugbellen.
In eerste instantie moest ik bloed laten prikken, om de waarden van m'n medicijnen in m'n bloed na
te kijken ofzo. Daarna moet ik direct bellen als het weer niet goed gaat.
Afgelopen 2 dagen gaat het gelukkig iets beter, dus hopen dat het zo blijft voorlopig.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:56

Biennie, wat leuk dat het zo bevallen is , ja eigenlijk jammer dat je perro dat toch weg moest geven ,aar ergens denk ik het moet dan zo! Wel fijn te horen dat hij het goed heeft en nu wachten op een leuk baasje.
Heb je nog lekker op de bank gelegen , hihi ja nachtbraker ;)

Maaike , nou er wordt wel nu wat in gang gezet, nu maar even afwachten wat er uit je bloed komt!
Hoe voel je je vandaag?

Qwerty, foeeee de kraker vink eng, jeetje mina.
Maar goed achteraf voel je je waarschijnlijk weer herboren ;)

bo wat lekker zeg :D, geniet daar lekker en relax!

Nou hier een spannende dag, ik heb vanmiddag een afspraak bij de hypotheker.. ik heb soort van mijn droom huios gevonden en ik wil het hebben … maar goed ik heb gisterne mijn papieren bij mekaar gezocht die hij nodig , heeft.. en kwam mijn map van mijn vorige werkgever tegen ( daar ben ik in mijn burn out gezakt ) alle briefjes van uwv, arbo alles zat erin, was heel raar om het even door te lezen.
Ook mijn testen en alle andere dingen van mijn psycholoog zaten erbij, wat eng zeg…
Maar ik heb het weg gelegd en had echt vrede ermee! Voelde me gisteren zo sterk dat ik het opbergde in een “ander “laatje
Moet er 2 uur zijn , oh het ergste is dat ik vreemde weg op moet , daar heb ik erg last van, en krijg het niet weg,.. vind eng ergens te komen waar ik de weg niet ken….

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:08

Neem een navigatiesysteem mee, of een vriend/vriendin zodat je niet alleen hoeft? Je kunt dit, je hebt alles voorbereid en hoeft er nu alleen nog maar heen te gaan toch? :)

Ik heb vanmiddag een colonscopie, ben nu helemaal 'leeg' en heb al anderhalve dag niet gegeten. Kijk er erg tegenop en merk dat ik enorm spanning aan het opbouwen ben .. :(

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:16

Petu, ben nu op de zaak en moet vanaf hier rijden , kan niet eerst thuis langs rij ik om..
Haha lief maar tom tom en Dees gaan niet samen, heb de anwb routeplanner uitgedraaid.. hoop dat het goed komt.

Oh jee, kan snappen dat je nu spanning hebt, jeetje das niet niks!
Maar goed een vriendin van mij zegt altijd, het zijn een paar min van je leven en het is om je te helpen!
Ik hoop dat het meevalt! Ik duim voor je dat het heel snel gebeurd is!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:19

Jaa ik weet het. Ik krijg ook een roesje, maar toch krijg je wel het een en ander mee. Heb de vorige keer veel napijn gehad omdat er veel ontstekingen in mn darmen zaten, dus het is even afwachten.. :+

Neem gewoon de tijd die je nodig hebt voor je trip :)

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 11:28

Dat is dan wel minder, heb je nu ook weer ontstekingen ? hoop echt dat het meevalt.

Ja ik ga ook op tijd weg en op mijn gemak doen

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 12:58

Pilipa suc6 en ook Petulan suc6!!

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 13:08

Dag meiden!

Ik geef ook even een update van mijn gesprek gister bij de HA.

Allereerst een hele geschikte vent! (was nog nooit bij deze geweest) Heb hem het hele verhaal gedaan maar niet de lijst laten zien. Was een beetje een scheiterd! :o

Hij gaf aan wat we al verwachtte dat ik, als ik zo door ga, met een paar maanden kan rekenen op een burn-out.
Even slikken want het was toch wel erg om dat uit zijn mond te horen. ;(

Heb afgesproken dat ik me heel strikt aan een 8 urige werkdag houdt en "verplicht" dingen moet gaan doen als paardrijden, winkelen, met vrienden afspreken en af en toe eens een eind moet fietsen/wandelen om mijn hoofd overdag leeg te maken en niet 's nachts. Dat van die werkdag moet ik ook bespreken met mijn leidinggevende dus die confrontatie moet ik dus aangaan. (gelukkig is ze er vandaag niet dus uitstel hihi)

Verder heb ik voor 5 nachten slaaptabletten meegekregen om mijzelf een start te geven om te rusten. <3

Ik moet eerlijk zeggen dat ik blij ben bevestiging te hebben maar ben nog wel sceptisch. Ik theorie klinkt het allemaal goed maar de praktijk is toch even iets anders.

Volgende week donderdag weer terug naar HA voor een update!

Pilipa en Petulan: SUCCES MEIDEN!!!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 11:08

Petulan , succes, laat je even weten hoe het is gegaan?
salsa, je moet een 8 urige werkdag houden? dat is dus gewoon fulltime.. is het niet beter om een stapje terug te doen en wat te minderen naar bijvoorbeeld 5 uurtjes?
Dit hebben ze bij mij ook gedaan(4 uur zelfs) en ik ben sinds donderdag weer vollop aan het werk, en het gaat goed.

_Pilipa_, gewoon optijd weggaan, ruim vantevoren, en dan komt het wel goed!
Succes!!

salsa ; je werkgever zal je heus wel snappen.
Ik was hier ook echt heel bang voor de reactie van mijn stagebegeleider. Ik durfde niet te zeggen dat ik me niet goed voelde en dat het gewoon helemaal niet goed ging. En ik bleef maar doorgaan en doorgaan met heel veel tegenzin.
En achteraf viel het me reuze mee hoe hij reageerde. Sterker nog, hij wist het allang maar wilde dat ik er zelf mee zou komen.
Dit zijn dingen die ze gewoon moeten accepteren, en als jij een goeie werkgever hebt, snapt hij/zij je ook!
En duidelijkheid veranderd een hoop. Ze hebben mij bijna 4 weken op minder uren gezet, ik had duidelijkheid, dan werken, dan vrij. En dat heeft heel erg geholpen.
Voor mijn gevoel is het klaar nu. Heb me nog nooit zo lekker gevoelt. Maar dat kan altijd nog veranderen, dus mooi nog even afwachten en optijd mn rust nemen.

heb weer 4 pages bijgelezen, is het erg als ik niet overal op reageer?

Vandaag overdag lekker vrij, moet vanavond in de horeca, maar is maar paar uurtjes.
Ben erg moe nu ik weer 2 dagen vollop heb gewerkt, 8 urige werkdagen, die nog uitlopen ook. Vind ik niet erg, want zit bij de paarden aan het werk, dus dat is wel lekker.
Vanochtend paarden gevoerd hierzo, neemt ook zo 50 minuten in beslag. maar ik was dus wel optijd uit bed :))
even voor de duidelijkheid, ik loop stage op een camping waar een manege bij op is met bijna 16 paarden/pony's geloof ik.
Vanavond voor werktijd weer even de boel voeren.

Morgen lekker vrij :) en nu ook vrij, dus ik vermaak me wel. zit lekker te gamen op de laptop die ik mee heb. En heb nog een berg aan dvd's die ik nog kan kijken, dus ik verveel me niet :+

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 13:18

Eerst een up date, mijn pony's zijn donderdag verhuist nadat de jongste nog even door de tandarts was nagekeken (die was er, 2 haken verwijderd) en ze hebben het goed. Veel dag licht, droge box. Zo'n verhuizing gaat je niet in de koude kleren zitten, spul in pakken opladen (vrachtwagen) had nog vlas dus dat ook mee, pony's opladen (beide voor het eerst op de vrachtwagen, en zonder problemen. Ik is trots op ze :D ) Op nieuwe plek uitladen, installeren en weer terug. Ik moest de boxen nog leeg halen. Ik wil geen gezeik hebben dat ik mijn zooi niet heb opgeruimd, o ja of ik nog wel de maand september wil overmaken want ik heb een maand opzeg termijn :o? Denk er niet aan, ben per direct er uitgeknikkerd.
Donderdag nacht heb ik haast niet geslapen, afgelopen nacht gelukkig wel. Ik merk dat ik heel makkelijk de andere stal vergeet. Droom er ook niet over, hoef me er niet meer druk over te maken. Sta wel stijf van de spierpijn hand doet veel pijn, zit helaas weer aan de tramadol :( Ik heb te veel gedaan.

salsa Hhhmmm, 8 uur/dag werken, dat deed je toch al? Als het niet gaat afbouwen. Verplichte ontspanning is vaker makkelijker gezegd dan gedaan. Toch erg verstandig geweest dat je naar de HA geweest ben.

pilipa Sterkte bij de hypotheker, een eigen droom huis :~ Heb je het gevonden? Een dom dom :D is aan mij ook niet besteed ik gebruik "ouderwets" een kaart en stratenboek. Ik kom te vaak mensen tegen die de weg vragen omdat dom dom het niet doet, staat de straat er (nog) niet in of de verbinding is weg.

petulan Hoe gaat het nu? Ben je al helemaal wakker of werkt het roesje nog? Hopelijk geen napijn :n Dat is erg vervelend.

charlot Wat gaat het goed tussen jou en je hondje, mensen die gillend aan de kant vliegen vanwege een hondje tsja, ik zeg dan dat ze mijn hond bang maken met dat gegil en dat ze dan kunnen bijten. }> Zijn ze vaak meteen stil :D Ik merk met de afstand die ik nu moet afleggen dat ik erg gouw moe word, van fietsen krijg ik een zere bips moet meer fiets eelt kweken := Een auto heb ik niet, dus ik MOET lopen of fietsen.

liesje In het begin gebruikte ik een kladblok om punten op te schrijven waar ik op wilde reageren + de naam, op die manier hoe je niet veel te onthouden, zeker als er veel gereageerd word op een dag. Ben je al wat meer te weten gekomen? Goed dat je door verwezen bent naar een psychiater. Kan je op korte termijn daar al terecht? Je zet grote stappen in de goede richting, hou vol.

maaaike vol houden hé, wat zegt je HA van de psychiater? Heeft wel lang geduurd voor die bereikbaar was. Je zou zelf maar zitten springen om een extra gesprek. :n

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 14:16

Het is opzich goed gegaan :) geen nieuwe ontstekingen, de plekken die er zaten waren maar licht gegroeid.. Over 2 weken terug.

Heb wel napijn, maar ik ben zowat aan de pijn gewend. Vooral het inspuiten van de lucht deed veel pijn, maar verder weet ik er niks meer van door het roesje :) de voorbereiding is erger dan het roesje hoor :)

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 17:34

Petulan; fijn dat het onderzoek opzich goed gegaan is. Rot hoor, elke keer zulke onderzoeken :(:) Gelukkig zijn er geen nieuwe ontstekingen gevonden. Vervelend van de napijn, ook al ben je er aan gewend.. is niet leuk. Sterkte over 2 weken weer!

Aikon; Wat zat je in een rotsituatie zeg! Blij om te horen dat de verhuizing van je paardjes goed is gegaan. Je hebt groot gelijk dat je het geld niet overmaakt. Jij hebt niets op te zeggen, zij hebben je eruit gegooid! Ik hoop dat je al dit gedoe achter je kan gaan laten en dat jij en je paardjes zich snel thuis gaan voelen! Zo te horen gaat dat vast lukken. Gun jezelf de komende dagen, ook zeker met je hand en het weer, een beetje rust om alles te verwerken.. :(:)
Die dissociaties zijn vervelend he. Ik heb het ook regelmatig. Kom er dan ook heel moeilijk "uit". Heb jij dat ook? Soms krijgt men dan ook moeilijk contact met me.. Heb vaak door dat ik "erin" zit, maar kom er niet uit. Ook op de weg is dat héél vervelend en soms ook eng ja..

Pilipa; zo wat had jij een opruimwoede zeg! Ik zou willen dat ik dat ook hard. Mijn kamer is al maanden een zooi en ik kan het niet opbrengen om het op te ruimen. Ik weet 's nachts als ik uit bed ga precies hoe ik tussen alle zooi heen moet lopen :Y) Bijna een ongeluk is zeker schrikken.
Wat spannend zeg, op bezoek geweest bij de hypotheker!! Ik kijk op het moment ook veel rond voor een leuk huisje, maar nog niets gevonden. Ik moet eigenlijk ook een keer langs gaan om te kijken wat ik kan krijgen.. Hoe is het gegaan?? Waarom is jouw droomhuisje jouw droomhuis??

ikbenellie; Fijn dat het gesprek met je psycholoog wel fijn en verhelderend was. Jammer dat je even door het lint ging.. Goed dat je je even afzonderde (nouja, op die bekende met de hond na) in het bos. Soms is het inderdaad even goed om dan je rust te pakken. Alle prikkels en informatie die je krijgt, zijn dan gewoon te veel. Een piepklein dingetje kan al de reden zijn om te ontploffen.
Dat trillen heb ik ook vaak, kan dan amper wat vasthouden. Zijn gewoon lichamelijke reacties op het feit dat het gewoon allemaal teveel is.. :(:)

Biienniie; wat fijn dat je een huisje naar je zin hebt gevonden en al redelijk snel kan gaan verhuizen! Hoe is het verder met je?

bobomelo; Heerlijk op vakantie in Zwitserland! Hoop dat je daar, tussen de mooie bergen, lekker tot rust kan komen. Heb meerdere vakanties in Zwitserland doorgebracht, vond het altijd heerlijk daar!!

ikbenellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 04:18

Ik kan maar niet in slaap komen, ondanks dat ik kapot moe was gisterenavond.. Ben de hele nacht al aan het spoken. Zit nog vol met spanning, kan het niet kwijtraken, schrik voortdurend compleet wakker zodra ik even weg doezel..

Weet denk ik wel hoe het komt.. Ben gisteren met de auto weggeweest om met 2 vrienden af te spreken een eind van huis.. Wilde eigenlijk met de trein gaan, omdat ik merk dat ik toch steeds meer moeite krijg met auto rijden langere stukken.. Maar ben toch met de auto gegaan omdat trein veel duurder, 3x zo lange reistijd en veel omslachtiger was..
Was enorm trots, want heenweg ging eigenlijk prima.. En het was ook gezellig, zijn uit eten geweest.

Ben op tijd weer teruggegaan want het was een uur en kwartier rijden. Bijna het hele stuk was snelweg zonder verlichting.. Was moe en erg gespannen omdat ik me moest blijven focussen.. Was dan ook kapot toen ik thuis kwam.. Heb de hele weg gedacht; 'was ik al maar thuis..'
Alleen nu telkens zodra ik mijn ogen dicht doe, zit ik nog compleet in de auto en krijg enorme schrikreactie wanneer ik de vangrail op me af zie komen, ik slinger en op de vluchtstrook zit, of de rij auto's voor me niet kan ontwijken, omdat ik te laat zie dat ze remmen.. En het herhaalt zich constant..
Raak er maar niet uit, heel vervelend..

Ik reageer morgen even op jullie.. Denk typ het even van me af, hopelijk kan ik het een beetje loslaten nu..

ikbenellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 05:49

Nou, heb me even vermaakt met bokt en beetje lezen, ga maar weer eens proberen of ik nog een beetje kan slapen..
Ben misselijk.. bah..

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 10:54

Jeetje ikbenellie, dat is niets zeg, als je zo lang wakker ligt!!
Het scheelt dat je weet waardoor het komt, maar het is niet leuk zeg!! Heb je dit wel vaker, dat je zo slecht slaapt?

Ik maak op dit moment nachten van 11 a 12 uur en gisteren heb ik overdag ook nog 3 uur liggen slapen.
En uitgerust? Nee hoor :')

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 11:26

ikbenellie Ik ken het wat jij nu hebt. Het is een late reactie van je hersenen om te laten weten dat het anders had af kunnen lopen dan hoe het werkelijk is gegaan. Doem scenario, zeg maar. Je was van plan om met de trein te gaan maar heb toch de auto gepakt ook al weet je zelf dat het autorijden moeilijker voor je word. Ik heb het ook gehad, vooral bij het leren van nieuwe dingen. Bij mij hielt dit soms wel weken vol. Elke nacht weer "zien" dat het erg verkeerd gaat. Hoe je hier mee om gaat ............... ik heb de nachtmerries geaccepteerd (de film uitgekeken zeg maar). Wel in de wetenschap dat de nachtmerries niet echt zijn, in het wakende leven niet gebeuren. Neemt niet weg dat het heel vervelend is.

Ik zit nog in mijn pyjama, hoefde niet vroeg naar stal. Het is wel wennen dat ik niet perse 2x/dag heen hoef om te voeren. Het ritme wat ik had moet ik veranderen, is moeilijk. Ik merk wel dat ik me 's nachts beter kan ontspannen, word nog wel vaak even wakker zet dan weer koptelefoontje op met (voor mij) lekker muziek dan val ik zo weer in slaap.

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 13:04

Heeft één van jullie onderzoeken gehad bij een psychiater?
Heb komende donderdag m'n eerste afspraak en kan me er moeilijk een voorstelling van maken hoe het is..

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:11

mag natuurlijk ook per pb geantwoord worden! zou graag een idee hebben wat er gebeurt en gevraagd wordt. ik hou er niet zo van als ik niet weet wat er gaat gebeuren!

ikbenellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 14:53

Even vast een reactie op jou, Maaike.
Hebben ze verteld wat het onderzoek in gaat houden? Krijg je testen die je in moet vullen via de computer? Dat heb ik oa gehad. Die bespreken ze dan later..
Vaak is eerste keer gewoon intake gesprek.
Je doet je verhaal in grote lijnen en pas later ga je dieper op alles in, in de loop van gesprekken.

Verder reageer ik later even uitgebreid, kan me nu even niet zo toe zetten.. en ga zo eerst even naar de paarden

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 15:27

hallo allemaal

mag ik jullie iets vragen?

ik heb op sommige momenten dat als er iets gebeurt wat ik niet leuk vind enz. dan voel ik me ineens alleen word iks til en voel ik me echt verdrietig. echt details ga ik hier niet neerzetten mag wel via pb. maar weten jullie mischien wat dit is?

ik kan niet naar de huisarts hiermee reden ook via pb op te vragen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 16:26

als jij hulp nodig denkt te hebben, moet je die zoeken, en niet gaan afwachten totdat het mis gaat.
Ben wel benieuwd naar een PB :)

Qwerty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 17:20

Paar daagjes niet geweest, van de week nog wat dagjes weg geweest, gisteren de hele dag op stal gezeten.
Wel een redelijke dag gehad, maar was wel weer vrij teruggetrokken.
Vandaag is het weer mis gegaan, zo vanuit het niks zo kwaad worden, dan gaat er iets niet zoals ik het wil en dan kan ik zo kwaad worden. Eerst op het geen wat ik aan het doen ben, en dan op mezelf omdat ik zo idioot reageer. Daarna een poos het gevoel gehad in tranen te willen uitbarsten maar ze kwamen niet :n
Morgen weer naar het werk, moet nog 1 collega inlichten over mijn toestand, zie er best weer tegenop.

@ ikbenellie: Vervelend dat je slecht hebt geslapen, lijkt me ook wel erg om van die beelden voor je te zien. Hopelijk slaap je vannacht wat beter.

@ Petulan: Vervelend zulke onderzoeken, gelukkig dat er niks nieuws is gevonden. Succes over 2 weken!

@ Aikon: Fijn dat de verhuizing van de paarden goed is gegaan!

@ _Pilipa_: Hoe was het bij de Hypotheker?