hyperventilatie wie nog meer??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 22:55

http://www.alfaco.nl/producten/hyperfree
Ongeveer hetzelfde idee als 'n zakje, maar dan veel prettiger en valt niet zo op. Geeft ook wel een beetje rust als je het alleen al bij hebt. Bij mij zit het standaard in m'n tas. Zo ook valdispert korreltjes :)

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 23:06

Inney schreef:
Ik zit op dit moment in een aanval ;(
Steken in mijn borst, duizelig, trillerig. Bang dat ik dood ga.

Pfff. Waarschijnlijk veroorzaakt door stress n.a.v. een ruzie. Iemand die tijd heeft om eventueel te pb'en of iets?

Jeetje jammer genoeg lees ik nu pas je betichtje. Ik hoop voor je dat het al iets is gezakt!

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 23:27

Lief dat jullie reageren.

Het ergste is voorbij maar het is nog steeds aanwezig. Dan denk ik dat het weg is, en dan, hop.. steekt het de kop weer op.

Ik heb wel een soortgelijk apparaat gekregen van de ambulance een keer. Maar, die, eh, ben ik kwijt :o

Als ik met anderen ben, en kan praten word het altijd minder. Helaas had ik dus thuis ruzie. Dus dan word het lastig om even naar beneden te gaan. Sowieso snappen ze er hier niet echt wat van. Ik wek het wel zelf op, maar heus niet voor de lol :+
Als praten niet kan, helpt bij mij berichtjes sturen. Facebook, whatsapp, bokt.. Als het maar iets anders is dan concentreren op de aanval!

Helaas uiteindelijk toch niet naar mijn vriend toe gegaan omdat ik hem niet tot last wilde zijn. Nu beetje spijt van. Lig nu in bed mij niet lekker te voelen haha.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 23:41

Inney schreef:
Lief dat jullie reageren.

Het ergste is voorbij maar het is nog steeds aanwezig. Dan denk ik dat het weg is, en dan, hop.. steekt het de kop weer op.

Ik heb wel een soortgelijk apparaat gekregen van de ambulance een keer. Maar, die, eh, ben ik kwijt :o

Als ik met anderen ben, en kan praten word het altijd minder. Helaas had ik dus thuis ruzie. Dus dan word het lastig om even naar beneden te gaan. Sowieso snappen ze er hier niet echt wat van. Ik wek het wel zelf op, maar heus niet voor de lol :+
Als praten niet kan, helpt bij mij berichtjes sturen. Facebook, whatsapp, bokt.. Als het maar iets anders is dan concentreren op de aanval!

Helaas uiteindelijk toch niet naar mijn vriend toe gegaan omdat ik hem niet tot last wilde zijn. Nu beetje spijt van. Lig nu in bed mij niet lekker te voelen haha.

Uiteindelijk moet het er (bij mij) helemaal uit voordat het over is. Als het er nog half half hangt dan komt het bij mij de voglende dag er wel uit of een paar uur later. Probeer op je adem te letten, ook al wil je je er niet op concentreren, bij mij helpt het wel :) Tong tegen je gehemelte en dan adem je door je buik. :) Anders even wat drinken? Oh trouwens. Ik heb het zelf nooit geprobeerd maar ze zeggen dat bewegen dan helpt. Dus even 10 jumping jacks oid? Misschien een poging waard? :)

appiesjappie

Re: hyperventilatie wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-13 17:55

Een boek hardop lezen werkt bij mij goed als ik alleen ben

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 22:46

pff ik heb weer zo'n hypochondrische periode..heel erg op mijn lijf letten en alles denken te mankeren. Gelukkig erg drukke tijd dus probeer er niet aan te denken, maar soms.. -O-

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-13 22:01

Ik herken het. Komt een beetje door de tijd van het jaar denk ik

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 22:40

ik was helemaal bang omdat ik me een beetje raar voelde, bleek dat ik mijn vrouwenfeestje gewoon kreeg haha.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 22:46

gekvanfleur schreef:
ik was helemaal bang omdat ik me een beetje raar voelde, bleek dat ik mijn vrouwenfeestje gewoon kreeg haha.

Haha 'gelukkig' dat het dat maar is dan :)

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 06:19

Hier even klagen, ik slaap zo ongelofelijk slecht. Vaak val ik vlot in slaap, maar ben ik rond 3:30 klaarwakker en val pas rond 7 terug in slaap om dan even later doodmoe wakker gemaakt te worden door de wekker.
Maar vannacht heb ik gewoon nog niet geslapen.. Minuten tikken gewoon voorbij, hoef niet te werken, dus pas rond 12u in bed. Niks geks gedaan. Heb ondertussen alles getest, tv, lezen, trg uit bed, drinken, etc.
Maar dus nog steeds wakker.

Als iemand tips heeft hoor ik het graag, dit is gewoon om gek van te worden!

ShirleyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 15:44

De enige tip die ik voor je heb die bij mij altijd werkt is melatonine halen bij de dokter die os sterker als bij de drogist en werkt bij mij erg goed

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 19:03

Heb 'echte' medicatie, maar doet ook niet veel..
Heb een hekel aan die pilletjes. Hoor veel nadelen van melatonine ook.. dus dat durf ik niet aan.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 21:48

Altijd fijn hyperventilatie/paniek aanval onder t eten bij kerst........ :(

Voelde me ineens niet goed en kwartier later kwam t.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 22:32

Ik geloof dat ik me hier ook mag melden, denk dat ik er al jaren mee loop maar weet het pas enkele maanden, toen het echt tot flauwvallen etc kwam..

Wat doen jullie ertegen als je je slap voelt of druk maakt? Om weer een beetje rustig te worden?

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 22:37

Korreltjes pakken van valdispert :) standaard in m'n tas

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-13 22:46

Heb net men katje moeten afgeven |(. Kerstman heeft geen fijne cadeautjes dit jaar.

Bij mij komt het niet tot flauwvallen.
Ik probeer iets te gaan doen, frisse lucht doet ook veel.
Maar vooral je gedachten controleren, enige echte oplossing.

smiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 16:12

Ik mag me hier (helaas) ook melden. Heb het chronisch en er dus de hele dag last van.
Vol gevoel in mijn borstkas, geknepen keel, zuchten, licht in mijn hoofd, gapen, kaken strak op elkaar zetten oh en de hele dag speeksel aanmaken als tic 8)7

Het begon met steken in mijn borstkas, ik dacht toen wat aan mijn hart te hebben en heb een afspraak bij de huisarts gemaakt. Daar hebben ze alles nagekeken, hart was in orde maar bloeddruk en hartslag waren (te) hoog, toen kwam er Hyperventilatie uit. Dit is inmiddels maanden geleden, tussendoor heb ik nog 1 goede periode gehad toen ik echt flink ziek was, waarschijnlijk omdat ik m'n lichaam en geest toen pas echt rust gunde?

Inmiddels al weken erg slecht, ben inmiddels ook obsessief met mijn ademhaling bezig, wat het eigenlijk alleen maar erger maakt. Inmiddels begin ik er echt een beetje gestoord van te worden %)

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-14 19:36

Voor mensen die het nog niet kennen; www.maatkracht.com lees er eens op de site en zie wat een hoop mensen met dezelfde gevoelens!
Ben er zelf ook in therapie geweest op het moment dat ik nergens meer kwam/durfde te gaan uit angst flauw te vallen of iets anders naars. Het helpt werkelijkwaar! Ze gaan voor geen medicatie maar in heftige gevallen willen ze medicatie nog wel eens als steuntje in de rug gebruiken (in heel kleine hoeveelheid).
Als je er vanaf wilt kan ik het echt echt aanraden!

Vragen mag je gerust via pb stellen :)

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 23:01

Gisteren een klein aanvalletje gehad. Duizekig en hoofdpijn. Maar het gaat nu weer goed. Ben weel heel moe de afgelopen dagen. Zal wel een beetje doir het weer komen

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-14 21:16

Joow deze week weer last van kleine aanvalletjes gehad! Duizelig, hoofdpijn, last van mijn linkerarm. En dan niet slles tegelijk maar elke keer wat anders. Vannacht benauwd gehad. Niks aan. Hopelijk stoppen de anvalletjes voordat ik weer begin te twijffelen

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 21:20

Same here.. tijdens het autorijden aanval gehad, hapte naar lucht en heel m'n keel zat dicht. Lekker dan op een weg waar je niet kunt stoppen (100km weg..) heb 't overleefd maartoch. 5 min later weer een aanval, toen was ik al in de stal gelukkig en niet meer aan 't autorijden. Maar was niet zo heel lekker en het was k*tweer op de weg, zag niks door de regen en 't was donker. Dus het is wel verklaarbaar..

Kun jij het verklaren appiesjappie?

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-14 21:46

Nee niet echt. Misschien het donkere weer. Ben ook moe en chagerijnig de laatste paar dagen...

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 21:51

Moe en chagrijnig kan ook beetje stress opleveren idd..dus ja, hoe raar ook kan het daar ook vandaan komen..
Soms vind ik het ook heeel moeilijk om het te verklaren. Had bijv onder het eten met kerst ineens een (erge) aanval. Verklaring: het was wat warm binnen en de mensen waren een beetje druk bezig waar ik me wat aan irriteerde..

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:03

Yep ik was ook weer aan de beurt vrijdag :( en het ging zo goed de laatste tijd.
Ging al weer een tijdje over snelwegen en nou ging het vrijdag mis, heb het ook overleeft maar ben echt helemaal stuk na zo'n aanval Pff.

Nogal last van zenuwen gehad die dag omdat ik voor pre operatief onderzoek heen moest. Grr zo k hea.
Dus ik heb wel een verklaring. Zat al te twijfelen of ik wel de snelweg op moest gaan Grr frustrerend ook gewoon.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:06

Wel goed dat je het hebt gedaan :) Kreeg je het op de snelweg?

Ik vorige week zaterdag op stap (schrok van een ruzie), de volgende dag savonds nog..
En afgelopen donderdag in de auto dan en in de stal nog.
Merk wel de dag erna dat ik erg onrustig ben met hoge adem enzo..
Misschien komt 't ook wel omdat ik uitslag kan krijgen of ik ben aangenomen voor nieuwe baan of niet..