abeltje_xx schreef:Abeltje (wat is je echte naam eigenlijk ook alweer?) dit is echt niet goed. Als je huid na 4 maanden er nog zo op reageert, denk ik dat je realistisch moet zijn, en de knoop moet doorhakken, ondanks de belofte aan jezelf. IK ben er na 3 maanden mee gestopt, omdat ik op allerlei plekken pukkeltjes kreeg die ik nog nooit eerder had gehad. Ik heb toen tegen mezelf gezegd: ik heb me 3 maanden gegeven, ik heb het dag en nacht gebruikt (bij wijze van) en het werkt niet. Punt. Het doet niet wat ik ervan verwacht. Dus ik ben gestopt.ik heb even een dipje. mijn slechte piek heeft zich nog even doorgezet en dus heb ik nu weer overal puistjes en korsten. ook is mijn huid nu al dik een maand verschrikkelijk droog, ik dacht dat het wel over zou gaan dat deed het immers de vorige keren ook, maar het wordt alleen maar erger. ik gebruik het nu bijna 4 maanden. hebben andere clinique gebruikers dit ook gehad?
ik vind het zo erg dat ik voor het eerst sinds het begin een avond en een ochtend heb overgeslagen, het doet zo'n pijn om te reinigen dat ik het gewoon niet meer trok.
Ik denk als ik het zo hoor, dat jij deze keus voor jezelf ook moet maken. Je hebt het nog een maand langer gebruikt dan ik, maar als je je huid er zo vreselijk mee uitdroogt, gaat je huid alleen maar nog meer talg aanmaken! Dus dan maak je het erger!
Ik heb van de mensen van de Lush winkel begrepen dat veel mensen veel te agressieve spullen gebruiken en daarmee echt hun huid verkloten.
Ik heb het nu zelf anders aangepakt en serieus: ik zie het. Ik gebruik Lush nu denk ik 2 maanden, plus ik heb een andere pil genomen. Ik reinig mijn gezicht nu 1x in de 2 dagen (de ene keer in de ochtend, de andere keer in de avond) met een schoonmaakprak van Lush, en de andere keren met alleen een tonic. Nu het zo warm is, doe ik om de dag gezichtscreme op, anders zweet ik veel te veel.
En ik merk echt verschil. Mijn plekken zijn minder rood en vurig, de grote bulten heb ik al een paar weken niet meer gehad (oe, afkloppen) en ik heb nu her en der alleen maar van die kleine speldenknopjes met een korstje erop. En ik doe mijn best om eraf te blijven.
Lush werkt op natuurlijke basis, 0% alcohol en is eigenlijk niet zo duur.