Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 20:52

CM, Lekker mosselen en je gedachten af laten dwalen is niet verkeerd, tenminste niet die gedachten van jou ;) Perfectionisme, daar heb ik ook last van maar dat wordt ook minder.

PW, is het al iets rustiger en voel je je al wat beter?

Ik ben net in bad geweest en had een boekje mee, staan wel grappige hoofdstukken in, moest er echt om lachen en dat is niet verkeerd, even in een andere wereld zijn. Zie wel een beetje op tegen morgen, niet tegen mn werk want dat is wel leuk maar om mn collega's weer te zien, ben bang dat ik weer ga huilen en waarom?

Pollewoppy

Re: Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 20:56

Fijn dat je even hebt kunnen ontspannen in bad CIV.
Probeer niet teveel op te zien tegen morgen. Waarschijnlijk is het nergens voor nodig. (Makkelijk gezegd he?)

Ik voel me nog steeds erg rot. We hebben wel een beetje gepraat, maar het geeft me geen goed gevoel. Heb echt het idee dat ik toch nog maar 'iets leuks' met hem moet gaan doen van de week, omdat ik hem anders teleur stel. Maar voor mezelf voel ik gewoon dat ik het even rustig aan moet doen. Lastige afweging vind ik dat.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:13

Is er niets in 'kleins' wat je samen kunt doen? Naar de intratuin ofzo, kan ook leuk zijn maar dan niet een hele dag weg of kan hij niet iets met vrienden gaan doen? Dat is misschien niet wat jij leuk vind maar dat vind hij misschien wel prettig? Snap je gevoel, heb ik ook, meestal ga ik dan ook maar mee om me daarna nog slechter te voelen maar dat snappen ze niet, helaas.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:16

Hij heeft zelf nog wel wat dingen op het programma zonder mij, dus dat scheelt. Morgenavond gaat hij even naar vrienden toe. Hij zei dat het misschien wel even lekker was voor hem om alleen te gaan. Ik vind het prima, kan hij daar even zijn verhaal doen. Ben al lang blij dat ik niet mee hoef.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:20

Kan jij even ontspannen en je ding doen, al is dat op bed liggen, dan hoef je je even niet schuldig te voelen. Vind het ook altijd wel prettig dat hij naar zijn vrienden gaat alhoewel hij dat straks de eerste dagen niet mag }> Wat wilt hij nog met je gaan doen dan?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:30

Daar kan hij ook geen concreet antwoord op geven.
'Gewoon iets gezelligs' zegt hij dan. Ik heb hem al een keer eerder gezegd dat hij moet proberen de kleine dingen wat meer te waarderen die we samen doen. Zo vind hij het sporten samen heel gewoon, maar we doen het wél samen. Maar dat is anders zegt hij, omdat ik minder gezellig ben. Maar ja, dat ben ik met alles, dus begrijp niet helemaal wat hij wil.

Probeer wel in gedachten te houden dat hij het niet slecht bedoeld. Het duurt natuurlijk ook al wel een tijd, ik ben al ruim anderhalf jaar onderweg. Snap het van hem ook wel. Het is niet makkelijk. Maar soms ben ik gewoon bang om hem kwijt te raken als we zulke discussies hebben. Dat zeg ik hem dan ook wel. Het enige wat hij daar vandaag op zei was dat hij daar ook wel eens bang voor is. Niet echt opbeurend dus..

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:39

Jeetje PW :(:) dat hoor je natuurlijk niet graag maar jullie zijn al zover gekomen! Herken dit ook wel want mijn vriend heeft dat ook weleens gezegd en dat doet pijn maar wij kunnen er ook niks aandoen, we zouden het graag willen. Het is gewoon erg lastig, ik weet wel dat onze mannen echt om ons geven want anders hadden ze allang de handdoek in de ring gegooid.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:41

Dat is ook zo. En daar moeten we ons dan maar aan vasthouden...

Ik ga maar eens naar bed. Heb het een beetje gehad.

Succes morgen he CIV! Werkse
En bedankt voor het luisteren he ;)

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:47

Geen dank PW, was ook blij dat jij hier was, het is verder best wel rustig. Weet niet of Angela nog komt want die gaat morgen op vakantie, hoop dat ze een goede dag heeft gehad. Ik voel me wel minder nu maar dat zal wel door de spanning komen. Slaap lekker PW en tot morgen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:50

Oja, Angela gaat op vakantie.
Nou Angela, als je dit nog leest: Heel veel plezier. Ik hoop oprecht dat je er een beetje van kan genieten. Probeer vooral niks te moeten.

Denk inderdaad dat het de spanning is CIV. Hopelijk slaap je goed.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:08

Hoop het ook, neem tegenwoordig standaard weer iets is, dan slaap ik tenminste. Zou graag wat minder snel gespannen zijn maar het zal er wel bij horen. Slaap lekker, ik zal ook eens richting mn bedje gaan.

Angela, ook namens mij nog een fijne vakantie, geniet ervan!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 09:35

Angela, hopelijk heb je een fijne vakantie, probeer van de goede momenten te genieten !!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 10:54

Bedankt dames, zodra ik terug ben lees ik bij!

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 11:20

hallo iedereen
ik kom me pok maar weer melden hiero.
het gaat nog steeds goed hiero door de efexor alleen droom ik heel raar lijken wel nachtmerries en zweet me kapot dat schijnt de bijwerking te zijn.
verderr werk ik weer gewoon full time en merk wel dat ik soms echt aan rust toe ben als ik die neem is dr niets aan de hand.
ik slik de 37,5 mg en wil ook niet hoger.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 16:59

Wat goed om te horen janne. Dat klinkt in ieder geval positief.
Fijn ook dat je aan 37,5 mg genoeg hebt. Ik zit aan de 225 mg.
Wat goed dat je fulltime werkt, knap hoor. Ook goed dat je zo te horen goed voelt wanneer je je rustmomenten moet pakken. Toppie! Ga zo door!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 20:08

Ik heb vandaag goed met mijn vriend gepraat. Was wel moeilijk. Hij heeft in sommige dingen ook wel gelijk. En het herstel gaat langzaam. Maar ja, dat laat zich ook niet dwingen. Daarna hebben we even samen getafeltennist. Was wel heel leuk, even afleiding.

Donderdag hebben we een gesprek bij mijn behandelaar en mijn vriend heeft een aantal vragen die hij wil stellen. En dat is goed denk ik. Ik vind het erg fijn dat hij mee gaat want dan zullen er dingen besproken gaan worden die anders niet aan bod komen omdat ik het niet goed durf.

Kwam er vandaag ook weer achter hoe moeilijk ik het vind om te zeggen wat ik zelf écht wil. Ik hou zoveel rekening met een ander en cijfer mezelf (nog) veel te vaak weg. Daardoor en door het gesprek met mijn vriend realiseer ik me hoeveel werk er nog te doen is. En dat heeft invloed op mijn stemming. Ik word er wat somber van.

Ga vanavond lekker vroeg mijn bed in.

CIV: Hoe was jou werkdag?

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 20:33

Hey PW, met mij gaat het gelukkig wel, werkdag viel mee alleen net voordat ik wegging kreeg ik te horen dat een collega morgen even met me wilden praten, niets ergs maar er was iets fout gegaan? Hou daar niet van als ze dat op die manier zeggen, gooi het gewoon op tafel en die collega denkt soms een beetje de baas te zijn, ze corrigeert je graag en daarnaast denk ik dat ze last heeft van der maandelijkse periode want ze is niet te genieten, zij heeft daar erg veel last van helaas. Voelde verder geen spanning en heb ook wel goed geslapen.

Goed dat je nog met je vriend hebt gesproken en dat hij meegaat donderdag, ben benieuwd of ze zijn vragen kunnen beantwoorden want ik denk niet dat iemand weet hoelang het zal duren? Teveel voor andere leven moet je niet doen, een ander leeft ook niet voor jou maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan, ik moet er ook mee oppassen maar het gaat beter. Wel fijn dat je iets leuks samen hebt kunnen doen, al was het maar even tafeltennis, het zit hem in de kleine dingen, hoop dat je vriend dit ook inziet?

Dan ben ik uit mn werk gelijk naar de intratuin gereden om visvoer en daarna snel naar huis om vervolgens weer bijna direct daarop naar mn moeder te rijden. Wilde vanavond nog naar mn paardje maar dat is toch iets gek, jammer dat zij er weer onder moet lijden.

Slaap lekker straks, ik zal het ook niet laat maken, zoals het eruit ziet word mn vriend zijn verlof niet verzet! :D

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 20:39

Dat is goed nieuws van het verlof van je vriend! Scheelt weer een week.

Wat jammer dat die collega niet gewoon meteen vertelde wat er aan de hand is. Zie je nu niet op tegen morgen? Ik zou me er al vreselijk druk om kunnen maken.

Mijn vriend vond het tafeltennissen ook leuk. Heb hem er ook bewust naar gevraagd of hij ook van zo iets simpels kon genieten. Hij zei dus van wel :)

Heb trouwens nog een nieuwtje, ik kan waarschijnlijk eerder beginnen met de schemagerichte therapie. Dat zou pas in feb. zijn, maar nu heb ik vrijdag intakegesprek en vragenlijsten en kan ik waarschijnlijk nog mee doen met de groep die in sept. start :)

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 20:48

Schemagerichte therapie, wat houd dat precies in? Hoop voor je dat het gaat lukken, ga ze dan aan de hand van de vragen kijken of het iets voor jou is? Vandaag had je geen therapie? Over mn werk maar ik me niet zo druk, zag al een emailtje voorbij komen en volgens mij is dat iets wat we samen hebben gedaan of wat ik heb gevraagd, vermoed niet dat het schokkend is en daarnaast is ze niet mn baas al mag ze dat dan wel denken.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 20:58

Gelukkig dat je je er geen zorgen om maakt. :)
Vandaag had ik wel therapie, maar was rustig, geen bijzonderheden. Morgen ben ik vrij en dan mag ik donderdag weer.

Even een stukje over schemagerichte therapie uit de folder:
Schema's zijn hardnekkige opvattingen over jezelf en anderen. Schema's bepalen hoe je kijkt naar jezelf, anderen en naar de wereld om je heen. Schema's ontstaan vaak al in de vroege jeugd en worden versterkt door ervaringen in de kindertijd

De schemagerichte therapie is bedoeld voor mensen die last hebben van persoonlijkheidsproblematiek of steeds terugkerende angst- en/of stemmingsklachten en hierdoor worstelen met hun schema's.

Eigenlijk staat al vast dat het iets voor mij is. Aan de hand van de vragenlijsten kunnen ze bekijken welke schema's op jou van toepassing zijn. De kans is dus heel groot dat ik gewoon start in sept. En daar ben ik wel blij mee. Ik denk zelf namelijk dat ik er veel aan kan hebben.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 21:04

PW, dan zal ik voor je duimen maar is het niet vervelend om steeds met een andere therapie te starten? Betekend dat dan dat eerst de verkeerde therapie voor jou is gekozen? Dit weekend ga ik misschien voor het eerst weer een nachtje buiten de deur slapen, bij mn moeder dat wel :D maartoch wel spannend. Die hebben net een nieuw huis en zaterdag gaan we een dag weg dus dan vinden ze dat wel leuk.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 21:12

Ik volg verschillende therapieën, allen met een verschillend doel. Er zit eigenlijk niet één therapie bij die niet nuttig is. Iedere therapie sluit in principe aan bij mijn behandeldoelen. De ene therapie is bijvoorbeeld om aan de schema's te werken, weer een andere therapie is ter activering enz. Het is best veel, maar het is natuurlijk ook niet voor niks dagbehandeling. Wel heel intensief.

Wat goed dat je een nachtje ergens anders gaat slapen. Kan me goed voorstellen dat dat spannend is. Wel goed dat je het onderneemt. Ik heb toevallig vandaag een bbq gepland met mijn familie. Aan de ene kant wel gezellig, aan de andere kant zie ik er ook tegen op. Maar ik weet ook dat zij het leuk vinden.

Ik ga zo douchen en lekker naar bed. Ben alweer zo moe. (komt door de serieuze gesprekken met mijn vriend vandaag denk ik)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 21:25

Weltruste!
Werkse morgen CIV

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 21:36

Slaap lekker PW en tot morgen, doe lekker rustig aan en vooral waar jij zin in hebt! Lijkt me erg verwarrend al die verschillende therapieën maar als het eindresultaat maar goed is.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 22:20

Oh men wat gaan jullie snel. Ik lees morgen wel bij :D

Ben net thuis, moet morgen vroeg werken dus ga zo ook snel te bed, maar ff bakje thee om weer wat minder hyper te worden :D anders doe ik geen oog dicht dalijk, lol/