Verstandig afvallen voor jojo-ers: deel lll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EstherMe

Re: Verstandig afvallen voor jojo-ers: deel lll

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 17:41

ik weeg nu 62 kilo bij een lengte van 1.70 m.
In ieder geval, dat weeg ik op mijn eigen weegschaal :P
Bij die van mijn ouders weeg ik 65 en heb ik tussen de 25 en 27 % vet. te vaag dat er toch zo een verschil tussen zit? weet je nog niet of het goed is of niet :P

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 08:15

69,8 *\o/* Ik zit weer onder de magische grens van 70 kilo :):) :D

@ Joonsel: gefeliciteerd. Knap hoor 11 kg in 5 weken :j

BMI's :
Ik was voor mijn zwangerschap bij een lengte van 1.57 m. 62 kilo dat is een BMI van 25.15 en net te zwaar eigenlijk. Na mijn zwangerschap bleef ik hangen op 74,8 kg (BMI 30.02).
Voor een gezond BMI zou ik tussen de 46 en 61 kg moet wegen..... Nou de laatste keer dat ik 46 kg woog was ik volgens mij een jaar of 12 :')

@ Kiki: welkom :)

@ EstherMe: om de een of andere vage reden verschillen weegschalen toch altijd van elkaar. Daarom sta ik ook alleen maar op mijn eigen weegschaal ;)

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 10:08

Goed gedaan Flettie!!

Pfff Joonsel, jij gaat hard!

Esterme, je kan beter 1 weegschaal aanhouden, omdat alle weegschalen verschillen. Zelfs de plek waar je dezelfde weegschaal neerzet kan een andere uitkomst geven.
En uiteindelijk maakt het ook niet zoveel uit hoeveel je weegt als het er maar af gaat in plaats van bij komt.

Ik ben 3 ons kwijt deze week :+ Dus nu net wel mijn 18 kilo ster te pakken, maar man, man, ik ben het hele weekend bezig geweest om zo'n familiezak minichocoladebars naar binnen te werken. Ik kon zaterdag de verleiding niet weerstaan om die te kopen en toen moest hij op :o -O- Ik heb gisteravond de laatsten naar binnen gewerkt, dus deze week ga ik maar weer met frisse moed verder :D
Hopelijk mag ik wel wat beter slapen deze week, ik heb snotterende kindjes en die zijn niet bevordelijk voor je nachtrust wat zich dan vervolgens uit in een totale lamlendigheid en dus geen sport......

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 10:13

Goeiemorgen!

Estherme, 1 weegschaal aanhouden inderdaad! En vetpercentage is alleen goed te meten door middel van die tangen volgens mij bij sportschool ofzo dus!

Nieuwe week, nieuwe kansen dames? Gaan we eigenlijk nog op vakantie!

Ik ga 16 augustus naar Kos en wil dan graag maximaal 58 wegen, liefst 57.5 :D!

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 10:14

DebbieY schreef:
Loess, hoe lang ben jij eigenlijk?? Want ik heb een bmi van 21,26 maar jij weegt minder.. Ik ben 1.68m..

Slechts 1.64, dus dan is dat logisch! 21.26 is prachtig, niet te ver gaan he?

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 10:15

Iris1702 schreef:
Loes is 1.64 (staat op vorige pagina) daar haden we het toen toevallig ook over.

;)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 10:17

Ik ben ook zo'n kleintje, 1.64 m. Had gewild dat ik 10 cm langer was maar ja.... :D

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 10:21

Kook! Met van die mooie lange stelten! Jaloerrsss! Ik heb ook echt alleen maar langere vriendinnen, nog meer frustratie :P!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 11:43

Je kan niet alles hebben, helaas.
Ben zelf iets van 1.72 maar had er ook wel 10 bij willen hebben :P

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 12:38

Loesss schreef:
DebbieY schreef:
Loess, hoe lang ben jij eigenlijk?? Want ik heb een bmi van 21,26 maar jij weegt minder.. Ik ben 1.68m..

Nee joh ik ga niet te ver, ik kom namelijk geen stap verder! Gisteravond wilde ik met mijn vriend wok afhalen.. Was daar een evenement en dan moesten we bijna 1 km lopen met ons zakje wok naar de auto en dan nog naar huis dus dat was geen succes. Hebben dus een pizza besteld en ik heb hem helemaal opgegeten, jeetje wat baalde ik daarna!!
Vandaag gaat hopelijk alles goed, heb vanmorgen 2 vk boterhammen op, 1 met een héél dun laagje pasta (bij mijn vriend in huis is het echt een ramp wat betreft broodbeleg :+) en toen nog die andere met een aardbei.. En tot nu toe nog niks genomen omdat ik pas om 10 uur ontbeten heb..

Maar mijn probleem is gewoon, ik wil strakker maar het gaat niet snel genoeg naar mijn zin dus geef ik de moed na 2 weken al op.. Echt heel vervelend!

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 12:41

Ik kwam van een BMI van ruim 35 en zit nu op een BMI van 29. Ik wil nog 2 kilo kwijt voor de vakantie zodat ik op -20 kilo uit kom en wil dan na de vakantie nog 10 tot 13 kilo kwijt. Maar ik moet wel zeggen dat de motivatie steeds lastiger wordt naarmate het wat langzamer gaat.

Overigens: met welke broekmaat pas je met goed fatsoen in een 17,5 inch zadel?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 13:01

Volgens mij kan je met een maat 38 prima in een 17,5 inch. :j

Bij mij gaat er gewoon niks meer af en is mijn motivatie daardoor ook 0. Enigste wat helpt is heeeeeel weinig eten maar goed, dat is niet gezond.

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 13:55

Slechte dag alweer.

O: half gevulde koek + melk
T: Taart op werk (jarige collega) + limonade
L: glas chocomelk + 2 broodjes met vlokken
T: ?? Appel ofzo
A: Wat de pot schaft

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 14:25

Suzanne F. schreef:
Volgens mij kan je met een maat 38 prima in een 17,5 inch. :j

_O-
Dan houd ik het toch maar bij een 18 inch als ik op zoek moet voor iets serieus voor Bo :+

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 14:35

Loesss schreef:
DebbieY schreef:

Nee joh ik ga niet te ver, ik kom namelijk geen stap verder! Gisteravond wilde ik met mijn vriend wok afhalen.. Was daar een evenement en dan moesten we bijna 1 km lopen met ons zakje wok naar de auto en dan nog naar huis dus dat was geen succes. Hebben dus een pizza besteld en ik heb hem helemaal opgegeten, jeetje wat baalde ik daarna!!
Vandaag gaat hopelijk alles goed, heb vanmorgen 2 vk boterhammen op, 1 met een héél dun laagje pasta (bij mijn vriend in huis is het echt een ramp wat betreft broodbeleg :+) en toen nog die andere met een aardbei.. En tot nu toe nog niks genomen omdat ik pas om 10 uur ontbeten heb..

Maar mijn probleem is gewoon, ik wil strakker maar het gaat niet snel genoeg naar mijn zin dus geef ik de moed na 2 weken al op.. Echt heel vervelend![/quote]

Strakker word je niet van niets eten maar: SPORTEN, SPORTEN, SPORTEN! Krachtraining en cardio!

Kiki123Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 15:33

zoo lastig..

O: broodje met appelstroop + optimel drink
T: -
L: broodje ei, broodje vruchtenhagel, beschuitje vruchtenhagel, plakje suikerbrood ( oei oei ) en optimel drink
T: 2 plakjes ontbijtkoek en appel
A: weet niet wat we eten, gewoon avondeten ..

Ook niet goede dag dus.. suikerbrood eet ik nooit ( hebben we ook nooit ) maar vandaag toevallig wel ( gekregen)
hoe houd iedereen hier die motivatie zo lang goed...
morgen ben ik jarig en word dus echt hopeloos!

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 15:37

Ach van je verjaardag moet je ook kunnen genieten. ;) Die dag daarna gewoon weer oppakken! Ik blijf het ook moeilijk vinden. Ik heb de neiging er te bewust mee bezig te zijn, met als resultaat dat ik aan niks anders dan aan eten kan denken. :D
Welk dieet doet Joonsel ookalweer? Iets specifieks? Ik ben het even vergeten. :o ik wou dat het bij mij ook zo snel ging!

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 16:03

Haha kizz_rianne dat heb ik dus ook! Zodra ik op mijn eten ga letten, denk ik er alleen maar aan en eet ik dus ook meer dan gewoonlijk..

@ Loess, ik doe 3x in de week zwemmen en normaal gesproken 5/6 x per week paardrijden maar paard heeft blessure dus kan niet rijden. Verder heb ik op dit moment geen tijd om te fitnessen helaas ivm lange stage dagen! Werk er 6 en moet van 10 tot 7 dus dat is echt een rot tijd. Soms van half 10 tot half 7. Wel heb ik 1 dag in de week dus vrij en 1 morgen, maar dan ga ik zwemmen dus om dan ook nog eens te fitnessen :o, dat is dan best veel :P. Maar zodra mijn stage is afgelopen wil ik 3x in de week zwemmen en 3x in de week fitnessen! Hopelijk word ik dan dus strakker :P.

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 17:03

Ik doe een proteïne dieet! ;)

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 20:07

Hallo,

Zie weer erg mooie resultaten voorbij komen.
Ik ben deze week een keer gelijk gebleven.... moet ook eens kunnen een pauze weekje hahaha
Hopelijk gaat er deze week wel wat af.

Vandaag:
O: 2 crackers met ham en smeerkaas
T: niets ivm drukte
L: 2 vk pathe en beker optimel
T: meloen
D: gebakken aardappeltjes, sla, en schnitzel en als toetjes dubbelvla met toefje slagroom (foei :o )
T: niets

ben vandaag bij mijn ouders blijven eten en kon geen weerstand bieden aan het toetje.... ach ja moet een keer kunnen toch?? hahaha

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 20:31

ik heb vanochtend 2 boterhammen gegeten. verder niets... ben onwijs verdrietig, geen zin om hier helemaal uit te leggen maar krijg geen hap door mijn keel :n

Iris1702

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 20:35

kizz_rianne schreef:
ik heb vanochtend 2 boterhammen gegeten. verder niets... ben onwijs verdrietig, geen zin om hier helemaal uit te leggen maar krijg geen hap door mijn keel :n

:(:) :(:)
als je het toch kwijt wil... wij staan voor je klaar..
Alhoewel het moeilijk is misschien toch wat proberen binnen te krijgen al is het wat vla ofzoiets...
:(:)

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 20:42

misschien zo nog wat yoghurt inderdaad... ik kijk wel!
het heeft met mijn ex te maken... we zouden weer verdergaan met elkaar, waren heel leuk samen laatste tijd... en nu is hij op vakantie en heeft hij een ander gezoend. Hij heeft er heel veel spijt van, maar dat neemt nog niet weg dat ik er nu heel erg verdrietig en gekwetst door ben. ;( maar goed bedankt in elk geval!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 21:29

Da's mooi but Rianne :(:)
Maar weet je: je laat die lölhannes toch niet de oorzaak zijn van slecht zorgen voor je zelf? Dat is 'ie blijkbaar helemaal niet waard >;)

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 23:43

Wel goed voor jezelf blijven zorgen hoor meid! Laat m je dat niet afpakken!!!!!

Hier gaat het wel goed vandaag eigenlijk!
O: 2 bruine boterhammen met gestampte muisjes
T: milkbreak, plakje ontbijtkoek (die niet helemaal lekker was ook, blik had open gestaan denk ik)
L: 3 boterhammen met delight en cup-a-soup
T: dropjes (wel iets te veel geloof ik)
A: wok van zilvervliesrijst met magere runderreepje en allerlei groenten
T: eet nu (oei fout tijdstip haha) een pakje lu crackers omdat ik geen medicijnen in wil nemen op een bijna lege maag. Ook al zit ik nog best vol van het avondeten!