Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammyy

Re: Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 17:17

Je moet naar je zelf luisteren PW! En straks als je bij je behandelaar bent eens goed praten dat het alleen maar slechter gaat met je, ipv beter. En misschien makkelijk om van te voren met je vriend te besprken dat hij je in de rede valt als je je beter voor wilt doen als dat het eigenlijk is?

Ik ga bij een tankstation in de buurt van Pinkpop op stap, die halen ieder jaar de caravanstalling leeg en daar komen dan allemaal djs :D

Als ik ga, ga ik met goede vriendinnen, waar ik me ook echt goed bij voel, en waarvan ik weet, dat als iets is, dat ze me helpen, hoe dan ook. Anders had ik het denk ik ook niet gedaan :n

Gisteren ben ik ook gaan stappen, maar eigenlijk het grootste gedeelte in een rock cafe blijven hangen waar me met 2 gasten nog wat gepooled hebben. Was erg gezellig gelukkig.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 17:24

samantha21 schreef:
Je moet naar je zelf luisteren PW! En straks als je bij je behandelaar bent eens goed praten dat het alleen maar slechter gaat met je, ipv beter. En misschien makkelijk om van te voren met je vriend te besprken dat hij je in de rede valt als je je beter voor wilt doen als dat het eigenlijk is?

Dat is precies de reden waarom hij meegaat idd :j
We hebben ook al een lijstje gemaakt met punten die ik wil bespreken. Duidelijk is in ieder geval dat het niet goed gaat zo. ;(
Durf er alleen niet teveel van te verwachten, dan valt het straks alleen maar weer tegen. Het doel is in ieder geval om mijn behandelaar mijn situatie goed duidelijk te maken. En dat is mijn vriend wel toevertrouwd gelukkig.
Hij was ook een keer mee naar de huisarts waar hij vertelde over mijn woede-aanvallen. Hij zei dat ik dan helemaal hysterisch werd. Dat was echt wel even slikken, maar het was de waarheid...

Fijn dat je zulke goede vriendinnen hebt waar je van op aan kunt. Echt top! als je gaat, veel plezier.
Leuk ook dat het gisteren zo gezellig was.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 17:29

Hee Sam, klinkt goed allemaal! Ik ben al zo lang niet meer wezen stappen, als dat weer gaat lukken weet ik dat het goed zit haha.
Weet je al wat meer over je vader? En hoe komt je hub aan die bloedneus dan?

PW, wat rot dat het zo slecht gaat. Maar het is nu even niet anders. Jezelf de hele tijd verwijten maken van * ik zou eigenlijk dit of dit moeten * helpt niet. Probeer het te accepteren en kaart het idd wel aan bij je behandelaar. Ik weet het, het is makkelijk gezegd zo. Sterkte meid.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 17:39

Dank je sifra.
Ik weet dat ik mezelf geen verwijten zou moeten maken, maar het zit er zo ingesleten dat het inderdaad lastig is om dat niet te doen...

Hoe is het nu met jou? Nog nieuws over je opa?

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 17:40

Mijn vader heeft waarschijnlijk last van zenuwpijnen net als in zn benen. Dit heeft te maken met een samenhang van zn suiker en hartproblemen. Niet goed, maar ook niks ernstigs gelukkig. Ze zijn nu weer thuis.

Luver heeft waarschijnlijk een beginnende hoofdpijn gehad die gesprongen is. Dus alleen maar goed :P Maar goed, je weet hoe mannen zijn, hij had dit nog nooit gehad, dus wilde gelijk naar de huisartsenpost :D _O-

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 17:42

Tja, mannen...
Gelukkig valt het mee allemaal.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 17:58

Gelukkig valt het mee Sam.
Hier nog niet veel nieuws. Ik durf niet meer zo goed bij opa langs te gaan. Ik schrik iedere keer zo als ik zie hoe hij toch weer meer achteruit is gegaan. En ik weet ook niet of hij er nog wel wat aan heeft. Hij herkent me wel en alles, maar daarna zakt hij ook gelijk weer weg. Ik geloof niet meer dat hij me nog echt mist als ik niet kom. Dus ik denk dat ik maar niet meer ga. Maar die gedachte wisselt ook nog wel eens. Als ik nou zou weten dat hij het wel echt fijn vind, dan zou ik voor hem gaan natuurlijk.
Ga straks eerst nog even naar m'n paardje..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 18:02

Moeilijk hoor. Lijkt mij ook een moeilijke keuze om te maken.
Als je zeker wist dat hij het nog echt meekrijgt en er ook echt wat aan heeft zou het idd een stuk makkelijker zijn. Het is makkelijk gezegd, maar doe wat goed voelt. Wil je er nog een keer heen, moet je dat doen. Voelt het voor jou goed zo, moet je het zo laten. Ik neem aan dat je opa niet alleen is. Sterkte in ieder geval weer, ik begrijp dat dit heel lastig is.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 18:05

Idd Sifra, kijk of je opa het nog mee krijgt. En of jij echt nog behoefte hebt om naar m toe te gaan. Je opa zal het heus wel begrijpen als je het nu niet aan kunt om naar m toe te gaan!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 18:16

Hoi dames, zo te lezen hebben we niet allemaal van het mooie weer kunnen genieten :(:) Ik ben druk in de tuin bezig geweest, filter schoongemaakt, gras gemaaid en kantjes bijgeknipt. Het ziet er weer netjes uit en dat geeft een goed gevoel, heb nog wat foto's gemaakt voor mn vriend. Vanavond lekker relaxen, wil Happy Feet kijken, lijkt me wel een leuke en simpele film.

Sam, dat was wel even schrikken van je pa, kunnen ze dat niet behandelen? Wat fijn dat je dagen zo leuk waren en dat Spike het goed maakt. Hoe voel je jezelf verder?

PW, vervelend dat jou dag slecht was, helaas kun je hier niets aan veranderen en is accepteren de enige oplossing. Morgen weer een nieuwe dag en misschien gaat het dan wel beter. Als ik het zo hoor dan kan het niet veel slechter meer worden dus betere tijden in het vooruitzicht. Doe rustig aan en pas goed op jezelf, er komen nog genoeg mooie dagen waar ook jij van kan genieten!

Sifra, kan me goed voorstellen dat je niet steeds naar je opa wilt, wat je zegt het is nu wachten op het einde en dat kan dan beter maar zsm komen voor iedereen. Want zo heeft de man (als ik het zo lees) ook geen leven meer. Waken ze nogsteeds bij hem? Je moet doen waar jij je goed bij voelt, denk dat je opa heel blij is dat je bent geweest. Het is niet niks om dat steeds te doen, dat weet hij ook wel.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 18:37

Das fijn om te leven CIV dat je lekker bezig bent geweest in de tuin. Zelf had ik nog een poging gedaan om te zonnen, maar ja hoor, voor de 1000e keer ging de zon weer weg. Het is me gewoon niet gegunt :n

Voor mn vader kunnen ze alleen pijnstilling geven. Helaas verder niks aan te doen nee.

Zelf voel ik me redelijk. Gisteren dus gaan stappen, en ook weer staan spugen als een gek, denk dat mn lichaam het gewoon niet aan kan op het moment of zo -O-

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 18:46

Hier was geen wolkje aan de lucht, nogsteeds niet trouwens 8-) Ga zo met de hond wandelen want het is toch wel warm voor haar overdag, als het lukt wil in naar het strandje lopen maar even kijken hoe ze zich houd. Helaas zwemt ze alleen als je er zelf ook ingaat en zo warm is het nu ook nog niet geloof ik. Jammer dat jij geen zon had maar volgende x zal het andersom zijn.

Jammer dat het stappen zo moest eindigen, kwam het toch niet door iets anders? ;) Is je vaders levensverwachting wel gewoon goed?Moet je ook nog met de hondjes uit?

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 18:48

Merkte wel dat ik vanmiddag in de tuin weer even "doorsloeg" alles moest netjes zijn dus toen heb ik mezelf maar even toegesproken en ben ik toch maar even gaan zitten. Wilde eigenlijk door maar wil mezelf niet weer voorbij lopen. Je word gewoon angstig om het weer te krijgen. Voelde me verder wel goed maar toch werd ik er bang van.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 18:54

Goed dat je je zelf tot een halt kon roepen zeg!

Ik denk dat mn lichaam gewoon niet wilt op het moment. Dat die gewoon rust wilt :+
En nee, heb écht geen alcohol gedronken of zo hoor. Vroeg mn vriend ook al >;)

Moet idd zo nog met de hondjes wandelen, jammer dat ze beiden niet zwemmen. Voor je zelf zal het denk ik idd nog erg koud zijn.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 19:56

Het gaat slecht met opa. Hoop dat jullie niet helemaal gek worden van mijn gezever over hem.
Heb mijn moeder net gesproken die er nu dag en nacht bij is. Opa had erg veel pijn, lag helemaal te kreunen, dus de dokter is weer geweest. Hij wilde hem een morfinepomp geven ipv de pleisters. Daar kan dan evt ook een cocktail in met iets rustgevends, want hij is erg onrustig. Maar om 1 of andere reden wil oma dat niet, die werd helemaal hysterisch en zegt dat ze hem dan vermoord....* ja hallo oma, hij gaat dood, alleen dan hoplijk met wat minder pijn! * Maar zij moet toestemming daarvoor geven en dat doet ze niet. Dus nu heeft ie weer nieuwe pleisters met een hogere dosering, hij heeft een spuit gehad met nog meer morfine en iets kalmerends en hij heeft een zetpil gehad. dus hopelijk kan hij weer even. Het lichaam is keihard aan het vechten, hij krijgt ook steeds koortsaanvallen. M'n moeder is zelf verpleegster en ze herkent de symptomen van een lichaam dat aan het sterven is; de geur en plekken op de benen ed. Maar hij blijft vechten. Echt zo naar. Ze belt zo of het handig is als ik nog even kom....

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 19:58

Dikke knuffel Sif!! :+:

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 20:00

Och meiske toch :(:) Wat naar dat je oma niet ziet dat het niet beter is voor Opa.

Misschien dat je moeder eens met haar kan praten over het feit dat hij nu zoveel pijn heeft? Dat hem de morfine alleen maar helpt om vredig te sterven?

En meis, we worden niet gek van je, we ( ik spreek iig uit me zelf ) vinden het alleen jammer dat we zo weinig voor je kunnen betekenen nu!

Afbeelding

Deze is voor jullie, dat jullie allemaal de kracht mogen vinden in deze situatie.

Ik denk aan jullie!
Laatst bijgewerkt door Sammyy op 30-05-09 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 20:02

Hee dames..

Ik heb even vluchtig bijgelezen, maar eigenlijk is niks blijven hangen. Sorry...
Sifra: ik hoop dat het snel voor je opa gedaan is.. Dikker knuffel meid! Bij onze oma was het zo gedaan toen ze een morfinepomp kreeg.
Sam: Tjee dat is schrikken van je pa, je denkt meteen god weet wat.. En je vriend, hahaha, mannen!?
PW: Ik vind het echt zo rot voor je.. Ik hoop echt dat er wat uitkomt, als je vriend meegaat.

Hier een dagje Urk gedaan. Eerst zijn we in een ruitersportzaak geweest. Daar heb ik een singel gekocht, en ik heb van mijn vriend een mooie frontriem gekregen.
Daarna zijn we Urk in gegaan. En daar ging het op een gegeven moment mis. Nou ja, eigenlijk ging het in de auto al een keer mis, bij het minste of geringste raak ik in paniek. Eerst over een drukke markt, daar voelde ik de druk op de borst al opkomen. Pff, zoveel mensen, er ging vanalles door me heen. Veel geduw, zoveel prikkels. Toen gingen we een vuurtoren in, en eenmaal boven werd het ineens super druk, zo druk dat we er niet door konden. En ik wilde niets liever dan gewoon naar beneden, ik weet niet meer hoe ik onder ben gekomen. Bah, bah, dat was echt niet leuk. Gelukkig zijn we toen even op een bankje gaan zitten en toen het weer ging zijn we wat gaan drinken op een terrasje. Mijn vriend wilde toen nog een rondvaart maken, maar dat trok ik echt niet meer. We zijn toen naar huis gereden. In de auto ben ik in slaap gevallen.

Toen we terug waren reden we langs vrienden van ons, om wat op te halen. Ze vroegen ons binnen, om wat te drinken. Dus dat ook gedaan.

En nu net thuis ging het weer mis. Ik knoeide met joppiesaus op mijn witte broek... En poef! Ik werd me toch pissig! Laaiend was ik. Gelukkig kon ik me inhouden, en ben maar even weggelopen. Nu zit ik dus hele tijd tegen een flinke woedeaanval aan te broeden. Echt, iets hoeft er maar te gebeuren en ik plof.

Ik heb net wel mijn vriend kunnen uitleggen dat ik een leuke dag heb gehad, maar dat het teveel van het goede is zo. Het is gewoon teveel geweest, en dat trek ik niet. Ik kan wel janken, schreeuwen, stampen, ik weet het niet meer. Alles giert door mijn lijf heen. Bah!

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 20:05

Ik heb dat gevoel ook een keer gehad, ik heb toen mijn favo muziek kei en kei hard opgezet, en ben heel hard mee gaan schreeuwen en springen en doen := heel achterlijk om te zien en te horen lijkt me, maar toen hielp het wel.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 20:09

M'n moeder en haar broers hebben oma al flink onder druk gezet, maar ze weigert. En ondertussen maar bidden of God hem snel op wil halen 8)7 Tja, dat snap ik dan ff niet...... Maar dat zin in haar hoofd en niemand krijgt het eruit. Nou ja, dan maar zo met meer pleisters en de huisarts die dan moet komen om te spuiten iedere keer.
M'n moeder belde net, ze trok het niet daar, omdat oma zo hysterisch doet en niet meer voor rede vatbaar is. Iedereen zit daar met slaaptekort van het waken en de spanning wordt te hoog daar. Ze komt nu even naar mij toe, misschien dat ik daarna samen met haar terug ga. Even horen of zij vindt dat dat een goed idee is. Dank voor jullie steun meiden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 20:10

Heel veel sterkte Sifra..

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 20:12

Hee Angela, wat een rotgevoel is dat he. Is echt allemaal even te veel geweest. Hoop dat je snel een beetje tot rust komt. Sterkte meid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 20:14

Ik ga nu even film kijken, en dan op tijd naar bed! Tot morgen!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 20:40

Heel veel sterkte Sifra, ook voor je familie!

Angela, jammer dat de dag zo gelopen is, het was ook wel erg veel.Ken dat gevoel wel, je wilt wel graag maar het lukt niet. Rust lekker uit nu en morgen fris weer op.

Ik ben de film Happy Feet aan het kijken, niet te zwaar zo als ik alleen thuis ben. Mis mn vriendje zo met de zaterdagavond, dan voel ik me ook gelijk weer een stuk minder. Net al een paracetamol ingenomen.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 21:27

Lijkt me wel een leuke film CIV. Zie nu pas dat ie op tv is. Ga hem nog wel een keer helemaal kijken (als ie leuk was tenminste, laat maar weten!).
Ik ga even een beetje proberen te relaxen en mn gedachten wat verzetten. En niet te laat naar bed en proberen een beetje te slapen. Jullie ook allemaal vast welterusten voor straks!