Nog meer meiden die gaan voor baarmoederhalskanker prikken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 20:16

Roomz schreef:
oké of ik ben even dom, maar ze hebben hier vast wel over na gedacht
andere landen hebben ook de prik gehad, en nederland komt ook keer aan de beurt..
ze zouden echt niet iets geven, als ze het niet hebben getest, of wel soms?
ze hebben het vast wel getest, weet alleen niet hoe

Ja maar niet langer dan 6 jaar...
na 6 jaar weeten ze niet wat jhet spul met je doet..
duss..-,-

joplin_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 22:39

xMarloes schreef:
Roomz schreef:
oké of ik ben even dom, maar ze hebben hier vast wel over na gedacht
andere landen hebben ook de prik gehad, en nederland komt ook keer aan de beurt..
ze zouden echt niet iets geven, als ze het niet hebben getest, of wel soms?
ze hebben het vast wel getest, weet alleen niet hoe

Ja maar niet langer dan 6 jaar...
na 6 jaar weeten ze niet wat jhet spul met je doet..
duss..-,-

Marloes ik vraag me af waar jij je informatie vandaan haalt

Anoniem

Re: Nog meer meiden die gaan voor baarmoederhalskanker prikken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 08:16

Dit is gewoon de waarheid. Van dit vaccin is niet bekend wat de bijwerkingen op lange termijn zijn. Het is inderdaad pas 6 jaar getest.

joplin_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 08:34

Laat die informatie maar zien en dan graag wat neutraal is en niet wat extreem voor of extreem tegen is. Echte feiten en geen indianen verhalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 10:19

Het is nog onzeker hoelang de bescherming duurt van het HPV-vaccin omdat de onderzoeken ernaar nog niet lang genoeg lopen. KWF Kankerbestrijding verwacht van de overheid dat zij hierover het publiek duidelijk informeert.

KWF.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 10:21

Zijn er bezwaren en beperkingen?
Ondanks deze grote vooruitgang moeten enkele kanttekeningen worden gemaakt, voordat men besluit om tot preventieve vaccinatie over te gaan.

1. Het is niet bewezen dat preventieve vaccins echt tegen kanker beschermen en het zal nog tientallen jaren duren voordat dit kan worden vastgesteld. Echter, alle studies laten een 100% bescherming zien voor het optreden van HPV 16 en 18 specifieke CIN laesies. Door de WHO wordt het optreden van CIN laesies vooralsnog geadviseerd als eindpunt voor deze vaccinatiestudies. Uit meerdere langdurige follow-up studies blijkt dat 6 tot 13% van de HPV infecties met een high risk type leidt tot een premaligne afwijking (CIN I-III).

2. De follow-up van beide preventieve vaccins is van korte duur (max. 60 maanden). De beschermende antilichaam titers blijven constant in deze periode. De vraag is hoe lang een dergelijke bescherming uiteindelijk blijft bestaan. De wenselijkheid van herhalingsvaccinaties is dus nog onbekend. Uit de genoemde studies blijkt dat bescherming samengaat met hoge titers virus neutraliserende antilichamen in het serum. Deze antilichaam titers zijn aanmerkelijk hoger in vergelijking met de titers na natuurlijke blootstelling aan HPV (14,15,16,17). Met toename van de leeftijd zijn titers die bereikt worden door vaccinatie lager dan bij jonge meisjes. Op alle leeftijden zijn de antilichaam titers na vaccinatie echter hoger in vergelijk met titers na een natuurlijke infectie.. Het is nog onduidelijk hoe hoog titers moeten zijn en blijven om infectie te voorkomen.

3. De vaccins beschermen alleen tegen HPV16 en HPV18, samen verantwoordelijk voor 70% van de cervixcarcinomen. Er zijn aanwijzingen voor kruisbescherming tegen vooral HPV typen in dezelfde fylogenetische tak (16), maar er zal geen 100% dekking worden verkregen. Of andere virustypes in de afwezigheid van HPV16 of 18 een groter gevaar zullen gaan vormen is op dit moment evenmin bekend. Het BVO zal dus vooralsnog onverminderd noodzakelijk zijn.

nvog.nl

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 10:26

Hierbij dan ook even de belangrijkste conclusie die de nvog trekt uit haar gegevens:

Citaat:
1. Gelet op de bovenbeschreven argumenten acht de werkgroep profylactische vaccinatie als primaire preventie tegen baarmoederhalskanker aanbevelenswaardig, zinvol en veilig bij jonge meisjes in de leeftijd van 10-12 jaar.

Zij blijven pleiten voor uitstrijkjes etc - zie voor de gehele conclusie hier

Als je quote, dan ook gewoon even volledig he? ;)

KwpnLovea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 10:31

nou ik ben geweest en ik heb geen rare dingen ontdekt hoor. alleen was ik wel heel misselijk en moe na die prik maar ja wie moeten er nog meer op 8 april in de bongert wageningen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 10:35

WhiteRose schreef:
Hierbij dan ook even de belangrijkste conclusie die de nvog trekt uit haar gegevens:

Citaat:
1. Gelet op de bovenbeschreven argumenten acht de werkgroep profylactische vaccinatie als primaire preventie tegen baarmoederhalskanker aanbevelenswaardig, zinvol en veilig bij jonge meisjes in de leeftijd van 10-12 jaar.

Zij blijven pleiten voor uitstrijkjes etc - zie voor de gehele conclusie hier

Als je quote, dan ook gewoon even volledig he? ;)

De NVOG-link lijkt me duidelijk genoeg ;)

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 10:37

Zekers, aangezien zij gewoon Voor adviseren :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 10:45

En ze duidelijk aangeven dat de werking niet vaststaat. Ook is duidelijk dat er kort getest is en dat er duidelijke info van de overheid verlangt wordt. En daar voldoet de overheid niet aan.

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 10:51

Lees de info van de nvog nog eens - dat staat namelijk nergens :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 10:54

Wel bij het KWF. We worden het toch niet eens. Deze links zeggen mij al voldoende. Waarom zou je je laten vaccineren met een stof waarvan de werking niet vast staat en de bijwerkingen op lange termijn niet bekend zijn?

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 10:57

Dan niet zeggen dat het NVOG daarnaar vraagt...
Overigens adviseert het NKI ook zeker niet tegen - dus die stellingname van je is volledig ononderbouwt :)

Ik vind het helemaal niet erg dat je tegen vaccinatie bent, maar dat je daar anderen toe moet "bekeren" vind ik onzin, zeker omdat je geen idee hebt van waar je soms over praat. Ik haal toch ook niemand over om wel te vaccineren, hoewel ik iig de principes erachter snap? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 10:58

Volgens mij heb je zelf geen idee ;)
Heb je je prikje overigens zelf al gehaald?

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 11:02

Das dan jammer voor jou :) Niet willen zeggen wat je eigen achtergrond is, maar stellen dat een ander niets weet is natuurlijk ook lekker open en eerlijk...
En nee, zoals eerder gezegd: om heel andere redenen kom ik niet in aanmerking :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 11:06

Nogmaals, je behoort tot de farmaceutische industrie waar de ethiek niet hoog in het vaandel staat. Daarbij hoef je zelf geen vaccinatie te halen en heb je ook geen kinderen die daarvoor in aanmerking komen. Dan is het wel makkelijk om alle nadelen van tafel te vegen ten koste van de lichamen van jonge meiden. Vind je zelf ook niet?
En verder ga ik deze oeverloze discussie niet verder met je voeren. Ik hoef niemand te bekeren, maar vind dat er wel juiste informatie beschikbaar moet zijn.

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 11:10

faye schreef:
Nogmaals, je behoort tot de farmaceutische industrie waar de ethiek niet hoog in het vaandel staat.

Ik stel voor dat je dat gewoon terugneemt, gezien ik op geen enkele wijze banden heb met de farmaceutische industrie...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 15:16

WR wat is jouw belang bij deze zaak dan? Meiden beschermen tegen een kwaadaardig virus is natuurlijk een heel goed argument, maar om daarbij alle voors en tegens te belichten is dan wel het algemeen belang, toch?

Overigens wil je nog al snel de indruk wekken dat wij allemaal niet weten waar we over praten behalve jij, misschien zinvol voor de discussie om jezelf te laten zien? Bedoel dus, vertel eens wat jouw banden met de medische/pharmaceutische wereld is?

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 15:23

xMarloes schreef:
Ik vindt het niet kunnen dat er TWIJFELS AAN IETS WAT LANDELIJK GEGEVEN WORDT ZIT..
sorry hoorr.
dalijk bijv. over 10 jaar ligt iedreeen plat die die prik heeft gehad..

zegt de reagering of wie dan ook;; OEPS..ja nu kunnen we er ook weinig aan doen -,-
Als er zoveel twijfels zijn..ga je het toch eerst goed onderzoeken -,-
of ben ik nou zo gestoort ??

Ja, maar dat zei je niet in je vorige bericht en daar reageerde ik op.
Niet op het idee of jij het wel of niet goedkeurt :).

Ik ben trouwens niet tegen die prik, mensen die hem willen hebben, die halen hem lekker. Dat is hun keuze. Al die discussies er hier over. Iedereen die er tegen is haalt hem niet, iedereen die voor is haalt hem wel.
En diegene die hem niet meer mogen halen, die krijgen hem sowieso niet.
Maar dat iemand nou 100 x zijn standpunt moeten vertellen, na 3 keer weten we het ook wel :).

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 16:14

ik vind het wel dom dat er niet veel stond in die brief die we kregen . vond dat er meer informatie in moet staan .

mijn moeder wou dat ik zelf moet beslissen wel of niet .

eerst wou ik wel ,kwamen me vriendinnen er aan je gaat dood als je die prikt haalt , want wij hebben de dokter gebelt blabla.
okee ik dacht dan haal ik hem niet .

maar heb gisteren ene engels beroemde ster op tv gezien die heeft baarmoederhalskanker nog paar dagen te leven , en ik ga hem toch halen :) tja als ik dan toch na die inenting dood ga af wat ever . :+ heb ik pech :P

dus woensdag laatik me daar naar toe slepen want ben doodsbang voor spuitjes :+

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 16:15

dus omdat een bekend iemand baarmoederhalskanker had ga je hem ineens wel halen? vind het een beetje vreemd

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 16:17

nee hoor , :) ik was al heel lang aan het twijfelen en heb zo iets je gaat geen miljoenen uitgeven aan een prik waar je niks aan hebt.
als er toch iets gebeurt , dn heb ik pech :)

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 16:22

Piaffe_Girl, daar heb je wel gelijk in :)
maar goed, ik heb hem niet gehaald, ik wist het echt niet, en als we er nog een kans voor krijgen haal ik hem wel :)

Roomz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 16:26

hij zit nu zo goed als wat in mn arm =)
dus hij kan er niet meer uit

deed wel even zeer xD