me/cvs

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 19:43

@MP; Balen zeg, dat gaat niet de goede kant op. Vandaag wel wat kunnen leren?
@Cinnepin; Paardrijden wel goed gegaan?
@Marleen; Is dat een boek?

Ik heb vandaag bijna de hele dag in bed gelegen met de laptop. Armen en benen moeten eerst maar weer eens wat aansterken... :\

Anoniem

Re: me/cvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 20:11

haay

Ja heb toch nog heerlijk 3 kwartier kunenn rijden, lekker ontspannen gereden veel met lang teugeltje! Daarna ff naar t parkje geweest met ze ! :) lekker

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 07:52

Ja dat is een boek.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 11:12

Ik hou vandaag een sapvastdag,dat ga ik nu iedere week 1 dag doen.Ik ben heel beneiuwd wat het met me doet?

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 11:26

Wat is dat dan?

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 11:28

Lichaam heeft energie nodig, vasten lijkt mij geen goed plan dan eigenlijk....

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:00

Kom je al weer wat bij van je verjaardag HWK?

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 12:03

Mijn vriend is vandaag jarig! *\o/* We hebben een verrassingsfeestje georganiseerd, dus ik moet hem hele middag weg zien te houden door iets leuks te gaan doen. Want dan kan zijn moeder de kamer versieren en alle visite laten komen om 5 uur.
Aangezien ik vandaag een beetje een dipje heb met moeheid hoop ik dat het vol ga houden ;)

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:04

Hmm dat lijkt mij ook niet echt slim inderdaad (vasten)
Ik heb een tijdje Sonja Bakker gedaan maar ben er na 3 weken mee gestopt omdat ik merkte dat mijn lichaam dat beetje extra nodig had. Ben in die drie weken wel 5 kg afgevallen en zit nu weer op normaal gewicht (was echt wel wat te zwaar geworden voor mijn doen) maar ik blijf nu daar goed op zitten terwijl ik gewoon weer eet wat ik nodig denk te hebben :)

Gefeliciteerd Marilla!
Wat een leuk idee! Kun je niet de hulp van wat vrienden van hem inschakelen? Dan kun jij wat rustiger aan doen en is hij toch foetsie!!

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 12:09

Die vrienden van hem zijn overdag werken en zorgen dat ze bij hem thuis zijn om 5 uur. Ik sta er dus helemaal alleen voor. Maar ik hoef eigenlijk pas om 3 uur weg en dan maar 2 uurtjes, dus nu maar zo lang mogelijk tijd rekken dat ie tot 3 uur thuis wil blijven zitten ;) We gaan namelijk de stad in voor kadootjes voor hem en mijn moeder.

Sja, ik weet niet wat de plannen zijn van Marleen. Ik probeer steeds een keer een dag zonder vlees in te lassen. Of een dag alleen maar water drinken, dus vasten op de sapjes.
Helaas ik me dat nog geen enkele keer gelukt :D

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 14:19

@Marilla; gefeliciteerd met je vriend! Hopelijk hou je het allemaal leuk vol. :)

Ik heb de verwijsbrief voor de internist ontvangen. Kom ik eindelijk achter mij waardes. |o

Vitamine D; 23-02-09;
36! ref. waarde (50-120) na alle vitaminepillen 10-04-09;
38! ref. waarde (50-120) Zegt die assistente dat het mooi 'bijgetrokken' is. Nou fantastisch.

Vitamine B12; 17-06-08;
237 ref. waarde (130-700)
23-02-09;
152! ref. waarde (130-700) na alle vitaminepillen op 10-04-09;
187 ref. waarde (130-700)

Allemachtig zeg, hopelijk heeft die internist wel ogen in zijn kop. Verder zijn er t.o.v vorig jaar echt heel veel waardes gezakken. Van hormonen tot foliumzuur (wat ook veel te laag was maar met pillen wel weer ietsje bij getrokken).

Citaat:
Vitamine D gebrek werd abusievelijk aangezien voor fibromyalgie, chronisch
vermoeidheidssyndroom of perifere neuropathie

Citaat:
Een in april 2000 gepubliceerde klinische observatie in de Archieves of Internal
Medicine trok mijn aandacht. Dr. Anu Prabhala en zijn collega's rapporteerden
over de behandeling van vijf patiënten die in de rolstoel door het leven moesten
en leden aan enorme zwakheid en vermoeidheid. Bloedtesten wezen uit dat
allen aan een zwaar vitamine D gebrek leden. De patiënten kregen 50.000 I.U
vitamine D per week en werden binnen 6 weken weer mobiel.

Bron; http://westonaprice.org/basicnutrition/ ... le_nl.html

Nieuwe mogelijkheid?

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-09 20:34

Ik ben thuis! Ben helemaal doodmoe. M'n schoonmoeder dacht dat ze tijd te kort kwam, dus toen ik daar om half 2 kwam moesten we al naar de stad. Met pijn en moeite tot kwart over 5 in de stad gelopen. Bijna ruzie gehad, omdat hij vond dat ik te traag deed op het eind en dacht dat we te laat kwamen voor het eten := Kon echt niet meer op m'n benen staan. Toen was de bedoeling dat het tot 7 uur zou duren, want die jongens moesten trainen. Maar die hadden alles afgebeld, dus zodoende zitten ze daar nu nog. Ik had het helemaal gehad, was tussendoor ook even 10 minuutjes gaan liggen, dus ben nu thuis en ga zo lekker naar bed. Was zeker wel geslaagd! Dat gezicht van hem was goud waard :D Hij had ook echt helemaal geen vermoeden! Pas toen ie echt na ging denken vielen de puzzelstukjes op hun plaats ;)

@ Paula: Ik snap niet veel van je verhaal, zou wel komen doordat ik zo moe ben. Ik lees morgen nog wel :o

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 09:08

Nja samenvattend; de huisarts zegt dat er geen bijzonderheden zijn terwijl ik onder andere een kalium, vitamine D en (imo) een vitamine B12 tekort heb. En daarnaast zijn heel veel waardes negatief gezakkken in nog geen jaar.

Leuk dat de suprise party geslaagd was! :P

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 10:23

:= Wat gek Paula! Gelukkig dat je een afspraak bij de internist hebt.. ik zou het hier hoe dan ook even met hem over hebben want het feit dat ze alle drie aan het zakken zijn geeft toch wel iets aan lijkt me!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 10:53

Naja die 3 waardes zakken niet... zijn gewoon te laag. Maar als ik kijk bij wat je krijgt van een gebrek bij die 3 dingen, tsja dat heb ik allemaal. Vond het wel heel toepasselijk dat je van een tekort aan kalium oedeem krijgt (verklaart m'n veel te dikke en pijlijke benen) en hartritmestoornissen (want hartkloppingen heb ik nog steeds).

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 11:02

@Paula: Raar zeg. Hopelijk gaan ze er wel wat aan doen! Zal toch iets zijn als je helemaal geen me/cvs heb, maar gewoon tekort aan vitamines :')

Ik word gillend gek van het uwv! Ben begin februari geweest voor een herkeuring en nog steeds NIETS van gehoord! Heb zojuist maar eens voor de 4e keer gebeld en weer zeiden ze dat ze terug zouden bellen vandaag. Ja, dat zeiden ze de vorige 3 keren ook al..
Ik hoop echt dat ik er snel iets van hoor!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 11:42

Ja ik geloof er ook niet meer zo in dat ik CVS heb. Ik zet nu al mijn zinnen op de internist en anders weet ik het ook niet meer... dan kan ik gaan revalideren van iets wat niet eens genezen is.

Jeetje wat stom Marilla. Duurt echt eindeloos lang zo. :\

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 11:47

Probeer niet te veel hoop te hebben Paula.. Het zou natuurlijk geweldig zijn als jouw vermoeidheid niets met CVS te maken zou hebben! Want als het daadwerkelijk iets met deze waarden te maken heeft dan is het waarschijnlijk met injecties en medicijnen te verhelpen! Dus ik snap dat er nu een soort wereldje voor je open gaat, met nieuwe kansen.. maar richt je er niet te veel op, dan is te klap zo groot als het tegenvalt :(:)

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 11:54

Ja ik weet het... dat is het gevaar ervan en dat heb ik al een keer mee gemaakt. Maar toch, ze moeten nu wel met hele goede redenen komen voordat ik overtuigd ben dat zulke afwijkende waardes normaal zijn. Nog een week geduld...

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 10:06

pfff alleen deze bladzijde vluchtig bekeken. Hier alles t zelfde, weekje vrij bevalt wel.
Enkel deze rreactie komt in mij op: welkom in de wondere wereld van de bloedwaardes Paula.
Ik hoop dat je je hard kan maken.
Ook ik al in 2007 hele lage waardes, allemaal "prima". Missschien wel een leukertje om nogmaals naar mijn ha te gaan en de hele reutemeteut te willen prikken, kijken of het is gestegen met leeuwarden.
(handig trouwens, had mijn lage kalium nog niet als misschien verband gezien met mijn dikkige enkels)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 11:48

Ik heb vandaag maar WEER het UWV gebeld. Ik had ze gisteren gebeld en ze zouden gisteren terug bellen, maar niet gedaan. Dus vandaag weer gebeld en kreeg een heel aardig persoon. Ze ging er gelijk achteraan, ook omdat ik niet bij een arbo-arts hoefde te komen. Ze sprak schand van het feit dat we al 3 maanden verder zijn en maakte er gelijk een *huppelepup* van, zodat er extra vaart achter werd gezet. Ze bellen vandaag voor kwart over 3 terug. Ik ben benieuwd. Ik wil het liefste nog wel een gesprek met de arbo-arts, want heb echt het gevoel dat die vrouw me totaal niet begreep. Ben ik het niet eens met de beslissing gaan we het aanklagen. Want ik kan gewoon echt niet 25 uur werken, zoals ze op dit moment denken.
Het zal voor mij echt een opluchting zijn als ik meer afgekeurd word, omdat ik het nu niet red met financiën etc.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 14:18

Yeah, ik ben gebeld!! Moet volgende week naar de arbodeskundige en die gaat kijken welk werk geschikt voor mij is en wat ik daar mee zou verdienen. Vinden ze geen werk wat geschikt is voor mij met mijn beperkingen dan word ik volledig afgekeurd. Sja, ik heb ook de pest dat ik slechthorend ben en geen callcenter of receptie ofzo kan doen, wnt ik kan geen mensen door de telefoon verstaan..

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 10:01

Marilla schreef:
Mijn vriend is vandaag jarig! *\o/* We hebben een verrassingsfeestje georganiseerd, dus ik moet hem hele middag weg zien te houden door iets leuks te gaan doen. Want dan kan zijn moeder de kamer versieren en alle visite laten komen om 5 uur.
Aangezien ik vandaag een beetje een dipje heb met moeheid hoop ik dat het vol ga houden ;)

en en en en en?? hoe ging het?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 11:55

Ja hoe ging het hield je het vol?

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 12:03

Marilla schreef:
Ik ben thuis! Ben helemaal doodmoe. M'n schoonmoeder dacht dat ze tijd te kort kwam, dus toen ik daar om half 2 kwam moesten we al naar de stad. Met pijn en moeite tot kwart over 5 in de stad gelopen. Bijna ruzie gehad, omdat hij vond dat ik te traag deed op het eind en dacht dat we te laat kwamen voor het eten := Kon echt niet meer op m'n benen staan. Toen was de bedoeling dat het tot 7 uur zou duren, want die jongens moesten trainen. Maar die hadden alles afgebeld, dus zodoende zitten ze daar nu nog. Ik had het helemaal gehad, was tussendoor ook even 10 minuutjes gaan liggen, dus ben nu thuis en ga zo lekker naar bed. Was zeker wel geslaagd! Dat gezicht van hem was goud waard :D Hij had ook echt helemaal geen vermoeden! Pas toen ie echt na ging denken vielen de puzzelstukjes op hun plaats ;)

@Marilla; Hehe, eindelijk hebben ze je teruggebeld. Hopelijk keuren ze je nu wel realistisch!
@Hannanas; Bij jou klopt er dus ook vanalles niet aan waardes? Tsjeetje hoop dat ze er bij mij toch wel echt wat aan doen... Nu zakt de moed me wel weer een beetje in de schoenen. :=