Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Rena100 schreef:Ik hoor van alles over Topamax, maar ik heb echt geen idee wat dat inhoudt?
Ik heb zelf ook vaak last van migraine en slik daarvoor sumatriptan 50 mg en dan neem ik meestal 2 tegelijk. Deze helpen vaak maar een halve dag, dus voor één aanval ben ik zo ongeveer 10 pillen verder.
Verder ook nog meteoprolol om het te voorkomen en ik slik de pil door om zo min mogelijk last te hebben van hormonale migraine.
Mijn dokter is vaak nogal huiverig als ik weer aankom zetten dat de medicijnen mij niet genoeg helpen.
Laten we maar zeggen dat ik erg regelmatig hoofdpijn heb, zo'n 3 à 4 keer per maand en elke aanval duurt zo'n 4 tot 5 dagen...
Farfalla_ schreef:Nu dat niet goed werkt, willen ze mij sumatriptan injecties laten proberen, iemand hier ervaring mee?
Farfalla_ schreef:Laatst zat ik in de auto, en toen kreeg ik dus migraine, met aura, wat doen jullie in zo'n situatie? Ik zie dan namelijk meer dan de helft niet meer. Maar om nu de auto aan de kant te zetten en 1 uur te gaan wachten tot de aura weg is?
eroslover schreef:@ Branca: Hele dag nog wel een beetje dof hoofd gehad maar inmiddels wel weer redelijk oke!
@Annemiek: Fijn dat je me begrijpt!
joyce2 schreef:Nou, ik was weer de pineut vandaag. Voelde het al een paar dagen aankomen, maar vandaag begon het heerlijk te zeuren, paracetamol genomen, geen effect. Een uur later dan toch maar mn neusspray gepakt, want stond vandaag alleen in de winkel en dan kun je toch niet eventjes rustig gaan zitten. Maar gelukkig trok het binnen een uur na het innemen van mn neusspray weg! Ik kan dan toch merken dat ik al 2 weken niet bij de fysio ben geweest. Ik wou dat mn auto het weer deed, dan kon ik een nieuwe afspraak maken, want het helpt blijkbaar wel!
Branca schreef:Ik heb vanmorgen weer eens de manueel gebeld. Ik kon gelukkig vandaag.. vanavond 18.15u terecht nog..
Hij heeft mijn bovenrug op 3 plaatsen gekraakt. Daar zit veel spanning en werkt dus naar boven, naar mijn hoofd.
Tevens zat mijn nek licht vast en heeft ie ook gekraakt.
Het was toch wel een beetje een aparte klacht. Mja.. niet leuk weer te horen dat ik weer iets aparts heb eigenlijk.. Maandag kom ik terug, want hij was nog niet klaar, maar alles tegelijk zou averechts werken.
Wellicht gaat dit wel wat helpen!
Voelde wel weer pijntje boven mijn linkeroog, dus bij thuiskomst weer een Zomig erin!! pffffffffMaar nevernie geen herhaling van gisteren!
Niemand een herkenning daarin? (mn verhaal)
Joyce..hoe ist nu dan?
Branca schreef:Nou, hier ook een.. gisteren!
Ik begrijp het echt niet meer...
Ik heb geregeld tijdens/na het eten dat ik last krijg. Begrijpt iemand hier dat?? Herkenbaar??
Vaak dus ook s'avonds..het begin vd aanval.
Farfalla_ schreef:Branca schreef:Nou, hier ook een.. gisteren!
Ik begrijp het echt niet meer...
Ik heb geregeld tijdens/na het eten dat ik last krijg. Begrijpt iemand hier dat?? Herkenbaar??
Vaak dus ook s'avonds..het begin vd aanval.
Ik opper maar wat hoor, maar is bij het eten het eerste moment dat je even tot rust komt zegmaar? Dat je de hele dag gewerkt hebt, en tijdens het eten even rustig gaat zitten. Ik heb dit namelijk in het weekend vaak, dan denk ik dat ik niets hoef, en boem, dan is het weer zover.....
juudii5 schreef:Hallo,
Ik heb een vraag..
Ik heb sinds kort heftige steken links in mn hoofd.. ben ook wel vaak lich gevoel zeg maar in mn hoofd, kan dit migraine zijn? Of denken jullie helemaal niet? Hoor het graag
juudii5 schreef:nee heb ook wel meer klachten, maar is wiselend. Maar die steken zijn nu het ergst.. word er gek van. Dus vroeg me af of dat herkenbaar was voor hier of juist helemaal niet.
Hoofdpijnsites? nog nooit van gehoord!! Zal eens kijkenthanks
Farfalla_ schreef:@ Branca: Ik weet niet of je het al deed, maar misschien een ideetje om een migraine-kalender bij te houden, en daarbij ook de tijden in te vullen waarbij je migraine kreeg? Zo ontdek je er misschien een patroon in.
Ik gebruik deze: http://ontsnapaanmigraine.be/downloads/ ... kal_nl.pdf
@juudii5: simodi had de link al gegeven, maar dit is een link voor een hoofdpijntest: http://www.hoofdpijn.nl/homepage/Zelfte ... n_zelftest