Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eroslover

Re: Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 10:21

Het was weer zo ver gister. Na me erg druk te maken (en eigenlijk nog steed) over mijn studie, deadlines etc. Kwam ik al met een naar gevoel boven mijn oog naar beneden. Eenmaal op stage rond 12 uur. Scheen er fel licht naar binnen terwijl ik rapportage aan het lezen was. Gordijn wat dichtgetrokken en doorgelezen. Maar voelde het al werd duizelig en niet meer helder. Nog even gegeten. Ging het weer wat beter. En toen heb ik het nog 2 uur volgehouden. (Tijdens het eten al wel aangegeven dat ik me nietlekker voelden) Allemaal rotklusjes gedaan, omdat ik het niet zag zitten om achter de pc te kruipen.
Daarna nog een gesprekje gevoerd over waarom ik me zo druk maakte. En toen heb ik gezegt dat het toch eigenlijk niet gingwerken om te blijven , maar dat ik ook niet weg kon ivm client met 1 op1 begeleiding. En dan was collega alleen....
Maar hij vond het prima. Ik vind het dan zo moeilijk om weg te gaan he en om te zeggen hoe ik me voel. Bah.

Nu ben ik nog helemaal niet in orde, maar moet zo wel richting school vanwege een nieuwe opdracht...

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 10:52

ik begrijp helemaal hoe je je voelt...ik zou namelijk in zo'n situatie precies hetzelfde hebben...
en als het niet gaat op school moet je gewoon weer naar huis gaan en je ziekmelden...

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 12:01

Nou, hier ook een.. gisteren!

Ik begrijp het echt niet meer...
Ik heb geregeld tijdens/na het eten dat ik last krijg. Begrijpt iemand hier dat?? Herkenbaar??
Vaak dus ook s'avonds..het begin vd aanval.

Het eten zit me dan hoog, word wat misselijk, stel prijs op donker, wil even slapen, enz
Uiteindelijk zijn we s'avonds nog naar buiten gegaan met de honden omdat er hier om de hoek een grote brand was. Even heen gelopen en weer terug. Waren rond 23u terug. Ik had hoofdpijn en erg misselijk
Werd steeds erger. Ik ben direct naar bed gegaan en heb 2 x Zomig gepakt. Ik was echt hondsberoerd; koud, rillen, enorm misselijk, spierpijn, hoofdpijn enz...en niet kunnen slapen. MAN!!! Geef me een klap met de rubberen hamer!!!

Het was volle maan...

Hoe ist nu eroslover?

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 13:23

Rena100 schreef:
Ik hoor van alles over Topamax, maar ik heb echt geen idee wat dat inhoudt?

Ik heb zelf ook vaak last van migraine en slik daarvoor sumatriptan 50 mg en dan neem ik meestal 2 tegelijk. Deze helpen vaak maar een halve dag, dus voor één aanval ben ik zo ongeveer 10 pillen verder.

Verder ook nog meteoprolol om het te voorkomen en ik slik de pil door om zo min mogelijk last te hebben van hormonale migraine.

Mijn dokter is vaak nogal huiverig als ik weer aankom zetten dat de medicijnen mij niet genoeg helpen.

Laten we maar zeggen dat ik erg regelmatig hoofdpijn heb, zo'n 3 à 4 keer per maand en elke aanval duurt zo'n 4 tot 5 dagen...

Pfoeh, je weet toch wel dat je per migraine periode niet meer dan 300mg sumatriptan in mag nemen? En dat er minimaal 2 uur tussen moet zitten? Bij mij is het namelijk zo dat ik er 50mg max mag nemen (en dat werkt dus totaal niet, en neem ik dus de maximale dosis naproxen voor 1 dag erbij) bij een aanval, en dan minimaal 2 uur daarna nog een keer 50mg. Nu dat niet goed werkt, willen ze mij sumatriptan injecties laten proberen, iemand hier ervaring mee?

Ik heb zo'n 7-10 keer per maand een aanval, gelukkig duren de aanvallen niet zo lang 4-6 uur, maar volgen ze elkaar wel snel achter elkaar op. Dus dat ik uit bed denk te komen, ga douchen, en dan komt de nieuwe aanval alweer.

Laatst zat ik in de auto, en toen kreeg ik dus migraine, met aura, wat doen jullie in zo'n situatie? Ik zie dan namelijk meer dan de helft niet meer. Maar om nu de auto aan de kant te zetten en 1 uur te gaan wachten tot de aura weg is?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:29

Farfalla_ schreef:
Nu dat niet goed werkt, willen ze mij sumatriptan injecties laten proberen, iemand hier ervaring mee?

Ik gebruik de injecties. had eerst de neusspray, maar die vond ik zóóó vies. Injecties bevallen veel beter, ik heb alleen nog nooit gehoord dat het beter werkt dan tabletten....

Farfalla_ schreef:
Laatst zat ik in de auto, en toen kreeg ik dus migraine, met aura, wat doen jullie in zo'n situatie? Ik zie dan namelijk meer dan de helft niet meer. Maar om nu de auto aan de kant te zetten en 1 uur te gaan wachten tot de aura weg is?

Absoluut aan de kant zetten!! Met migraine en een clusteraanval wil ik nog weleens doorrijden, maar nooit tijdens een aura!! Je weet namelijk niet wat je allemaal mist. De kans dat je een aanrijding veroorzaakt is dan zó ontzettend groot, niet voor niks dat je een ogentest moet afleggen tijdens het afrijden!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:55

het verschil met injecties en tabletten isdat een injectie sneller in de bloedbaan komt dan tabletten, dat is ook het verschil tussen neussprays en tabletten...

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 19:43

@ Branca: Hele dag nog wel een beetje dof hoofd gehad maar inmiddels wel weer redelijk oke!

@Annemiek: Fijn dat je me begrijpt!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 20:05

eroslover schreef:
@ Branca: Hele dag nog wel een beetje dof hoofd gehad maar inmiddels wel weer redelijk oke!

@Annemiek: Fijn dat je me begrijpt!

tjah ik heb vaak genoeg van dat soort situaties gehad, alleen werd mij (in die tijd) nooit gezegd dat ik het rustiger aan moest doen op het werk (huisarts, fysio, familie en vrienden wel)...dus ik begrijp je precies...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 20:09

Nou, ik was weer de pineut vandaag. Voelde het al een paar dagen aankomen, maar vandaag begon het heerlijk te zeuren, paracetamol genomen, geen effect. Een uur later dan toch maar mn neusspray gepakt, want stond vandaag alleen in de winkel en dan kun je toch niet eventjes rustig gaan zitten. Maar gelukkig trok het binnen een uur na het innemen van mn neusspray weg! Ik kan dan toch merken dat ik al 2 weken niet bij de fysio ben geweest. Ik wou dat mn auto het weer deed, dan kon ik een nieuwe afspraak maken, want het helpt blijkbaar wel!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 20:16

joyce2 schreef:
Nou, ik was weer de pineut vandaag. Voelde het al een paar dagen aankomen, maar vandaag begon het heerlijk te zeuren, paracetamol genomen, geen effect. Een uur later dan toch maar mn neusspray gepakt, want stond vandaag alleen in de winkel en dan kun je toch niet eventjes rustig gaan zitten. Maar gelukkig trok het binnen een uur na het innemen van mn neusspray weg! Ik kan dan toch merken dat ik al 2 weken niet bij de fysio ben geweest. Ik wou dat mn auto het weer deed, dan kon ik een nieuwe afspraak maken, want het helpt blijkbaar wel!

balen zeg dat je weer een aanval had...sterkte ermee!

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 20:27

Ik heb vanmorgen weer eens de manueel gebeld. Ik kon gelukkig vandaag.. vanavond 18.15u terecht nog..
Hij heeft mijn bovenrug op 3 plaatsen gekraakt. Daar zit veel spanning en werkt dus naar boven, naar mijn hoofd.
Tevens zat mijn nek licht vast en heeft ie ook gekraakt.
Het was toch wel een beetje een aparte klacht. Mja.. niet leuk weer te horen dat ik weer iets aparts heb eigenlijk.. Maandag kom ik terug, want hij was nog niet klaar, maar alles tegelijk zou averechts werken.
Wellicht gaat dit wel wat helpen!
Voelde wel weer pijntje boven mijn linkeroog, dus bij thuiskomst weer een Zomig erin!! pffffffff :( Maar nevernie geen herhaling van gisteren!

Niemand een herkenning daarin? (mn verhaal)

Joyce..hoe ist nu dan?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 20:32

Herkenning van dat je vast zit? Dat zeker, ik kan elke dag wel gekraakt worden (weet ik uit ervaring, van toen ik nog bij de chiropractor werkte, haha).

Maar met mij gaat het nu wel goed, gelukkig was het niet razend druk in de winkel, dus heb het gewoon rustig aan gedaan en toch maar even gaan zitten. Met naar huis rijden had ik nog erg veel last van het licht van de stoplichten ed, maar de pijn en misselijkheid is weg. K heb nu alleen nog wel ontzettend last van een loopneus, dat is iets dat ik vaak krijg nadat ik mn neusspray heb gebruikt. Ik heb ook vaak voordat ik een aanval krijg last van een verstopte neus of pijn in mn neus richting mn oog. Heel suf... En ik was er gelukkig optijd bij met de neusspray, dus de aanval heeft niet finaal doorgezet. Dat risico kan ik ook niet lopen als ik alleen in de winkel ben.

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 20:34

Hallo,
Ik heb een vraag..
Ik heb sinds kort heftige steken links in mn hoofd.. ben ook wel vaak lich gevoel zeg maar in mn hoofd, kan dit migraine zijn? Of denken jullie helemaal niet? Hoor het graag :D

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 20:34

Branca schreef:
Ik heb vanmorgen weer eens de manueel gebeld. Ik kon gelukkig vandaag.. vanavond 18.15u terecht nog..
Hij heeft mijn bovenrug op 3 plaatsen gekraakt. Daar zit veel spanning en werkt dus naar boven, naar mijn hoofd.
Tevens zat mijn nek licht vast en heeft ie ook gekraakt.
Het was toch wel een beetje een aparte klacht. Mja.. niet leuk weer te horen dat ik weer iets aparts heb eigenlijk.. Maandag kom ik terug, want hij was nog niet klaar, maar alles tegelijk zou averechts werken.
Wellicht gaat dit wel wat helpen!
Voelde wel weer pijntje boven mijn linkeroog, dus bij thuiskomst weer een Zomig erin!! pffffffff :( Maar nevernie geen herhaling van gisteren!

Niemand een herkenning daarin? (mn verhaal)

Joyce..hoe ist nu dan?

ik herken het wel...alleen ging ik niet naar de fysio voor de migraine (wel voor blessures en houdingsproblemen door scoliose en hypermobiliteit)...
hij kraakte bij mij een keer mijn nek en wervels tussen de schouderbladen en doordat alles toen weer op zijn plek was, maar dus blijkbaar net iets teveel van het goede was, kreeg ik als reactie een migraineaanval...

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 21:19

Branca schreef:

Ik heb geregeld tijdens/na het eten dat ik last krijg. Begrijpt iemand hier dat?? Herkenbaar??

Ik opper maar wat hoor, maar is bij het eten het eerste moment dat je even tot rust komt zegmaar? Dat je de hele dag gewerkt hebt, en tijdens het eten even rustig gaat zitten. Ik heb dit namelijk in het weekend vaak, dan denk ik dat ik niets hoef, en boem, dan is het weer zover.....

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:50

Farfalla_ schreef:
Branca schreef:

Ik opper maar wat hoor, maar is bij het eten het eerste moment dat je even tot rust komt zegmaar? Dat je de hele dag gewerkt hebt, en tijdens het eten even rustig gaat zitten. Ik heb dit namelijk in het weekend vaak, dan denk ik dat ik niets hoef, en boem, dan is het weer zover.....

Bedankt voor het meedenken... zou idd kunnen, maar bij mij niet. Ik werk nl niet en ben gewoon thuis. Dan zou het geen verschil moeten maken, zou je zeggen. Wat jij schetst is idd een veel gehoord probleem.

@Juudi5: mja, heftige steken.. kan je dat ergens van herleiden? Heb je echte migraineklachten? Het kan van alles zijn natuurlijk...

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:50

juudii5 schreef:
Hallo,
Ik heb een vraag..
Ik heb sinds kort heftige steken links in mn hoofd.. ben ook wel vaak lich gevoel zeg maar in mn hoofd, kan dit migraine zijn? Of denken jullie helemaal niet? Hoor het graag :D

Migraine heeft meestal nog veel meer kenmerken, lees maar eens in de reacties hier in dit topic. Dus slecht zien, schitteringen, misselijkheid, etc. Als je 'alleen'' steken hebt is dat wel heel vervelend, maar niet zomaar migraine. je zou ook eens op internet op hoofdpijnsites kunnen kijken, daar worden de verschillende soorten hoofdpijn goed uitgelegd en kun je kijken wat jouw hoofdpijn zou kunnen zijn voor soort.

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:51

nee heb ook wel meer klachten, maar is wiselend. Maar die steken zijn nu het ergst.. word er gek van. Dus vroeg me af of dat herkenbaar was voor hier of juist helemaal niet.
Hoofdpijnsites? nog nooit van gehoord!! Zal eens kijken :D thanks

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:52

heee Simodi!!! haha zie het nu pas :D

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:53

Ik herken niet het vastzitten als kenmerk. Heb eigenlijk alleen echt last van de stekende kloppende hoofdpijn aan 1 kant van mijn hoofd en slechter zien, verstopte neus. Imigran100 helpt eigenlijk altijd prima, maar ik houd me wel aan ruime tijd ertussen. Als de aanval meerdere dagen duurt kom ik oko wel op meer dan 3 imigran in totaal uit hoor.

Ik merk wel dat het voor veel van ons hier toch moeilijk is vast te stellen wat de migraine nou triggert (daarom was het topic ook geopend geloof ik :o ) ... ik weet in elk geval dat stress en te weinig slaap er aan bijdragen zondermeer. Qua eten ben ik er nog niet uit ...

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:54

juudii5 schreef:
nee heb ook wel meer klachten, maar is wiselend. Maar die steken zijn nu het ergst.. word er gek van. Dus vroeg me af of dat herkenbaar was voor hier of juist helemaal niet.
Hoofdpijnsites? nog nooit van gehoord!! Zal eens kijken :D thanks

http://www.hoofdpijn.nl/

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:55

ik heb mega steken links, soms verdwijnt dat.. en soms blijft het best lang.. het klopt.. ja noem het steken. weet ook niet goed hoe ik het moet omschrijven. Ag ik heb zoveel klachen :D weet het onderhand ook allemaal niet meer

Farfalla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:36

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 10:32

Farfalla_ schreef:
@ Branca: Ik weet niet of je het al deed, maar misschien een ideetje om een migraine-kalender bij te houden, en daarbij ook de tijden in te vullen waarbij je migraine kreeg? Zo ontdek je er misschien een patroon in.

Ik gebruik deze: http://ontsnapaanmigraine.be/downloads/ ... kal_nl.pdf

@juudii5: simodi had de link al gegeven, maar dit is een link voor een hoofdpijntest: http://www.hoofdpijn.nl/homepage/Zelfte ... n_zelftest

Hee, bedankt.. da's voor mij een nieuwe.
Ik hield deze bij voor mezelf en de neuroloog. http://www.wegmetmigraine.nl/files/hoofdpijndagboek.pdf
Ik hou bij hoelaat ik een migraine pil inneem en hoe ernstig het is.
Maar ik moet zeggen dat het een chaos is.. die kalender van me; 2 dgn niet, wel, niet, wel, niet niet, wel wel..enz

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 14:13

@branca, misschien ook een idee om wat je eet bij te houden. Omdat het je opvalt dat het vaak na het eten op komt zetten. Zou dan toch ook in de richting van voedsel intolerantie gaan zoeken. Kan samen op de zelfde kalender.