Goedkope Beautytips

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Morrow_Less

Re: Goedkope Beautytips

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 20:20

maar met je dat dan eerst klutsen ofzo

tjalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 20:21

dasj_02 schreef:
maar met je dat dan eerst klutsen ofzo

jah volgens ijn ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 20:24

Moirsa schreef:
aliesjeh schreef:
nog een tipje tussendoor: je parfum op de plekken waar je slagaders zitten aanbrengen. daar blijft het langer zitten. vandaar dat je altijd op je polsen doet en bij je hals. haha ik deed het altijd al op die plekken, maar ik wist nooit waarom..

En tussen je borsten Lachen ..

En in je haar Schijnheilig

Als ik dat tussen m'n borsten spuit dan ga ik een dikke infectie krijgen, heb daar een piercing zitten die lekker gevoelig is voor uitgroeien. Nagelbijten / Gniffelen
Ik zou trouwens niet overdrijven met parfum, vind dat altijd zo stinken. Nagelbijten / Gniffelen

Weet iemand iets waar ik m'n nagels mee heel kan houden? Nagelbijten / Gniffelen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 20:28

Een combivitamine nemen voor haar en nagels Lachen

Zqw39

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 20:50

dressagelady schreef:
Zqw39 schreef:
Ik heb nu op mijn armen allemaal hele kleine bultjes/pukkeltjes. Ik scrub maar ze gaan maar niet weg. Iemand tips? Knipoog

Is het misschien een (lichte) zonne-allergie? Of anders Keratosis Pilaris?

Keratosis Pilaris is een soort stoornis van je huid, en begint als de hoorncellen bij je haarzakjes gaan rijpen. De 'afwijking' komt meestal voor op je bovenbenen en bovenarmen. Ook zie je het soms op billen of wangen. Het is niet schadelijk of slecht, maar wel heel irritant. Vaak ziet het eruit als kleine rode bultjes, en de haartjes die erbij zitten groeien vaak niet zo goed. Het geheel voelt droog of ruw aan. Ook kunnen er hele kleine infecties ontstaan door de bultjes, waardoor er puistjes komen. Keratosis Pilaris komt meer in de winter voor, en in de zomer lijkt het te verminderen (door de zon).

Wat kun je er aan doen?
Eigenlijk niet veel. Het beste is om de plek waar het voorkomt vaak in te smeren met een speciale crème. Deze crème moet een keratolyticum (hoorn-oplosser) bevatten zoals ureum en salicylzuur. Je huisarts kan je deze voorschrijven, je kunt 'm dan bij de apotheek halen. Schroom niet om naar je huisarts te gaan, die kan je hier heel goed mee helpen!

Wat helpt ook?
- Draag geen stoffen die je huid kunnen irriteren, zoals wol of super synthetische stofjes.
- Ook geparfumeerde bodycrème of douchegel gebruiken is geen slim idee, kies voor een ph-neutraal product.
- Stoom eens een paar keer per week. Dit kan echt helpen!
- Kalmerings- en relax maskertjes (bv. die van de Etos) schijnen ook te werken
- Een bezoekje aan de zonnebank wordt soms aangeraden. Voor sommige mensen helpt dit heel goed! Doe het alleen niet te vaak, want het kan schadelijk zijn voor je huid.
- Scrubben kan ook helpen! Doe het wel voorzichtig en met mate.

de beschrijving klopt wel, heb er namelijk ook een paar op mijn bovenbenen. Ik ga zeker op je tips letten, en ik scrub weer lekker door Vork

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 20:54

Ik zou echt niet zo snel wasmiddel of ei door mijn haar heen gooien, daar is het niet echt voor bestemd Nagelbijten / Gniffelen
Koop liever een duurder middel wat ervoor bestemd is dan die troep in mijn haar te doen Nagelbijten / Gniffelen
Laatst bijgewerkt door Waikiki op 11-05-08 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 20:55

er is al meerdere malen gezegt dat je absoluut geen wasmiddel in je haar moet doen. Het is veel te aggressief te hoog geconcentreed waardoor je hoofdhuid en je haar er helemaal kapot van gaan.

Zqw39 schreef:
Ik heb nu op mijn armen allemaal hele kleine bultjes/pukkeltjes. Ik scrub maar ze gaan maar niet weg. Iemand tips? Knipoog

kan niet zien of het keratosis pilaris is dus het zou ook net zo goed wat anders kunnen zijn. Maar ik heb dit op mn bil, waar ik zit. Het lijkt net een beetje op kippenvel. Je kan het scrubben en er een peeling op doen dat is eiwitsplitsend. Vaak komt het door schuren en als je de oorzaak niet weg haalt komt het gewoon weer terug. Kan je blijven scrubben nou zijn er ook mensen die er gewoon echt niet aan kunnen doen die hebben het bv ook op hun wangen. Maar het zijn in pricipe gewoon verhoornde haarzakjes.

Mystica schreef:
Ik heb écht lelijke rode vlekjes op mijn huid in mijn gezicht de laatste tijd Nagelbijten / Gniffelen Help? Clown

voor dat soort dingen moet je het echt zien. Kan je denk ik niet op deze manier helpen

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 20:56

het zijn misschien droge plekjes, gewon insmeren met creme

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 20:56

casperrr schreef:
Ik zou echt niet zo snel wasmiddel of ei door mijn haar heen gooien, daar is het niet echt voor bestemd Nagelbijten / Gniffelen
Koop liever een duurder middel wat ervoor bestemd is dan die [size=7]troep[/u] in mijn haar te doen Nagelbijten / Gniffelen

Inderdaad een goede shampoo voor vettig haar is niet eens zo duur

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 20:58

Voor zachte lippen iedere dag even babyolie smeren, hier krijg je je hele lichaam zacht mee trouwens maar voor zachte lippen werkt het echt ideaal! Veel beter dan labello en al die smeersels. Lachen

Ik heb die bultjes ook, ik heb ze op mijn onderarmen en een klein beetje op mijn bovenbeen. Het lijken vlooienbeten maar ze jeuken niet. Ze doen meer een beetje zeer. Ik zat zelf te denken aan zonnenallergie maar ik weet het niet zeker. Nagelbijten / Gniffelen

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 20:58

casperrr schreef:
Koop liever een duurder middel wat ervoor bestemd is dan die [size=7]troep[/u] in mijn haar te doen Nagelbijten / Gniffelen

dingen zoals ei zijn heel goed hoor. Wat denk je dat in al die maskers en shampoo's zitten?? Een aantal fruiten kan je heel goed op je huid of in je haar smeren. Is misschien nog wel 10 keer beter omdat het dan veel geconcentreerder is. Tong uitsteken

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 21:00

Ik heb vanmorgen in een haastige bui mijn benen droog geschoren, nu zijn er allemaal 'repen' opperhuid af. Het jeukt en brand heel erg en het zijn rode striemen. Ik heb er al aluinsteen op gedaan. (deosteen, dit doodt de bacterïen) Nog iemand suggesties? Clown

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 21:02

Ik heb ook zulke bultjes, ik heb ze al zo lang dat ik me kan herinneren

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 21:04

jah ik heb ze ook echt al tijden op me bil. Komt denk ik door me strakke broek en ik zal wel weer vreemd zitten ofzo Tong uitsteken Ik kan ook maar blijven scrubben word het een beetje minder en dan vergeet ik het weer ff en dan zit er weer volop kippenvel op me bil Tong uitsteken Ach heb er niet zo;n last van
Meisje uit me klas heeft het wel echt op der wangen en armen dat lijkt me toch niet zo fijn.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 21:10

nee dat denk ik ook niet

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 21:21

Ah éindelijk weet ik wat het is op mn bovenarmen Haha! ik ga scrubben voor leven Lachen (al zijn ze nou allemaal weg.. door het warme weer denk ik)

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 21:30

ook niet te hard of je hebt geen vel meer over Haha!

meliiSsatjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 10:30

ik heb die bultjes op mijn benen (idd vooral op bovenbeen), het zijn gwn ontstoken haarzakjes, waardoor er een puistje ontstaat Tong uitsteken

oja, over zonne-alergie, dat heb ik ook, alleen bij de lentezon. Maar dan krijg je in iedergeval rode bultjes en die gaan heel erg jeuken. Wanneer het niet jeukt, heb je het denk ik niet

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 10:35

Zonneallergie moet je van die kalk bruis tabletten voor nemen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 10:35

Calcium bedoel ik dus.

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 10:40

meliiSsatjje schreef:
ik heb die bultjes op mijn benen (idd vooral op bovenbeen), het zijn gwn ontstoken haarzakjes, waardoor er een puistje ontstaat Tong uitsteken

Dat is iets anders dan waar wij het over hebben hé Tong uitsteken

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 10:51

Inderdaad, wasmiddel is veel te aggressief voor je haar en zou het daarom nooit gebruiken. Het is misschien wel zo dat het ontvet maar dikke kans dat het ook afbreekt!

Over die bultjes.. Ik blijf gewoon trouw scrubben en het trekt vanzelf weg.

Kennen jullie Trekzalf? Dat werkt super tegen pukkeltjes. 'S avonds klein beetje opsmeren en een pleister op plakken, het geeft namelijk mega af (is teer). Dat 2 á 3 avonden doen en je pukkel is zo weg Lachen

meliiSsatjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 10:57

brittje88 schreef:
meliiSsatjje schreef:

Dat is iets anders dan waar wij het over hebben hé Tong uitsteken

ooh Clown ik dacht dat jullie dit bedoelden Tong uitsteken

xAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 16:57

Assepoetster schreef:
Inderdaad, wasmiddel is veel te aggressief voor je haar en zou het daarom nooit gebruiken. Het is misschien wel zo dat het ontvet maar dikke kans dat het ook afbreekt!

Over die bultjes.. Ik blijf gewoon trouw scrubben en het trekt vanzelf weg.

Kennen jullie Trekzalf? Dat werkt super tegen pukkeltjes. 'S avonds klein beetje opsmeren en een pleister op plakken, het geeft namelijk mega af (is teer). Dat 2 á 3 avonden doen en je pukkel is zo weg Lachen

Uit welke winkel kun je dat trekzalf halen dan? Schijnheilig

Vork

xLiezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 17:02

Savonds voor je gaat slapen vaseline op je wimpers doen
je krijgt er vollere wimpers van en lekker zacht Lachen!