Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
dasj_02 schreef:maar met je dat dan eerst klutsen ofzo
Moirsa schreef:aliesjeh schreef:nog een tipje tussendoor: je parfum op de plekken waar je slagaders zitten aanbrengen. daar blijft het langer zitten. vandaar dat je altijd op je polsen doet en bij je hals. haha ik deed het altijd al op die plekken, maar ik wist nooit waarom..
En tussen je borsten..
En in je haar
dressagelady schreef:Zqw39 schreef:Ik heb nu op mijn armen allemaal hele kleine bultjes/pukkeltjes. Ik scrub maar ze gaan maar niet weg. Iemand tips?
Is het misschien een (lichte) zonne-allergie? Of anders Keratosis Pilaris?
Keratosis Pilaris is een soort stoornis van je huid, en begint als de hoorncellen bij je haarzakjes gaan rijpen. De 'afwijking' komt meestal voor op je bovenbenen en bovenarmen. Ook zie je het soms op billen of wangen. Het is niet schadelijk of slecht, maar wel heel irritant. Vaak ziet het eruit als kleine rode bultjes, en de haartjes die erbij zitten groeien vaak niet zo goed. Het geheel voelt droog of ruw aan. Ook kunnen er hele kleine infecties ontstaan door de bultjes, waardoor er puistjes komen. Keratosis Pilaris komt meer in de winter voor, en in de zomer lijkt het te verminderen (door de zon).
Wat kun je er aan doen?
Eigenlijk niet veel. Het beste is om de plek waar het voorkomt vaak in te smeren met een speciale crème. Deze crème moet een keratolyticum (hoorn-oplosser) bevatten zoals ureum en salicylzuur. Je huisarts kan je deze voorschrijven, je kunt 'm dan bij de apotheek halen. Schroom niet om naar je huisarts te gaan, die kan je hier heel goed mee helpen!
Wat helpt ook?
- Draag geen stoffen die je huid kunnen irriteren, zoals wol of super synthetische stofjes.
- Ook geparfumeerde bodycrème of douchegel gebruiken is geen slim idee, kies voor een ph-neutraal product.
- Stoom eens een paar keer per week. Dit kan echt helpen!
- Kalmerings- en relax maskertjes (bv. die van de Etos) schijnen ook te werken
- Een bezoekje aan de zonnebank wordt soms aangeraden. Voor sommige mensen helpt dit heel goed! Doe het alleen niet te vaak, want het kan schadelijk zijn voor je huid.
- Scrubben kan ook helpen! Doe het wel voorzichtig en met mate.
Zqw39 schreef:Ik heb nu op mijn armen allemaal hele kleine bultjes/pukkeltjes. Ik scrub maar ze gaan maar niet weg. Iemand tips?
Mystica schreef:Ik heb écht lelijke rode vlekjes op mijn huid in mijn gezicht de laatste tijdHelp?
casperrr schreef:Ik zou echt niet zo snel wasmiddel of ei door mijn haar heen gooien, daar is het niet echt voor bestemd
Koop liever een duurder middel wat ervoor bestemd is dan die [size=7]troep[/u] in mijn haar te doen
casperrr schreef:Ik zou echt niet zo snel wasmiddel of ei door mijn haar heen gooien, daar is het niet echt voor bestemd
Koop liever een duurder middel wat ervoor bestemd is dan die [size=7]troep[/u] in mijn haar te doen
meliiSsatjje schreef:ik heb die bultjes op mijn benen (idd vooral op bovenbeen), het zijn gwn ontstoken haarzakjes, waardoor er een puistje ontstaat
brittje88 schreef:meliiSsatjje schreef:ik heb die bultjes op mijn benen (idd vooral op bovenbeen), het zijn gwn ontstoken haarzakjes, waardoor er een puistje ontstaat
Dat is iets anders dan waar wij het over hebben hé
Assepoetster schreef:Inderdaad, wasmiddel is veel te aggressief voor je haar en zou het daarom nooit gebruiken. Het is misschien wel zo dat het ontvet maar dikke kans dat het ook afbreekt!
Over die bultjes.. Ik blijf gewoon trouw scrubben en het trekt vanzelf weg.
Kennen jullie Trekzalf? Dat werkt super tegen pukkeltjes. 'S avonds klein beetje opsmeren en een pleister op plakken, het geeft namelijk mega af (is teer). Dat 2 á 3 avonden doen en je pukkel is zo weg