Automutilatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nadine_S

Re: Automutilatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 14:30

Ongesteld was bij mij op school nooit een reden om niet mee te doen. Ik trok wel eens lange mouwen aan... Zag er natuurlijk stom uit, maar ik zei dan dat ik een vergissing had gemaakt en het verkeerde shirt had gepakt. Of ik deed alsof ik ziek was en ging naar huis (wel de hele dag toneel spelen dus want mama moest een briefje schrijven).

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 17:31

Mijn ma weet het altijd als ik m'n regels heb en ik heb ze niet dus ik zal maar doen of ik ziek ben. Bij ons trouwens ook geen reden, dan zeggen ze dat je maar moet meedoen. En ja, lange mouwen, lijkt mij ook zo stom. Teveel risico dat ze mij een shirt van iemand anders geven ;(

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 18:14

het probleem is dat ik echt lange krassen heb over heel mijn onderarm, doe ik anders nooit :n
ik heb nog een paar uur vanavond om te bedenken wat ik ga doen morgen, en de week daarna en daarna .. pff. Maar voor dat ene moment heb ik het ervoor over, ja.

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 18:26

Mijn school is niet zo makkelijk als de jouwe daarin ..

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 19:27

ja, ze weet ervan (lang verhaal), niet dat ik het nu nog doe maar ok. Probleem is dat ze het nu meteen gaat doorhebben en naar leerlingenbegeleiding enzo, heb ik ABSOLUUT afgezworen, nooit meer. Ze is ook mijn klastitularis maar ik heb een andere leerkracht als vertrouwenspersoon. Maar je snapt dat die van LO niets mag doorhebben voor mijn eigen 'veiligheid' om het zo te noemen. Ga me gewoon ziek melden denk ik. Bedenk daarna nog wel iets, desnoods verbandje en zeggen dat ik gevallen ben ofzo.

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 20:00

Jawel, en da's een hele uitleg.. Geloof me maar, ze hebben hier zo'n heel systeem.

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 20:16

njaa, kan ook aan de school liggen maar denk dat dit ook zo'n systeem is in België ja. Achja, voor de rest maakt het niet echt uit belgie of nederland x)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 19:21

Toch nog maar een poging, mag ik me hier melden?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 19:26

Dat is fijn :)

Ik had het gisteren ook al gevraagd, maar het toch weer weggehaald omdat ik niet goed durfde.

Maar ik zal me even voorstellen. Ik ben Nathalie, 26 jaar, borderliner en ik automutileer op zeer regelmatige basis. Verder heb ik bijna 30 verzorgpaarden waar ik bijna alles mee mag doen, daar kan ik dus ook meestal mijn ei wel kwijt :D

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 19:34

Leuk hockey, ik kan er zelf helemaal niks van, maar vind het wel altijd leuk om te zien :D

Ik krijg ook altijd gezeur als ik gesneden heb, maar ik doe het idd ook nog op andere manieren zodat het minder opvalt. Ik heb wel geleerd om het niet meer te verbergen en om uitleg te geven als mensen vragen hebben. Het gezeur komt meestal van mijn familie...

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 20:02

Dan hoeft het idd niet, bij mij zijn ze meestal redelijk "vers", soms schrikken mensen daarvan, maar het is wel een goed uitgangspunt om uit te gaan leggen.

Natuurlijk reageert niet iedereen er goed op, maar dat neem ik maar voor lief :)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 20:08

In nieuwe situaties zal ik ook altijd lange mouwen aandoen, maar als ze me een beetje kennen durf ik meestal ook wel korte aan te doen.

En ik ben ontzettend blij dat ik niet meer op school zit, mensen van die leeftijd kunnen zo ontzettend gemeen zijn....

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 20:33

Dat kan ik me voorstellen :(:)

Waarom zie je die "oude" vrienden niet veel meer?

Noatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 20:42

Ik ben ook nieuw hier.
Ik ben gestopt, gelukkig, ongeveer driekwart jaar geleden.
Door gezeur en schaamte.
Héél afentoe doe ik het nog wel eens, maar omdat het nu al een stuk beter met me gaat al minder dan vroeger.
Ik heb wel veel littekens op mijn onderarm(en), maar het valt gelukkig niet heel erg op! :)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 20:44

Dat is idd heel jammer, vrienden moet je heel zuinig op zijn...

Noatjuhh: knap dat je gestopt bent!

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 20:57

Hey iedereen. Heb met lange mouwen gesport, moet volgende week in orde zijn met kleding blabla :(
achja ik vind wel iets.

@bromfiets: sterkte .. we weten wat je meemaakt.

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 21:13

Ik ben nu al een tijdje gestopt denk ik, soms betrap ik mezelf erop ermee bezig te zijn zonder dat ik het doorheb. (ik snij/kras niet, ik krab mijn huid open, voornamelijk mijn armen/handen)

ik draag wel altijd t-shirts, de meeste mensen merken het niet op aangezien ik heel veel moedervlekken heb en best een bruine huid heb en de korstjes ook bruin zijn.
Een paar vriendinnen weten dat ik vroeger wel gesneden heb, maar niet wat ik nu doe. Dat weet alleen mijn vriendje.

Nu ik mijn armen even bekijk... ben ik er blijkbaar al een tijdje mee gestopt =)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 21:20

Horseees: Dank je wel en goed dat je toch met lange mouwen kon sporten (Heb een beetje teruggelezen)

Savasan: Ook knap dat je er mee gestopt bent :j

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 21:23

bromfiets: de komende weken zal ik iets anders moeten verzinnen. Verbandje ofzo.. Achja dat lukt wel. Als het niet bedekt is voel ik me echt ongemakkelijk. Dus ik verberg het sowieso.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 21:27

Je hebt het er dus niet met je leraar over kunnen hebben? :(:)

Je kan ook moeilijk elke week met een verbandje aankomen.

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 21:37

nee, ik vertrouw haar niet meer. Maar ik heb een andere leerkracht waar ik heel fijn mee kan praten, of laten we het anders zeggen, ze is de enige waar ik nog iets aan heb ..

Tsja, steunverband ofzo? Zeggen dat ik gevallen ben met rijden en een tijdje een steunverband moet dragen .. Ik weet ook niets beters.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 21:40

Je hebt wel van die ondersteunings(ver)bandjes voor om je pols, kun je bij de apotheek halen. Dan hoef je niet iedere keer opnieuw een steunverband aan te leggen. En dan als je er klaar voor bent met die andere leerkracht praten...

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 21:41

Ja, daar praat ik geregeld mee hoor, anders loopt het helemaal mis ..
Probleem is dat het niet juist mijn pols is, maar eerder staat mijn hele onderarm vol..

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 21:42

Hmmmz, dan wordt het idd moeilijker. Misschien 1 voor je elleboog aanschaffen en die om je onderarm dragen?

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 21:43

Ja, zoiets ga ik zoeken..