Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 22:03

MIsschien betalen ze dan net als bij Molzebeer wel de kosten van de gewone beugel en kun je bijleggen? Ik kwam een site tegen in Belgie, daar stonden de kosten van normale blokjes 2600-2700 euro. Zo'n 'nieuwe' beugel kwam voor boven en onder op ongeveer 5800 euro.

2x zo duur dus, maar mooi dat ik aan mn ortho ga vragen of ze het in de begroting op kunnen nemen. Morgen wel ff bellen of ze daar uberhaupt wel mee werken, en anders miss toch op zoek naar andere ortho, want dit lijkt me echt veel fijner. Ik ben al die aften en wondjes nu al zat, laat staan met zo'n blokjes beugel.

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 14:55

Ik ben gister naar het ziekenhuis geweest voor de anesthesist, want mijn verstandskiezen worden bijna getrokken. Hij heeft even naar mijn hart en longen geluisterd en nu blijkt er iets met m'n hart te zijn.. Moet dinsdag naar de cardioloog.. een lekkende hartklep of een hartklep te weinig misschien zei hij. Dinsdag horen we meer dan word er een echo gemaakt

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 15:52

Jeetje dat zal schrikken geweest zijn!!!
Mijn zus had dat ook, die ging naar de Anesthesist omdat ze geopereerd ging worden en die hoor de ook iets bij haar hart, blijkt gelukkig onschuldig te zijn.
Ik hoop dat het bij jou ook meevalt enniee!!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 18:07

Das schrikken idd! Kom je gewoon voor ff controle moet je terug komen voor heel iets anders... Sterkte!!

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 18:11

dankjewel!
Eerst dacht ik het zal vast meevallen, maar maak me nu toch wel wat zorgen.. Er stond op het formulier av klep/vsd, daar dacht de anesthesist aan.. Ik vsd op internet opzoeken, bleek het nog best wat engs te zijn..

Maarja, op internet kom je allemaal verhalen tegen, maar had toch wel 3 symptomen van de 4 die er bij stonden..

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 18:14

Mijn oma was laatst ook op controle geweest, die heeft schijnbaar een lekkende hartklep, hebben ze een kijkoperatie oid gedaan, er hoeft gelukkig niks te gebeuren, is met (andere) medicijnen voor de bloeddruk op te lossen.

Internet vind ik altijd wat link om aan te houden, als je alles gaat zoeken waar je last van hebt, hoor je eigenlijk al 3 meter onder de grond te liggen he ;) Er staan vast wel dingen op die kloppen, maar vergeet niet dat mensen op internet klagen dat ze het slecht hebben en zich niet goed voelen, maar dat ze het niet neerzetten als ze zich wel goed voelen!!!

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 18:16

dat klopt inderdaad , dit was dan wel een redelijk betrouwbare bron (Site van de hartstichting). Ja bij mij denken ze dus ook aan een lekkende hartklep en iets daarvan in de buurt..

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 09:39

Racheltjuh13 schreef:
Goed daar ben ik weer, volgens de planning zou ik dus afgelopen Dinsdag geopereerd worden, maar helaas, 3 dagen voor mijn vakantie (4 weken terug) kwam ik als laatste voor bespreking bij de kaak chirug en die vertelde mij dat mijn tanden/kiezen nog niet goed stonden om m'n kaak te kantelen, en moet ik dus nu weer een half jaar verder beugelen..... (terwijl ik dus al een half jaar met bracets rond liep!!) Ik baalde er ontzettend van, ik had er al zo lang "naar uit gekeken" ik was blij dat het eindelijk zover was, ik had alles geregeld met m'n werk, de paarden, m'n opleiding (precies in zomer vakantie dus genoeg herstel tijd) maar helaas het mocht niet baten.....
Nu moet er dus een nieuw plan op gezet worden en opnieuw puzzelen voor een goede datum( zit in examen jaar van m'n opleiding) richting december Januari.....
Het probleem lag dus bij de ortho, die heeft niet goed opgelet en m'n beugel niet strakker gezet op bepaalde plekken, en dit komt weer door een overname van een andere ortho aangezien mijn eigen ermee stopte!
Dusja maar weer opnieuw een half jaar aftellen!

Dat is een domper en heel herkenbaar. Vorige week naar de kaakchirurg geweest, die wilde in oktober gaan opereren.
Alles geregeld, foto's gemaakt, afspraak gemaakt bij de anesthesist, bloedlatenprikken en het enige wat we nog moesten doen was een gipsafdruk laten maken. Kom ik bij de tandarts, zegt hij doodleuk dat we nog wel een halfjaar bezig zijn met het beugeltraject. (Waarom stuur je me dan door naar de kaakchirurg?)
Dus nu duurt het nog een halfjaar voor ik geopereerd kan worden. Tandarts zou de kaakchirurg mailen en net word ik gebeld dat hij niks heeft laten horen en waarom ik niet ben op komen dagen bij de anesthesist. Zucht... %)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 09:41

Lekker... Fijn dat die mensen altijd zo goed communiceren dus!

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 09:43

dat is niet zo mooi geregeld van je tandarts Poeltje, beetje dom.

Met mijn hart is gelukkig niks, het was gewoon een onschuldig ruisje! :) (hebben echo onderzoek en een hartfilmpje gemaakt)

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 09:44

OM 12.45 uur moet ik me melden in het ziekenhuis, dan vanmiddag onder het mes voor de kiezen.. :)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 09:45

Fijn dat er niks aan de hand is!! En sterkte vanmiddag.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 09:45

Ja, heel fijn.. Baalde er ook flink van.

Enniee, gelukkig was er niks aan de hand! Sterkte vandaag met je kiezen!

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 09:46

danku

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 10:33

Ohhh heerlijk enniee dat er niks aan je hart scheelt!!!
Wat zal jij je druk hebben gemaakt!
Heel veel succes vanmiddag maar gaat vast goedkomen.

Poeltje wat een domper zeg, helemaal omdat je er zelf niks aan kan doen!

Molzebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 11:22

Sterkte met de kiezen Ennie!

Bij mij wil de kaakchirurg na 4-6 maanden opereren en de ortho pas na een jaar. Ik wil liever vroeg opereren, maar ja. Heb ik daar zelf nog iets in te zeggen of is het de ortho die de doorslag geeft? Iemand ervaring mee?

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 12:32

Je kunt niet worden geopereerd als je gebit nog niet goed staat.
Het heeft niet zoveel zin om een kaakoperatie te doen als je je gebit daarna amper kunt gebruiken, of vind je van niet? :))

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 19:34

nou ik ben weer thuis, alles is goed verlopen..

Ik moest 11.45 in het ziekenhuis zijn en ben rond 3 uur pas geopereerd :( er waren nog 3 andere kinderen voor mij..

Loop nu rond als een hamster die misselijk is.

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 18:23

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 20:04

Zo, vandaag naar de kaakchirurg geweest in Genk (BE).

Ik moet 3 operaties.

1: Verstandskiezen plus eventueel een normale kies om de ondervoortanden recht te kunnen trekken. Helaas zitten ze verstandskiezen op rare/onhandige/moeilijke plaatsen. Schijnbaar ga ik daar meer last van hebben dan van de 2 latere operaties...

2: Nadat de ortho een of ander apparaatje in mn mond geplaatst heeft, gaat de kaakchirurg de groeinaden van mn bovenkaak terug open zagen, waarna ik ongeveer 2 weken dat apparaatje zelf verder open moet krikken iedere dag (brrrrrrr). Dat ding blijft dan iets van 6 maanden nog zitten tot de ortho zegt dat ie eruit mag. Dit is om mijn bovenkaak te verbreden. Schijnbaar een lichte operatie, 's ochtends zkh in, 's middags weer naar huis.

3: Na iets van een jaar met beugel gelopen te hebben, de operatie om de boven en onderkaak goed op elkaar te krijgen. Ben alleen vergeten te vragen hoe en wat precies (ging allemaal beetje te rap...). Dat is wel een zware operatie, zondagavond zkh in, maandagochtend geopereerd en woensdag pas weer naar huis. Dat wordt nog leuk, heb nog nooit langer dan een halve dag in het zkh gelegen. Daarna 6 weken vloeibaar eten.

Nu moet ik dus naar de ortho voor een afspraak, want wil nog wat meer duidelijkheid over hoe wat waarom en wanneer.

Daarna hele zwik opsturen naar de verzekering in de hoop dat alles vergoed wordt.

Kosten van de kaakoperaties vielen me trouwens erg mee! 500 euro voor de verbreding van de bovenkaak en 900 euro voor de grote operatie. In BE krijg je dat gewoon op een briefje mee :P

Weer een stap dichterbij voor mij dus, nadat ik al een jaar aan t overwegen ben wel/niet doen :+ Eindelijk beetje schot in de zaak.

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 20:06

dat is goede info die je gekregen hebt, vind de kosten meevallen inderdaad?! :)

Bij mij zeiden ze inderdaad ook dat de verstandskiezen trekken voor mij hetzelfde zou zijn als de kaakoperatie.. (op het eten na :+)

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 12:43

Fijn dat je zoveel informatie hebt gekregen Prairy :)
Kostenplaatje valt idd ook mee!

Zo, ik ben net weer naar de ortho geweest.
En als het goed is mag mijn beugel er half november uit! :D :D
Dat betekend dat ik 8 maanden na de operatie overal vanaf ben.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 14:02

Wat fijn Muurp :D

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 19:14

Fijn Muurp! Ben heel benieuwd naar het eindresultaat :D

Molzebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 19:27

Gefeliciteerd Muurp! Ik krijg half november juist mijn beugel. Ben ook benieuwd hoe het bij jou geworden is.