verstandskiezen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vivalavida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 13:15

Is het normaal dat je wang een paar dagen dik is?
Mijn verstandskiezen (rechts boven/onder) zijn er donderdag middag uitgetrokken met aardig wat geboor, nu gaat het eten wel weer aardig maar mijn wang is nog aardig opgezwollen.
Zijn er hier meer die dit herkennen? en hoelang duurt het ongeveer nog, me avondje stappen vanavond is al aardig in de soep gelopen hierdoor. |(

itsmi

Re: verstandskiezen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 14:05

Jaa dat is normaal. Bij mij is het zelfs nog iets zichtbaar, en het is nu 8 dagen geleden. Trekt vanzelf weg. Heb je wel goed gekoeld de 1e dag?

Ben bang dat je gesluierd uit moet gaan ;) Of gewoon gaan en je er niks van aantrekken, of uitstellen naar volgende week..

vivalavida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 14:54

itsmi schreef:
Jaa dat is normaal. Bij mij is het zelfs nog iets zichtbaar, en het is nu 8 dagen geleden. Trekt vanzelf weg. Heb je wel goed gekoeld de 1e dag?

Ben bang dat je gesluierd uit moet gaan ;) Of gewoon gaan en je er niks van aantrekken, of uitstellen naar volgende week..

Ik heb maar besloten dat ik niet uit ga ;) heb niet zoveel zin om zo gezien te worden :P

Heb de eerste dag niks anders gedaan dan koelen, dus daar kan het niet aan liggen, dan wacht ik maar rustig af.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 14:56

Niet aan één stuk door gekoeld toch?:P Je moet 10 minuten koelen, 10minuten eraf...

De zwelling trekt vanzelf weg, maar zal je nog wel eventjes blijven zien.

Was het je 1e keer laten trekken? 2e keer is minder erg.. ;)

vivalavida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 15:36

itsmi schreef:
Niet aan één stuk door gekoeld toch?:P Je moet 10 minuten koelen, 10minuten eraf...

Nee erop en eraf gekoeld hoor ;)

Ja dit was me eerste keer trekken, gelijk 2 tegelijk (had 1 verwacht).
over 2 maanden gaan de andere 2 eruit :7

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 20:36

itsmi schreef:
Bijzonder! Dan ga ik toch ernstig twijfelen aan de kennis van degenen die het foldertje opgesteld hebben die ik meekreeg! Daar staat in dat je de 1e 3 dagen geen melkproducten mag eten/drinken vanwege de melkzuurbacterien?

Ps, ik heb ook echt gezondigd die dag:P

Zou niet twijfelen, maar een mond is een bom bacteriën. Zouden die paar dan alleen boosdoener kunnen zijn vanuit melkproducten?

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:44

Lithya schreef:
itsmi schreef:
Bijzonder! Dan ga ik toch ernstig twijfelen aan de kennis van degenen die het foldertje opgesteld hebben die ik meekreeg! Daar staat in dat je de 1e 3 dagen geen melkproducten mag eten/drinken vanwege de melkzuurbacterien?

Ps, ik heb ook echt gezondigd die dag:P

Zou niet twijfelen, maar een mond is een bom bacteriën. Zouden die paar dan alleen boosdoener kunnen zijn vanuit melkproducten?

Waarom zouden ze dat dan zo expliciet in die folder gezet hebben? Hoe komen ze daar bij dan? Ik snap jouw uitleg ook wel, maar ik snap niet dat als het niet van belang is, dat ze het dan toch in die folder gezet hebben. Had ik al veel eerder een glaasje melk kunnen drinken :P

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:45

vivalavida_ schreef:
itsmi schreef:

Nee erop en eraf gekoeld hoor ;)

Ja dit was me eerste keer trekken, gelijk 2 tegelijk (had 1 verwacht).
over 2 maanden gaan de andere 2 eruit :7

Haha ze doen altijd 2 tegelijk als ze aan dezelfde kant zitten! Anders mag je 4x, das wel erg veel :P Heb je er nog erg last van?

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:49

itsmi schreef:
Waarom zouden ze dat dan zo expliciet in die folder gezet hebben? Hoe komen ze daar bij dan? Ik snap jouw uitleg ook wel, maar ik snap niet dat als het niet van belang is, dat ze het dan toch in die folder gezet hebben. Had ik al veel eerder een glaasje melk kunnen drinken :P

Alles heeft zijn reden, maar geen idee. Heb het nooit gehoord en ook niet in de folder gelezen op de universiteit en kan het nergens in het boek kaakchirurgie van Groningen vinden. Maar er zal een reden voor zijn. De reden die ik kan bedenken is dat doordat je minder eet je speekselproductie lager is, wat er voor zorgt dat de zelfreinigende werking van de mond minder is, waardoor deze bacteriën sneller de kans op het ontstaan van ontstekingen geven.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 23:46

Dat zou heel goed de reden kunnen zijn. Maar zoveel minder eet je niet waardoor je speekselproductie lager wordt toch? Dan moet je wel heel weinig eten wil de zelfreinigende werking van de mond minder worden! (lijkt mij).

Maar bedankt voor je speurwerk in je boeken :P

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:47

Nou ja iemand die zich niet zo lekker voelt, eet vaak minder en denkt er ook niet aan. Speeksel in de mond zorgt dat viezigheid wordt weggevoerd, dat lijkt me dan wel minder.

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 16:14

Woensdag gaat bij mij de laatste verstandskies eruit. Gaat leuk worden. Heb nog steeds heel veel last van die andere verstandskiezen die er uit getrokken zijn. Een hard broodje eten gaat nog altijd met pijn en moeite :?.
Heb ook aan de verstandskies links een heel gedeelte wat gevoelloos is :?

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 16:19

Zera schreef:
Woensdag gaat bij mij de laatste verstandskies eruit. Gaat leuk worden. Heb nog steeds heel veel last van die andere verstandskiezen die er uit getrokken zijn. Een hard broodje eten gaat nog altijd met pijn en moeite :?.

Dan zou ik het uitstellen! Je kan pas geholpen worden als je andere kant genezen is! Je verstandskies wat ongevoelig is? Of je tandvlees?

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 16:19

Lithya schreef:
Nou ja iemand die zich niet zo lekker voelt, eet vaak minder en denkt er ook niet aan. Speeksel in de mond zorgt dat viezigheid wordt weggevoerd, dat lijkt me dan wel minder.

Dat is dan de enige logische verklaring :P

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 17:18

itsmi schreef:
Zera schreef:

Dan zou ik het uitstellen! Je kan pas geholpen worden als je andere kant genezen is! Je verstandskies wat ongevoelig is? Of je tandvlees?

Bedoel het tandvlees. Daar heb ik helemaal geen gevoel meer in. Maarja kan nog terug komen zeggen mijn ouders.

Ik ga het gewoon proberen. En het is de onderkant.

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 20:33

Ik moet morgen. ;(
Zie het niet echt zitten.
Maar dat komt ook een beetje door de horror verhalen die mensen om me heen hebben verteld.
Ik probeer er toch maar zo rustig mogelijk onder te blijven en zie het wel.

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 20:37

machotjuh: Ik moet ook morgen :( moet ze beide aan de onderkant eruit. alleen omdat 1 daarvan tegen mijn andere kiezen duuwt mogen ze alle 2 eruit :(
heb er zo geen zin in!

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 20:40

O gelukkig een lotgenoot.
Bij mij moeten ze alle 4 omdat er allemaal gaatjes inzitten.
Anders hadden ze er niet uit gehoeven beetje jammer..
Succes!!

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 22:26

Brr succes voor de mensen die hun verstandskiezen moeten laten trekken!

Ik heb er ook 4, onder is er al 1 bijna helemaal door, de andere groeit op de een of andere manier niet echt verder en zit nog onder het tandvlees?
Boven zitten ze gelukkig nog ver weg.. en hopelijk komen ze nooit tevoorschijn. :D

Heb wel een afspraak gemaakt bij de kaakchirug voor over een paar maandjes omdat ik er last van had.. maar heb nu geen pijn meer dus laat ze nog mooi zitten!

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 23:16

Succes voor degenen die binnenkort moeten! Het is geen pretje is mijn ervaring, maar de 2e keer dat ik ging had ik hele aardige kaakchirurg en die stelde me goed op m'n gemak. Dat verliep prettiger ondanks dat ik 2 extra verdovingen moest. Trek je niet zoveel aan van alle horrorervaringen, je maakt het zelf mee. Voor iedereen is het anders. Zoveel verschillende factoren die meespelen, verschillende kaakchirurgen, verschillende ziekenhuizen, overal weer anders.. Gewoon hopen dat je een goede kaakdingest en een goed ziekenhuis hebt ;)

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 17:39

Ze de eerste 2 zijn eruit.
Het was echt piece of cake gingen er zo uit.
Alleen bij mijn onderkaak was niet echt prettig die 'zeurt' nu ook het meest. Verdoving begint uit te werken niet echt lekker dus.
Maar al met al heel erg meegevallen.
Hoe is het bij jou gegaan vandaag Niekj_Jente ?

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 19:45

machotjuh : bij mij ging het ook goed. verdoving werkt nu nog steeds :+ ze hebben bij mij de tand er uit moeten snijden omdat die nog niet door was. :( en heb altijd zoon vreselijke hekel aan die spuiten, ze zouden eerst alle 2 tegenlijk eruit gaan maar dan moesten ze mijn hele onderkaak verdoven en dat deden ze liever niet :(

moet nu dus over 2 weken weer terug en komende vrijdag moeten de hechtingen eruit gehaald worden :( bah!

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 00:54

Heb je geen oplosbare hechtingen? Moet je niet alleen de tampon eruit halen?

Fijn dat het bij jullie goed gegaan is!!

Sterkte voor de komende periode!

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 18:46

nee hechtingen zijn niet oplosbaar, had ik een andere x wel, maar dat deden ze nu niet omdat die dan al na 3 dagen eruit zijn.
heb er gelukkig verder geen last van gehad zoals dikke wangen ofzo, kan alleen niet egt goed eten :+ maar verder :P

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 00:00

bij mij mocht er vanmorgen eentje uit :( was zo verschrikkelijk zenuwachtig maar ik vond het reuze meevallen :D
de arts deed de verdoving er heel rustig in zelfs dat heb ik niet gevoeld. Nu voor het slapen gaan maar wel ff pijnstiller innemen. Ben blij dat ik er vanaf ben *D Ik had er ook maar eentje dus dat was een mooi bericht wat ie zei vanmorgen :D

Succes voor degenen die nog moeten!