[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 18:47

Ik denk dat er in zo'n pleister wel meer hormonen zitten dan in de nuvaring, omdat je de pleister niet vlakbij je baarmoeder plakt. Ik heb er geen ervaring mee, ken ook niemand die het gebruikt.

D_Travis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 21:21

jeetje ik heb even een paar bladzijden gelezen van dit topic.. alles wat iedereen schrijft over bijwerkingen van de pil, dat heb ik ook! in ieder geval, het zou daar aan kunnen liggen..
Ik denk echt dat een spiraaltje dan wel wat zou zijn.
ik denk dat ik dit eens in overweging zal nemen..
best bizar dat ik er nooit zo over na gedacht heb eigenlijk.

Joleen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 23:23

Wat er mis was met de Nuvaring: krijg het er onmogelijk goed in! Zit veel te laag enzo. Vind het alleen maar reuze onhandig. Zakt naar beneden ed. Bleh! Maar de pil wil ik ook niet meer. Maar even verder denken dan.

Humphrey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 11:39

Marije_jiplover schreef:
Ik denk dat er in zo'n pleister wel meer hormonen zitten dan in de nuvaring, omdat je de pleister niet vlakbij je baarmoeder plakt.

Mja, daar heb je wel een punt ... Pff, waarom is het allemaal zo moeilijk

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 12:04

Arrabel schreef:
Wat is de prijs voor een Nuvaring? anti-conceptiemiddelen worden niet meer vergoed...

www.anticonceptie-online.nl/
Op deze site kun je prijzen vergelijken van allerlei verschillende anticonceptie-middelen.
Daar staat dat de Nuvaring per 12 weken 32,68 kost, dit komt neer op 0,39 per dag.
De hormoonpleister kost net zoveel, volgens deze tabel.
De Mirena kost eenmalig 127,50, deze kan dan 5 jaar blijven zitten en dan kost het 0,07 per dag.

poes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 13:35

Joleen schreef:
Wat er mis was met de Nuvaring: krijg het er onmogelijk goed in! Zit veel te laag enzo. Vind het alleen maar reuze onhandig. Zakt naar beneden ed. Bleh! Maar de pil wil ik ook niet meer. Maar even verder denken dan.

Ik voel hem eigenlijk nooit zitten, ik plooi hem voor het inbrengen wel goed dubbel, dan gaat het makkelijker. Enne: na de seks zit ie altijd veel hoger

Arrabel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 14:18

Moet je vriend wel een aardige zwengel hebben...

poes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 14:32

Ik zal het hem zeggen

LittleRose

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 19:27

Me moeder gaat morgen bellen voor de Mirena (ik kan dat zelf niet zit dan op school ). En ben benieuwd, ik zal der niet te veel op hopen maar zou het toch wel handig vinden

Niksela

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 20:15

Hoi iedereen,
ik ben via Google hier terecht gekomen, en ik zeg het maar meteen: heb verder ook niks met paarden, mooie en lieve beesten, maar heb nooit gereden ofzo.
Ik kom specifiek voor deze discussie.
In dit (63 pagina's lange!!!) forum staat eigenlijk een heel onderzoek over anticonceptie. Ik had zoveel vragen waar ik antwoord op zocht en heb me zo vaak enorm verdrietig gevoeld waarom iedereen toch gewoon leuk de hele tijd seks had en ik daar helemaal niks mee had...

Samengevat komen mijn laatste twijfels hierop neer:
Na 5 jaar slikken van femodeen ben ik gestopt omdat ik het even helemaal gehad had met de pil, mijn relatie was over, had hem toch niet nodig. Na twee weken voelde ik me ineens een ander mens...
Veel vrijer, meer zin, vrolijker enz.

Maar zwanger worden wil je toch niet, condooms vind ik (in een lange relatie dan uiteindelijk) onhandig, koperspiraaltje is me qua ongesteldheid veel te veel gedoe, en aan kalender-onthouding ga ik al helemaal niet beginnen, veel te veel risico's.

Twee opties:
1. Mirena spiraaltje. Ik ben alleen bang dat ik last van buikpijn, of baarmoederontstekingen ga krijgen zoals je wel vaker hoort.
2. Yasmin-pil. Deze pil schijnt de zin in sex niet te onderdrukken en je ook goed te laten voelen.

Wat denken jullie ervan?
Groetjes Nikki

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 20:26

DiantaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 20:29

Dit artikel is wel van 2003 hè.. er staat geen actuele info in, en hij is nog steeds op de markt.

Niksela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 20:40

Verder is de registratiehouder verzocht een passage op te nemen die benadrukt dat het risico op thrombo-embolische aandoeningen bij gebruik van Yasmin in vergelijking met andere OACs nog onbekend is.”
Dit staat in dat artikel. Ik ga altijd bij beslissingen betreffende mijn lichaam grondig te werk. Inmiddels is de plaatsing van de Yasmine pil in een anticonceptiepil van de derde generatie (soms zelfs geklasseerd als enige 4de generatie), en even veilig als ander pillen in Nederland.Dat overleden meisje had net zo goed Microgynon of iets anders kunnen slikken, dan was hetzelfde gebeurd. En de samenstelling is inmiddels aangepast. Dus voor dit nadeel van deze pil ben ik niet bang...

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 21:06

Ja, dat klopt wel, in principe loop je bij élke pil een iets verhoogd risico. Vanwege hart-en vaatziekten in de familie zal ik daarom geen pil meer slikken.
Wel wordt door de NHG nog steeds aangeraden om een 2e generatie i.p.v. een 3e generatie voor te schrijven. Gebleken dat bij 3e generatiepillen het risico op veneuze trombo-embolieën tweemaal zo hoog is als bij 2e generatiepillen. Dat de Yasmin eigenlijk geen 3e generatie-pil is klopt, omdat er een ander soort progestageen in zit. Daar is nog te weinig van bekend.
Wanneer er geen sprake is van bekende risicofactoren is die kans inderdaad wel klein ja.

Niksela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 21:10

Pfff ik vind alles maar vreselijk ingewikkeld...
Wat gebruik jij nu als anticonceptie dan?
Want ik wil eigenlijk ook wel van die pil met bijbehorende risico's af..

DiantaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 21:15

Ik ga gewoon naar de dokter, en laat me doorverwijzen naar de gyneacoloog, dan beslist die maar.. ik wil ook van de hormonen af, en condooms gebruik ik toch altijd al. Even kijken wat hij de perfecte oplossing vind.

Niksela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 21:20

Ja maar ik twijfel af en toe ook aan mijn huisarts hoor. En bovendien kan die vrijwel onmogelijk al je wensen opnemen in zijn keuze voor jouw anticonceptie. Er is zoveel info zelf te vinden! Ik wil die beslissing gewoon graag zelf nemen zeg maar.

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 21:22

Ik gebruik ook condooms, we hebben er niet erg veel problemen mee maar echt ideaal is het ook niet.

Ik ga hoogstwaarschijnlijk een koperspiraaltje nemen (mijn menstruatie is kort en niet heftig en mijn moeder heeft er ook één gehad en het beviel haar heel goed).

fjordjes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 15:24

ik gebruik rigevidon en daar krijg ik het soms (laatste tijd vaker) spontaan heet in m'n gezicht. soort opvlieger dus. zijn er meer mensen die die pil gebruiken en daar ook last van hebben?

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 15:32

Ik heb destijds ook zelf de beslissing genomen, maar mijn huisarts kon zich wel helemaal vinden in mijn keuze. Ik heb dus gekozen voor de mirena. Een heel veilig anticonceptiemiddel met weinig hormonen. Ik heb hem sinds september en hij bevalt heel goed. Geen bijwerkingen en nauwelijks meer ongesteld. Een paar druppeltjes.

De uiteindelijke keuze voor een bepaald anticonceptiemiddel is toch heel persoonlijk volgens mij.

X__Hardc0re_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 21:31

Ik wil ook de nuvaring halen maar ik vraag me echt af hoe je dat ding der ooit weer uit krijgt??
Als je sex heb gehad zit ie toch meteen een stuk dieper en dan?
En het lijkt mij ook dat je um voelt tijdens de sex of niet?
Word echt helemaal para van me pil vergeet hem steeds en ben hem nu echt zwaar zat.
Nu wou ik die nuvaring proberen enigste wat me tegen houd is dat ik bang ben dat ik um voor geen mogelijk heid der meer uit krijg.

Want de rest zie ik al helemaal niet zitten want ga echt niet met me benen wijt bij me dokter whaha ben gek.

Guess001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 21:53

Lees de vorige pagina van dit topic eens, daar staat veel info over de Nuvaring. Je vagina is echt niet zo diep, dus dat komt wel goed.

Overigens, gezien je laatste zin, vraag me af hoe je dat gaat doen mocht je ooit zwanger raken of opgeroepen worden voor het bevolkingsonderzoek naar baarmoederhalskanker.

X__Hardc0re_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 22:58

haha nou verlopig ben ik dat nog niet en ook nog lang niet van plan haha en trouwens ze kunne me niet dwingen als dat niet wil moeten ze me echt nock out slaan ahum

Myryana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 01:19

Ik ga morgen bellen met mijn verzekering om uit te vinden of de Mirena Spiraal vergoed word en daarna een afspraak maken met de gyn om hem te laten plaatsen (heb al een verwijsbriefje van mijn dokter)

Hoop niet dat het te veel pijn gaat doen

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 07:57

Ik heb sinds afgelopen donderdag het Mirena spiraaltje.

20 jaar geleden heb ik het z.g koperspiraaltje gehad en na de geboorte van onze dochter gebruikten wij condooms... 't is altijd goed gegaan.

Nu zit ik met de zgn. "overgangsklachten" en op aanraden van mijn arts zou het Mirena spiraaltje een uitkomst zijn.

Het plaatsen viel me, hoewel ik absoluut geen "pieper" ben, toch enigzins tegen !

De arts zei na plaatsen: 't Is dat ik weet dat jij al twee kinderen hebt gehad, anders zou ik denken dat je nog nooit bevallen bent".

Bleek dat ik een wel erg nauw baarmoederhalskanaal had ondanks mijn twee bevallingen.

De tijd zal leren hoe dit spiraaltje bevalt;)