GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 21:39

Ja die had ik idd al eens geplaatst, wist niet dat het om dezelfde ging

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 10:41

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 13:49

Zo al een hele week goed geslapen en vandaag moest ik week boodschappen doen, eerste keer nadat ik ben begonnen met mounjaro en ik kon alle lekkere verleidingen weerstaan! Ik heb op 3 pakken koekjes na alleen maar gezonde dingen meegenomen. Dat is echt heel fijn. Normaal nam ik echt wel iets lekkers mee voor mezelf

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 13:53

Leuk hè? Boodschappen doen is zoveel beter nu. Geen impulsaankopen meer.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 13:57

Ik moet eerlijk bekennen dat ik na 3 jaar als konijn te hebben geleefd en mij kapot te hebben gesport dat ik nu dus helemaal niet meer oplet met wat ik eet. Ben van 3 x per week hardlopen + 2 x per week PT en alleen maar konijnenvoer overgegaan naar een normaal leven met 2 x per week sporten. (naast de paarden, want ben wel gewoon echt actief met mesten en als ze niet drachtig zijn rijden). Ik haal dus wel eens wat lekkers. Het verschil is alleen dat ik het bij 1 koekje of snoepje kan houden en niet de hele bak leeg (wil) eten. Ik heb zo lang gevochten met mijzelf en diëten en sporten dat ik alles heb losgelaten. :o Ik wilde graag weer ja zeggen tegen normaal leven zoals ik dat kon voor ik kinderen kreeg en mijn metabolisme zoals voor de zwangerschap die bestond afscheid had genomen van mijn lichaam. :o En nu leef ik weer normaal. Gewoon lekker bewegen, maar ook lekker eten en af en toe even zondigen, alleen op kleine schaal, want geen drang meer naar meer. En de weegschaal gaf deze week wederom weer een kilootje minder aan. Ik stond even stil ivm mijn maandelijkse periode, maar totaal nu dus bijna 6 kilo eraf in 7 weken. Ik denk dat als ik nog steeds als konijn zou leven en 5 x per week naast de paarden mij kapot zou sporten het resultaat veel meer had geweest, maar ik heb dit juist genomen omdat ik mentaal en fysiek uitgeput was van de strijd.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 14:26

Mooi resultaat toch al? En fijn dat je weer een ‘normaal’ leven kan hebben.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 15:31

Dat is veel belangrijker, Mer1980, dat je vooral een fijn leven hebt en ondertussen je gewicht wat kunt beheersen. Je leeft niet voor het afvallen.

Annelies_VG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 15:55

Mer1980 schreef:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik na 3 jaar als konijn te hebben geleefd en mij kapot te hebben gesport dat ik nu dus helemaal niet meer oplet met wat ik eet. Ben van 3 x per week hardlopen + 2 x per week PT en alleen maar konijnenvoer overgegaan naar een normaal leven met 2 x per week sporten. (naast de paarden, want ben wel gewoon echt actief met mesten en als ze niet drachtig zijn rijden). Ik haal dus wel eens wat lekkers. Het verschil is alleen dat ik het bij 1 koekje of snoepje kan houden en niet de hele bak leeg (wil) eten. Ik heb zo lang gevochten met mijzelf en diëten en sporten dat ik alles heb losgelaten. :o Ik wilde graag weer ja zeggen tegen normaal leven zoals ik dat kon voor ik kinderen kreeg en mijn metabolisme zoals voor de zwangerschap die bestond afscheid had genomen van mijn lichaam. :o En nu leef ik weer normaal. Gewoon lekker bewegen, maar ook lekker eten en af en toe even zondigen, alleen op kleine schaal, want geen drang meer naar meer. En de weegschaal gaf deze week wederom weer een kilootje minder aan. Ik stond even stil ivm mijn maandelijkse periode, maar totaal nu dus bijna 6 kilo eraf in 7 weken. Ik denk dat als ik nog steeds als konijn zou leven en 5 x per week naast de paarden mij kapot zou sporten het resultaat veel meer had geweest, maar ik heb dit juist genomen omdat ik mentaal en fysiek uitgeput was van de strijd.

Ik herken dit enorm. Ik eet nu vaker iets ongezonds dan voorheen, maar omdat het hele kleine porties (denk aan 3 chipjes of 2 dropjes) zijn kan het prima en ik geniet er ook meer van omdat ik weet dat ik het afvallen er niet mee saboteer.

Super fijn dat het bij jou ook zo goed werkt!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 17:13

Wat fijn Mer!

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 17:24

Zeker herkenbaar. Ik nam vorige week een salade op het terras en bestelde er een bakje friet bij. Omdat ik dat zo lekker vind. Normaal zou ik het hele bakje leeg eten en dan nog een beetje van de salade. Nu is het andersom. Ik eet de salade ( die ik overigens ook heel lekker vind) en dan een paar frietjes. Het zelfde is met ijs. Alleen neem ik nu een bolletje en is het goed.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 18:01

Vandaag voor het eerst! Ik had net sushi voor mij en de kinderen. Ik kon maar de helft op.
Hahaha ik wist niet wat ik meemaakte. Wel ben ik benieuwd of ik dan strak nog erg honger krijg.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 19:40

Ik kan geen kruidenboter/zeezout boter meer verdragen... Krijg er meteen maagzuur van. Jammer want dat vind ik heel erg lekker

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 19:50

Wat jammer! Heb je zowel verse/zelfgemaakte/gekochte geprobeerd?
Probeer eens een ander recept? Bv andere kruiden of andere boter bv 100% plantaardige?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 20:00

Nee vers nog niet geprobeerd, deze zijn gewoon kant en klaar uit de winkel. Kan idd wel eens een andere variant proberen.

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 20:15

Weet iemand toevallig een betaalbare weegschaal die ook met Garmin synchroniseert? Ik vind verschillende voor Apple en Fitbit bijvoorbeeld. Of ik kan gewoon niet zoeken }:0

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 12:51

Nou ik heb vandaag toch wel weer gewoon echt honger. Moet donderdagavond weer prikken. De afgelopen dagen vooral misselijk geweest waardoor ik minder at. Ik ben heel benieuwd naar de 2e week.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 12:52

Elise, heb je al op de site van Garmin gekeken?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 13:00

Koekie73 schreef:
Nou ik heb vandaag toch wel weer gewoon echt honger. Moet donderdagavond weer prikken. De afgelopen dagen vooral misselijk geweest waardoor ik minder at. Ik ben heel benieuwd naar de 2e week.

Dat wordt beter. Iedere week kreeg ik minder snel honger.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 13:02

Klopt ik ben nu bijna 2 maanden verder en het hongergevoel wordt echt steeds minder / later en als je eraan toegeeft kun je nog steeds maar de helft op.

Annelies_VG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 13:03

Ik had ook alleen de eerste week weer wat honger de laatste dagen.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 20:31

Dat geeft de burger moed, dankjulliewel!!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 20:38

Vandaag had ik ietsje meer honger maar morgen is prikdag dus logisch. Met 0,5 heb ik ook nog minder honger dan met 0,25. Maar dit is prima. Meer moet niet bij mij. Je moet nog wel wat eten natuurlijk.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 21:14

Ik had vandaag gesprek met internist. Ik at altijd al weinig, maar nu echt heel heel weinig.
Vandaag had ik tot nu toe een paar cashewnoten en tuinbonen. Ik ga zo nog maar wat naar binnen duwen.
Toch was het advies om nog verder op te hogen. Ik ga er even over nadenken.

Ik ga namelijk bijna op vakantie. En het klimaat is daar voor mij zó fijn dat ik daar wel kan wandelen enzo.
En ik ben bang dat ik dan tich ga omvallen als ik zo weinig eet.
En het is ook weer bijna tijd om de biological te spuiten, dus dan word ik ook weer ziek.

4 kilo in 2 maanden is met 3 stootkuren ook echt niet slecht vind ik zelf. Ik ga er een nachtje over slapen.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 21:33

Pfff gisteren kon ik geen kruidenboter verdragen, nou vandaag was het ook bijna de hele dag feest. Ontzettend last gehad van brandend maagzuur, heel fijn op m'n werk, hele tijd hoesten van de irritatie. En natuurlijk had ik niks bij me. En ook hoofdpijn. En ik heb niks geks gegeten vandaag. Dat zal de ophoging wel zijn, hopelijk is het volgende week minder. Maar tot nu is de honger weg en zin in eten nu al helemaal. Ik gebruik Rennies maar is er een fijner/beter middel?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-25 21:40

Ik had ook 3 dagen last na ophoging. Nu niet meer.