Zwanger, begin en voorjaar 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Renee

Re: Zwanger, begin en voorjaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-24 06:32

Welkom dennenboom! Wat een droom drie kleintjes <3 hopelijk gaat de placenta met de groei van de baarmoeder nog omhoog!

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 08:10

Ik lees stiekem al een hele tijd mee, maar ik denk dat ik me toch maar eens moet gaan aanmelden. Wij verwachten (middels ivf) rond 18 april ons 2e kindje.

Ik ben niet super goed in het bijhouden van topics, maar ik zal m'n best doen :Y)

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 08:46

Welkom Sastiac en Dennenboom, leuk dat jullie ook meepraten.

Wel bizar veel mensen die op zelfde dagen zijn uitgerekend inderdaad. De kans dat in een groep 2 mensen dezelfde verjaardag hebben is ongeveer 50% bij 23 random mensen (en wij zijn inmiddels met net wat meer, plus allemaal in maar een derde van een jaar uitgerekend), dus de kans dat er twee op dezelfde dag geboren worden is best groot.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 08:52

Welkom Sastaic en denneboom!

@Adamootje, de only heeft een aantal zwangerschapsbroeken met lengtematen! Daar heb ik een spijkerbroek van. Andere had dat niet, dus dat is even enkels bloot soms :=
Laatst bijgewerkt door Eske_B op 07-11-24 08:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 08:52

Welkom beiden! Wat leuk dat jullie gezellig mee gaan kletsen hier!

Goeiemorgen allemaal! :*

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-24 08:58

Welkom sastaic! Wat fijn dat de IVF gelukt is, dat moet een zwaar traject zijn geweest :knuffel:

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 08:58

Welkom alle nieuwe! Voeg je gerust toe aan het lijstje :D

Hier wat drukke dagen op het werk, heb wel meegelezen, even wat dingen die ik onthouden heb:

@Renee: dapper dat je toch voor de rolstoel gegaan bent, kan me voorstellen dat dat een enorme drempel was.

@Jolliegirl: onrust over je contract en thuis :(:) dat hele emotionele hoort soms helaas ook bij zwanger zijn. Hopelijk dat deze week rust pakken al wat verlichting geeft.

@hagelslag: pech op restaurant! Terwijl het er wel super lekker uitzag vond ik :D

Qua zwangerschapskleren, heb ook een paar midi rokken en dat is ook wel comfi nu! De rand kan je tot boven je buik trekken, een hoge high waist dus, dan heb je ook die vervelende druk op je buik niet.

Bedankt ook nog voor jullie reacties op worstelen met bijkomend gewicht. Het is denk ik omdat mijn startgewicht al wat hoger was (licht overgewicht) dat ik het er extra moeilijk mee heb. Ga jullie advies opvolgen en gewoon niet meer elke dag wegen!

En nog een paar goeie 20 weken echo's, super *\o/* en bijna het geslacht verklapt := gelukkig ging het dus om je eigen geslacht en blijft het een verrassing!

Knap ook van iedereen die zo actief blijft :wow: met hardlopen en al!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 09:14

Goede tip van de rokken!

Ik vind hardlopen ook knap zeg! Ik doe in de sportschool wat rustiger, vind het lastig inschatten wat ik met m'n core kan doen. Doe wel squats, opdrukken tegen muur etc. Maandag proefles yoga, ben benieuwd :D

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 09:21

Welkom aan de nieuwelingen!!

En het super bij houden lukt ook niet altijd!
Ik kan het ook niet _O- _O- _O-

Soms gaat het net te hard en ik zit alleen via mijn mobiel op bokt.

Ik las wat ivm zwangerschap kleding.
Ik heb dat vrij "vroeg" gekocht en aangetrokken.
Ik vind het echt goddelijk zitten!
Ik heb via Kleinanzeige een 2de hans pakket gekocht. Zaten 3 legging 4 broeken T-shirt en 2 truien in.
Vond ik zelf best handig....
Niet alles is mijn smaak. Maar ik hoef sowieso de deur niet veel uit. Dus dan kan ik mooi dat aan wat ik wel mooi vind.
Verder pas ik mijn "werktshirts" nog redelijk. Die worden nu aan de voorkant war kort. Maarja... ik ben thuis dus boeiend....
Werktshirts zijn tshirts die sws iets groter zijn en ik vaak op het werk aan heb.

Met betrekking tot startgewicht zwangerschap, ik had voortijd van 20-25 kilo overgewicht.
Ik zit nu vanaf half juni op ca +7.
Ik hoop dat er nog max 5 tot 7 kilo bij komt.

Ik vind het super moeilijk om zwaarder te worden door de altijd en eeuwige strijd tegen kilo's voordat ik zwanger werd.

Zoals maandag bij de huisarts het compliment te krijgen, oh je doet het netjes met je gewicht is dan wel fijn.
Ik let momenteel niet erop hoeveel ik precies eet.
Eigenlijk eet ik niet veel anders dan voortijd, behalve dan dat alles goed gaar moet zijn.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 12:21

Welkom iedereen!

@Renee ik snap dat een rolstoel een grote stap is, maar wat fijn dat je op die manier toch door de Ikea kon!

@hagelslag wat stom zeg in dat restaurant... Wellicht doe je het al op deze manier, maar anders als tip: ik meld dingen als 'de biefstuk moet doorbakken zijn, want ik ben zwanger'. Dus echt heel specifiek wat ik precies verwacht.

@Jolliegirl ah wat rot zeg, vervelend ook voor je man :(:) Kan me voorstellen dat het beter gaat met de een als het op dat moment beter gaat met de ander.

En het ging over zwangerschapsbroeken: degenen die ik gepast heb vond ik echt 10x niets :o Ik hou van high waist en had in die broeken continu het idee alsof m'n broek afgezakt was :') Ik heb dus gewoon fijn zittende (stoffen) broeken in 2 maten groter gekocht die high waist zijn, waardoor de band boven m'n buik zit. Daarnaast werk ik 90% van de tijd vanuit huis waardoor ik lekker in m'n (uiteraard high waist) sportleggings zit. Die heb ik overigens ook 2 in een maat groter nu omdat dat toch net iets lekkerder zit nu m'n buik groter wordt.

Verder las ik wat over werkdrukverlichting, ik zou het altijd aankaarten als het te zwaar wordt! Ze hebben er meer aan dat je nu wat minder werkt, dan dat je compleet uitvalt lijkt me...
En ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb 2 weken geleden om het tegenovergestelde gevraagd op het werk. Ik werk 36 uur in 4 dagen en ga nu op m'n vrije dag t/m december halve dagen extra werken. Ik voel me prima (zoveel vanuit huis werken zal daar ook zeker in bijdragen in mijn geval) en heb nog behoorlijk wat werk over te dragen. Door nu wat extra te werken heb ik daar ook de tijd voor (en dat geeft me weer rust in m'n hoofd wat positief uitwerkt) én ik mag de gemaakte uren achter m'n verlof aanplakken :D

Ik had vorige week vrijdag trouwens de 22 weken prik laten zetten, de prik zelf was niet fijn maar viel mee. Maar had echt een dikke bult op m'n arm gekregen die op zo'n hoogte zit waar mensen wel eens tegen je arm aan duwen. Nou dat was geen pretje als iemand dat deed :+ Verder helemaal geen last van gehad gelukkig.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 17:19

@Jolliegirl, in de zorg? Oh dan vind je inderdaad vast wel weer wat. Toch wel flauw hoor, als ze niet verlengen.
@Eske_B, Ik heb nu wat besteld bij Boohoo en dat zal binnenkort wel binnenkomen. Hopelijk zit daar wat fijns bij, want ik wissel nu af tussen wat jurkjes en ik wil wat meer opties hebben.
@Venthe, wat heerlijk dat dat kon! Klinkt als een drukke dag zeg. Logisch dat je dan om 21:00 op bed ligt. Hahaha, wat fijn dat je dochter gelijk krijgt.
@Adamootje, ik zag inderdaad dat Only lengtematen heeft. Ik zag daar alleen weer geen broeken die me aanspraken helaas.
@Dennenboom, welkom! Wat leuk, de 3e!
@iirrssjjee, Ik ging naar aanleiding van je berichtje al even spieken en je krijgt inderdaad een jongen. Uit mijn omgeving hoor ik veel dat die zwangerschappen veel makkelijker verliepen qua misselijkheid.
@sastaic, jij ook welkom!

De dames die een pretecho voor geslachtsbepaling hebben laten doen: wanneer hebben jullie dit gedaan? De meeste echobureau's hier bieden het aan vanaf 14 weken, wat ik vandaag ben, maar ik vind het zo snel. Het lijkt me zo vervelend als je het verkeerde geslacht te horen krijgt. We willen dus eigenlijk wat langer wachten, maar vragen ons af hoe lang?

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 17:38

Volgens mij kunnen ze het vanaf 14 weken wel betrouwbaar zien, als dat je zorg is. Wij hadden de geslachtsecho op 16,5 week (gisteren, was zo leuk om de kleine weer te zien, maar wil eerst aan familie vertellen voordat ik het hier deel) en toen was het, zodra uk zich van de juiste kant liet zien, goed duidelijk. Timing was hier gekozen omdat het dan fijn midden tussen de 13 weken en de 20 weken echo viel. We deden deze echo ook meer als stress-vrij moment leuk baby kijken, dan dat we het geslacht per se nu wilden weten.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 18:10

Wij hadden de geslachtsecho met 16,5 week ook. Onze verloskundige bieden het ook pas vanaf 16 weken aan om meer zekerheid te hebben het goed in beeld te kunnen brengen.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 18:17

Welkom Dennenboom. Wat leuk dat het geslacht voor jullie ook een verrassing blijft! Heb je zelf al een gevoel wat het zou kunnen zijn?

Welkom Sastaic! Fijn dat het middels ivf gelukt is om zwanger te worden <3

Roulette, apart he! Ik kwam er vandaag bij de tweede centering bijeenkomst achter dat er naast mij nog 2 dames op 30 maart uitgerekend zijn. Erg leuk, dat wel!
Ook de geslachtsecho gehad, zo te lezen heb je daarvan genoten. Heel logisch dat je dat eerst gaat delen met naasten. Ik ben benieuwd of de meidenclub aangevuld gaat worden of dat er wat meer balans komt met een jongen ;)

Naomi_Jortje: wat goed dat het lukt om zelfs wat extra te gaan werken. Heel ideaal dat je de gewerkte uren achter je verlof aan kunt plakken. Zolang het goed voelt, waarom niet? :)

PeerAppel: Toevallig hadden we het daar bij de centering vandaag over. De meeste dames die dat hebben laten doen, deden dat rond 16/17 weken.

Ik had vanmiddag de tweede Centering bijeenkomst. Dat was al een stuk gezelliger dan de eerste keer. Dan is het toch wat ongemakkelijker of zo. Er kwam een bekkenfysio langs om daar het een en ander over te vertellen. Heel interessant en leerzaam.
Via Vinted had ik zwangerschapsbadpakken gekocht. Die heb ik vandaag binnen gekregen. Ben benieuwd of ik dat prettig ga vinden. Ik ben meer een bikini persoon, maar ik merk dat mijn bovenstukje wat krapper is nu mijn borsten gegroeid zijn -O-
Heel toevallig ga ik vanavond zwemmen met een vriendin, dus de eerste ligt al uitgewassen klaar om uit te proberen :+

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 18:24

Hier lukte het pas met 24 week ongeveer om te zien wat voor geslacht het word.

Ik heb trouwens zeer onnozel belangrijk nieuws....

Ik heb weer sinasappelsapthee *\o/* _O-

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 19:16

Hier met 14,5 week al gedaan. Het was ook echt even zoeken en duurde lang voordat ze het met genoeg zekerheid durfde te zeggen. Ik zou het liever iets later gedaan hebben.

Haha fijn hagelslag!
Die Duitse Werther achtige rooibos thee heb ik hier ook nog van vakantie overigens, bijna op helaas, maar erg lekker!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 19:31

Hoe kom je na Nederland om boodschappen te doen... zeggen dat je morgen middag boerenkool wilt eten _O-
Hij had eigenlijk geen zin om in Nederland boodschappen te doen _O- tot ik boerenkool zei... en dan vervolgens direct na de thee loop voor 4 pakjes _O-
En hij zegt, oh ja.... boerenkool dus...... _O-

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 19:34

Hier met 14+0 geslachtsecho gedaan en was gelijk heel duidelijk. Moet ik wel erbij zeggen dat ik een echo gehad bij diegene die ook mijn medische echo’s doet!

Hier vandaag even een flinke domper. Met de kleine meid gaat alles goed maar ik heb sinds een week of 3 koliekaanvallen. Gister bloed laten prikken en die lieten zien dat ik verhoogde ontstekingswaarde, leverwaarde en galwaardes had. Vandaag met een spoed echo laten maken en ik blijk dus helemaal vol te zitten met galstenen…

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 19:37

Ohh daph wat klinkt dat naar en pijnlijk! Kunnen ze er wat aan doen? Beterschap hoor Y;(

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 19:42

Oefff dat is behoorlijk klote zeg! Is het überhaupt mogelijk er nu iets aan te doen tijdens je zwangerschap?

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-24 21:08

Daphx93 schreef:
Hier vandaag even een flinke domper. Met de kleine meid gaat alles goed maar ik heb sinds een week of 3 koliekaanvallen. Gister bloed laten prikken en die lieten zien dat ik verhoogde ontstekingswaarde, leverwaarde en galwaardes had. Vandaag met een spoed echo laten maken en ik blijk dus helemaal vol te zitten met galstenen…

Ook dat nog! Als ik het goed heb onthouden heb je het niet makkelijk als je zwanger bent (HG toch?). Wat een ellende zeg! Is het iets wat nog “vanzelf” weg kan gaan? Sterkte :knuffel:

Laura_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 21:23

Hier even weer een verloskundige die inbreekt: het geslacht is rond 14 weken uit ontwikkeld. Wij bieden het om die reden vanaf 15 weken aan. Er zijn genoeg echocentra die het vanaf 13 weken aanbieden, maar dan wordt niet naar het geslacht gekeken, maar naar de NUB; een soort uitsteeksel die elke baby heeft, ook meisjes. Maar er zit een verschil in de hoek tov de rug bij jongens en meisjes. In 75% wordt het goede geslacht voorspeld met de NUB , in 25% niet.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 21:32

Laura_1986 schreef:
Hier even weer een verloskundige die inbreekt: het geslacht is rond 14 weken uit ontwikkeld. Wij bieden het om die reden vanaf 15 weken aan. Er zijn genoeg echocentra die het vanaf 13 weken aanbieden, maar dan wordt niet naar het geslacht gekeken, maar naar de NUB; een soort uitsteeksel die elke baby heeft, ook meisjes. Maar er zit een verschil in de hoek tov de rug bij jongens en meisjes. In 75% wordt het goede geslacht voorspeld met de NUB , in 25% niet.

Toch fijn als je even inbreekt!

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 22:21

Daphx93 schreef:

He bah, wat ontzettend naar. Is daar wat aan te doen?
Heel veel beterschap :(:)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 23:16

Veel beterschap Daph, wat enorm naar :(:)