Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sannens

Re: Zwanger, uitgerekend najaar & winter 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 20:57

Hopelijk voel je je snel beter XladyX! Hier is het goed opgeknapt en is het nu puur en alleen de kuur afmaken. Goed op jezelf passen, je kan snel zieker worden.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 22:53

Och jeetje, beterschap! :knuffel:

Ik had vandaag weer een mindere dag. Gelukkig geen koorts, maar wel verschrikkelijk moe en hoofdpijn. Heb wel even fijn de hele middag weg kunnen slapen. Scott heeft heerlijk met me mee geslapen. Ik ga komende week de huisarts bellen om m'n bloed te laten testen op tekorten.. Ik was toen met m'n oudste ook zo vaak enorm ziek.. Gaf toen de opvang de schuld, maar ik merk nu weer dat ik veel zieker ben dan normaal als m'n zoontje weer wat mee nam. Hoop eigenlijk dat het postnatale depletie is en dat ik er iets aan kan doen..

Zebraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-24 23:28

Beterschap allen!
En pas goed opjezelf Sannens, al zo n heftige start en er dan ook nog een borstontsteking bij!

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 14:27

Hopelijk voelen jullie je weer een beetje beter Lady en J0anieke!

Hier is afgelopen maandag totaal onverwachts thuis ons zoontje geboren <3 Met 38 weken en 6 dagen. Ik had het echt totaal niet zien aankomen, en moest ook flink schakelen gezien ik graag een ziekenhuisbevalling wilde inclusief ruggenprik :+ . Maar toen de verloskundige eenmaal thuis aan kwam mocht ik al persen, en een uurtje later ongeveer is ons knappe ventje geboren.

Het begon met op de nacht van zondag op maandag, toen begon het te rommelen en kreeg ik voorweeën, waardoor ik niet kon slapen. Op maandag werd dat erger, maar het was niet heel regelmatig en ik kon ook nog wel gewoon mijn ding doen. Mijn vriend was dus gewoon op werk (uurtje afstand). Toen de weeën erger werden toch maar de verloskundige gebeld, ondanks dat het nog steeds niet regelmatig was. Dit had ik bij mijn eerste bevalling ook in het ziekenhuis. Daar geloofde ze mij toen niet, en toen bleek ik al flinke ontsluiting te hebben. Ook nu wilde de verloskundige eigenlijk niet langskomen, want het was nog geen actieve bevalling volgens haar. Na wat aandringen zou ze ergens in de middag een gaatje vinden om langs te komen. Rond een uurtje of 14:00 werden de weeën zo heftig dat ik voor de tweede keer in bad ging. Toen belde ik mijn vriend dat die nu moest komen, en belde ik ook meteen de verloskundige dat ze nu moest komen. Op dat moment raakte ik wel in paniek, want ik wist dat het nu écht was begonnen en ik was helemaal alleen. Uiteindelijk uit bad op bed gaan liggen, toen kwam de verloskundige een kwartier later en even later ook mijn vriend gelukkig. Toen de verloskundige de ontsluiting checkte en zei dat ik al op 10 cm was en we dus niet naar het ziekenhuis konden, was ik in shock... Even later rond 16:20 is ons zoontje geboren. We maken het goed, borstvoeding gaat ook goed en we zijn intens aan het genieten <3 .

Pieneappel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 16:31

Van harte gefeliciteerd!! Wat een snelle bevalling en plottwist ineens thuis. En je hoefde je nou ook geen zorgen te maken over de opvang van je eerste zoontje? Of was hij thuis op dat moment?

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 16:38

Gefeliciteerd Eskimo! Wat fijn dat het zo vlot verlopen is! Nu lekker genieten samen.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 17:57

Pieneappel schreef:
Van harte gefeliciteerd!! Wat een snelle bevalling en plottwist ineens thuis. En je hoefde je nou ook geen zorgen te maken over de opvang van je eerste zoontje? Of was hij thuis op dat moment?

Hij was al op de opvang dus dat scheelt :D . Was heel raar thuiskomen voor hem haha.

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 18:02

Eskimo van harte gefeliciteerd! Kan me de paniek voorstellen, helemaal alleen terwijl het begonnen is! Gelukkig is het goed gegaan en kun je nu lekker genieten *\o/*

Ik ben van de borstontsteking af gekomen zonder heftige koorts of AB gelukkig! 1 dag niet lekker geweest en wat verhoging gehad met 38,3. Volgende dag weer aardig de oude. Paar dagen later dreigde alleen de andere borst ook ontstoken te raken.. dus meteen alles uit de kast getrokken en gelukkig kunnen voorkomen. Lecithine maakt hier een mega verschil, aanrader mocht iemand er ook last van hebben of krijgen!

Oorzaak is ook bekend.. onze kleine heeft RS virus. Daardoor dronk hij weinig en moeizaam (verkeerd/klein aanhappen) en daar konden mijn borsten dus niet tegen. Hijzelf was verkouden maar werd zondag ineens binnen een uur benauwd en zijn hele lijfje moest hard werken voor adem dus naar de HAP geweest. Daar klonken zijn longen schoon en na overleg met de kinderarts konden we naar huis, opname hoefde gelukkig niet. Huisarts was blij dat hij nog borstvoeding krijgt ivm antistoffen dus dat was fijn om te horen. Inmiddels is hij op af en toe hoesten en wat pittige dagen en nachten bijna weer de oude.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 18:04

Proficiat Eskimo!!! Kan me voorstellen dat je zoontje heel raar stond te kijken haha :D

@lady: oef niet fijn het RS virus! Gelukkig een opname kunnen vermijden.

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 18:10

XladyX schreef:
Eskimo van harte gefeliciteerd! Kan me de paniek voorstellen, helemaal alleen terwijl het begonnen is! Gelukkig is het goed gegaan en kun je nu lekker genieten *\o/*

Ik ben van de borstontsteking af gekomen zonder heftige koorts of AB gelukkig! 1 dag niet lekker geweest en wat verhoging gehad met 38,3. Volgende dag weer aardig de oude. Paar dagen later dreigde alleen de andere borst ook ontstoken te raken.. dus meteen alles uit de kast getrokken en gelukkig kunnen voorkomen. Lecithine maakt hier een mega verschil, aanrader mocht iemand er ook last van hebben of krijgen!

Oorzaak is ook bekend.. onze kleine heeft RS virus. Daardoor dronk hij weinig en moeizaam (verkeerd/klein aanhappen) en daar konden mijn borsten dus niet tegen. Hijzelf was verkouden maar werd zondag ineens binnen een uur benauwd en zijn hele lijfje moest hard werken voor adem dus naar de HAP geweest. Daar klonken zijn longen schoon en na overleg met de kinderarts konden we naar huis, opname hoefde gelukkig niet. Huisarts was blij dat hij nog borstvoeding krijgt ivm antistoffen dus dat was fijn om te horen. Inmiddels is hij op af en toe hoesten en wat pittige dagen en nachten bijna weer de oude.

Pfoe dat is schrikken zeg! Toch altijd eng, zeker met het RS virus en die kleintjes. Wel heel fijn dat opname niet hoefde. Gelukkig is hij bijna weer de oude!

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-24 18:51

Gadsie veel zieke dames hier al dan niet griep of borstontsteking. Super vervelend zeg beterschap! En kleine van lady ook nog RS gadsie super naar en schrikken. Gelukkig was een opname niet nodig. Beterschap voor de kleine !!

Wow Eskimo dat was een rollercoaster !! Snap dat je in paniek raakte toen je alleen was en het echt begonnen was. Gelukkig waren de verloskundige en je man nog op tijd!!
Van harte gefeliciteerd en nu lekker genieten van de kleine man!!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 19:29

Gefeliciteerd met jullie kleine Eskimo! Fijn dat je man er ook nog bij was. Het zweet zou mij ook uitbreken! :wow:

En schrikken zeg xladyx, RS virus lijkt me vreselijk eng, helemaal zo jong :(

Zebraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-24 12:24

Gefeliciteerd Eskimo! Wel heel spannend zo dat het zo snel ging en je alleen thuis was!
Hopelijk gaat alles goed nu.

En ook schrikken het RS-virus XladyX. Gelukkig niet heel ernstig geworden.

Vandaag is onze jonge dame 5 weken *\o/* En het gaat heel goed. Afgelopen maandag bij het consultatiebureau en ze was mooi op gewicht. Zowel lengte als gewicht nu op de gemiddelde lijn.
Ze drinkt goed, slaapt goed, huilt niet teveel en niet heel veel krampjes of spugen. We hebben onze draai en ritme ook gevonden als ik samen met haar thuis ben. Lekker rustig aan doen.

Gaat nu zo goed met haar dat ik zit te wachten tot het minder goed gaat :') De slapeloze nachten, zieke baby etc zullen nog wel komen.

Zeker met de komende feestdagen en periode dat iedereen ziek en verkouden is. Van het weekend voor het eerst op bezoek bij familie. Sinterkerst vieren met de hele familie.

Mijn herstel van de keizersnede gaat ook goed. Voel me weer mezelf en een stuk fitter. Wel nog last van een wat gevoelloze band op mijn buik boven het litteken en de laatste dagen toch ook weer wat last van mijn buik/trekkend gevoel. Hopelijk gaat dit nog over. Volgende week controle bij de gynaecoloog.

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-24 14:59

Wat fijn dat het zo goed gaat zebraatje !! Lekker van genieten <3

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 19:50

Klinkt als een droombaby Zebraatje! Lekker van genieten.

Onze baby is vandaag precies 1 week oud, en is tot nu toe ook een heerlijk tevreden mannetje. We genieten volop van hem! Onze peuter daarentegen... Die moet wel flink wennen aan de situatie. Hij is ontzettend lief voor zijn broertje, maar je merkt dat het veel voor hem is en hij het niet goed begrijpt. Hij slaapt daardoor slecht (slaat gerust hele nachten over), en wij daardoor ook. En als klap op de vuurpijl heeft hij ook tijdens de kraamweek een flinke griep te pakken met hoge koorts. Nog meer slapeloze nachten dus. Gelukkig zijn opa en oma hier, we hebben hem vanavond voor het eerst daar naar toe gebracht om te slapen zodat we zelf kunnen bijkomen. Wij zijn helemaal gebroken, zeker omdat we ook nog ieder 3 uur eruit moeten voor de baby. Voel mij ook erg schuldig naar de peuter toe... Hij snapt al niet dat hij mama ineens minder ziet, trekt daardoor volledig (logisch) naar papa toe en mama mag niet meer helpen, dan wordt die ook nog eens ziek, en nu voelt het alsof we hem maar weggeven... Hij heeft het superleuk daar en heeft vanmiddag daar zelfs 3 uur geslapen (bij ons is slapen afgelopen week een drama :') ), maar toch breekt mijn hart. Zijn ook vast de hormonen, maar het voelt even alsof we niks goeds kunnen doen voor de oudste... Alsof iedere keuze die je maakt de verkeerde keuze is. Het is lastig de balans vinden zo! Anyways, moest het even van mij afschrijven denk ik :o .

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 07:26

Oh Eskimo, ik snap je gevoel zo goed! Ik heb met jullie te doen! :(
Hier trok de oudste ook gelijk meer naar papa en hij vraagt nog steeds continu naar hem, maar t gaat nu echt alweer een stuk beter nu ik weer helemaal mobiel ben en de baby wat meer een ritme heeft.. Ik denk dat dat bij jullie ook wel weer gaat komen! :knuffel: Ik laat de baby hier helaas af en toe ook huilen om die reden.. Soms moet ik echt even tijd en aandacht hebben voor z'n grote broer.. En heel veel beterschap voor hem! Dat zal ongetwijfeld ook niet meehelpen..

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 15:43

Fijn dat het bij jou alweer een stuk beter gaat Joanieke! Geeft mij weer een beetje hoop :D . Ik kan eindelijk ook weer uit bed komen en wat meer ondernemen, dus dat gaat het hopelijk ook een stukje makkelijker maken.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 15:57

Dat is geen fijn gevoel Eskimo! Kan het me ook zo voorstellen, hier nog niet bevallen maar we merken nu al aan ons zoontje (2,5 jaar) dat hij er best veel mee bezig is. Breekt toch een beetje je hart he. Maar ik denk (hoop) dat ze in de toekomst juist veel aan elkaar gaan hebben!

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-24 17:45

Wat super sneu van je oudste zoontje Zebraatje!!! En dan ook nog griep in de kraamweek, ellende !! Hopelijk gaat het snel beter en is hij aan de nieuwe situatie gewend !!

Hier weer begonnen met zwemmen om hopelijk zelf weer wat meer conditie te krijgen en toch stiekem ook om weer strakker te worden. Want ook al is het nog heel kort geleden ik wil toch van die flubber buik af merk ik :P

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 13:17

Oh wat goed dat je alweer bent gaan zwemmen! Ik wil ook weer van m'n buik af, maar die had ik zonder kinderen ook alwel. _O- Afvallen gaat met kindjes nu wel veel makkelijker bij mij, dus misschien kom ik nog wel op het streefgewicht waar ik al jaaaaren naar toe wil.

Kleine man heeft hier nu al 3 nachtjes van ong 11 tot 8 doorgeslapen en het is zo'n tevreden lieve baby.. Ik en de 2-jarige zijn een goede week flink ziek geweest en dan helpen die nachtjes even doorslapen wel goed. Ik hoop dat het doorzet, maar ik zal t nu ook wel jinxen.. :')

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 10:21

Eskimo kan het me heel goed voorstellen dat het heel lastig is zo. Hopelijk gaat het inmiddels al beter!

Zira goed bezig met zwemmen! Hier is mijn zwangerschapsbuik wel weer plat (lang leve sterke buikspieren denk ik := ) maar ben nog wel 4 kilo zwaarder. Die zitten vooral op de voorgevel en bovenbenen en wil ik uiteindelijk weer kwijt, maar weet van de vorige keer dat zolang ik bv geef ik die niet of heel traag kwijtraak. Dus dat laat ik voor nu even.

Voor de bevallen en borstvoeding gevende dames, hebben jullie een bepaalde intentie hoelang jullie BV willen geven? Mijn man vraagt regelmatig tot wanneer ik het wil. Hij wil graag makkelijk flesjes kunnen geven en zijn vrouw weer terug. Ik zei zelf vantevoren iig tot ik weer aan het werk ga (3,5 mnd), want ik zie op tegen kolven op werk en werk best wel in een mannenwereld. Maar vind dat ook niet echt genoeg reden om te stoppen als het verder goed loopt.

Verder gaat het hier goed. Kleine is volledig hersteld van RS virus gelukkig! Hij is daardoor wel wat ritme van de nachten kwijt en komt weer wat vaker drinken. Op zijn gewicht heeft het geen invloed gehad.. hij was afgelopen week bij consultatiebureau ruim 6kg en 62 cm met 9 weken nu, grote vent. Verder is hij heel erg blij en lief, lacht veel en knuffelt graag. En hij is behoorlijk aan mij gehecht merken we als ik weg ben. Voor mezelf, geen borstontstekingen meer gehad. Ik ben fysiek weer aardig fit, rij weer regelmatig intensiever paard, heel erg fijn *\o/*

En bij deze alvast iedereen heeeeel fijne kerstdagen! Dat we intens mogen genieten van familie, lekker eten en een beetje uitrusten waar dat kan <|-

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 13:32

Wat heerlijk dat doorslapen Joanieke! Hoop ook voor jullie dat het doorzet, maar idd niks is zo onvoorspelbaar als de slaap van een baby/peuter :+ .

Fijn dat de kleine helemaal hersteld is van het RS virus Lady! Moet vast een opluchting zijn. En ook heerlijk dat jij je ook weer steeds beter voelt.

Hier was het een flinke ziekenboeg, ik voel mij nog steeds niet 100% helaas. Gelukkig heeft de baby nergens last van! Ons oudste zoontje is sinds vandaag eindelijk weer naar de opvang. Het was een heftige 2 weken... Ik heb in de afgelopen 2 jaar nog nooit zoveel driftbuiten meegemaakt als in de afgelopen 2 weken :') . Hij is heel lief voor zijn broertje, maar vraagt om héél veel negatieve aandacht. We zien wel een kleine vooruitgang in de laatste dagen, en hij heeft vannacht ein-de-lijk voor het eerst weer doorgeslapen, sinds dat zijn broertje geboren is! De baby daarentegen doet het nog steeds mega goed. Die is vandaag 2 weken oud en is ontzettend makkelijk. Slaapt, eet, poept.... Je hebt er geen omkijken naar (vergeleken met de peuter haha) :D .

Ik zou bijna vergeten dat het kerst is morgen haha! Wij zijn er totaal niet mee bezig ivm de new born :') . Hebben jullie leuke plannen? Onze plannen zijn overleven met peuter en new born zonder opvang haha. Iedereen iig alvast hele fijne feestdagen!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 14:17

Ik weet nog niet hoe lang ik door wil met bv.. Ik hou ook echt totaal niet van kolven. Inmiddels wel een lekkere buffer opgebouwd in de vriezer, dus als het weer terug gaat lopen heb ik wel de tijd om wat bij te geven via de vriezer.. Ik vind t knap dat je al weer fanatiek aan het rijden bent. Ik durf dat nog niet aan vanwege de bv, maar we hebben ook nog niet echt met een flesje geoefend.. :=

Hier krijgen we alle opa's en oma's over de vloer met kerst. 1e kerstdag mijn ouders en broer en gaan we racletten/gourmetten. 2e kerstdag m'n schoonouders, die komen alleen lunchen. En dan vrijdag inderdaad lekker de peuter weer naar de opvang. _O-

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 14:28

XladyX schreef:
Eskimo kan het me heel goed voorstellen dat het heel lastig is zo. Hopelijk gaat het inmiddels al beter!

Zira goed bezig met zwemmen! Hier is mijn zwangerschapsbuik wel weer plat (lang leve sterke buikspieren denk ik := ) maar ben nog wel 4 kilo zwaarder. Die zitten vooral op de voorgevel en bovenbenen en wil ik uiteindelijk weer kwijt, maar weet van de vorige keer dat zolang ik bv geef ik die niet of heel traag kwijtraak. Dus dat laat ik voor nu even.

Voor de bevallen en borstvoeding gevende dames, hebben jullie een bepaalde intentie hoelang jullie BV willen geven? Mijn man vraagt regelmatig tot wanneer ik het wil. Hij wil graag makkelijk flesjes kunnen geven en zijn vrouw weer terug. Ik zei zelf vantevoren iig tot ik weer aan het werk ga (3,5 mnd), want ik zie op tegen kolven op werk en werk best wel in een mannenwereld. Maar vind dat ook niet echt genoeg reden om te stoppen als het verder goed loopt.

Verder gaat het hier goed. Kleine is volledig hersteld van RS virus gelukkig! Hij is daardoor wel wat ritme van de nachten kwijt en komt weer wat vaker drinken. Op zijn gewicht heeft het geen invloed gehad.. hij was afgelopen week bij consultatiebureau ruim 6kg en 62 cm met 9 weken nu, grote vent. Verder is hij heel erg blij en lief, lacht veel en knuffelt graag. En hij is behoorlijk aan mij gehecht merken we als ik weg ben. Voor mezelf, geen borstontstekingen meer gehad. Ik ben fysiek weer aardig fit, rij weer regelmatig intensiever paard, heel erg fijn *\o/*

En bij deze alvast iedereen heeeeel fijne kerstdagen! Dat we intens mogen genieten van familie, lekker eten en een beetje uitrusten waar dat kan <|-

Ik heb hier al een tijd niet meer gereageerd, en ben ook al weer een tijd terug bevallen. Maar zag jouw vraag en dacht, ik reageer weer eens.

Ik heb niet echt bedacht hoelang ik BV wil geven, maar ik heb tot 9 maanden kolfrecht en wil het liefste nog voeden als we in augustus op vakantie gaan, fijn troostmiddel onderweg. Ik ging met name aan op jouw mannenwereld. Ik werk in de aannemerij en ga nu voor de 3e keer kolven op mijn werk en dat is echt geen enkel probleem. Iedereen wil rekening met me houden en denkt mee. Er is nu op mijn project al een kolfruimte gebouwd.

Verder kan ik alleen zeggen, kijk wat voor jou werkt en te dragen is.

Overigens is ons verrassingspakketje een meisje, 10 november met een bloedgang geboren en haar twee grote zussen zijn super trots!

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 17:08

J0anieke schreef:
Ik weet nog niet hoe lang ik door wil met bv.. Ik hou ook echt totaal niet van kolven. Inmiddels wel een lekkere buffer opgebouwd in de vriezer, dus als het weer terug gaat lopen heb ik wel de tijd om wat bij te geven via de vriezer.. Ik vind t knap dat je al weer fanatiek aan het rijden bent. Ik durf dat nog niet aan vanwege de bv, maar we hebben ook nog niet echt met een flesje geoefend.. :=

Hier krijgen we alle opa's en oma's over de vloer met kerst. 1e kerstdag mijn ouders en broer en gaan we racletten/gourmetten. 2e kerstdag m'n schoonouders, die komen alleen lunchen. En dan vrijdag inderdaad lekker de peuter weer naar de opvang. _O-

Ben je bang dat je het niet red om binnen 3 uur klaar te zijn met rijden? Of angst voor milkshake? _O- sorry flauw haha. Wij hebben de paarden aan huis, dus kan snel rijden en als het nodig is dan mijn man me zo van het paard affluiten om te voeden. Maar flesjes doen we hier ook regelmatig, gister was ik ook een halve dag weg dus dat geeft wel vrijheid.

Onze opvang is dicht tussen kerst en oud en nieuw -O- overleven we wel

In Wonderland dankjewel voor je reactie! En jij ook nog gefeliciteerd met de kleine