Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
XladyX schreef:Eskimo van harte gefeliciteerd! Kan me de paniek voorstellen, helemaal alleen terwijl het begonnen is! Gelukkig is het goed gegaan en kun je nu lekker genieten![]()
Ik ben van de borstontsteking af gekomen zonder heftige koorts of AB gelukkig! 1 dag niet lekker geweest en wat verhoging gehad met 38,3. Volgende dag weer aardig de oude. Paar dagen later dreigde alleen de andere borst ook ontstoken te raken.. dus meteen alles uit de kast getrokken en gelukkig kunnen voorkomen. Lecithine maakt hier een mega verschil, aanrader mocht iemand er ook last van hebben of krijgen!
Oorzaak is ook bekend.. onze kleine heeft RS virus. Daardoor dronk hij weinig en moeizaam (verkeerd/klein aanhappen) en daar konden mijn borsten dus niet tegen. Hijzelf was verkouden maar werd zondag ineens binnen een uur benauwd en zijn hele lijfje moest hard werken voor adem dus naar de HAP geweest. Daar klonken zijn longen schoon en na overleg met de kinderarts konden we naar huis, opname hoefde gelukkig niet. Huisarts was blij dat hij nog borstvoeding krijgt ivm antistoffen dus dat was fijn om te horen. Inmiddels is hij op af en toe hoesten en wat pittige dagen en nachten bijna weer de oude.
XladyX schreef:Eskimo kan het me heel goed voorstellen dat het heel lastig is zo. Hopelijk gaat het inmiddels al beter!
Zira goed bezig met zwemmen! Hier is mijn zwangerschapsbuik wel weer plat (lang leve sterke buikspieren denk ik) maar ben nog wel 4 kilo zwaarder. Die zitten vooral op de voorgevel en bovenbenen en wil ik uiteindelijk weer kwijt, maar weet van de vorige keer dat zolang ik bv geef ik die niet of heel traag kwijtraak. Dus dat laat ik voor nu even.
Voor de bevallen en borstvoeding gevende dames, hebben jullie een bepaalde intentie hoelang jullie BV willen geven? Mijn man vraagt regelmatig tot wanneer ik het wil. Hij wil graag makkelijk flesjes kunnen geven en zijn vrouw weer terug. Ik zei zelf vantevoren iig tot ik weer aan het werk ga (3,5 mnd), want ik zie op tegen kolven op werk en werk best wel in een mannenwereld. Maar vind dat ook niet echt genoeg reden om te stoppen als het verder goed loopt.
Verder gaat het hier goed. Kleine is volledig hersteld van RS virus gelukkig! Hij is daardoor wel wat ritme van de nachten kwijt en komt weer wat vaker drinken. Op zijn gewicht heeft het geen invloed gehad.. hij was afgelopen week bij consultatiebureau ruim 6kg en 62 cm met 9 weken nu, grote vent. Verder is hij heel erg blij en lief, lacht veel en knuffelt graag. En hij is behoorlijk aan mij gehecht merken we als ik weg ben. Voor mezelf, geen borstontstekingen meer gehad. Ik ben fysiek weer aardig fit, rij weer regelmatig intensiever paard, heel erg fijn
En bij deze alvast iedereen heeeeel fijne kerstdagen! Dat we intens mogen genieten van familie, lekker eten en een beetje uitrusten waar dat kan
J0anieke schreef:Ik weet nog niet hoe lang ik door wil met bv.. Ik hou ook echt totaal niet van kolven. Inmiddels wel een lekkere buffer opgebouwd in de vriezer, dus als het weer terug gaat lopen heb ik wel de tijd om wat bij te geven via de vriezer.. Ik vind t knap dat je al weer fanatiek aan het rijden bent. Ik durf dat nog niet aan vanwege de bv, maar we hebben ook nog niet echt met een flesje geoefend..
Hier krijgen we alle opa's en oma's over de vloer met kerst. 1e kerstdag mijn ouders en broer en gaan we racletten/gourmetten. 2e kerstdag m'n schoonouders, die komen alleen lunchen. En dan vrijdag inderdaad lekker de peuter weer naar de opvang.