Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 06:39

Ja dat checkt ze altijd rond 40 weken. Daarnaast 'klaagde' ik ook dat ik de baby anders voelde bewegen. Ik had tot vorige week ook echt een dansende baby in m'n buik en dat was nu anders. Ze beweegt genoeg maar minder intens ofzo. En dat klopt dus want ze heeft amper ruimte om te bewegen.

Ergens vervelend het wakker liggen annepaardoes maar stiekem ook wel een beetje genieten toch?

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 07:07

Oh, wat jammer dat je nu medisch bent redbutton. Lijkt me ook spannend dat je nu weet wanneer het start. Hopelijk komt het met strippen opgang. Bij mij twee keer geprobeerd, deed niets. Maar kans is best groot dat het wel de bevalling opwekt.

Ah, jammer dat je nu al wakker gehouden wordt annepardoes. Maar klinkt ook wel gezellig :)

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 08:15

Mevrouw denkt volgensmij soms dat ze via de buikwand geboren moet worden. Zo hard dat ze duwt en trapt. Maar ben wel blij dat ze het doen. Zie het als een heel goed teken. Zo lekker actief. Al vind ik kunnen slapen als ik in bed lig ook wel heel fijn :')

redbutton

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 10:14

Haha ja want nu kun je nog slapen.
Wij hebben vannacht beiden ook slecht geslapen, zegt m'n vriend net: kunnen we alvast wennen voor de komende dagen :')

@fenn 1 op 6 begint na strippen maar het zat nog wat strak dus ze dacht het niet. Maar de hormonen die vrij komen kunnen schijnbaar wel helpen bij het inleiden. Dus we gaan het zien

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 14:51

Oh balen dat je nu medisch bent redbutton! Ik ben natuurlijk ook medisch en vorige keer ook en je kan nog steeds wel echt een fijne bevalling hebben waarbij ze ook nog luisteren naar je wensen. Dus ik hoop dat dat ook voor jou zo is!

Haha ik sliep bij allebei een stuk beter na de bevalling dan ervoor :')
Je kan dan vaak (zeker als je bv geeft) snel weer in slaap vallen tussen de voedingen door en je kan weer gewoon draaien en liggen hoe je wil en zonder mega zwangerschapskussen. Dus hopelijk hebben jullie dat ook!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 19:24

Kijk er nu al naar uit Jasz!

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 19:30

Haha ik ook hahaha. Slapen gaat niet bepaald soepel meer hier helaas. Maar vooral m'n lijf weer 'terug' en m'n eigen kleding weer aan kijk ik heeeel erg naar uit

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 04:27

LVA, gefeliciteerd met jullie dochter!

Fenn, het inzepen vind ze verschrikkelijk maar in bad zelf vind ze heerlijk :D

Lien, phoe ik hoop dat het covid virus jullie niet te pakken krijgt! Hoe gaat het ondertussen?

Redbutton, jammer dat je medisch bent geworden maar wel spannend! Ik wens je alvast een vlotte bevalling toe!

Annepaardoes, hopelijk blijft je kleintje wel in de juiste houding zitten met alle bewegingen :D Maar inderdaad, hopelijk kan je nu nog slapen nu het nog kan :+

Jasz, dat eigen lijf terugwillen herken ik, gelukkig was ik al meteen heel wat kilo's kwijt na de bevalling := Slapen (in zoverre slapen lukt) gaat zoveel fijner zonder die grote buik :D

Maandag is ons kleintje alweer 4 weken, de tijd vliegt :wow: Mijn man en ik hebben nu een beetje een schema kunnen uitwerken zodat we allebei toch wat kunnen slapen. Normaal mocht ik nu nog zo'n 1, 2 uur slapen maar ik werd wakker door mijn melkfabriek die op knappen stond dus toen maar opgestaan om te kolven -O- Dan kan je eens wat slaap inhalen, moet je er toch weer uit.. :+ Terug gaan slapen is stom want ze gaat ieder moment wakker worden voor een voeding.
Verder bleef ons kleintje erg ontroostbaar, sliep weinig en had zichtbaar veel pijn, de kinderarts (en kraamhulp, vroedvrouw, ...) vermoeden allemaal reflux ziekte dus sinds gisteren zijn we gestart met medicatie er voor. Hopelijk zien we binnen enkele dagen verbetering, maandag gaan we ook voor het eerst naar de osteopaat dus fingers crossed

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 19:56

Ik heb al een tijdje niet meer gereageerd.
Maar voor iedereen die intussen bevallen is gefeliciteerd! <3

Hier gaat alles echt top met de kleine.
Eet goed en drinkt goed, afgelopen week zijn wij voor t eerst op het consultatiebureau geweest met hem en daar waren ze ook zeer tevreden over hem.
Gister(zaterdag) was hij alweer een maand oud :):)

Ik moet wel toegeven dat mijn lichaam deze zwangerschap/bevalling/herstelperiode moeilijker door komt dan bij de eerste.
Maar ik denk dat dat allemaal te maken heeft gehad met de nacht na mijn bevalling en zoveel bloedverlies.
Want toen we dachten alles gehad te hebben kregen we blaasontsteking met flink wat klachten en waar ik goed ziek van ben geweest, ik heb 4 dagen met koorts op bed gelegen waarvan de piek 41 was Y;(
De week na mijn bevalling was ik al flink afgevallen omdat ik niet kon eten en de afgelopen week kon ik weer geen hap binnen houden waardoor ik weer veel ben afgevallen.
Aan de plus kant zit ik nu weer op mijn streefgewicht, maar het is iets sneller en anders gegaan dan gepland :=

ceciel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 22:19

Hoi allemaal, hier even een kort berichtje van ons. We moesten ons 10 juli melden om 19.30 in het ziekenhuis huis en de volgende ochtend 6.50 is onze zoon Cas geboren. Voor een 4 weken te vroeg geboren baby deed hij het supergoed. Drinken aan de borst nog niet alle kracht voor maar nu gaat dat inmiddels al stukken beter. Met mij gaat het ook super. Inleiding is heel vlot verlopen dmv een ballonnetje en mijn lichaam pakte vrijwel direct de signalen op en maakte oxytocine aan. Geen weenopwekkers gehad, enkel een ruggenprik (heeeerlijk). Elke 3 uur voeden, dus onze dagen/nachten zijn zo om haha! Zal binnenkort nog een uitgebreider bericht plaatsen :-)

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 22:34

Gefeliciteerd Ceciel!

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 01:32

Wij zijn gisteravond ouders geworden van isa.
Zaterdagmiddag binnen gekomen voor een ballon, vanaf 8.30 aan de wee opwekkers gelegen en om 20.30 besloten tot keizersnede. Gelukkig om half 3 een walking epidural gehad (een milde ruggenprik zonder katheter) welke echt de hemel was. Helaas hielp het niet voor de ontsluiting.
Helaas heeft isa wel wat vruchtwater binnen gekregen en wat zuurstof tekort rondom bevalling. Hierdoor moet ze een nacht in de couveuse kamer blijven en aan krijgt ze antibiotica omdat ik ook koorts kreeg tijdens de bevalling.
Maar ze is sterk, heeft al aan de borst gedronken en is erg actief. Dus hopelijk valt alles mee

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 05:41

Gefeliciteerd ceciel en redbutton! Klinkt als een heftige bevalling redbutton. Fijn dat ze er nu is. En hopelijk kunnen jullie snel naar huis.

En wat goed dat de kleine het zo goed doet ceciel.

Wat een pittige weken voor jou Nadia! Lekker dat je weer op je streefgewicht zit. Al kan ik me voorstellen dat je het liever iets rustiger had gedaan.

En had het nachtje ziekenhuis wel iets opgeleverd Farjen? Hopelijk doet de osteopathie iets voor de kleine.

Hier gaat herstel ook goed. Wandel veel met Freek in de draagzak. Kan weer wat oude broeken aan. Wel echt nog een laag buikje. En ik had al veel striea van mijn vorige zwangerschap en daar is nu een laagje bij. Alsof ik met een tijger gevochten heb. Mijn oudste wees naar mijn buik en noemde het boom. :+ gelukkig trekt het nog wat weg.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 07:08

Wat vervelend Nadia, daf je zo ziek bent geweest. Het is ook best een aanslag op je lijf dat bevallen.

@ceciel jullie van harte gefeliciteerd!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 07:43

Gefeliciteerd ceciel en redbutton! Veel geluk en geniet van jullie kindjes!

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 07:47

Gefeliciteerd Ceciel en Redbutton! Geniet van deze bijzondere tijd.

Wat balen dat je ziek geweest ben Nadia, maar wel lekker alweer op je streefgewicht.

Fijn dat het herstel goed gaat Fenn! Als het goed is wordt die striae vanzelf minder zichtbaar(daar hoop ik zelf ook op).

Hier gaat het ook langzaam steeds beter. Mijn bekken blijft wel een probleem, waardoor ik maar korte stukjes kan lopen. Nu dus op de wachtlijst voor de fysio. Mees gaat super goed en groeit hard!

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 08:19

Gefeliciteerd ceciel en redbutton!
Klinkt wel als een heftige bevalling ook redbutton, hopelijk gaat je herstel voorspoedig.

En dat klinkt ook als een heftige tijd Nadia, ik hoop dat het vanaf nu wat makkelijker gaat.

Fijn dat het bij jou ook langzaam beter gaat Merel!

Ik begin echt heeeel veel vocht vast te houden in m'n voeten en benen, echt vervelend. Gelukkig nog maar een paar weken volhouden. Merk wel dat het nu echt lichamelijk zwaar wordt met een peuter en dreumes en hoogzwanger. Gelukkig krijg ik vrijdag in het ziekenhuis te horen wat het plan is met inleiden.

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 09:00

Bedankt iedereen!
Ik voel mij sinds zaterdag echt weer helemaal het mannetje _/-\o_
Gister zijn wij ook met ons gezin en vrienden met hun 2 dochters naar familiepark Nienoord geweest, het was echt heerlijk om t huis uit te zijn en genoten van hoe onze oudste genoot <3

Afbeelding
Afbeelding

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 11:39

Gefeliciteerd redbutton!

Fijn dat iedereens herstel zo goed gaat.

Wij zijn gisteren naar de verjaardag van mijn ouders geweest. Mijn vriend kon niet mee, dus ik was voor het eerst alleen met Bodi op pad. Dat vond ik wel een beetje spannend.

Hier ook veel last van striae en ik pas ook steeds meer in mijn eigen broeken. Alleen mijn spijkerbroeken nog niet. :+

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 14:27

Wat balen van je bekken merel. Hopelijk kun je snel bij de fysio terrecht.

En jasz het is nu ook echt verschrikkelijk weer om zwanger te zijn.

Wat fijn om even weg te zijn Nadia! Geniet ervan!

En gisteren was zwaar, nu allemaal wat spannend met de onderzoeken maar heb het niet als traumatisch ervaren. Ze luisterden exht heel goed naar me in het ziekenhuis. Ze hebben me gestimuleerd om in bad te gaan, maar helaas kreeg ik in bad buik en rugweeen tegelijk en die kreeg ik jiet weggepuft. Kreeg de ruggenprik vrij vlot toen ik het vroeg en toen het 6u lang niks opschoot was de keizersnede geen discussie.
Vannacht om 4.30 hebben ze me naar couveuse afdeling gereden om te koelen en om 7.15u kwamen ze me al halen omdat isa me nodig had. Dus er wordt heel fijn voor me gezorgd. Had het veel liever anders gehad maar voel me gehoord en dat is heel fijn

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 15:15

Fijn redbutton dat je goed gehoord wordt door het ziekenhuis. Lijkt me wel heel naar dat je niet bij je kindje ligt.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 15:27

Vervelend van je bekken Merel. Bij mijn eerste heel veel last van gehad. Hopelijk kan je snel bij de fysiotherapeut terecht. Het hielp mij ook om met een trainer te sporten.

En klinkt als een goede ervaring verder redbutton. Fijn dat je ook snel tussen isa en de andere afdeling wordt gebracht.

Bijna daar Jasz! Nog even een pittige week wel denk ik met dit weer.

Lekker dat je eropuit geweest bent Nadia. Heerlijk hé, zo met het gezin. Wij waren vrijdag naar de dierentuin. Dat was ook echt genieten. Nu staat het badje weer in de tuin. Vind het wel fijn, zo'n zomerband. :)

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 11:38

Redbutton; gefeliciteerd met jullie meisje Isa! Hoe gaat het nu met jullie?

Nadia; ohh heerlijk even naar Nienoord! Volgens mij vind elk kind dat daar prachtig!

Jasz; Ohhh heerlijk al dat vocht... Één geruststelling, het gaat echt weer weg.
Ik ben nu 12dagen geleden bevallen en kan nu zeggen dat ik weer een normaal hoofd heb, normale armen (heb weer ruimte bij m'n shirtjes _O- ) en heb weer knieën en schenen!
Nu nog wachten tot m'n enkels en voeten vochtvrij worden.

Ik zou vandaag uitgerekend zijn, bizar dat Jelte-Jan er alweer 12dagen is.
Hij heeft momenteel last van spruw, dus gister even naar de huisarts geweest.

Mijn eigen herstel gaat helaas niet best.
Wond doet nog steeds pijn, gister ook bekeken door de huisarts, crp geprikt. Deze mag 5 zijn. Ik had 163. :=
... Doorverwijzing naar het ziekenhuis.
Daar hebben ze nogmaals bloed geprikt en een kweek van de wond genomen. (Die pijn gun je niemand!) Heb eigenlijk de rest van de dag lopen janken. Was er zo klaar mee, en pijn en vermoeid en een lichaam wat keihard aan het vechten is om te herstellen..wat dus niet wil lukken.
Zucht.
Morgen weer telefonisch contact met het umcg, ga dan toch maar aandringen voor een kuur. Al zien ze daar liever dat m'n lichaam zelf het herstel doet. Omdat ik geen koorts heb.

Vanmorgen is verloskundige nog langs geweest. Ze vond de wond ook echt niet mooi.. vurige wondranden, harde plekken...

Om het nog een beetje positief te houden, nog even een fotootje van ons pretletter.

Afbeelding

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 12:38

Dat klinkt heel pittig suus_toes! Ik hoop echt voor je dat het herstel nu snel beter gaat!

Haha ja gelukkig raak je dat vocht weer kwijt en ik heb amper wat in m'n gezicht en armen. Alleen benen, enkels en voeten. Ik had in de nachten na de vorige 2 bevallingen ook van dat intense nachtelijke zweten, dan komt alles eruit hahaha

@Fenn, tot nu toe gaat het verrassend goed deze week! Peuter had even een echt grenzen-opzoek-weekend maar gaat sinds vandaag weer veel beter. En hitte is wel zwaar, maar het gaat gelukkig wel goed.
Vanaf morgen gaan de mannen weer 3 dagen naar de opvang en kan ik overdag lekker rustig aandoen en veel koude douches nemen :')

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 13:12

Ooh klinkt niet fijn suus_toes, ik hoop dat die wond snel beter wordt.

En ook al spruw, Bodi heeft op dit moment ook nog een kuur van de huisarts er tegen. Moet wel zeggen dat dat spul snel werkte bij Bodi.

Jasz fijn dat de kinderen weer na de opvang gaan en je lekker niks kan doen.