Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellex

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 23:03

Pressent fijn dat jullie weer thuis zijn en het zo goed gaat!

Yipee ik heb ook een Snoozzz, vind hem erg fijn! Kwa wagen, zou ik vooral gaan uitproberen, zoek een winkel uit met zo'n testparcours zodat je goed kan voelen ook wat je prettig vind rijden :j

Oh Vanillia dat klinkt als een hele fijne bevalling zeg! Heerlijk!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 06:06

Dat klinkt als een goede en fijne bevalling! Been weeën lijken me erg pittig, maar wat is het snel gegaan!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 16:43

Wow, wat een snelle bevalling. Klinkt wel fijn zeg! Hoop dat je het zo ook ervaren hebt.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 11:16

Klinkt als een fijne bevalling vanilla, hoop dat je het ook zo hebt ervaren! Lekker genieten nu <3

Ik had vandaag de 20 weken echo, alleen hij lag met zn rugje naar boven en z'n benen omhoog. Dus ze heeft maar 2 a 3 dingen kunnen meten en is een uur bezig geweest. Nu ben ik vrij vroeg (19+1) dus gaan we het volgende week maandag nog een keer proberen en als dat niet lukt dan mag ik naar Nijmegen. Hoop niet dat, dat nodig is maar anders is het maar zo. Hebben wel gewoon dingen gezien die er goed uit zagen dus maak me echt geen zorgen :)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 11:30

Jammer dat het niet helemaal gelukt is Yonker, maar ook niet verkeerd om nog een keertje te mogen spieken :D Hopelijk werkt hij dan wel mee

Hier vanochtend met 32+0 groeiecho nr 2 gehad. Met 28+0 woog ze 1207 gram, vandaag 1929, dus mooi op schema. En had het inderdaad goed gevoeld 2 weken terug, want ze ligt al helemaal ingedaald en vast in mijn bekken. Vind het wel heel fijn dat ze nu niet meer in stuit kan gaan draaien :o vannacht ook eindelijk beter geslapen dus voel me weer een beetje mens

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 13:13

Ik had hier een groeiecho gisteren met 32+3, ze werd 2200 gram geschat en P70, gelukkig niet meer extreem groot dus, dat lucht op. Ik heb eerder een keizersnede gehad dus mag nu kiezen en merkte dat ik het toch lastig begon te vinden. Ik ga nu denk ik voor een natuurlijke bevalling en als ik de grens van 40wk bereik voor alsnog een geplande keizersnede. Dit omdat inleiden meer risico's geeft bij een eerdere keizersnede en dan meer kans op alsnog een spoed keizersnede.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 18:04

Wat gaat dat groeien dan eigenlijk snel hé! Fijn dat beide het goed doen.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 22:01

Ah fijn Set_elkol dat ze iets minder hoog in de lijn zit nu! Klinkt als een goed idee dit plan, duimen dat je voor die 40 weken gewoon uit jezelf start met de bevalling :)

Nou echt Welmoed, gaat heel hard in gewicht nu ook bij die kindjes

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 12:43

Voor ons een beetje speciale dag, al is het meer praktisch.
We gaan voor ons geregistreerd partnerschap. <3
Zijn 14,5 jaar samen, dus werd wel eens tijd.

Net even bij de kapper mijn haar laten doen en vanmiddag handtekening zetten. Mijn ouders zijn over vanuit Portugal en zijn mijn getuige en mijn schoonouders zijn zijn getuige. Daarna lekker eten met ons 6en en dan nemen mijn ouders ons nog een paar nachtjes mee naar nog voor ons onbekende bestemming. :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 14:34

Wat leuk Welmoed, alvast gefeliciteerd en veel plezier!

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 16:10

Wat leuk Welmoed! Gefeliciteerd en ga ervan genieten samen! :)
Gelijk ook alles goed geregeld zo voor de kleine!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 20:37

Gefeliciteerd Welmoed, hopelijk hebben jullie een fijne dag (gehad) en veel plezier op de honeymoon :D

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-23 20:58

Vervelend dat een Voedingskussen juist niet helpt, Doubtless. Klinkt niet fijn die prik!! Ja idd heel blij met de kraamzorg! Niet tillen is met een kleintje niet mogelijk idd… merk dat ik dat ook wel zwaar vind worden nu.

Vervelend van de harde buiken, Eilinora!

Snap dat je het spannend vindt, Bellex, maar ook jij kunt dat! Mooi dat ze zo goed gaat in je buik!

Wat fijn dat de terugvlucht zo goed ging Pressent! Gewoon je gevoel volgen wat betreft de locatie.

Fijn dat je opvang hebt, Yipee!! En leuke dingen in het vooruitzicht.

Klinkt als een droombevalling, Vanillia. Hopelijk hebben jullie dat ook zo ervaren.

Een fijne dwarsligger dus, Yonker… hopelijk volgende week meer geluk!

Snap dat je idd niet op een spoed keizersnede zit te wachten, Set_Elkol. Wel fijn dat je de keuze hebt!

Wat mooi, Welmoed, gefeliciteerd! Geniet van jullie dagen weg!

Merk dat ik zelf sneller moe ben nu. Probeer echt rustiger aan te doen, maar met 4 dagen werken, huishouden, een dreumes, hond en paard is dat helaas niet altijd haalbaar. Nu zo maar even douchen, hond uitlaten en dan op de bank ploffen.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 10:22

@Eilinora: Vorige keer heb ik 'm ook in mijn bovenbeen gehad, dat was nóg erger!

@Bellex: Fijn dat je er vertrouwen in hebt! Is de VK definitief akkoord?
Wat lief dat je zo verwend bent met de babyshower <3 Ik zie helemaal voor me hoe je daar stond in je outfit :))

@Yipee: Fijn dat er een opvang is met plek *\o/* Eventueel later switchen naar diegene om de hoek?

@Set_Elkol: Fijn dat je kindje op P70 zit!

@Welmoed: Van harte gefeliciteerd! Mooie kers op de taart, na 14,5 jaar. Leuk dat je ouders erbij kunnen zijn <3 Ik ben benieuwd waar jullie terecht komen, veel plezier gewenst.

@19marjo90: Is er iets wat je terug kan schakelen? Minder werken? Hulp met hond en paard?

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 11:38

@Welmoed wat een bijzondere dag! Hopelijk hebben jullie genoten, en natuurlijk gefeliciteerd ^&+

@19Marjo90 ik word al moe als ik het zo lees, dus heel begrijpelijk dat je moe bent! Ging jij nu met 34 of 36 met verlof?

@Doubtless nog niks van de vk gehoord helaas, maar heb maandag controle dus ga er vanuit dat het dan wel medegedeeld zal worden? Ga er zelf, mogelijk naïef, vanuit dat het wel goed zit
Heb je die nieuwe buikband al binnen en merk je verschil ermee?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 11:56

Marjo, kan je wat taken uitbesteden? Partner meer huishouden, boodschappen bezorgen, hulp met paard, HelloFresh, de boel wat meer de boel laten ...? Je mag het jezelf zo makkelijk mogelijk maken hoor! Ik merk ook dat ik mijn vrije dag met dreumes pittiger vind dan een werkdag op kantoor. Puur vanwege het tillen. Op het werk kan ik zelf meer regie houden over zitten vs even staan/lopen/bewegen, thuis is dat toch anders.

Belle wat fijn dat de kleine mooi gegroeid is en al is ingedaald!

Hoe gaat het bij/met jou en de kleine, Vanilia?

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 11:57

Even een ego post.

We hebben een heerlijke dag gehad. Rustig opgestart gisteren en om 14;00 op het gemeentehuis. We hadden verwacht dat het handtekening zetten was en weer weg, maar dan man maakte er nog wel iets leuks van. Elkaar ook het ja-woord gegeven met kus, dus dat was ook wel leuk. Toen we klaar waren stonden ineens mijn zusje en haar vriend, schoonzus met vriend en neefjes en de brandweer met verschillende wagens (mijn vriend zit bij de brandweer) allemaal buiten het gemeentehuis. Dat was een hele leuke verrassing.
We zouden alleen met onze ouders gaan eten, dat hadden we geregeld, maar onze ouders hadden geregeld dat de zussen en aanhang ook mee konden. Was ook helemaal super!
En nu zitten we met mijn ouders én zusje met vriend in een huisje vlakbij Appelscha. Niet ver van huis, maar wel even lekker weg.
Ik geniet nog even na. <3

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 15:17

Welmoed heel erg leuk! Wat een mooie verrassing dat je familie en zelfs de brandweer erbij waren ☺️Geniet van je verblijf bij Appelscha!

Ik voel me een beetje een klager momenteel.. Maar ben zo snel buiten adem.. Komt vast ook omdat het hier wat warmer is en ik ook flink gegroeid ben.. In 1 maand tijd ong 7 kg aangekomen.. Dat is ook zeker te zien aan mijn buik.. Vooral de ochtenden weinig energie en dat zijn juist de momenten dat dochterlief aandacht wil.. Maarja nog even volhouden denk ik dan maar en dan is de kleine er.

Doubtless ik had ook een mooi Voedingskussens aangeschaft maar die werkte voor mij helaas ook niet.. Dus ‘s nachts ben ik omringd met kleine kussentjes.

Yonker hopelijk kunnen ze de volgende keer meer meten..

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 16:04

Je mag toch ook best wel klagen, we moeten ook wel een prestatie afleveren?!

Ik heb ook wel last hoor. Heb af en toe echt het gevoel dat mijn doos op mijn enkels hangt :o Zo’n zwaar gevoel daar down under.
En vanavond wilde ik graag gaan bowlen, maar toen zei mijn vriend van is dat wel zo’n goed idee met je bekken pijn. En daar heeft ie gelijk in, maar baal daar dan echt wel van, want vind bowlen zo leuk.

Foto van gisteren
Afbeelding

En van vandaag, kleine wandeling gemaakt

Afbeelding

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 21:27

@Welmoed nog van harte gefeliciteerd! Klinkt als een hele geslaagde dag. :)

@Marjo kan je inderdaad niet enkele dingen uitbesteden? Kan mij voorstellen dat alles soms wel veel wordt als ik het zo hoor. Even klagen mag best hoor!

@Present is toch ook niet gek dat je zo snel moe bent. Je zult ook weer 7Kg extra mee! Als ik 7 pakken suiker moet dragen ga ik ook sneller hijgen hoor, zeker als het warm is.

Wij weten het geslacht definitief! En het wordt een jongen! Dus het voelde meer als een bevestiging van ons voorgevoel haha. We zijn blij. Thema van de kinderkamer is dan ook bekend (helaas geen glitters, roze en eenhoorns, dat vond ik een beetje jammer haha) maar het worden Dino's!
Dit behang wil ik kopen en dan de overige muren een groene kleur uit het behang (half groen, half wit): https://www.photowall.nl/dino-baby-beha ... XUQAvD_BwE

En vandaag wezen shoppen in Tilburg. Veel kortingsacties. Kinderwagen gekocht met combideal een Maxi cosi pebble 360 erbij + base en nog wat spulletjes. Het is een Joolz Day+ in Sage green geworden. Daarnaast nog wat dekentjes voor de wieg en ledikant gescoord en een boel ander leuk spul en benodigdheden. Drukke maar leuke dag.

O en op jullie advies had ik het snoozzi voedingskussen besteld. Mooi formaat en stille parels. Fijn ding. Moet er wel nog even aan wennen, maar ik draai ook veel in mijn slaap.

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 08:47

Wat fijn dat jullie zo’n mooie dag hebben gehad, Welmoed!! En echt even lekker genieten van jullie dagen weg! Wat een leuke foto’s!

Klinkt pittig, Pressent! Kan me voorstellen dat je echt weer moet wennen aan de warmte daar.

Heel leuk, Yipee, een jongen!! En wat een lief behangetje! Fijn dat jullie van alles van jullie lijstje hebben kunnen afvinken.

Ik heb 3 dagen hulp met paard, dat scheelt al enorm. Hoef er niet elke dag zelf heen. Hond doe ik in de ochtend voor werk en in de avond. Rest van de rondjes doet m’n vriend. Hij is nu druk met klussen in de kamer, eigen bedrijf en nog een dag in loondienst, dus als ik ook nog meer van hem ga vragen mbt huishouden, kan ik hem opvegen denk ik. M’n schoonmoeder heeft van de week de was meegenomen, dat is wel fijn. De dreumes zit hem inderdaad vooral in het tillen.

Dinsdag staat het bevallingsgesprek op de planning. Vandaag maar even de formulieren voor invullen.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 17:17

Heerlijk Welmoed!
En Pressent 7 kg aangekomen in een maand tijd :wow: hoe kan dat nou joh?

Afbeelding
Buik update, 31 weken. En zie nu zelf ook dat mijn buik me aardig krom trekt :') zit nu op +9 kg.

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 19:11

Doubtless, Mooie buik update :)
ja ging super hard nu bij mij.. Daarvoor nog weinig aangekomen.. En merk dat ik nu ook meer vocht vasthoud dus dat zal ook meespelen. Maar in totaal nu rond de 11 kg aangekomen dus met 34 weken is dat niet heel raar gelukkig.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 10:44

@Yipe, wat leuk ook weer een jongen! Volgens mij hebben de jongens de overhand in dit topic.
En lekker geslaagd met winkelen dus!

@Marjo, het komt wel heel dichtbij dan weer he als je het alweer over bevallingsgepsrek gaat hebben. Fijn dat je man je goed kan ondersteunen, maar herkenbaar dat je hem ook weer niet te veel kan vragen.

@Doubtless wat een mooi bescheiden buik heb je zeg! Ik ben met mijn 29 week al een stuk dikker heb ik het idee.

@Present dat verklaard dan wel waarom je meer bent aangekomen.

Ik heb nog niet op de weegschaal durven staan. Van de week maar eens doen.

Hier nog aan het na genieten van een super weekend. Gisteren als klap op de vuurpijl mijn babyshower gehad! Hele leuke high tea met leuke cadeautjes en natuurlijk lieve vrienden en familie. <3
Het was een druk weekend, wat ik nu wel op de koop toe moet nemen. Afgelopen nacht veel last van me buik gehad, harde buiken en wat pijnlijk. Vandaag gelijk weer aan het werk, dus dat is wel even pittig, maar word gelukkig weer goed geholpen.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 10:52

Yipe ook een jongetje, leuk! Laat het shoppen maar beginnen :D

Prachtig Doubtless, vind het mooi bescheiden!

Marjo spannend, het einde nadert. Zal ook wel fijn zijn.

Wat leuk welmoed je babyshower, high tea klinkt heel leuk! Deze week maar beetje rustig aan doen om beetje bij te komen.

Ik heb zo 2de poging voor de 20 weken echo, ik ben benieuwd en hoop zo dat hij vandaag wel goed ligt, maar we gaan het zien.