Kinderwens en zwanger worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LinsxDot

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 19:45

Mijn echo afspraak stond er zelfs nog in. Dus heb mailtje gestuurd van goh zou fijn zijn als mijn afspraak geannuleerd word. Kreeg er op terug oh ja bedankt en sterkte. Hmm okeeeee

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 21:51

Hier ook herkenbaar helaas. Kreeg zelfs na mijn bevalling mailtjes van het zwangerenportaal via de verloskundige ‘gefeliciteerd je baby is nu 1 week oud, dit moet je allemaal weten’ etc.
Best confronterend als je net bent bevallen van een stilgeboren kindje

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 21:53

Angela_ schreef:
Oh dames… deze zag ik niet aankomen!
Vandaag is mijn NOD, 12 dpo.

[ [url=m/dk934u.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd!

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 22:05

Angela, gefeliciteerd!

Lins en Janickee dat is echt wel heel slecht, je zou toch denken dat ze daar wat zorgvuldiger mee omgaan..

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 22:32

Ja en ook oudersvannu lukt me niet om af te melden echt super slordig zulke mailtjes wil je helemaal niet.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 22:56

Vind het echt heel slecht dat ze daar niet wat secuurder mee omgaan. Je zou toch verwachten dat ze juist op die afdeling er veel meer begrip voor hebben.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 00:28

Jannickee schreef:
Hier ook herkenbaar helaas. Kreeg zelfs na mijn bevalling mailtjes van het zwangerenportaal via de verloskundige ‘gefeliciteerd je baby is nu 1 week oud, dit moet je allemaal weten’ etc.

Hier hetzelfde. Kreeg nog regelmatig telefoontjes van zorginstanties over afspraken die er gemaakt moesten worden omtrent mijn baby. Na drie maanden kreeg ik de vraag waarom ik nog niet bij de kinderarts was geweest. 'Er zou ook een consulente aan huis kunnen komen als dat makkelijker was'.

Heb de situatie maar uitgelegd en vriendelijk bedankt... Beste vrouw kan er natuurlijk ook niks aan doen - aan haar reactie te horen voelde ze zich al erg bezwaard.

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 01:27

LinsxDot schreef:
Moet wel heel eerlijk zeggen dat ik de nazorg echt heel slecht vind. Er werd mij alleen gezegd sterkte en bij vragen neem gerust contact op. Maar verder totaal geen informatie gehad.

Inderdaad zelf bellen als je er behoefte aan hebt, misschien heb je zelfs meer aan je huisarts dan aan de verloskundige indien je daar meer een band mee hebt.
Maar ik vind zeker dat nazorg voor miskramen en missed abortions beter kan.
Bij mij heeft de verloskundige netjes meerdere keren nagebeld, hebben we een gesprek ingepland (die ik afgezegd heb omdat het gewoon echt heel goed gaat.)

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 06:58

Echt klapperende oren dames. Het is toch raar en niet gewoon.
Op ze minst kunnen ze ook even bellen bij vroege miskraam van goh gaat het goed? Met mij gaat het wel goed maar zijn denk genoeg vrouwen die echt in zak en as zitten..
en zeker als later gebeurd vind ik dat de nazorg nog veeeel beter moet zijn

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 09:22

* breekt in *

Er is op het gebied van verlies nog veel te verbeteren. Helaas hebben wij ook het eea mee gemaakt. Zo ging mijn man Mason aangeven bij de gemeente en werd hij gefeliciteerd, terwijl hij bij het maken van de afspraak had aangegeven dat het om een overleden kindje ging. Ook konden de systemen niet verwerken dat hij 1 uur geleefd heeft, dit gaf foutmelding op foutmelding. Door dit gedoe werd ook alleen de geboortemelding naar onze woonplaats gestuurd, waardoor wij dus wederom gefeliciteerd werden.

Vanuit verloskundige heb ik het wel als fijn ervaren, maar ook daar verbeterpunten (als je voor de 24 weken bevalt heb je nog steeds recht op enkele uren kraamzorg bijvoorbeeld en enige voorbereiding op omgaan met weeën was fijn geweest). Bij nagenoeg alle plaatsen waar je mee te maken krijgt wordt overigens de partner vergeten. Ikzelf ben hierover veel aan het communiceren met de zorgmedewerkers etc. Binnenkort komt er ook een verhaal online wat ik geschreven heb hierover. De imo belangrijkste stap om bewustwording te creëren is er over praten. Vertel je ervaring, wat je wensen en behoeften waren, waar de zorgverlener tekort schoot en vooral ook waar ze fantastisch waren..

*einde inbraak*

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 09:27

Ik snap jullie verhaal wel. Voor mij is het niet nodig het was zo vroeg in de zwangerschap en heb alleen verdriet omdat misschien laatste keer had geweest dat ik moeder kan worden. Wat niet zeker is maar wat wel in me hoofd en hart mee speelt. De miskraam zelf heb ik niet heel veel moeite mee gelukkig. Maar snap best dat sommige er wel heel erg last van kunnen hebben en ook zeker als die gene al stuk verder was dan vind ik de hulp echt zeer schraal

Laura_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 23:51

Jannickee schreef:

Hier een verloskundige…ik kan me voorstellen dat dit zeer ongepast was. Helaas kunnen wij alles correct registreren, met Zwangerenportaal zelf kunnen we niks. Wij regelen alleen de koppeling met je gegevens als je je aangemeld hebt. Verder kunnen we niks aanpassen of instellen. Ik wil je als tip meegeven te mailen naar Zwangerenportaal, zodat ze hiervan af weten en dit kunnen verbeteren. Want dit zou gewoon niet moeten kunnen.

Laura_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 23:56

Miskraambegeleiding…er is nog een hoop te leren. Wij hebben er als kleinschalige praktijk echt oog voor en hebben doorgaans nog minimaal één-drie weken contact, zo vaak als daar behoefte aan is, maar doorgaans zeker één keer per week. Na 6-8 weken sturen we nog een mail om aan te geven dat sommigen mensen (vrouwen en hun partners) nog last kunnen hebben van de gevolgen van zwangerschapsverlies. En dat dat iedereen kan overkomen en niet vreemd of raar is. We bieden de mogelijkheid om terug te mailen, te bellen of op huisbezoek te komen als daar behoefte aan is. Niet reageren is ook een optie. We krijgen veel positieve reacties hierop; ze vinden het fijn dat we nog even aan ze denken. We doen ons best en horen het graag hoe het beter kan. Als we niks horen, kunnen we ook niet verbeteren.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 08:06

Bedankt voor je reactie. Bij onze verloskundige zeggen ze wel bel of mail gerust bij vragen. Maar vind zoals jullie doen wel zo netjes om zelf even contact op te nemen. Niet iedereen doet dit uit zichzelf omdat ze zich bezwaard voelen bijvoorbeeld. Dus zoals je het hier omschrijft en hoe jullie het doen vind ik netjes denk je meer ook niet kan doen.

Helaas is hier bloeden erger geworden dus we wachten even af tot dit stopt. Het is nog erger dan ongesteld zijn bah! En moet zo werken.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 10:46

Ik ben net bij de gyn geweest voor een echo. En ik heb geen tekenen van een eisprong. Wel dat ik een erg lange cyclus heb 40+ dagen. Heb net weer bloed geprikt en ga waarschijnlijk pilletjes krijgen om alles te reguleren.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 10:50

Balen dat er nog geen eisprong is Lau :(:)

Hopelijk kunnen de pilletjes helpen met het reguleren

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 16:12

Ah Lau; ik zit hier in m’n eerste cyclus met pillen :+
Had wel nog m’n eisprong op dezelfde dag; alleen hopelijk is nu m’n luteale fase langer :j
Dacht er weinig last van te hebben, maar afgelopen vrijdag (dag voor ovulatie) met hartkloppingen en pijn op de borst op de SEH gelegen en zelfs nog door de scan heen getrokken.
Zou daarvan kunnen zijn volgens de bijwerkingen, maar als dat volgende maand weer is dan houden wij het er bij eentje denk ik :n

Hier wel in meeleesmodus, maar zoals jullie lezen dus el even veel op m’n bordje.

@angela; gefeliciteerd <3

Hier echt enorm fijne verloskundige gehad bij mijn missed abortion, mocht vervolgens bij volgende zwangerschap ook altijd extra komen voor doppler als ik daar behoefte aan had :j

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 16:17

Ben net gebeld moest ook bloedprikken vandaag en heb donderdag weer echo want de cyclus moet nog op gang komen volgens het bloed. Heb met deze arts al zo veel meer vooruitgang. Deze man heeft gewoon een plan en is niet van het kijken kijken niet kopen. Hij verteld het gewoon zoals het is en wat dd opties zijn.

Heftig barbabientje hoop dat de bijwerkingen wegzakken over tijd. Want zo is het echt niet leuk.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 16:33

Fijn Lau altijd fijn als iemand mee denkt en vooruit ipv we zien wel zo onzeker bah.

Bar; Wat naar dat je zo hartkloppingen hebt van die pillen zeg. Snap het wel dat je dat niet nog eens wilt.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 16:38

Ja werd er zo onzeker van……… ik wist gewoon niet waar ik aan toe was. En nu is er een echo en pillen besproken dat is al zo veel meer als ik de afgelopen maanden bij de vorige arts. Dus ben heel blij dat er nu eindelijk vooruitgang komt. Of Naja voor mijn gevoel.

Yltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 19:37

Balen van de lange cyclus Lau! Iets korter had best prettig geweest zeg maar.. maar fijn dat deze man wel meedenkt en je ook opties geeft! Geeft toch iets meer moed voor de komende tijd!

Heftig Barbabientje! Kan me voorstellen dat met zulke bijwerkingen de twijfel toch toeslaat of dit je goeie weg is. Hopelijk volgende maand niet en kan je er mee door! :(:)

Hier dag 61 and counting, wachtend op ook maar iets aan tekenen van een menstruatie :roll:

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 12:48

De gyn belde net weer, hij heeft nu ook mijn hormoon uitslagen. Die waren 200 het vrouwelijk hormoon dus mijn hele cyclus is nog niet eens begonnen :')
Hij heeft pillen voorgeschreven om alles opgang te helpen weet alleen niet meer hoe ze heten. Maar mag er gelijk mee beginnen en moet dan een echo maken op dag 11.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 14:32

Lau schreef:
De gyn belde net weer, hij heeft nu ook mijn hormoon uitslagen. Die waren 200 het vrouwelijk hormoon dus mijn hele cyclus is nog niet eens begonnen :')
Hij heeft pillen voorgeschreven om alles opgang te helpen weet alleen niet meer hoe ze heten. Maar mag er gelijk mee beginnen en moet dan een echo maken op dag 11.

Waarschijnlijk Lestrozol of clomid :)
Moet je ze continue slikken of 5 dagen?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 14:45

5 dagen en dan dag 11 een echo

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-22 17:28

Spannend Lau,

Hier blijft het bloeden echt ontzettend heftig.. zo klaar mee